تعداد بازدید: 2819

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 20 آبان 1394-13:47

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه:

مردم کسانی را که می‌توانند مشکل حل کنند، به مجلس بفرستند

مرتضی بانک گفت: فهم سیاسی سال 92 باید مداوم باشد و عناصری که می‌توانند مشکلات را حل کنند به مجلس راه یابند/دو دولت گذشته، نتیجه عملکرد اصولگرایان است و اصولگرایان نمی‌توانند نقش خود را در به روی کار آمدن رئیس دولت نهم و دهم انکار کنند/صدا و سیما علاقه‌ای ندارد که اقدامات دولت را منعکس کند/نمی‌توان در قالب خاکستری و مخملی، وارد عرصه سیاسی شد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: مرتضی بانک در همایش حزب اعتدال و توسعه در مازندران، اظهار کرد: مازندران از استان‌های پیشرو و تاثیرگذار در حرکت‌های اجتماعیِ کشور است.

وی با اشاره به حرکت اجتماعی مردم مازندران در استقبال از روحانی در انتخابات سال 92، افزود: این حرکت مردم مازندران، برای کشور پیام داشت و نیروهای جوان این استان نمی‌گذارند شرایط عقبگرد به وجود بیاید.

این مسئول ادامه داد: احساس یاس و ناامیدی در مازندران برای توقف حرکت‌های سیاسی وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه مشکلات دولت گذشته باعث شد عقبگرد جدی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، گفت: فرصت‌سوزی‌های بسیاری در دولت گذشته صورت گرفت و ظرفیت‌ها را از دست دادیم.

معاون نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 800 میلیارد دلار درآمد ارزی کشور در دولت گذشته به فنا رفت، تصریح کرد: نیمی از درآمدهای ارزی کشور، در دولت نهم و دهم به دست آمد اما رشد منفی را باقی گذاشتند.

وی تاکید کرد: دو دولت گذشته، نتیجه عملکرد اصولگرایان است و اصولگرایان نمی‌توانند نقش خود را در به روی کار آمدن رئیس دولت نهم و دهم انکار کنند.

بانک با بیان اینکه آرایش سیاسی که حزب اعتدال و توسعه در انتخابات سال 92 اتخاذ کرد را در انتخابات مجلس آینده هم مورد توجه قرار می‌دهیم، ادامه داد: فهم سیاسی سال 92 باید مداوم باشد و عناصری که می‌توانند مشکل حل کنند به مجلس راه یابند.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلاتی که از دولت گذشته باقی مانده بود دولت یازدهم، سیاست خارجی تحول‌گرا را اجرا کرد و سایه تهدید از کشور ما برداشته شد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه مردم باید به صورت جدی وارد انتخابات شوند، خاطرنشان کرد: مشکلات وجود دارد و کسی که کار سیاسی می‌کند باید آماده باشد تا خود را به دریا و توفان بزند.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت با همه محدودیت‌ها، معجزه بزرگی شکل داده است، اظهار کرد: صدا و سیما علاقه‌ای ندارد که اقدامات دولت را منعکس کند و تعهدی ندارد که اقدامات خوشایند دولت یازدهم را به مردم اعلام کند.

بانک با بیان اینکه دولت با تمام وجود، ایستاده تا مشکلات را رفع کند، افزود: همان طور که رئیس‌جمهوری، برجام را به نتیجه رساند، در مسائل مطبوعاتی و سیاسی هم ایستاده است تا به نتیجه برساند.

وی با تاکید بر شفاف‌سازی در حرکت‌های اجتماعی، ادامه داد: نمی‌توان در قالب خاکستری و مخملی، وارد عرصه سیاسی شد. شفاف‌سازی به معنای قانون‌گرایی است. اگر دولت گذشته اعتقاد به شفاف‌سازی داشت آن حجم از تخلفات شکل نمی‌گرفت.

این مسئول ابراز داشت: دولت قبل به مجلس، اعتقادی نداشت و بسیاری از مصوبات آن ها باقی مانده که مسیر ابلاغ را از مجلس طی نکرده است.

بانک با اشاره به اینکه اگر امروز بابک زنجانی، قلدرمآبانه رفتار می‌کند به گونه‌ای که گویا ما متهم هستیم، گفت: چون هنوز از فضای سیاسی دولت گذشته خارج نشده و تصور می‌کند همچنان همان گروه بر سر کار هستند.

*نفوذی واقعی کسانی هستند که مقابل توسعه کشور ایستادند

رئیس سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه در موارد زیادی شاهد هستیم که اهداف مشترک ملی نادیده گرفته می‌شود، گفت: اگر قرار است همدلی به وجود بیاید باید به اصول گفت‌وگو معتقد باشیم و برای تحقق بخشیدن اصل گفت‌وگو هم باید ادبیات گفت‌وگوی صحیح سیاسی و اجتماعی را بدانیم.

مسعود شفیعی با بیان اینکه برخی از حداقل‌های لازم برای گفت‌وگوی سیاسی و اجتماعی لازم هم به دور هستند، تصریح کرد: فردی که سابقه وزارت در دولت نهم دارد سخنانی از یک تریبون رسمی بیان می‌کند که جز نفرت و دودستگی، دستاورد دیگری در سطح ملی ندارد.

شفیعی با اشاره به اینکه آیا نمی‌توان سخن گفت و اختلاف نظرها را بیان کرد و به اصول گفت‌وگو هم پایبند بود، ادامه داد: چرا عده‌ای به جای توجه به اصل رقابت در فضای سیاسی و اجتماعی، به دنبال نهادینه کردن دشمنی و نفرت هستند.

وی با بیان اینکه کسانی که ادعای انقلابی بودن دارند باید بیشتر تذکر دریافت کنند، خاطرنشان کرد: در فضای پسابرجام، رهبری نکاتی را به درستی بیان کردند که آسیب‌هایی ممکن است در کنار این توافق هسته‌ای به وجود بیاید.

رئیس سازمان جوانان حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه این بهانه‌ای شد تا برخی به بهانه نفوذی، یکه‌تازی کنند به جریانی که با آنها نیست، اظهار کرد: تصور ما این است نفوذی واقعی کسانی هستند که مقابل توسعه کشور ایستادند و با کارشکنی و سنگ‌اندازی، مانع رسیدن به توسعه هستند و نمی‌گذارند امید در مردم زنده بماند.

این مسئول با بیان اینکه کسانی که برای امور دولت برآمده از آرای مردم، سنگ‌اندازی می‌کنند به اقدامات خود فکر کنند، افزود: نفوذ را باید به اقدامات این افراد تقلیل بدهیم.

*در 80 درصد از شهرستان‌ها، دبیران حزب انتخاب شده‌اند

در ادامه این همایش دبیر حزب اعتدال و توسعه شاخه مازندران با اشاره به اینکه دولت در دو سال اخیر، پیروزی‌های ارزنده‌ای را کسب کرده است، اظهار کرد: با وجود این پیروزی‌ها اما حوزه سیاست داخلی تاکنون برآورنده انتظارات نبوده است.

مهدی قاسمی با بیان اینکه در آستانه برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی، هنوز در بسیاری از مناصب و موقعیت‌های حساس تصمیم‌گیری، مدیران و وابستگان جریان فکری هاله نور و اختلاس سه هزار میلیاردی نقش‌آفرینی می‌کنند، افزود: این موضوع سبب دلسردی شبکه هواداران و وابستگان فکری همراه می‌شود و اتخاذ تصمیم مناسب در این زمینه یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم تشکیلات حزب اعتدال و توسعه در استان، تمرکز خود را به گسترش تشکیلات و رصد فضای انتخاباتی و ورود به مذاکره با نقش‌آفرینان، معطوف داشته است، گفت: در 80 درصد از شهرستان‌ها، دبیران حزب انتخاب شده‌اند و همایش ویژه بانوان به زودی برگزار می‌شود.



    ©2013 APG.ir