تعداد بازدید: 3758

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 10 آذر 1394-7:40

فرماندار ساری در دیدار با مازندنومه:

هم‌اندیشی بین احزاب مختلف را برگزار می‌کنیم/مشکلات ساری با همایش رفع نمی‌شود

احمد حسین زادگان در دیدار با مازندنومه گفت: نقدها و پیشنهادهای مردم را به ما ارائه دهید/به دنبال تشویق و ترغیب سرمایه‌گذار و رفع موانع سرمایه‌گذاری هستیم/اجازه نمی‌دهم هیچ احدی به عنوان نماینده دولت و مسئول اداره با پول دولت، پروژه تعریف کند و به نام شخص دیگری مصادره شود/مشکلات ساری با همایش رفع نمی‌شود/خدمت به مردم ساری را با هیچ منصبی عوض نمی‌کنم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: عصر روز دوشنبه نهم آذرماه با جمعی از همکاران به دیدار احمد حسین‌زادگان در دفتر کار او رفتیم.

 فرماندار جدید ساری در ابتدای این نشست، از فعالیت سایت مازندنومه گفت:

« مازندنومه را به عنوان سایت معتدل و معقول می‎دانم و جزو رسانه‌هایی است که با کار کارشناسی، به موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و گاهی ورزشی  در استان می‌پردازد. سایتی پرمحتوا و غنی، بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای است.

دست‌اندرکاران این رسانه می‌توانند به عنوان مشاور خوب مدیریت ارشد استان و سایر مدیریت‌ها باشند. مازندنومه جزو چند سایتی است که روزانه بازدید می‌کنم و از تحلیل‌های این سایت بهره می‌برم. این پایگاه خبری کمتر دچار نوسان فکری شده و خط سیر مشخصی دارد، دنبال مجیزگویی نیست، در دوره‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، مخاطبان خود را حفظ کرده و این نشان می‌دهد مدیریت عقلانی و هوشمندانه بر سایت حاکم است.

مازندنومه به تولید محتوا می‌پردازد و از رسانه‌هایی است که کپی پیست نداشته و محتوای بسیار خوبی دارد، مجموعه‌ای سالم با خبرنگاران حرفه‌ای. این رسانه به واقع صدای مردم است و به عنوان سایت معتدل اصلاح‌طلب شناخته می‌شود. در بخش‌های مختلف، دغدغه توسعه استان دارد، صدا و چشم مردم و پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسئولان است.

من هم ایده‌های خیلی خوبی از مازندنومه گرفتم. اکثر رسانه‌ها ان شا‌ءالله خوب و سالم باشند اما مازندنومه سالم است و درگیر مسائل اقتصادی و پشت صحنه‌ و حاشیه‌ای نیست.»

فرماندار ساری در ادامه به مازندنومه‌ توصیه کرد که پرداختن به دغدغه های مردم را ادامه دهد.

*نقدها را به ما ارائه دهید

بخش دیگری از سخنان حسین‌زادگان درباره فضای نقد در مطبوعات بود. او گفت:

«نقد دلسوزانه نسبت به مدیریت ما داشته باشید، نقدها و پیشنهادهای مردم را به ما ارائه دهید. نه فقط در حوزه رسانه بلکه در همه حوزه‌هایی که می‎‌تواند به ما کمک کند این انتقادات را منتقل کنید. نقدهای سازنده و جدی را با آغوش باز پذیرا هستیم. فعالیت در رسانه، کار سخت و طاقت‌فرسایی است.»



*مشکلات ساری با همایش رفع نمی‌شود

ساری و توسعه مرکز استان، محور دیگر سخنان حسین‌زادگان بود. وی در این بخش بیان داشت:

«ساری به عنوان پیشانی و محرک توسعه استان است. اگر ساری توسعه یابد مازندران هم از این توسعه یافتگی متاثر می‌شود.

ساری باید متفاوت باشد چون بار مضاعفی نسبت به دیگر شهرستان‎‌ها را بر دوش دارد. مرکز استان باید از مزیت‌هایی برخوردار باشد. هنوز به صورت دقیق نمی‌دانیم ساری در چه بخش‌هایی عقب افتاده و در چه بخش‌هایی توسعه یافته است. این مطالعه باید انجام شود تا بدانیم در حوزه‌های مختلف چه وضعیتی داریم. همچنان احساس می‌کنیم اختلافاتی، سرعت ساری را برای توسعه گرفته است. منظورم اختلافات سیاسی نیست چون اختلافات سیاسی امری طبیعی است.

در اختلافات و زمین زدن‌های همدیگر نمی‌توان رشد کرد. احساس کردم نیاز به نهاد و یا گروهی داریم که ظرفیت‌ها را متمرکز کند به همین دلیل شورای عالی توسعه ساری را مطرح کردم.

موافقت استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در استان را هم گرفتیم. دامادی نماینده مردم ساری هم با این طرح موافقت کرده و این طرح را به شجاعی دیگر نماینده ساری هم ارائه می‌دهیم.

بیشتر به دنبال تشویق و ترغیب سرمایه‌گذار و رفع موانع سرمایه‌گذاری هستیم. بروکراسی بر سر راه سرمایه‌گذاری باید رفع شود. اگر استعدادها را کشف کرده و به کارگیری کنیم توسعه شهرستان را در پی دارد.

جنس و روحیه سرمایه‌گذار، لطیف است و جایی می‌رود که از امنیت برخوردار باشد. اگر خودش سود ببرد به مردم و جامعه هم سود می‌رساند.

یکپارچه نبودن اراضی از مشکلاتی دیگری است که داریم. تجربیات خوبی از کار جمعی در روستاها داریم. می‌توانیم در قالب شرکت تعاونی روستایی، ضمن حفظ مالکیت اراضی، به صورت یکپارچه به کشت و کار پرداخت.

از دیگر مشکلات ما این است که پروژه‌ها به نام اشخاص مصادره می‌شود در حالی که پروژه متعلق به مردم است، در پروژه‌ها دستمان در جیب خودمان نیست که بخواهیم به نام خودمان مصادره کنیم. اجازه نمی‌دهم هیچ احدی به عنوان نماینده دولت و مسئول اداره با پول دولت، پروژه تعریف کند و به نام شخص دیگری مصادره شود، کارهایی که انجام می‌دهیم دستور دولت و پول ملت است.

این تفکر نادرستی است که مردم به دنبال قهرمان باشند، یک نفر اگر مدیریت خوبی داشته باشد نیاز به قهرمان شدن ندارد، چراکه در مدیریت جهادی مدنظر مقام معظم رهبری، فقط به وظیفه خود عمل کرده است.

مشکلات ساری با همایش رفع نمی‌شود. مشکلات ساری آن قدر زیاد است که در یک پروسه یک یا دو ساله نمی‌توان این مشکلات را رفع کرد. به همین دلیل برنامه‌ریزی یک، دو و پنج ساله داریم و در این زمینه برنامه‌محور عمل می‌کنیم. عقلا و مدیران ساری در هر جایگاهی که هستند به دور از بخشی‌نگری و مدیریت جزیره‌ای، در یک کانون قرار گیرند و از ظرفیت نماینده ولی فقیه، استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل و ... بهره ببریم.

اولویت توسعه ممکن است در بخش گردشگری و در منطقه دیگری کشاورزی باشد. از مهمترین اولویت‌ها، شادابی و نشاط اجتماعی است که از طریق ورزش، هنر موسیقی، سینما و ... می‌تواند موثر باشد. در این زمینه پارلمان ورزش را مطرح کردیم.

جایگاه فرمانداری را به عنوان نماینده عالی دولت، با هر کارکردی که دارد به جایگاه واقعی برسانیم. کار فرمانداری فقط برگزاری انتخابات نیست. شورای اداری، کابینه دولت است و نباید شورای زینتی باشد.

ادارات باید از نیروی انسانی صرف استخدامی خارج شده و مردم را درگیر کار کنند. مردم مشکلات جنگ، بیکاری، تحریم‌ها و ... را تحمل کردند اما دزدی و تبعیض برای مردم غیرقابل تحمل است. صدای مردم درمی‌آید اگر احساس کنند بودجه‌ای عادلانه توزیع نشده و یا مدیری به گروه خاصی توجه دارد و به بقیه اقشار بی‌توجه است. باید یک صدا باشیم و گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... در قالب یک راهبرد به توسعه برسند.

رضایت‌مندی مردم برای ما مهم است. رشد متوازن را در ساری پیگیری می‌کنیم و دستمان را برای توسعه به سوی همه اقشار و گروه‌ها دراز کردیم. در بحث توسعه، هم‌اندیشی بین احزاب مختلف را به زودی برگزار می‌کنیم. همان گونه که در جلسه شورای اداری مطرح کردم فرماندار همه اقشار و گروه‌های سیاسی هستم. من به عنوان نماینده دولت اعتدال، سیاست‌های دولت را در شهرستان اجرا می‌کنم.

وقتی از فرمانداری ساری می‌رفتم گفتم حق طبیعی هر دولتی است که فرماندارش را انتخاب کند چون دولت باید به مردم پاسخ دهد. یک دولت نمی‌تواند به مردم بگوید در فلان شهر فرماندار انتخاب کردم و کارها خوب پیش رفت و در فلان شهر که فرماندار دولت قبلی بود کارها خوب پیش نرفت.

دولت اعتدال در سیاست خارجی قول داد و به آن عمل کرد و اکنون ما به عنوان نماینده دولت وظیفه داریم سیاست‌های داخلی دولت را اجرایی کنیم.

اگر احساس کنم دولت حتی در یک بخش به من نیاز دارد بخشدار هم می‌شوم. زمانی این ضرورت را احساس نمی‌کردم و کسی هم به من تکلیف نکرده بود و به همین دلیل به فدراسیون ورزش‌های کارگری رفتم. خدمت به مردم ساری را با هیچ منصبی عوض نمی‌کنم.»

*به ما مشاوره بدهید

صحبت‌های پایانی حسین‌زادگان، خطاب به مازندنومه بود:

«شما به عنوان رسانه نزدیک به دولت این حق را دارید اگر در مدیریت سیاسی و اجرایی، انحراف و زاویه مشاهده کردید، به خاطر قولی که دولت داده و قولی که شما در حمایت از دولت به مردم دادید، به ما مشاوره دهید و مطالبه‌گری کنید.»

*انتظارات از فرماندار جدید ساری زیاد است

در این دیدار سردبیر مازندنومه فرماندار ساری را همکار مطبوعاتی و دوست رسانه معرفی کرد و گفت: هفته نامه قارن این قابلیت را دارد که در بین نشریات مکتوب، برند جریان اصلاح طلبی در استان شود.

وی بیان داشت: انتظارات از فرماندار جدید ساری زیاد است و تنها یک مدیریت علمی و برنامه ریزی مناسب می تواند حواشی مرکز استان و اختلافات موجود حیدری-نعمتی را خنثی کند.

صادقی با اشاره به این که همین امروز در برخی شبکه های مجازی انتقاد کردند چرا حسین زادگان همراه با شهردار ساری بر سر پروژه ای رفت، تصریح کرد: ما این نقدها را خیلی وارد نمی دانیم، چرا که فرماندار به عنوان پدر معنوی شهرستان، باید با همه افراد و جریان های موافق و مخالف دولت همراه، ولی در نهایت باید مدیر و مطیع برنامه های دولت متبوعش باشد.


  • پنجشنبه 12 آذر 1394-19:43

    توسعه روستایی همراه با توسعه کشاورزی برای ساری ودیگر شهرهای مازندران البته با چاشنی توسعه گردشگری کلید حل مشکلات مازندران میباشد .فرماندار محترم ساری پیشگام این حرکت باشند تا شاهد توسعه متوازن در کل استان باشیم .برایشان آرزوی توفیق داریم

    • پنجشنبه 12 آذر 1394-8:8

      حسين زادگان ساروي است وخوب ميداند مردم ساري چه ميگويند به همين دليل باعبوري همراه شد
      هرچندعبوري نشان داده است خدمت بي منت چيست درحال حاضرجاي جاي ساري قرارگاه سازندگي شده است به اميد ساري بزرگ (چهاردادنگه دودانگه مياندرودبالامحله پايين محله نداريم بلكه فقط يه كلمه ساري ساري ساري)

      • سعید کرمانسارویپاسخ به این دیدگاه 4 2
        سه شنبه 10 آذر 1394-23:41

        دراین مدت دولت وعده وعید به اندازه تمامی دولت های قبلی وعده های توخالی شنیدهایم لذا خواهشمندیم به جای اینهمه وعده های پوچ اول عمل کنید بعد خبرش را رسانه ای کنید

        • چهارشنبه 11 آذر 1394-8:30

          بفرمایید این دولت چه وعده ای داده که انجام نداده؟ دولت قبلی که در دادن وعده های دروغ و اختلاس و دزدی و سومدیریت ممتاز بود! در تاریخ ایران سراغ نداریم. بیچاره دولت روحانی که داره گندهای احمدی نژادیها رو جارو میکنه. تازه هسته ای رو درست کرده. اگه دلواپسها بزارن میاد داخل رو هم درست میکنه

        • سه شنبه 10 آذر 1394-17:48

          بچه های مازندنومه تا زمانی که واحدی فرماندار بود پاشون رو اونجا نزاشتند. دمتون گرم

          • سه شنبه 10 آذر 1394-9:39

            حسین زادگان جوان و باانرژی است. ان شاالله یادگار خوبی از خودش برجای بگذارد


            ©2013 APG.ir