تعداد بازدید: 4466

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 13 آبان 1394-1:41

انتقاد عضو شورا از رییس شورای شهر ساری؛

جایی ننوشته اند مدیریت استان باید ساروی باشد

رضا پیوندی: ما باید به عنوان عضو شورای شهر به کار و وظایف خودمان بپردازیم و تشخیص اینکه مدیران استان توانمند هستند یا نه را به عهده مدیران ارشد کشوری بگذاریم/در هیچ کجا نوشته نیست مدیریت استان باید ساروی باشد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: در روزهای اخیر که برخی انتقادها از استاندار مازندران افزایش یافته و از جناح های گوناگون سیاسی به این مدیر انتقاداتی وارد می شود، موضوعی که که کمتر بدان پرداخته شده است «جایگاه حقوقی« افراد یا گروه های معترض و منتقد است؛ یعنی آیا هر فرد یا گروهی حق دارد از جایگاه حقوقی (نه حقیقی) به انتقاد از استاندار مبادرت ورزد؟

مسلماً رویه قانونی کشور اقتضا می کند بر اساس اصل آزادی و دموکراسی که در قانون اساسی بر آن تصریح شده، گروه های سیاسی شناسنامه دار و افراد منتسب واقعی به این گروه ها بتوانند با آزادی بیان علیه مدیر رده بالایی همچون استاندار انتقاد کنند. در روزهای گذشته اصلاح طلبان بارها صدای اعتراض خود را به گوش استاندار مازندران و مسئولان کشوری رساندند. اما آیا جایگاه حقوقی شورای شهر اجازه ورود به مسائل سیاسی استان را اقتضا می کند؟

رضا پيوندي در جلسه يكصد و چهل و چهارم شورا سخنان انتقادی علیجان شمشيربند -رئیس شورای شهر ساری- علیه استاندار مازندران را محکوم کرد و گفت: عضو شورا نمي تواند به اختيارات قانوني استاندار معترض شود.

وی در واكنش به سخنان رئيس شورا كه گفته بود استاندار مازندران بايد در مورد بركناري مديران ساروي استانداري توضيح دهد، تصريح كرد: عزل و نصب از اختيارات استاندار است و انتقاد يا اعتراض به آن موضوعيتي ندارد .

وي گفت: اعضاي شورا مگر به عزل و نصب هاي شهردار اعتراض مي كنند؟ بنابراين ورود آن ها به حوزه اختيارات استاندار معنا ندارد.

تشخیص را به عهده مدیران ارشد کشوری بگذاریم

پس از آنکه صحبت های رضا پیوندی در شورای شهر ساری رسانه ای شد، موضوع را به طور اجمالی در گفتگو با این عضو شورا مورد بررسی قرار دادیم.

این عضو شورای شهر ساری ضمن تأکید بر احترام به جایگاه سیاسی و حقوقی استاندار مازندران گفت: ما باید به عنوان عضو شورای شهر به کار و وظایف خودمان بپردازیم و تشخیص اینکه مدیران استان توانمند هستند یا نه را به عهده مدیران ارشد کشوری بگذاریم.

وی همچنین با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید به کار شهرداری و مشکلات شهر بیندیشند، افزود: هر کس باید در حیطه وظایف خودش عمل کند. حتی به خودم می گویم که من باید بدانم در چه محدوده ای قدم بر می دارم. حریم ها و سلسله مراتب برای همین تعریف شده اند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه باید ببینیم به عنوان عضو شورای شهر چقدر در حل مشکلات شهر تأثیرگذار بوده ایم، تصریح کرد: همیشه سعی کرده ام اصول اخلاقی را رعایت کنم و امروز نیز با نهایت احترام به اعضای شورا می گویم که باید اجازه دهیم استاندار مازندران به عنوان نماینده عالی دولت در استان خودش تصمیم بگیرد. چون وی از اختیارات قانونی برای عزل و نصب و اموری که قانون بر عهده وی می گذارد برخوردار است.

پیوندی با بیان اینکه نصف ریشه ام ساروی است و به این افتخار می کنم، خاطرنشان ساخت: نمی شود گفت چون مدیری ساروی است جابجا نشود. مسأله مدیریت مسأله ای کلان بوده و به این شهر و آن شهر ارتباط ندارد. در هیچ کجا نوشته نیست مدیریت استان باید ساروی باشد.

وی در پایان یادآور شد: افراد با تجربه تر و توانمندتری هستند که می توانند در مورد مدیریت کلان استان قضاوت کنند و سلسله مراتب باید رعایت شود.

*این مطلب در شماره  روز چهارشنبه روزنامه دیارسبز چاپ شد که برای بازنشر در اختیار ما قرار گرفت.


  • دوشنبه 18 آبان 1394-4:17

    هه جالبه اقای پیوندی ایا جایی نوشته که مدیران استانی نباید ساروی باشند ایا؟کدوم مدیر کلیدی سارویه تو استان؟
    امیدوارم برای ثور بعد امثال شما رای نیارن در شورا و ساروی های اصیل در شورای شهر ساری حضور داشته باشند

    • شنبه 16 آبان 1394-12:4

      واقعا برای این فرد بی سواد متاسفم.

      • جمعه 15 آبان 1394-18:8

        ميخواستم مازندرانی بنویسم دیدم حاج رضا سمنانیه،
        ببين عزیز دل انگیز هر شخصی ميتونه به عنوان یک شهروند، منتقد دولت نقد پذیر، باشه.
        بالاخره سمنانیهام باید تو شورای شهر ساری عضو داشته باشن!

        • جمعه 15 آبان 1394-17:0

          ببخشید جایی نوشته نیست حتما استاندار غیرساروی باشه

          • ساری مظلومپاسخ به این دیدگاه 4 1
            جمعه 15 آبان 1394-8:12

            ابن زیاد در مورد شهادت امام و یارانش به حضرت زینب گفت: قضای الهی برای (امام) حسین کشته شدن در کربلا را به دست اکثریت رقم زد. واقعاً با معیارهای دموکراسی چگونه باید این را تحلیل کرد که اکثریت مردم کوفه به قتل امام راضی بودند و امام در دارالاماره پدرشان مظلوم و در اقلیت بودند (البته 12 هزار نامه از همین کوفه داشتند ولی همه غیر از چند نفر به شپاه عبیدالله پیوستند تا امام را به شهادت برسانند). مگر می شود انسان در شهر خودش هم مظلوم باشد. همشهری و پاسدار حقوق شهروندی مردم ساری اینگونه تیشه به ریشه مردم می زند که در برابر عزل و حذف فله ای ساروی ها بی خیال از کنار آن می گذرد و بالعکس از استانداری خمایت می کند که نفس ساروی ها را گرفته و بعد از انقلاب در هیچ زمانی اینقدر دست بابلی ها در امور استان باز نبوده است. اینقدر ساروی ها در موضع تحقیر قرار نگرفته بودند و اینقدر ساری از نظر پروژه ها مظلوم نبود. آقای پیوندی واقعاً شما در خدمت ساری هستید؟؟؟

            • پنجشنبه 14 آبان 1394-21:14

              من با پست گرفتن سمنانی‌ها در مازندران بشدت مخالفم. این سمنانی‌ها نان مازنران را می‌خورند بعد تیشه به ریشه‌ی همین مازندران می‌زنند. نمونه‌اش همین اقای کواکبیان. هی هر روز تکه تکه از مرز مازندران را جدا و به خودشان می‌پیوندانند. سمنانی دلش برای مازندران نمی‌سوزد مطمين باشید

              • پنجشنبه 14 آبان 1394-10:41

                از ماست که برماست اگر ما سارویها در انتخاب شورا شهر در رای دادن ساروی بودن را ملاک قرار میدادیم اونوقت شما این حرف را نمی زدی. میشه یگی بچه کجایی

                • پنجشنبه 14 آبان 1394-9:11

                  با جناب دكتر درست صحبت كنيد شما كه اصلا خبر از جلسات شورا و اتفاقات ان ندارين چطور ايشان را متهم ميكنيد شورايي كه تحصيلات و تخصص در ان جايي ندارد بايد در ان را گل گرفت با شهردار باشي نون شما تو روغن است و آدم خوبي هستي شما معيار سنجش خود را عوض كنيذ

                  • پنجشنبه 14 آبان 1394-8:2

                    آقای باسواد!
                    طبق قانون نمایندگان مردم چه مجلس چه شورا حق دارند از مسئولین در هرسطحی سوال بپرسند و زیر سوال ببرند و انها موظفند جواب دادند!
                    مشکل مازندران این است که نه استاندار ذره ای از قانون و وزارت کشور چیزی می داند! نه نمایندگان جز به اهداف شخصی به چیزی فکر میکنند و نه اعضای شورای شهرهش از قانون چیزی میدانند!
                    ...

                    • پنجشنبه 14 آبان 1394-8:49

                      آقای بی سواد این قانون رو از کجا اختراع کردی؟ نماینده مجلس با عضو شورای شهر فرق داره. برو قانون رو بخون.
                      عضو شورای شهر فقط در محدوده وظایف شهری حق اظهار نظر داره

                    • چپون کیجاپاسخ به این دیدگاه 11 2
                      پنجشنبه 14 آبان 1394-7:37

                      و جایی هم ننوشته اند که پسر عمه رئیس جمهور برود در جایگاه بنشید و مسئولان تراز اول استان پشت میله های جلوی مردم باشند ؟
                      آ برار هرکی سوار بیه شه پشت سر نشنه .

                      • پنجشنبه 14 آبان 1394-7:2

                        برادرپيوندي نماينده مردم ساري !!!:
                        جاي ننوشتند تمام مديران استان بايدغير ساروي بابلي آملي باشند
                        با عرض سلام حضورآقاي پيوندي كه بعدازحضور درشورا دوسه مطلب رسانه اي عنوان كردند كه دومطلب اخيرش درجهت حمايت ازدولت بوده!!
                        آقاي پيوندي عزيز همانطوريكه ميدانيد وميدانيم جايي ننوشته مدير ساروي يا غيرساروي باشد اما صحبت ازمدير است وجدانا آقاي فلاح درخدمديراستان مازندران است ؟ دردوره مديريت ايشان چه طرح هابزرگ درخوراستان كليدخورد؟
                        وضعيت اشتغال استان به چه شكل است؟
                        ره آورد ايشان درسفرهاي خارجه يا سفرهاي هيتا هاي خارجي به استان چه بود؟ ره آورد سفرفاميل شما آقاي روحاني به استان چه بود؟ آيا مقايسه سفرپسرخاله شما درسايراستانهارا بامازندران بزرگ مقايسه كرديد؟
                        بعدسفر پسرخاله شما شنيديم دراستانهاي ديگر چندمنطقه آزادتعريف ومصوب كردند؟
                        چرا ما بايد جور بي تدبيري استانداررا درمراسم پسرخاله شما رابكشيم ؟؟
                        خودتان درشوراهستيد وشاهد كارشكني همين آقا ومديران بابلي اش درپروژ ه هاي شهرساري هستيد شما چرا اگر كسي از اين سنگ اندازيها خبرنداره شما كه ميدانيد چندين ماه شهرداري ساري براي صدورمجوز يه طرح مهم شهري درنوبت مي نشيند!!چرا!!
                        عنوان كرديداعضاي شورا مگردرعزل ونصبهاي شهرداردخالت ميكنند؟؟؟
                        وجدانا از اين حرفتان خودتان نخنديديد!! بگم شما چندنفر رادرمناطق انتصاب كرديد هرچند درمقاليسه با سايرهمكارانتان وجدانا آمار شما ناچيزهست !!!
                        ازشمانماينده مردم ساري كه ازهمين سارويها راي گرفتيد وباعكس وژست ژورناليستي عليه سارويها حرف ميزنيدبعيد بود !!!!

                        • پنجشنبه 14 آبان 1394-0:32

                          از مندس فهیم ومتین و کم حاشیه شورا تشکر میکنیم که اسیر هیاهو نشدند

                          • چهارشنبه 13 آبان 1394-22:29

                            آقای پیوندی عزیز, شما یکی از بهترینها در شورا هستید ما به شما , دیدگاهها و صحبت هایتان اعتماد کامل داریم. موفق و پیروز باشید

                            • چهارشنبه 13 آبان 1394-22:5

                              گل گفتين.حرف حق زدين

                              • چهارشنبه 13 آبان 1394-22:4

                                درود و سپاس جناب دکتر پیوندی

                                • چهارشنبه 13 آبان 1394-21:19

                                  لطفا با آقای دکتر پیوندی درست صحبت کنید. به امید اینکه افراد لایقی ون ایشون را در مناصب استانی و بالاتر ببینیم.

                                  • چهارشنبه 13 آبان 1394-18:34

                                    آقای دکتر پیوندی شما نباید به خاطر رفاقت و انتساب به آقای رئیس جمهوری از شخص استاندار حمایت کنید
                                    ضعف در استان وجود دارد و در تمام دول در مازندران ما استانداران خوبی نداشتیم. شاید بگویید فلان استاندار خوب بود ولی متاسفانه در شان مازندران کار نکرده و بیشتر سیاسی بازی فرمودند در هر دولت. حال ضعف این استان باید حل شود .شاید آـقای دکتر فلاح در بخشهایی غیر از استانداری قوی باشد که شکی در آن نیست ، اما در سطح استانداری برای مازندران نیست. من کاری به صحبت سردار ندارم. حرف حق را بزنید بدون جانبداری و طرفداری از حزیب چپ و راست. خدا را در نظر بگیرید و واقع بین باشید چه شما چه سردار

                                    • اصلاحاتیپاسخ به این دیدگاه 5 13
                                      چهارشنبه 13 آبان 1394-15:33

                                      درست است ما اصلاح طلبان انتقادات فراوانی از فلاح داریم، اما این وسط ما حامی دولت هستیم وامثال شمشیربند اصولگرا و شهردار نباید استفاده شخصی و باندی کنند. فلاح هم برود عبوری استاندار بشو نیست. وقتتان را تلف نکنید. فردی که فقط 3 سال شهردار بوده و رزومه ندارد را نمیکنند استاندار که؟! آقای شمشیر بند بهتر است در حد همان شورایش حرف بزند و در کار بزرگترها دخالت نکند

                                    • چهارشنبه 13 آبان 1394-14:3

                                      ساعت خواب عمو رضا...بیدار شدی داداش? چه عجب یه صدایی هم از تو در اومد? از اینکه به استادار منتخب فامیل شما گفتن بالا چشت ابروهه ناراحت شدی? وای وای وای...

                                      • چهارشنبه 13 آبان 1394-12:40

                                        درود بر رضا پیوندی که حقایق رو با شجاعت و منطق می گوید

                                        • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 10 5
                                          چهارشنبه 13 آبان 1394-17:18

                                          جناب پیوندی تا امروز کجا بودید ؟

                                          • پنجشنبه 14 آبان 1394-10:5

                                            اشتباهی منفی دادم.صحبت های اقای پیوندی مطابق با قانون نبود.هر کسی با هر منصبی می تواند عملکرد هر مسئولی را نقد کند.نقد ازاد اما توهین ممنوع


                                        ©2013 APG.ir