تعداد بازدید: 3776

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 2 دی 1394-22:32

بهاری،حسین زادگان و تقوی فرد پاسخ می دهند:

جشن بشیر مصداق تبلیغات زودهنگام بود یا خیر؟

جشن پنج هزارمین شماره انتشار روزنامه بشیر به دستور مقام قضایی لغو شد/ گفت و گو با حجت الاسلام بهاری+ فرماندار ساری+ رییس کل دادگستری مازندران


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: ساعت 18 امروز قرار بود همایش انتشار پنج هزارمین شماره روزنامه بشیر مازندران، با سخنرانی مرتضی حاجی در سالن هلال احمر ساری برگزار شود که با دستور مقام قضایی این مراسم لغو شد.

موسسه فرهنگی و هنری بشیر در همین رابطه اطلاعیه ای صادر کرد که در آن آمده: «همایش پاسداشت سه دهـه خدمت رسانـه ای روزنـامه بشیـر و تقارن آن با انتشار پنج هزارمین شماره آن که قرار بود روز چهارشنبه 2 دی از ساعت 18 در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر با اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیربط برگزار شود، متاسفانه در کمتر از 20 ساعت مانده به زمان برگزاری مراسم بر اساس دستور مقام رئیس کل دادگستری استان لغو شد.»

در ادامه این اطلاعیه چنین آمده: « برحسب ضرورت احترام و تمکین به نظر مراجع قضایی ضمن عرض پوزش از مردم عزیز و مدعوین گرامی ان شاءالله برگزاری این مراسم را به زمان مناسب دیگر که متعاقباً اعلام خواهد شد موکول می نمائیم.»

*بهاری: به جای نوازش شدن، کم لطفی دیدیم

حجت الاسلام عباسعلی بهاری اردشیری -نماینده اسبق مجلس- که قرار بود در این همایش از او تجلیل شود، در خصوص لغو مراسم جشن 30 سالگی روزنامه و هفته نامه بشیر و همچنین جشن پنج هزارمین شماره این روزنامه بشیر به مازندنومه، اظهار داشت: جهت برگزاری این مراسم بر اساس مشورت هایی که با دوستان انجام شد مقدمات ابتدایی فراهم و مکاتبات لازم با فرمانداری ساری انجام و مجوز لازم صادر شد.

وی با بیان اینکه به دلیل استفاده از سالن عمومی وظیفه داشتیم مراتب را به فرمانداری اطلاع دهیم، ابراز داشت: دیروز هم تداراکات لازم انجام شد اما ساعت 11 دیشب، مدیرعامل جمعیت هلال احمر به فرزند بنده گفتند که چون رئیس کل دادگستری مازندران با این امر مخالفت کردند، از دادن سالن معذوریم.

وی ادامه داد: همچنین به فرزند بنده گفتند که اگر موضوعی وجود دارد، مدیرکل دادگستری فردا صبح ساعت 7 در دفتر کارشان حضور دارند و می توانید مراجعه کنید.

حجت الاسلام بهاری با بیان اینکه صبح امروز به ساختمان دادگستری رفته، با مدیرکل دادگستری صحبت کردم، افزود: آقای تقوی گفتند که چون شما نامزد انتخابات هستید و این کار شما شائبه انتخاباتی دارد و جزو جرائم انتخاباتی است، نمی توانید مراسم را برگزار کنید.

صاحب امتیاز روزنامه بشیر ابراز داشت: به ایشان عرض کردم که این همه برنامه در خلال این مدت انجام شده و شهر را بنر باران کردند، اما ما به احترام قانون و جایگاه قانونی شما تسلیم هستیم.

وی ادامه داد: عرض کردم که اگر شائبه انتخاباتی هست ما شرکت نمی کنیم و سخنران خود را نیز به این مراسم نمی خوانیم، اما از شما برای سخنرانی در این مراسم دعوت می کنیم و ایشان لبخند زدند و گفتند که ما سخنران این گونه مراسم نیستیم.

حجت الاسلام بهاری با بیان اینکه به دلیل برگزاری این مراسم در مکان عمومی درخواست کردیم که می توانیم آن را در یک مکان غیر عمومی برگزار کنیم، افزود: با این موضوع هم مخالفت شد.

وی گفت: بعد از آن به فرمانداری رفتیم تا با فرماندار صحبت کنیم که ایشان در دفتر کار خود حضور نداشتند، اما در مسیر برگشت تماس گرفتند و ما هم موضوع را به ایشان انتقال دادیم.

بهاری ابراز داشت: آقای فرماندار اعتقاد داشت که هیات سه نفره فقط می تواند اعلان تخلف کند و قانوناً فرماندار مسئول رسیدگی است.

  این نامزد انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: با دفتر استاندار هم تماس گرفتیم که حضور نداشتند و این موضوع با معاون سیاسی مطرح شد که قول پیگیری دادند و در نهایت ساعت 5 عصر به ما اعلام کردند که می توانید برنامه را برگزار کنید.

بهاری گفت: با توجه به زمان باقیمانده تا شروع مراسم و گذشتن زمان و همچنین جمع کردن بساطی که آماده شده بود، به مردم اطلاع دادیم و چند نفر از بچه های خودمان را جلوی سالن هلال احمر فرستادیم تا اگر افرادی آمدند به آنها توضیح دهند.

مدیر مسئول روزنامه بشیر اظهار داشت: البته ما گله ای از دوستان داریم، به هر حال 30 سال است که با تمام مشکلات به مردم و استان خدمت کردیم اما به جای نوازش شدن این گونه کم لطفی دیدیم.

*حسین زادگان: این موضوع جزو تبلیغات انتخابات نیست

 احمد حسین زادگان -فرماندار ساری- هم در این رابطه با بیان اینکه از نظر ما در بحث مسایل امنیتی برگزاری مراسم در اماکن و بناهای مسقف احتیاج به دادن مجوز ندارد، ابراز داشت: این مراسم قرار بود در سالن هلال احمر برگزار شود که به دلیل اینکه مکان مسقف بود نه درخواست مجوز باید می شد و نه مجوز بایستی صادر می شد. فقط باید مکاتبه جهت اعلان چنین برنامه ای با فرمانداری انجام می شد.

وی گفت: قرار بود مراسمی برگزار شود که از زحمات جناب آقای بهاری قدردانی شود که به هر حال برداشت دیگری شده است و چون او جزو نامزدهای احتمالی است، مدیرکل دادگستری استان این کار را از مصادیق تبلیغات زودرس دانسته و با برگزاری آن مخالفت کرد.

حسین زادگان با بیان اینکه از نگاه ما این موضوع جزو تبلیغات انتخابات نیست، افزود: برگزاری این مراسم به این دلیل که ارتباطی با انتخابات ندارد بلامانع است.

وی گفت: با این تفاسیر با استاندار و معاون سیاسی و امنیتی مذاکره ای داشتیم و استدلال این بود که این مراسم برنامه انتخاباتی تلقی نمی شود، چرا که بهاری هنوز ثبت نام نکرده و موضوع برنامه هم روزنامه و هفته نامه بوده است.

حسین زادگان با بیان اینکه آقای استاندار هم با آقای تقوی فرد صحبت کردند و به نوعی مشکل حل شده بود، افزود: به هر حال برداشت دوگانه ای که وجود داشت که در نهایت قرار شد سالن در اختیارشان قرار بگیرد.

نماینده دولت تدبیر و امید در مرکز استان اظهار داشت: روند مذاکرات قدری زمان برد و حول و حوش ساعت 4.30 دقیقه به آقای بهاری اعلام شد که برگزاری مراسم مانعی ندارد.

وی گفت: البته از ابتدا هم شرط ما برای برگزاری مراسم این بود که از تعبیر نامزد و تبلیغات برای آقای بهاری استفاده نشود.

فرماندار ساری با بیان اینکه حتما جلسه ای در روزهای آینده با حضور استاندار، معاون سیاسی و مسئولان ذیربط تشکیل و مصادیقی این گونه در آن جلسه بررسی و شفاف سازی خواهد شد، افزود: در مراسم بعدی این موضوع به طور قطع مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنده باز هم عرض می کنم از هر برنامه ای که مجوز آن توسط فرمانداری و شورای تامین صادر شود حمایت و امنیت آن را نیز برقرار خواهیم کرد.

* تقوی فرد: هر نامزدی که تبلیغاتی قبل از موعد مقرر و برخلاف قانون داشته باشد، بنده وارد می شوم

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد-رئیس کل دادگستری مازندران- نیز در مصاحبه با ما اظهار داشت: از اجرای این مراسم بیشتر به خاطر اینکه تبلیغات قبل از موعد مقرر بود، پیشگیری کردیم و با آن مخالفت شد.

وی با بیان اینکه همه حتی خود آقای بهاری و آقای یونسی به این امر اعتراف داشتند، افزود: گفتند دیگران اینکار را می کنند و ما هم چون می خواهیم عقب نیفتیم، این کار را انجام دادیم.

حجت الاسلام تقوی فرد در پاسخ به این پرسش مازندنومه که آقای بهاری ظاهراً هنوز ثبت نام نکرده است، گفت: ثبت نام نکرده که دارد تبلیغ می کند، به هر حال ثبت نام نکرده باشد هم فرقی ندارد.

وی همچنین در خصوص تشکیل هیات سه نفره برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و نامزدها در ایام انتخابات، افزود: وقتی جرایم انتخاباتی دارد پیش می آید ما به منظور پیشگیری ممانعت می کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم از وظایف ذاتی و ماهیتی دستگاه قضایی است و زمانی که ما تشخیص دهیم و یقین حاصل کنیم که تخلف است، پیشگیری می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از طریق رسانه ها ممنوعیت تبلیغات زودهنگام را به دیگر نامزدها نیز اطلاع دهید، افزود: هر نامزدی که تبلیغاتی قبل از موعد مقرر و برخلاف قانون داشته باشد، بنده به عنوان وظیفه ماهیتی خود که پیشگیری از وقوع تخلفات است وارد می شوم.


  • روزنامه خوانپاسخ به این دیدگاه 1 1
    شنبه 5 دی 1394-0:55

    زحمات زیادی برای این مراسم تیم بشیر متقبل شده بود ، که متاسفانه با در نظر نگرفتن این زحمات مراسم را لغو کردند.

  • پنجشنبه 3 دی 1394-13:28

    بازهم دستگاه های نظارتی برای اصلاح طلبان رای ساختند .
    باز سیستم به اوت زد و برای کسی که نمی توانست جو انتخابات را بگیرد رای سازی کرد
    وای که اینها چقدر نا بلد هستند

    • پنجشنبه 3 دی 1394-10:16

      جناب حسین زادگان شما ساعت پنج و نیم اعلام داشتید اجرای همایش بلامانع هست یعنی نیم ساعت قبل از شروع همایش ...
      بمرده کرک ره خنده گیرنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • پنجشنبه 3 دی 1394-10:13

        جناب قاضی اقضات پس چرا جلوی برنامه صادق لاریجانی را نگرفتید ؟؟؟
        ...
        قربون برم خدا رو
        یک بام و دو هوا رو
        این ور بوم سرما رو
        اون ور بوم گرما رو

        • پنجشنبه 3 دی 1394-9:24

          تنها کسی که تبلیغات زود رس را شروع کرد خود اقای بهاری میباشند ایشان با برگزاری جلسات ازاد اندیشی در دانشگاه ادیب قبل از ا ستعفا .برگزاری جلسات در دهه دوم محرم در روزنامه بشیر وجلسات اخر صفر در مسجد شکوهی وهمچنین شو جدید انتخاباتی پاسداشت سی سال خدمت دکتر بهاری و....حالا داره مظلوم نمایی میکنه .

          • پنجشنبه 3 دی 1394-12:6

            تبلیغات پوششی محمد آقامیری را ندیدی؟؟
            رنگ زرد یوسف نژاد را ندیدی؟؟
            ابراهیمی که دهه محرم را عکس خودش را زده بود ...
            شجاعی که هی از تشکر می کنند ....
            و ...
            راستی صادق لاریجانی را چطور که در ایام ثبت نام خبرگان برای پدرش مراسم گرفت و عکس خودش را بعنوان سخنران زد ...

          • پنجشنبه 3 دی 1394-9:20

            همه دارند تبلیغ می کنند، بهاری این وسط!!!؟؟


            ©2013 APG.ir