تعداد بازدید: 3276

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 26 آبان 1394-15:49

مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر اعلام کرد:

مقابله با آلوگی ناشی از تردد کشتی‌ها موضوع اصلی اجلاس هفتم

مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر گفت: موضوع اصلی این نشست، حفاظت از محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی ناشی از تردد کشتی‌ها است.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، کلثوم فلاحی: خسرو سرایی در نشست خبری که در پایان هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر پنج کشور حاشیه دریای خزر در هتل سالاردره ساری، اظهار کرد: موضوع اصلی این نشست، حفاظت از محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی ناشی از تردد کشتی‌ها است.

وی با بیان اینکه درباره کاهش ذخایر آبزی دریای خزر هم بندی را در این پروتکل اضافه کرده و به توافق رسیدیم، افزود: کاهش سطح آب دریای خزر از موضوعات اساسی بوده که در این پروتکل به آن اشاره شده است.

مدیرکل ترانزیت و تعرفه سازمان بنادر با اشاره به اینکه بنادر موافقت خود را اعلام کردند تا برای مقابله با کاهش سطح آب دریای خزر، ورود پیدا کنند، گفت: با کاهش سطح آب دریای خزر، کشتی‌ها مجبور می‌شوند از ظرفیت کامل خود استفاده نکنند و با تردد بیشتر در دریا، آلودگی بیشتری را تولید می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه اگر کشتی‌ها نتوانند از ظرفیت کامل به خوبی بهره ببرند باز هم باید هزینه کامل سفر کشتی تامین شود، تصریح کرد: به این ترتیب هزینه کشتی به حمل بار تامین شده و باعث گران‌تر شدن حمل بار می‌شود.

سرایی با اشاره به اینکه گردشگری دریایی هم نیاز به مطالعات بیشتر از سوی تمامی کشورها و همچنین نیازمند سرمایه‌گذاری گسترده‌تر است، ادامه داد: بعضی کشورها معتقدند چون دریای خزر در طول سال فقط چند ماهی از امواجی برخوردار است که مسافر دریایی به راحتی می‌تواند آن را تحمل کند و همچنین به دلیل اینکه کشتی‌هایی که در خزر تردد می‌کنند آب‌خور کمی دارند، به همین دلیل مسافرت دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر نیازمند مطالعات بیشتر است.

امضای پروتکل در 15 بند

علی خدمتگزار در حاشیه برگزاری هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر پنج کشور حاشیه دریای خزر که در هتل سالاردره ساری برگزار شد، اظهار کرد: توافقنامه هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر پنج کشور حاشیه دریای خزر در 15 بند امضا شد.

وی با بیان اینکه توسعه بنادر دریایی، ارتقای ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی و همچنین ارتقای عملیات تجسس و نجات از بندهای مهم این پروتکل است، افزود: در این پروتکل چند موضوع مهم دیگر هم مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر بندر امیرآباد گفت: با توجه به اینکه با کاهش سطح آب دریای خزر مواجه هستیم تصمیم بر این شد که کشورهای حاشیه خزر هر سه ماه آخرین وضعیت دریا را اطلاع‌رسانی کنند تا میزان حمل کالا توسط کشورها بر اساس این اطلاعات باشد.



    ©2013 APG.ir