تعداد بازدید: 3605

توصیه به دیگران 0

جمعه 8 آبان 1394-17:42

یک خانه قدیمی بابل در معرض ویرانی

خطر تخریب بیخ گوش خانۀ قاجاری خلیلیان

بسیاری از علاقه مندان به میراث فرهنگی ضمن سپاس از تلاش مدیریت اداره میراث فرهنگی بابل برای ثبت ملی این بنا و قدردانی از مساعدت های دستگاه قضایی، از اداره اوقاف شهرستان بابل انتظار دارند تا با حفظ این یادگار ارزشمند، علاوه بر تشویق مردم به سنت حسنۀ وقف، با سایر دستگاه های اجرای همگام شوند.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: خطر تخریب بیخ گوش خانۀ قاجاری خلیلیان بابل قرار دارد.

در این خانه قدیمی در محله سنگ پل مراسم روضه برپا می شد وعالمانی چون مرحوم آیت الله بیکایی و مرحوم آیت الله هادی روحانی در آن روضه خوانی می کردند.

به همت فعالان فرهنگی بابل پیگیری هایی جهت حفظ این بنای کهن انجام شد و در جریان این پیگیری ها، با توجه به مقاومت هایی که هیئت امنای این حسینیه برای ثبت ملی این اثر ارزشمند داشتند، با مساعدت دستگاه قضایی، زمینه های لازم جهت نقشه برداری دقیق از این بنا توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی فراهم شد.

عصر دیروز -پنج شنبه- به همت رییس و پرسنل اداره میراث بابل، عملیات نقشه برداری در حال انجام بود که هیئت امنای حسینیه با حضور در این مکان، از این کار ممانعت کردند.

 همزمان پلیس با حضور به موقع در محل از بروز درگیری های احتمالی جلوگیری کرد و ماجرا موقتا" فیصله یافت.

حالا شنیده شده اداره اوقاف بابل با طرح شکایتی علیه اداره میراث فرهنگی، پیگیری های قضایی خود را آغاز کرده است.

بسیاری از علاقه مندان به میراث فرهنگی ضمن سپاس از تلاش مدیریت اداره میراث فرهنگی بابل برای ثبت ملی این بنا و قدردانی از مساعدت های دستگاه قضایی جهت تحقق این امر مبارک، از اداره اوقاف شهرستان بابل انتظار دارند تا با حفظ این یادگار ارزشمند، علاوه بر تشویق مردم به سنت حسنۀ وقف، با سایر دستگاه های اجرای همگام شوند.


  • دوشنبه 23 آذر 1394-15:52

    چرا کسی نیست که از این سرمایه های با ارزش حفاظت کند در تمام دنیا با استفاده از این مکانها در آمد ارزی و توریستی دارند

    • از شهر بهارنارنجپاسخ به این دیدگاه 4 0
      جمعه 8 آبان 1394-19:19

      اوقاف ...انگار شده بنگاه معاملات همه چیز پول و اسکانس...


      ©2013 APG.ir