تعداد بازدید: 4452

توصیه به دیگران 2

جمعه 15 آبان 1394-23:50

مریم پروین، فعال اجتماعی و مدرس دانشگاه خبر داد:

تشکیل اولین انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران

انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران اولین تشکل مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی است که در استان تاسیس و فعالیتش آغاز شده است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مریم پروین، مدرس دانشگاه و موسس انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران: بی تردید تشکل های مردم نهاد در هر جامعه ای نقش مهمی در افزایش مشارکت مدنی در حوزه های مختلف اجتماعی دارند. در این میان نقش تشکل های مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در حقوق شهروندی جوامع مدنی و نیز در حقوق شهروندی اسلام، شهروند فقط یک موجود موظف تلقی نمی شود. ضمن تکالیف و وظایف شهروندی، هر شهروند دارای حقوقی است که حفظ و دفاع از آن نه تنها یک وظیفه بلکه حقی است که نمی توان آن را نقض کرد و نادیده گرفت.

 آگاهی و پایبندی توامان به وظایف و حقوق شهروندی هم از سوی شهروندان و هم از سوی حکومت، گامی ضروری و مهم در راستای توسعه ی مشارکت مدنی در حکومت و جامعه است.

انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران اولین تشکل مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی است که در استان تاسیس و فعالیتش آغاز شده است.

ما در راستای فعالیت های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در آمل و مازندران، پس از راه اندازی تشکل زیست محیطی دیار سبز مازندران و چند سازمان مردم نهاد دیگر، انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران را تاسیس کردیم که هدف اصلی این انجمن، دفاع مدنی و قانونمند از حقوق شهروندی در مازندران و ترویج فرهنگ حقوق شهروندی بین اقشار و سطوح مختلف اجتماعی است.

بسیاری از تضییع حقوق شهروندان ناشی از نبود آگاهی و کم آگاهی مردم نسبت به حقوق قانونی و شهروندی آنان است. قطعا میان افزایش آگاهی شهروندان به حقوق خود، با کاهش تضییع حقوق آنان ضریب همبستگی بالا و مهمی وجود دارد.

نقش  آموزش در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در حوزه ی حقوق شهروندی یک نقش مهم و اساسی است. ما برآنیم تا با آموزش و ترویج فرهنگ حقوق شهروندی، زمینه های حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی را در مازندران تسهیل و تسریع کنیم.

با توجه به پاره ای از خلاهای قانونی در زمینه حقوق شهروندی و نیز برخی موارد نقض قوانین موجود در راستای حقوق شهروندی، در تعاملی قانونمدارانه با نهادهای مرتبط و مراجع ذی صلاح و در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی این انجمن، پیگیر حفظ و توسعه ی حقوق قانونی و مدنی شهروندان مازندرانی خواهیم بود.

ما  در این راه با بهره گیری از متخصصان و صاحب نظران حوزه های مختلف، در کنار اعضای هیات مدیره و اعضای مجمع این انجمن، در حال بررسی های کارشناسانه در راستای آسیب شناسی وضع موجود و ارایه راهکارهای قانونی در قالب لوایح و پیشنهادها به مراجع مربوط و پیگیری های لازم برای حفظ و توسعه ی حقوق شهروندان در مازندران هستیم.

می دانیم که نقش آموزش در حوزه ی حقوق شهروندی پراهمیت است، از این رو در نظر داریم با برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی، انتشار جزوات آموزشی، برگزاری سمینارها و همایش های آموزشی و ترویجی نسبت به افزایش آگاهی شهروندان اقدام موثری انجام دهیم تا ضمن فرهنگ سازی، مردم در راستای آشنایی و استیفای حقوق خود گام بردارند.

 انجمن حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی مازندران در تلاش است تا با  کمک صاحب نظران و متخصصان و همکاری اعضای انجمن و با کاربست آموزش های نوین و همه جانبه نگر برای ارتقا و اعتلای دانش و بینش عمومی شهروندان در مازندران، راه خطیر عزم همگانی برای حفظ و توسعه ی حقوق شهروندی را هموار کند.


  • شنبه 16 آبان 1394-10:10

    شهرداري ساري با دائرنمودن سراهاي تداوم درساري با ارائه خدمات بي نظير به خانواده ها وآموزش شهروندان با انتشاربروشوركتابچه و جلسات كارشناسي ونشست هاي علمي دراين خصوص پيشتازاست

    • یور (نا یر) آملپاسخ به این دیدگاه
      شنبه 16 آبان 1394-8:37

      ندمه چسه موقع انتخابان وونه آسفالن فلان جاده، چمن فلان ورزشگاه، شیشه فلان فروشگاه،... و تشکیل فلان تشکل قوت گینه؟!
      چه حکمتیه ندومه.
      مازرون آنقد مشکل داینه که حتی آقای لاریجونی هم ونه رگ و ریشه اینجاهی هسه گنه من دومه. حلا چسه حل نوونه... یکی اینه که فقط موقع انتخابات حرف میون انه، رای که هدا بیه علی علی تا 4 سال بعد.
      خواخر جان مشکل مازرون فقط با حرف بزوئن اون هم هر 4 سال یکبار حل نوونه، عمل خاینه که مرد و زن عمل ندایمی.


      ©2013 APG.ir