تعداد بازدید: 5648

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 19 آذر 1394-0:49

25 دی ماه در سالن هلال احمر؛

گروه آوازی تهران در ساری روی صحنه می رود

گروه آوازی تهران 25 دی ماه به رهبری «میلاد عمرانلو» در سالن هلال احمر ساری روی صحنه می رود و قطعاتی ماندگار از موسیقی سینمای ایران و جهان را اجرا می کند/قیمت بلیت ها متعادل است/از 18 هنرمند این گروه، 2 نفر مازندرانی اند/ این نخستین بار است که گروه آوازی برای اجرای برنامه به مازندران سفر می‌کند.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، اشکان جهان آرای: گروه آوازی تهران قرار است 25 دی ماه به رهبری «میلاد عمرانلو» در سالن هلال احمر ساری روی صحنه برود و قطعاتی ماندگار از موسیقی سینمای ایران و جهان را اجرا کند.

این گروه که چندی پیش در تهران اجرای قطعات جدیدی از موسیقی کرال در سبک های جز، پاپ و لاتین را به رهبری میهمان «توماس کاپلین» انجام داده بود، قرار است تور شهرستانی خود را از ساری آغاز کند. این تور شهرستانی ادامه تور اروپای این گروه محسوب می‌شود که شهریور امسال به دعوت تئاتر شهر «سن‌پلتن» اتریش آغاز شد.

این گروه یکی از گروه‌های شناخته شده دنیا در زمینه موسیقی آوازی و اجرای کامل موسیقی با دهان است که تا کنون در چندین فستیوال داخلی و جهانی توانست رتبه به دست بیاورد. کسب مقام اول شاخه آواز گروهی در جشنواره موسیقی فجر سال 87، کسب مدال طلای بخش Mixed Choir و مدال نقره بخش فولک در مسابقات آسیایی کُر کره‌جنوبی سال 88، دریافت مدال نقره در بخش فولکلور و 2 مدال برنز در بخش‌های پاپ و گروه‌های کر مجلسی در ششمین دوره مسابقات جهانی گروه‌های کُر در چین سال 89، کسب مقام دوم بخش موسیقی پاپ و برنده جایزه وی‍ژه انتخاب مردم در پنجاهمین دوره مسابقات بین‌المللیSeghizziدر کشور ایتالیا در سال 90 و کسب 2 مدال طلا در بخش‌های فولکلور و گروه‌های کر مجلسی و 1 مدال نقره در بخش پاپ از هشتمین دوره مسابقات جهانی گروه‌های کر در کشور لتونی که تیر ماه امسال برگزار شد عناوین مهمی هستند که گروه آوازی تهران تا کنون کسب کرده است.

* 25 دی ماه در دو سانس

 مدیر برنامه‌های گروه آوازی تهران در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: این کنسرت با همکاری «قاسم رمضانی» آموزشگاه موسیقی «آوای مهر» قائمشهر و به تهیه‌کنندگی مشترک من و خانم «بهاره رهبر بروجردی» در ساری برگزار می‌شود.

 «پدرام طهماسبیان» افزود: گروه قرار است در ساری حدود 15 قطعه ماندگار از موسیقی سینمای ایران و جهان را برای هنردوستان مازندرانی اجرا کند که «طرب‌انگيز»، «تویماهنيسی»، «خوب بد زشت»، «پدرخوانده»، «پاپيون»، «زورو»، «ساريگلين» و «كراسچرمي» برخی از این قطعات هستند. ضمن این‌که گروه در نظر دارد قطعاتی از موسیقی نواحی ایران را هم روی صحنه اجرا کند.

وی اظهار کرد: این کنسرت روز 25 دی ماه در 2 سانس برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند پس از آغاز بلیت‌فروشی به مراکزی که اعلام می‌شود و سایت www.sigozar.com مراجعه کنند.

مدیر برنامه‌های گروه آوازی تهران خاطرنشان کرد: گروه آوازی تهران پس از تور اروپای خود تصمیم گرفت که نگاهی به شهرستان‌های ایران هم داشته باشد و با رویکرد توجه به مخاطبان داخلی و ارائه آثار تولید شده برای مخاطب داخلی با هدف ترویج موسیقی آوازی وکاپلا این طرح را به مرحله اجرا رساند.

*چند سپاسگزاری

 طهماسبیان به همکاری مسئولان استان مازندران در برگزاری این برنامه موسیقی فاخر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مسئولان استان با تمام توان خود از اجرای برنامه‌های فرهنگی استان حمایت می‌کنند که این موضوع سبب افزایش انگیزه برای اجرای برنامه‌های خوب و دعوت از گروه‌های بین‌المللی به استان می‌شود.

مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعم از «احد جاودانی» مدیرکل، «قدرت‌الله یوسفی» رییس اداره هنری، «حسین شعبانی» رییس حراست، «رضا عمرانی‌نسب» کارشناس موسیقی اداره کل، رییس و کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری آقایان عشریه و ولی‌زاده در انجام هماهنگی برای برگزاری این کنسرت همکاری خوبی دارند که بابت این همکاری به نمایندگی از همه اعضای گروه قدردانی می‌کنم.

وی اظهار کرد: همچنین از فرمانداری مرکز استان، فرماندهی انتظامی استان و شهرستان ساری، رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان، اداره اطلاعات شهرستان و پلیس راهور که در برقراری نظم و امنیت برنامه‌های فرهنگی و هنری همواره تلاش می‌کنند، سپاسگزارم.

طهماسبیان ادامه داد: این مسئولان برای برگزاری این برنامه هم همراه ما شدند و به اعتلای فضای فرهنگی استان کمک کردند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران هم با نگاه بسیار مثبتی که به فرهنگ و هنر دارد، همواره برای این برنامه‌ها کمک زیادی به گروه‌های برگزار کننده می‌کند و بخشی از دغدغه هنرمندان و هنردوستان استان را برطرف می‌کند.

*این 18 نفر

  مدیر برنامه‌های گروه آوازی تهران با بیان این‌که اعضای گروه در این اجرا 18 تن خواهند بود، گفت: 2 تن از اعضای ثابت این گروه یعنی «علی مسیبی آلاشتی» و «نوید یزدانیان» از هنرمندان مازندران هستند که در این اجرا نیز گروه را همراهی خواهند کرد. «نازنين روستا»، «شيواسروش»، «سولمازجوانبخت» و «پريسادلفاني»(سوپرانو)، «علي مسيبي آلاشتی»، «غلامحسين خزري»، «محمدرضااروج‌زاده» و «مهدي ابطحي»(تِنور)، «يلدانوري»، «سميرامحسني»، «مهديه صفدري» و «گلنازنويدان»(آلتو)، «مهردادناصحي»، «محمدحقيقي»، «نويديزدانيان» و «فرزاداميدي»(باس) و «عليرضاشريعتي»(دستیار رهبر) در این اجرا «میلاد عمرانلو» را همراهی می‌کنند. ضمن این‌که گروه در تور شهرستان خود خواننده نخواهد داشت.

*قیمت بلیت ها متعادل است

 سرپرست و رهبر گروه آوازی تهران نیز درباره این کنسرت گفت: این نخستین بار است که برای اجرای برنامه به مازندران سفر می‌کنیم و امیدواریم که شب خاطره‌‌انگیزی را برای مردم خوب مازندران و ساری رقم بزنیم.

 «میلاد عمرانلو» افزود: گروه در وضعیت بسیار خوبی از آمادگی به سر می‌برد. پس از بازگشت به ایران به این فکر افتادیم که با توجه به موفقیت‌های به دست آمده برای گروه، برای این‌که گروه رشد بیشتر و بهتری داشته باشد و دچار سکون و رکود در اجراها نشود و به اجرای برنامه در شهرستان‌ها بپردازیم. این کار هم به ترویج سبک اجرایی ما منجر می‌شود و هم دیدگاه‌های بیشتری از مخاطبان را در اختیار ما قرار می‌دهد.

  وی اظهار کرد: ما علاوه بر اجرا در استان‌های مختلف، نگاه دیگری هم به فضای موسیقایی استان‌ها داریم. به این شکل که قطعاتی از استان‌های مختلف را انتخاب کردیم و قرار است با کار کردن روی این قطعات، موسیقی نواحی ایران را نیز در گروه آوازی اجرا کنیم که در این بین مازندران نیز با توجه ظرفیت‌های موسیقی مناسبی که دارد یکی از استان‌های مد نظر است.

  این هنرمند شناخته شده خاطرنشان کرد: برای حضور خانواده‌ها و هنردوستان، قیمت بلیت ها هم در حد متعادلی انتخاب شد. امیدواریم استقبال خوبی را شاهد باشیم تا انگیزه اعضای گروه و حامیان مالی برنامه که تلاش زیادی برای اجرای این کنسرت کردند برای اجراهای بعدی و همین‌طور حمایت از سایر گروه‌های موسیقی در کشور از سوی بخش خصوصی افزایش یابد.

-این گزارش در روزنامه همشهری مازندران منتشر شد که برای بازنشر در اختیار ما نیز قرار گرفت.



    ©2013 APG.ir