تعداد بازدید: 6326

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 15 آذر 1394-19:32

گشتی در یک مرکز توان بخشی معلولان ذهنی

اینجا پر از فرشته های زمینی است

اینجا مرکز توان بخشی معلولان ذهنی شهید هاشمی نژاد بهشهر است؛ جایی پر از فرشته های زمینی. سهیل یکی از این فرشته هاست، کودک مهربانی که برایش فرقی نمی کند مرد هستی یا زن، همه را مامان صدا می کند. و مهتاب دختری که با پاهایش تار می زند...


مازندنومه؛ سرویس مهرورزان، محمد رضا ضابط: مرکز توان بخشی معلولان ذهنی شهید هاشمی نژاد بهشهر یکی از هزاران بهشت زمینی ست که می شود فرشته ها را لمس و با بخشیدن اندکی مهر و محبت بدون هیچ هزینه ای، قلب هایی را شاد و خندان کرد.

اینجا نگاه ها ثابت می ماند، نگاه هایی که هزاران حرف را نفس می کشند، دستانی که دراز می شوند، نه برای پول بلکه این بار برای محبت تا نوازش شان کنی، بهشتی کوچک با فرشته های کوچولوی که چشم به راه مهربانی هستند.

بغض این قدر گلویت را می فشارد که نای حرف زدن نداری، تنها مکان زمینی که می شود فرشته ها را لمس کرد.

*مشکلات مالی مهمترین مشکل مرکز است

مرکز خیریه نگهداری و توان بخشی معلولین ذهنی شهید هاشمی نژاد بهشهر تنها مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولین ذهنی در این شهرستان است که به صورت هیات امنایی و با کمک خیران اداره می شود و در حال حاضر 76 کم توان ذهنی در این مرکز نگهداری می شوند .

 سهیلا عبدی مدیر عامل و مدیر این مرکز می گوید: این مرکز از سال 1375 با 16 پرسنل آغاز به کار کرد و هم اکنون دارای 32 نیروست.

 مسئول مرکز نگهداری معلولین شهید هاشمی نژاد بهشهر با بیان اینکه خیران از این مرکز حمایت می کنند، افزود: با این وجود، مشکلات مالی مهمترین مشکل مرکز است.



وی با بیان این که کمک مسئولان و حمایت های مادی و معنوی آنان می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات ما باشد، تصریح کرد: مسئولان می توانند با رایزنی با صاحبان کارخانه ها و تولیدی ها، برای جذب و جلب حمایت آن ها بسترسازی کنند.

عبدی با بیان اینکه در این مرکز از بهترین وسایل و ابزار و امکانات و لباس استفاده می شود تا مشکلی برای فرزندان مان پیش نیاید، افزود: تنها انتظار ما از مسئولان و مردم، برطرف کردن نیازهای عاطفی در کنار نیاز مادی است، چرا که کودکان ما نیازمند حضور و لمس محبت هستند.

*اینجا پر از فرشته های زمینی ست

  وارد سالن می شویم. نگاه هایی کودکانه تو را به آغوش می کشند. بچه ها با خود می اندیشند آیا به سوی شان می روی؟ و آیا دست نوازش به سرشان می کشی؟

اینجا پر از فرشته های زمینی ست. سهیل یکی از این فرشته هاست. کودک مهربانی که برایش فرقی نمی کند مرد هستی یا زن، همه را مامان صدا می کند.

شهاب هم پسر بازیگوشی است که علاقه زیادی به اجسام گرد دارد و لنز دوربین برایش جالب است.



و مهتاب دختری که با پاهایش تار می زند و هر بیننده را با تمام عشق به آغوش می کشد. آن طرف تر هم پیمان، مهدی، مریم، باران، مروارید و... فرشته های کوچک دیگری منتظر من و تو هستند.

  مرکز را ترک می کنم اما تکه ای از قلبم را در این مکان جا می گذارم و برای گرفتنش هر چند وقت به این مکان سر می زنم.

نشانی مرکز: بهشهر- خیابان پاسداران- جنب شرکت نفت شماره 2- مرکز توان بخشی شهید هاشمی نژاد



©2013 APG.ir