تعداد بازدید: 2794

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 12 آبان 1394-16:13

چهارشنبه در ساری برگزار می شود:

جلسه هم اندیشی دوستداران میراث فرهنگی

صبح و عصر چهارشنبه 13 آبان ماه، جلسات هم اندیشی با سخنرانی چند پژوهشگر مازندرانی و با شرکت انجمن های دوستداران میراث فرهنگی، با رویکرد بررسی آثار تاریخی و ارائه راهکارهای اجرایی برگزار می شود.


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: هفته مازندران امسال به همت برخی تشکل های مردم نهاد، متفاوت تر از سالیان پیش در حال برگزاری است.

علاوه بر برپایی نمایشگاه در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، برخی نشست های جنبی نیز اجرا می شود.

در همین راستا کمیته میراث فرهنگی و گردشگری ستاد بزرگداشت روز مازندران جلسات هم اندیشی را با شرکت انجمن های دوستداران میراث فرهنگی، با رویکرد بررسی آثار تاریخی و ارائه راهکارهای اجرایی برگزار می کند.

بر اساس برنامه زمان بندی شده صبح روز چهارشنبه 13 آبان ماه از ساعت 9:30 تا 11:30، احمد باوند سوادکوهی -نویسنده و پژوهشگر- با موضوع جایگاه غار اسپهبد خورشید در میراث فرهنگی مازندران و شرایط موجود، علیرضا صادقی امیری -مدیر انجمن جوانان سپید پارس- با موضوع پل محمدحسن خان میراثی در معرض خطر و محمد عظیمی -مدیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتو، شاعر و پژوهشگر- با موضوع پیشینه تاریخی غارهای هوتو و کمربند و وضعیت امروز سخنرانی می کنند.

عصر چهارشنبه از ساعت 14 تا 16:30 نیز جلسه هم اندیشی فعالان گردشگری با رویکرد رسیدن به جایگاه واقعی صنعت گردشگری مازندران و ارائه راهکارهای اجرایی برگزار می شود که در آن فریده یوسفی -شاعر، پژوهشگر و ناشر- با موضوع میراث معنوی و آیین های مازندران، دکتر رمضانی -استاد دانشگاه و مشاور اقتصادی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور- با موضوع سمن ها و گردشگری در مازندران و دکتر جعفر اولادی -استاد دانشگاه و عضو ستاد راهبردی توسعه مازندران- با موضوع جایگاه گردشگری در مازندران سخنرانی می کنند.

این نشست ها با حضو دوستداران میراث فرهنگی و فعالان گردشگری مازندران در ساری، سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برپا می شود.

 



    ©2013 APG.ir