تعداد بازدید: 3702

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 15 دی 1394-23:27

دو همایش در یک ساعت؛ مراسم مقیمی برگزار و برنامه اصلاح طلبان بهشهر لغو شد

خرازی: دستگاه قضا به جای آزادی بیان، جلوی پول های کثیف را بگیرد

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در بهشهر گفت: لغو همایش در بهشهر و بستن در به روی مردم، در کشور تلالو خواهد داشت، همانطور که اگر کسی مورد محبت و علاقه مردم واقع می شود، نمی توان با حذف نام و عکس، او را از قلب مردم خارج کرد/ ساده انگاری است که بگوییم حادثه سفارتخانه عربستان یک حرکت صرفاً مردمی بوده است، بلکه این حادثه از ریاض برنامه ریزی و در ایران اجرا می شود/دستگاه قضایی به جای اینکه جلوی آزادی بیان را بگیرد، به دنبال پول کثیف برود و جلوی آن را بگیرد/ گزینه حزب ندا در بهشهر وحید رحمانی خلیلی است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: همایش نقش انتخابات در توسعه که قرار بود با سخنرانی دکتر سیدمحمد صادق خرازی در سالن همایش هوتوی بهشهر برگزار شود، لغو شد.

خرازی در جمع جوانان و مردمی که به دلیل لغو مراسم در ستاد وحید رحمانی خلیلی تجمع کرده بودند، اظهار داشت: ای کاش کسانی که امشب با این نگاه و دیدار مردم مشکل داشتند، گوشه ای از فرهنگ، ادب و اخلاق آیت الله جباری را از آن خود می کردند.

وی با بیان اینکه علی رغم تمام محدودیت ها و بی محبتی ها اصلاحات هنوز زنده است، افزود: اصلاحات ماندگار است چرا که در مسیر تاریخ تمدن، فرهنگ شیعیان و محبان اهل بیت تجربه شده است.

 مشاور ارشد رئیس دولت اصلاحات اظهار داشت: فارغ از اینکه خروجی رای شما چه کسی باشد، مهم این است که بدانید هر برگ رای شما در امنیت ملی نقش جدی دارد.

وی با بیان اینکه نقش جدی بین صندوق رای و امنیت ملی غیرقابل کتمان است گفت:در منطقه ای زندگی می کنیم که جزیره هایی پر از آتش و خون و ترور کشور را محاصره کردند و تمام امنیت کشور به حضور و رای مردم است.

خرازی ابراز داشت: کسی نمی تواند در این موضوع تردید کند، بنابر این اگر آگاهی وجود دارد باید پاسداشت آن را جشن بگیرد، نه اینکه درهای سالن را به روی مردم ببندند.

وی ادامه داد: بدانید که صدای پژواک این بستن ها و حرکتی که در اینجا انجام شد در کشور تلالو خواهد داشت، همانطور که اگر کسی مورد محبت و علاقه مردم واقع می شود، نمی توان با حذف نام و عکس، او را از قلب مردم خارج کرد.

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: به مملکتی نیاز داریم که مهم ترین عنصرش تغییر باشد یعنی بدانیم که نتیجه بی بند و باری های مالی  چیست؟ مردم حق دارند بپرسند که مجلس گذشته چگونه بود که او گفت مجلس در راس امور نیست، در حالی که رهبری و امام بارها تاکید کردند که مجلس در راس امور است.

وی با تاکید بر اینکه روزگار، دیر یا زود سپری می شود، افزود: آنچه که می ماند داوری تاریخ و نگاه مردم به مسئولان کشور است.

خرازی گفت: مردم حق دارند سوال و از حیثیت و چرایی این همه قطعنامه و عقب افتادگی سوال کنند.

وی با بیان اینکه اگر مردم با ایمان و عزم راسخ در انتخابات آینده شرکت کنند مجلس آینده مجلس تحول خواه خواهد بود افزود: ما نمی خواهیم مجلسی شکل گیرد که تند روی و انحراف را در جامعه شکل دهد که تاثیر مستقیم بر روی زندگی مردم داشته باشد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: اگر مجلس آینده مجلسی باشد که زندگی نمایندگان را تغییر دهد، روز زوال عقل است، مجلس باید دغدغه های نظام ،رهبری و مردم را داشته باشد.

*چطور از برگزاری مراسم دیگر ممانعت نشد؟

در حاشیه این مراسم نشست خبری هم با حضور دکتر سیدمحمدصادق خرازی و دکتر وحید رحمانی خلیلی برگزار شد.

رحمانی خلیلی در نشست خبری این مراسم به سوال مازندنومه در خصوص دلیل لغو مراسم امروز پاسخ گفت.

وی با بیان اینکه  بیش از 150 نفر از میهمانان به محل برگزاری مراسم رفتند، اما تعطیل بود و از برگزاری آن ممانعت شد، افزود: بر اساس فرامین رهبری برای مشارکت حداکثری مردم سعی شد تا فضای شهرستان به سمتی برود که مردم با هوش سیاسی بیشتری در انتخابات شرکت کنند.

رحمانی خلیلی گفت: ما به دنبال همدلی و همزبانی هستیم و نمی خواهیم ادبیات طرد، توهین و تخریب را به کار بریم، بلکه سعی می کنیم تا با برگزاری همایش ها نقطه نظرات خود را به مردم منتقل کنیم و زمینه اصل مشارکت حداکثری مردم را فراهم سازیم و برای این امر هم هزینه می دهیم.

وی ابراز داشت: قانون می گوید که برگزاری مراسم در محل مسقف نیازی به مجوز ندارد، در حالی که طی اطلاع رسانی دوستان برگزار کننده به فرمانداری بهشهر این امر تایید و مجوز برگزاری هم صادر شد.

رحمانی خلیلی گفت: اصلا شخص بنده مسئول برگزاری این مراسم نبودم، بلکه دوستان اصلاح طلب و حامیان دولت تدبیر و امید این مراسم را برگزار کردند و بنده هم مثل بقیه نامزدها تنها میهمان این مراسم بودم.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید این موضوع را منتسب به بنده می کردند، افزود: حزب ندای ایرانیان هم متعلق به همه اصلاح طلب ها است و این مراسم هم برای اصلاح طلبان و حامیان دولت بود.

وی به ورود معاون وزیر کشور هم در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: این امر هم افاقه نکرد و استناد دوستان به اصل 58 قانون انتخابات است که متاسفانه تقسیر به رای می شود.

رحمانی خلیلی گفت: در همین ساعت، همزمان یکی از عزیزان همایش دارد، چطور از برگزاری آن مراسم ممانعت نشد اما به بهانه اصلاح طلبی مراسم امشب را لغو کردند.

وی گفت: ما به دنبال آرامش و توسعه پایدار سیاسی هستیم و نمی خواهیم به هر قیمتی که شده نماینده شویم اما تلاش می کنیم تا اخلاق را نهادینه کنیم.

این نامزد انتخابات از حوزه گلوگاه، بهشهر و نکا ابراز داشت: اگر قرار است فضای نقد را ببندیم و اجازه ندهیم که تعاطی افکار اتفاق بیفتد، آسیبش در مرحله اول به نظام خواهد رسید.

وی با اشاره به وقوع رفتارهایی از این دست در شهرهای دیگر مازندران نیز اظهار داشت: خواهش ما این است که تجدید نظر شود، چرا که ظرف تنها هفت روز تبلیغات رسمی نه می توان مردم را روشن و نه می توان ایده ها را تبیین کرد.

رحمانی خلیلی با بیان اینکه برای احقاق حق اصلاح طلبی خود تلاش می کنیم، افزود: از سال ها قبل با این تحجر مبارزه کردیم و کوتاه نمی آییم و با ایستادگی در برابر سهم خواهی و اقتدارگرایی ها می ایستیم و تلاش می کنیم تا به حق خود برسیم.

*نباید تنها در زمان انتخابات به فکر مردم بود

سیدمحمد صادق خرازی در این نشست با بیان اینکه بنده خودم از خانواده رسانه بودم و بعد به دیپلماسی رفتم، اظهار داشت: اکنون هم افتخار می کنم که به جمع خانواده رسانه باز گشتم.

وی گفت: در جامعه ای که سخن از توسعه و پیشرفت است، نقش رسانه بسیار تاثیرگذار است و محال است در جامعه جهانی و خانواده ملل آرمان مردم محقق شود اما در آن اصحاب رسانه نقش نداشته باشند.

این مسئول ابراز داشت: رسانه ها چشم هوشیار و تیزبین ملت ها هستند به همین دلیل در بسیاری از کشورها مورد محبت قرار نمی گیرند.

وی با بیان اینکه امروز ایران در مهم ترین مقطع تاریخ سیاسی خود قرار دارد افزود: در اطراف و اکناف دولت ها و قدرت های مختلفی ظهور و بروز پیدا می کنند و فرو می پاشند که مهم ترین رکن این فروپاشی نداشتن پشتوانه مردمی است.

خرازی مردم را نقدترین پشتوانه دولت ها در حاکمیت دانست و گفت: نباید تنها در زمان انتخابات به فکر مردم بود و با اینکار به مردم توهین کرد، بلکه اگر می خواهیم چنین توهینی صورت نگیرد باید به تشکل و تحزب روی بیاوریم.

وی همچنین گفت: تحقق توسعه سیاسی بدون احزاب، انجمن ها و نهضت های فعلی محال است.

*وحید رحمانی خلیلی گزینه حزب ندا در بهشهر است

در ادامه خرازی به دو سوال مازندنومه در این نشست پاسخ گفت.

مازندنومه: علی رغم تاکیدات شما مبنی بر اینکه در جریان اصلاحات یک فصل الخطاب وجود دارد و آن هم سید محمد خاتمی است، متاسفانه بعضی از سخنان شما در گفتگو با یکی از نشریه های داخلی منجر به تکدر جریان اصلاح طلبی شد. موضوع ارتباط اصلاح طلبان با دشمنان مسئله ای است که حتی شخص آقای خاتمی هیچ گاه به این شکل در مورد آن سخن نگفته بود. بفرمایید توضیح شما در خصوص مطلبی که از شما منتشر شده بود چیست؟

خرازی: چندین بار گفتم فصل الخطاب شورای هماهنگی، آقای خاتمی است اما این گونه نیست که تمام هست و نیست خود را واگذار کنم. بالاخره مذاکره و چانه زنی هم انجام می شود و اساساً مذاکره و چانه زنی نیز همین است. عده ای عادت دارند همیشه از یک عدم، چیزی را به وجود آورند و به آن تاکید کنند. صدر و ذیل حرف بنده اصلا آن چیزی که در جامعه پخش شده است نبود و متفاوت با آن بود. تلخی موضوع آن است که دوستان اصلاح طلب، همان بداخلاقی های سال 84 را تکرار کردند و دروغ، تهمت، بهتان را موضوع آمیخته کردند. من گفته بودم کسانی که به خارج وابسته اند چه اصولگرا باشند و چه اصلاح طلب  و در روزگار سختی ملت ایران به نحوی از انحا موقعیت ملت را متزلزل کردند، ماهیتی اصلاح طلبی ندارند. ادبیات من نیز این گونه است. ما نیازمند دقت در تمام اصول و موازین خود هستیم.

چه شد که پدیده دوم خرداد به وجود آمد و از شخصیت هاشمی مردم به خاتمی رسیدند و بعد از شخصیت خاتمی به شخصیتی مثل احمدی نژاد روی آوردند؟ باید آسیب شناسی اجتماعی کرد. نمی توانید در جامعه ای سخن از اندیشه مدرن بزنید اما خودتان صادق نباشید؟ باید دید چه اتفاقی روی داد که آن ماجرا شکل گرفت.

در سال 88 عده ای شبهه ای ایجاد کردند، در سال 84 که خود دولت اصلاحات مجری انتخابات بود و مجریان هم خود اصلاح طلبان بودند قاعدتاً ایرادی به آن وارد نبود. این موضوع نشان می دهد که مهم ترین پدیده اجتماعی کشورها مشکلات طبقه بندی اجتماعی است و مخصوصاً مشکلات طبقه بندی اجتماعی در ایران تاثیر خود را در انتخابات 88 گذاشت. باید قبول کرد که در سال 88 مردم حاشیه ها علیه مردم مرکز قیام کردند اما عده ای نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند، البته آن هم به دلیل شعارهایی بود که طرف می داد.

باید به این فکر کنیم که چه شد که از غفلت نخبگان و خواب خبرگان این مملکت استفاده شد و 700 میلیارد دلار پول این مملکت به فنا رفت. اگر در بیایان این پول را ریخته بودند چیزی در آن مکان به وجود می آمد. فقر ناجوانمردانه ترین نکته ای است که نمی توان از آن دفاع کرد.

کسانی که دارای بضاعت فکری اند باید در جامعه حاکم شوند، کسانی که توانایی اجرای عدل و انصاف را دارند باید حاکم شوند.

در اصلاحات اشتباهاتی داشتیم که به آن رسیدیدم و پژواک آن در انتخابات سال 92 بود. اگر اکنون هم آن اشتباه را تکرار کنیم آینده تاریکی در انتظار ما است. مردم با ما عقد اخوت نبسته اند، مردم آرمان شان مشخص است، آنچه که ما را متفاوت می کند این است که عمل و قول ما آمیخته و آموخته باشد که پیشرفت ، عدالت و توسعه از جمله آن ها است.

مازندنومه: در خصوص تعدد نامزدهای اصلاح طلب و اینکه آیا نظر شورای اصلاح طلبان برای اجماع و ارائه لیست نامزدهای حزب ندای ایرانیان ملاک عمل قرار خواهد گرفت یا خیر توضیح دهید.

خرازی: در بعضی جاها با اصلاح طلب ها اجماع می کنیم و در بعضی جاها نیز نامزد مستقل معرفی می کنیم.

ما نمایندگانی به جامعه معرفی می کنیم که نماد اصلاح طلبی باشند. در حال مذاکره و چانه زنی هستیم. به عنوان یک صاحب نفوذ در حزب ندای ایرانیان در هر کجا که نیاز داریم به جهت قوام یافتن حرکت اصلاح طلبی مردم مماشات می کنیم و در انتخابات هم در تمام حوزه ها شرکت می کنیم و نامزد داریم.

در بهشهر هم دکتر وحید خلیلی رحمانی که از خانواده های شناخته شده و برجسته این شهر و صاحب نفوذ هستند، جزو کاندیداهای قطعی ما در حزب ندای ایرانیان هستند و جایگاه ایشان را تثبیت خواهیم کرد. آقای رحمانی هم در زمان مقتضی ورود خواهند کرد و تلاش می کنند به واسطه رفقایی که دارند اعتماد مردم را جلب کنند.

* حادثه سفارتخانه عربستان یک حرکت صرفاً مردمی نبود

دیگر بخش های مهم نشست خبری خرازی در بهشهر به این شرح است:

به صورت جدی با سهمیه دادن به بانوان مخالفم، همانطور که با تشکیل سازمان زنان مخالفم. زنان بخش عمده جامعه را تشکیل می دهند و ما باید تبعیض ها را برداریم و مشکلات را حل کنیم. نفس این کار با دموکراسی سر سازگاری ندارد. مولفه های دموکراسی این است که آرمان هایی را به مردم معرفی کند و مردم با تحقیق به آن رای دهند. اگر مجلس آینده ظرفیت این را دارد که 200 خانوم بروم مجلس، بیایند و نظر اعتماد مردم را بگیرند و بروند. این سهمیه دادن ها، محدود کردن بانوان است.

•  وکیل الدوله درست کردن خیانت به ملت و آرمان های انقلاب است، مجلس باید وکیل المله باشد.

•  دموکراسی حق اکثریت نیست و برخلاف تصور که دموکراسی را پیروزی اکثربت بر اقلیت می دانند باید گفت که دموکراسی به رسمیت شناختن حق اقلیت توسط اکثریت در قدرت است. دموکراسی این است که پیروز هستی اما حق اقلیت را به رسمیت می شناسید اگر نباشید که آغاز استبداد سیاسی است و این خطرناک است.

•  در آغاز جنبش های اجتماعی خودمان برای حرکت آینده هستیم. به جای جدول بندی های صوری سیاسی باید ضرورت نیازهای کشور را تدوین کنیم.

•  * آرمان اصلاحات را در این می بینم که باید تلاش کنیم مجلس قدرتمند با فضیلت های ملت درست کنیم.

•  اصلاحات یک جریان و جبهه است. از نمازشب خوان ها در این جریان حضور دارند تا وابسته های به سکولاریسم. در اصولگراها نیز همین موضوع مصداق دارد و ما به صورت قاطع نمی توانیم حکم دهیم. از اینکه یک فرد دارای صلاحیت تایید صلاحیت نشود، نگرانیم و باید بگذاریم که صحنه تعیین تکلیف مردم توام با بینایی و هوشیاری باشد.

•  قدرت حق نیست بعضی ها فکر نکنند چون قدرت دارند پس حق دارند.

•  حزب حزب ندای ایرانیان یک حزب نوپا است، فکر نمی کردیم به این زودی جهانی شود و در عرصه سیاست ایران جا بیفتد. نتیجه اصلاحات را کسانی که فکر می کردند اصلاحات حذف شدنی است. در انتخابات سال 92 دیدند، وقتی چنین پتانسیلی وجود دارد تا علم یک حزب افراشته می شود در 121 شهر این حزب با قدرت پا می گیرد و تشکیل می شود.

•  برداشتم این است که در ترکیب آینده مجلس یک جریان سیاسی فاتح انتخابات نخواهد بود، بلکه انتخابات شاید به صورت فراکسیونی موقعیت و موفقیت احزاب را به همراه داشته باشد. در شهر تهران و شهرهای بزرگ هم ساز و کار با شهرهای کوچک متفاوت است اما در مجموع انتخابات امسال انتخاباتی خواهد بود که اکثریت آن را عقلا تشکیل می دهند.

•  برجام نقطه عطفی در تاریخ تحول سیاست خارجی است، موفقیت دولت در سیاست خارجی و در برجام حساسیت های زیادی را در جبهه استکباری رسانه به وجود آورده است، تاوانش را هم این روزها به صورت غیر مستقیم می دهند. ایران یک قدرت مهم منطقه ای است و این قدرت توانسته است تاثیر شگرفی را بوجود بیاورد.

•  ایران در قلمرو سیاسی و اجتماعی خود نمی گنجد، دولت آقای دکتر روحانی و آقای ظریف به عنوان وزیر امور خارجه این کشور در جهت نفی قدرت و یا حاکمیت عربستان حرکت نکردند چرا که ایران قدرت برتر منطقه است. به دلیل این موفقیت در برجام یک نوع واگرایی در رژیم های منطقه ای ایجاد شده است، کینه ای از این موضوع به دل گرفتند و نتیجه آن این شد که شیخ شهید و آرمان خواه یعنی شیخ نمر را به شهادت رساندند. هیچ یک از مسئولان کشور هم حادثه ای را که در خصوص سفارت عربستان رخ داد، تایید نکردند. این یک جنگ روانی است به این دلیل که عربستان نیاز به همراه دارد، البته چندین سال است که این اندیشه را در جهان جا می اندازد و فرزندان ناخلفی را برای خود به وجود آورده اند. کشیدن دندان تیز انقلاب ایران و همچنین به راه انداختن فوبیای تشیع در منطقه و دامن زدن به آن از برنامه های دشمنان و سعودی ها است و تمام مولفه های تبلیغی استکبار به کار گرفته شده است تا ایران در صحنه جهانی قدرت را به دست نگیرد.

•  اتفاق بسیار زشت و بد در حادثه سفارت عربستان رخ داد. انسان تردید می کند که پشت این حادثه تنها احساسات نیست بلکه جریانی است که این اتفاقات را رقم می زند.

•  در حال حاضر کل ماجرای جنایت عربستان با موضوع اشغال سفارت تحت الشعاع قرار گرفته است، می توان با پول این حادثه ها را رقم رد. در سه دهه پایانی قرن 20 بیش از 31 حمله به سفارت خانه ها بوده و بیش از 18 سفیر هم کشته شدند.

•  ساده انگاری است که بگوییم حادثه سفارتخانه عربستان یک حرکت صرفاً مردمی بوده است، بلکه این حادثه از ریاض برنامه ریزی و در ایران اجرا می شود.

•  کشورهای تحریم کننده هم جایگاه استراتژیکی در منطقه ندارند که بخواهند ایران را تحت الشعاع قرار دهند.

•  روزنامه وقایع اتفاقیه یک روزنامه ملی است که از زمان میرزا تقی خان امیرکبیر بوده است. البته دو تا محمود این روزنامه را تعطیل کردند یکی محمودخان قزلباش و یکی هم محمود احمدی نژاد که البته در دولت فعلی دوباره آن را احیا کردیم و چاپ می شود. قرار است که از شنبه در کشور توزیع شود.

•  بنده بیش از 18 روزنامه در این کشور راه اندازی کردم و جنس روزنامه را می فهمم. دوست دارم که در استان مازندران نیز این روزنامه جزو اولین ها باشد ما هم توافق می کنیم که ساعت 8 صبح این روزنامه روی گیشه های مطبوعات باشد.

•  دولت آقای روحانی ، دولت خدمتگزار و زحمت کشی است اما دوز انتقاد پذیری دولت کم است.

•  قیاس دولت یازدهم و دهم یک قیاس مع الفارق و ناجوانمردانه است.

•  دولت باید در حقوق مدنی ، آزادی زندانیان سیاسی و افراد جدی تر باشد و اجازه دهد نیروهای جوان در راس امور بیایند، امرو پیرسالاری تهدید امنیت ملی می شود.

•  دستگاه قضایی به جای اینکه جلوی آزادی بیان را بگیرد، به دنیال پول کثیف برود و جلوی آن را بگیرد تا عدالت به معنای واقعی واقعی اجرا شود.

گفتنی است مراسم نقش انتخابات در توسعه سیاسی که به همت نیروهای اعتدال و حامی دولت و همچنین اصلاح طلبان بهشهر برنامه ریزی شده بود با اعتراض و نفوذ حامیان نماینده فعلی این شهرستان توسط دستگاه قضایی تعطیل شد. در صورتی که همزمان با این مراسم، حامیان نماینده کنونی بهشهر در جایی دیگر همایشی را برگزار کردند.

 


  • جمعه 18 دی 1394-15:27

    عجب روزگاری است ؛ !!! صادق خرازی در بهشهر و داعیه اصلاح طلبی در هفته های پیش روی انتخابات آتی...؟!!! بهتر است ایشان در زمانی که معاونت پژوهشی یکی از موسسات وابسته به بنیاد مستضعفان را قبل از تصدی خویش به سفارت ایران در فرانسه داشته و آن موسسه، محل رفت و آمد فلاحیان، وزیر اطلاعات قبلی و همراهان و هم کفوان وی بوده است و وی نیز مرتبط با آنها ...و همسر سعید امامی نیز مدیر بین الملل آن مرکز بوده و ....، گزارش مستندی از کارکرد و عملکرد خویش و آنها را به مردم ، افکار عمومی و رسانه ها منعکس کنند نه اینکه داعیه اصلاح طلبی در زمان حاضر داشته باشند....!!!


    ©2013 APG.ir