تعداد بازدید: 4420

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 29 دی 1394-9:8

5 بهمن در ساری؛

4 آلبوم جدید موسیقی مازندرانی رونمایی می شود

مدیر شرکت نسیم مهرآوا گفت: عصر دوشنبه -پنجم بهمن ماه- مراسم رونمایی چهار آلبوم جدید موسیقی مازندران به همراه کنسرت آثار در ساری برگزار می شود+معرفی آلبوم ها


 مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: شرکت فرهنگی هنری نسیم مهرآوا در ادامه فعالیت های خود در عرصه موسیقی و شعر مازندرانی، چهار اثر فاخر دیگر را در این عرصه انتشار داد.

به گفته محمد غلامی -مدیر شرکت مهرآوا- مراسم رونمایی این چهار آلبوم موسیقی به زودی با حضور هنرمندان برجسته شعر و موسیقی استان برگزار می شود.

وی با بیان این که «جاودانه های موسیقی مازندران (دوتار و آواز زنده یاد «نظام شکارچیان») نخسشتین آلبوم این مجموعه است

غلامی با بیان این که «نظام شکارچیان» مهم‌ترین موسیقیدان گدار منطقه به حساب می‌آید، افزود: او که اوایل انقلاب از دنیا رفت، تاثیر بزرگی بر موسیقی شرق مازندران برجا گذاشت و بسیاری از دوتارنوازان امروز، او را الگوی قابل تقلیدی برای موسیقی دوتار در شرق می‌دانند .

 

وی ادامه داد: در این آلبوم قطعات مدح پیامبر، آمی دترجان، درویش و... قرار دارد.

به گفته مدیر شرکت نسیم  مهرآوا، دومین آلبوم از این مجموعه چهارگانه، کلیپ موسیقی بومی با عنوان «گل مازرون» است که در آن عبدالله خوشرو، سید پرویز سیاهدشتی، ولی عبداللهی، محمد ابراهیم عالمی، چنگیز نیک رفتار و جمشید نیکوزاد خوانده اند.



وی با بیان این که «ارغمون» به معنای گل ارغوانی آلبوم دیگر است، اضافه کرد: خوانندگی این اثر را کامبیز اکبری هولاری بر عهده دارد و آلبوم را گروه امیر پازواری به سرپرستی رجب رمضانی اجرا کرده اند.

غلامی تصریح کرد: «به رنگ باران» آلبوم چهارم است که موسیقی سنتی بی کلام و سه تار نوازی محسن رمضان نژاد و گروه شورانگیزان است.

گفتنی است این آلبوم ها 5 بهمن ماه ساعت 18، همراه با اجرای موسیقی بومی توسط گروه های امیرپازواری با صدای کامبیز اکبری، گروه ترانه با صدای محمد ابراهیم عالمی و گروه شورانگیزان در ساری، سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد ساری مازندران رونمایی می شود.

 



    ©2013 APG.ir