تعداد بازدید: 3570

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 15 دی 1394-15:22

استاندار مازندران در مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران

ربیع فلاح بالاخره از یک مرکز فرهنگی بازدید کرد!

استاندار مازندران ماه ها پس از افتتاح و فعالیت مرکز اسناد و کتابخانه ملی مازندران، بالاخره از این مرکز فرهنگی بازدید کرد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی وهنری، کلثوم فلاحی: استاندار مازندران ماه ها پس از افتتاح و فعالیت مرکز اسناد و کتابخانه ملی شعبه مازندران، پیش از ظهر امروز از این مرکز بازدید و نمایشگاه تخصصی اسناد و نسخ خطی را افتتاح کرد.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شعبه مازندران در سخنانی اظهار کرد: کار فرهنگی را باید به اهل آن سپرد تا در این زمینه فعالیت کنند و می‌دانیم که سپردن کار فرهنگی به افرادی که اهلیت ندارند چه آسیبی به فرهنگ وارد می‌کند.

وی ادامه داد: فرهنگ مازندران فقط غذاهای سنتی و کدو نیست و اسناد این مرکز جزیی از فرهنگ ما هستند.

لطف‌الله محمدنژاد با اشاره به اینکه این مرکز فقط کتابخانه نیست بلکه دفتر مطالعات تاریخ و پژوهش مازندران را هم راه‌اندازی کردیم، افزود: پژوهشگران بسیاری در این زمینه با ما همکاری دارند و امکانات اندک مرکز اسناد را در اختیار این افراد قرار دادیم. جمع‌آوری اسناد، مهم‌ترین کاری است که انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مرکز اسناد در زمان یک سال و نیم فعالیت خود، اقدامات بسیاری انجام داده و نیازمند همکاری برای معرفی بیشتر این مرکز هستیم، گفت: صداوسیما برای پوشش خبری اقدامات مرکز اسناد، پول طلب می‌کند در حالی که در 10ماه اخیر یک ریال اعتبار هم دریافت نکردیم.

این مسئول با اشاره به اینکه مرکز اسناد ردیف بودجه‌ای ندارد، تصریح کرد: سال گذشته همایش تاریخ محلی را برگزار کردیم و سال آینده بنا داریم همایش تاریخ شفاهی را برگزار کنیم اما نه از استان و نه از تهران بودجه‌ای نگرفتیم.

محمدنژاد با بیان اینکه اسناد باید در مخازن استاندارد و در سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب نگهداری شوند، گفت: اسنادی که شاکله و هویت استان است را در فضایی نگهداری می‌کنیم که از استانداردها برخوردار نیست.

* تلاش می کنیم نیازمندی‌های اولیه مرکز اسناد مازندران را تامین کنیم

استاندار مازندران در حاشیه این بازدید اظهار کرد: محققان و دانشجویان می‌توانند در این مرکز حضور یافته و از اسناد بهره ببرند.

ربیع فلاح درباره امکانات و تجهیزات مورد نیاز مرکز اسناد، افزود: تاکنون اعتبار خاصی از مرکز دریافت نکردیم و برای کمک به مرکز اسناد از امکانات موجود استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه مرکز اسناد جزو افتخارات استان است، گفت: اسنادی از علما، مسئولان و افراد صاحب‌نفوذ در زمان خود، در این مرکز نگهداری می‌شود و نشان می‌دهد این افراد نسبت به وقایع زمان خود بی‌تفاوت نبوده و دست روی دست نگذاشته‌اند که نظاره‌گر حوادث باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، اسناد آرشیوی درباره مازندران که قابل دسترس نیست را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد، تصریح کرد: اگرچه با تنگناهای مالی و بودجه‌ای مواجه هستیم تلاش داریم نیازمندی‌های اولیه مرکز اسناد مازندران را تامین کنیم.


  • شنبه 19 دی 1394-10:18

    هرچه که بود ضمن دعوت آقای محمدنژاد مدیر مرکز اسناد و استاندار با حضورش در این مدیریت نشان از رفع کدورت ها دارد

    • جمعه 18 دی 1394-14:17

      محمدنژاد و ربیع فلاح باهم در ستاد انتخاباتی روحانی بودند . انتقاد های محمد نژاد در باره مدیران هم سو بود .که الان با امدن فرمان دار جدید و برخی مدیران دیگر ارامش نسبی حاصل شد

      • چهارشنبه 16 دی 1394-22:32

        محمد نژاد با ربیع فلاح آشتی کرد؟ فلاح که داشت برکنارش می کرد!!

        • پنجشنبه 17 دی 1394-16:26

          چه کسی در استانداری جرات داشت محمدنژاد را برکنار کند ؟؟؟ ربیع فلاح بابت استاندار شدنش کلی به حاجی محمد نژاد بدهکار است البته اخلاقی .


        ©2013 APG.ir