تعداد بازدید: 2889

توصیه به دیگران 0

شنبه 5 دی 1394-22:6

در بیانیه ی شورای اصلاح طلبان ساری مطرح شد:

گزینه های مورد حمایت اصلاح طلبان پس از اعلام صلاحیت ها معرفی می شوند

 شورای اصلاح طلبان با فرآیندی که به زودی و به طور رسمی اعلام خواهد شد، پس از اعلام صلاحیت ها، گزینه های مورد حمایت اصلاح طلبان را برای انتخابات مجلس دهم معرفی خواهد کرد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: پس از اتمام روند ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای اصلاح طلبان ساری بیانیه ای را با توجه به در پیش بودن انتخابات 7 اسفندماه صادر کرد. متن کامل بیانیه به این شرح است:

  انتخابات 7 اسفند، برگ مهمی از حیات سیاسی ملت ایران است. در این روز مردم شریف ایران، فرصتی خواهند یافت تا بار دیگر برای اعمال حق تعیین سرنوشت خویش، با مشارکت مدنی و آگاهانه، نمایندگان شان در مجلس شورای اسلامی را برگزینند. مجلس؛ این میراث گرانبهای جنبش مشروطه و تجلی اراده ی مردم است. باید با بهره گیری از ظرفیت های قانونی و سرمایه های اجتماعی، جایگاه رفیعی در اداره کشور بازی کند و در «رأس امور» باشد.

  متاسفانه، استقبال نکردن مردم از چند انتخابات گذشته ی مجلس، نمایندگانی را راهی خانه ی ملت کرد که در انجام وظایف نظارتی خود توانایی لازم را نداشتند. در حالی که مملکت در بحران شدید اقتصادی، سردی روابط بین المللی، از هم گسیختگی نظام های اداری، افزایش فسادهای سازمان یافته، تاراج بیت المال و ناامیدی و بی اعتمادی مردم، دست و پا می زد، شماری از نمایندگان مجلس به جای ایفای نقش نظارتی، کمر به تقویت کورکورانه ی دولت گذشته و کوبیدن رقبای سیاسی خود بسته بودند.

بعضی نمایندگان که با آرای حداقلی –ناشی از عدم شرکت گسترده ی مردم در انتخابات- راهی بهارستان شده بودند، چشم بر ناکارآمدی ها و بدعملی های دولت بستند و دهان اهانت و افترا به مخالفان سیاسی خود گشودند. آنچه بر مملکت رفت، نه تنها کاشته ی دولت سابق، که محصول نبود باغبانی و هرس مجالس هفتم تا نهم است. امروز نیز شماری از نمایندگان مجلس به جای نظارت مشفقانه و کمک به پیشرفت کشور، برای اجرای برنامه­های دولت مانع می­تراشند و همه ی امکانات نمایندگی را در راه بازگرداندن مملکت به ریل دولت گذشته به کار می گیرند.

  در شرایط کنونی اهمیت مجلس دهم مشهود و مبرهن است. گرم بودن تنور انتخابات از اکنون نیز گواه دریافت مردم از اهمیت انتخابات پیش رو است.

مردم امیدوارند تا با انتخاباتی آزاد و پرشور، مجلسی که برآمده از اراده ی آنان است، در مسند تصمیم سازی و نظارت بنشیند و منجر به پیشرفت کشور و بهبود وضعیت زندگی ملت شود. انتخابات هفتم اسفند می تواند اعتدال، تعقل و قانونگرایی را به جای افراطی گری و غوغاسالاری بنشاند.

  اینک ثبت نام کاندیداها برای انتخابات مجلس دهم به پایان رسیده است و نهادهای اجرایی و نظارتی بر اساس قانون، بررسی صلاحیت کاندیداها را آغاز کرده شده اند. شرایط حساس کشور و اهمیت مجلس باعث حضور پرشور کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شده است.

در حوزه ی انتخاباتی ساری و میاندورود نیز شاهد حضور چند کاندیدای شاخص اصلاح طلب هستیم. با توجه به مسیر پیش رو از فرآیند تأیید صلاحیت ها تا مبارزات انتخاباتی، خواستار توجه کاندیداهای محترم، اعضای ستادهای ایشان و عموم اصلاح طلبان گرانقدر به نکات ذیل هستیم:

1- در انتخابات پیش رو چیزی که بیش از انتخاب اشخاص اهمیت دارد، پیروزی جریان اصیل و ریشه دار اصلاح طلبی به عنوان جریانی با برنامه و سوابق روشن برای بهبود اوضاع کشور است. تلاش شورای اصلاح طلبان و علاقه مندان به این جریان باید بیش از انتخاب افرادی خاص، به انتخاب دو نماینده ی اصلاح طلب معطوف باشد.

2- علاوه بر نتیجه ی انتخابات، فضای پیرامونی انتخابات نیز اهمیت بسزایی دارد. این فضا باید فضایی سازنده برای رشد و توسعه ی سیاسی اجتماع باشد. در این فضا هرگونه نقد، استدلال و گفتگو در مورد ارجحیت افراد، موجه و پسندیده و هرگونه تخریب، توهین، شایعه پراکنی و تمسّک به ناراستی، ناپسند و ناموجه است. هیچ کاندیدایی اعم از اصلاح طلب یا غیر آن نباید مورد تخریب و ناجوانمردی سیاسی واقع شود. از اصلاح طلبان عزیز به عنوان کنش گران اخلاقمدار مسیر راستین آزادی، کنترل فضاهای ناپسند انتخاباتی، انتظار می رود.

3- با توجه به بیشتر بودن شمار کاندیداهای اصلاح طلب از تعداد نمایندگان در حوزه ی ساری و میاندورود، باید برای همگرایی و هم افزایی بکوشیم تا شکسته شدن آرا، احتمال شکست کاندیداهای اصلاح طلب را فراهم نکند. شیرینی انتخابات 92 که بر اساس این همافزایی و فداکاری حاصل شد، تجربه ای گرانقدر برای ما است.

 4- شورای اصلاح طلبان با فرآیندی که به زودی و به طور رسمی اعلام خواهد شد، پس از اعلام صلاحیت ها، گزینه های مورد حمایت اصلاح طلبان را معرفی خواهد کرد، درباره ی این گزینه ها تا کنون هیچگونه جمع بندی یا احتمالی در شورا وجود ندارد و هرگونه گمانه زنی فاقد اصالت و حقیقت است. نظر شورا در این باره پس از بررسی های کافی توسط سخنگو اعلام خواهد شد.

   در پایان ضمن سپاس از حضور و کوشش مدنی همه ی کاندیداهای اصلاح طلب و آرزوی موفقیت برای جریان اصلاحات، از نهادهای بررسی کننده ی صلاحیت ها می خواهیم تا بر اساس ملاک های قانونی و چارچوب های برابر و مشخص، و به دور از اعمال سلایق شخصی به انجام وظیفه ی حساس خود بپردازند و زمینه را برای شکل گیری حماسه ی سیاسی دیگری فراهم آورند؛ بیشک آنچه بر اساس اراده ی ملت از صندوق های رای بیرون می آید، ضامن آزادی، آبادی و امنیت ایران پرشکوه خواهد بود.

شورای اصلاح طلبان ساری

پنجم دی ماه سال هزار و سیصد و نود چهار خورشیدی



    ©2013 APG.ir