تعداد بازدید: 5506

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 12 بهمن 1394-8:37

یک دقیقه سکوت شهرام ناظری برای استاد محسن پور

«ناگفته»های پرشور ناظری ها در ساری

کنسرت شهرام و حافظ ناظری در ساری برگزار شد/  یاد استاد احمد محسن پور توسط شهرام ناظری گرامی داشته شد/ مراسم چهلم استاد محسن پور لغو شد.


   مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: شب گذشته در سالن سید رسول حسینی ساری و در میان حدود 2 هزار علاقه مند، استاد شهرام ناظری با همراهی فرزندش -حافظ- و 3 همسرا و 6 نوازنده، کنسرت «ناگفته» را با شور و هیجان و ضرباهنگ بی نظیری برگزار کرد.

فصل دوم تور «ناگفته» که در شهرستان‌ها برپا می شود، از رشت(هشتم بهمن ماه) شب گذشته به ساری رسید.

«شهریار نظری» -نوازنده‌ی دف گروه- که در حادثه تصادف کنسرت قزوین آسیب دیده بود،‌ بار دیگر با بهبود اوضاع جسمی‌اش به گروه بازگشت و حافظ ناظری هم در این کنسرت‌ علاوه بر خواندن، با ساز ابداعی خودش به نام «حافظ» با نوازندگان همراه شد.

تور کنسرت‌ «ناگفته» از ساخته‌های حافظ ناظری شهریورماه ۱۳۹۴ از باغ عفیف‌آباد شیراز در میان استقبال مخاطبان آغاز و در ادامه به یکی از پرمخاطب‌ترین کنسرت‌های سال جاری تبدیل شد.

در این کنسرت شوالیه آواز ایران و فرزندش به اجرای برخی از قطعات آلبوم «ناگفته» می‌پردازند.

مثنوی‌خوانی یکی از ویژگی‌های این کنسرت‌ است که به شکل بداهه اجرا در گوشه افشاری اجرا شد.

شب گذشته ناظری ها و گروه شان به خاطر اجرای قطعات کلاسیک موسیقی که روی اشعار مولانا تنظیم شده بود، بارها از سوی حاضران تشویق شدند.

کنسرت ناگفته شامل 5 بخش آوازی و ضربی بود که با نوآوری و ریتم خاصی اغلب در اوج و بالا تنظیم شده بود که برای مخاطبان شورانگیز و خاطره ساز بود.

شهرام و حافظ ناظری -خوانندگان کنسرت- ترجیح داده بودند بیشتر از سازهای غیرایرانی بهره ببرند و نوآوری های منطقی شان باعث شد مردمی که در هوای سرد 11 بهمن ماه در سالن گرد آمده بودند، با رضایت محل را ترک کنند.

*یک دقیقه سکوت ناظری برای محسن پور

شهرام ناظری پیش از اجرای کنسرت، گفت: جای خوشحالی است که بعد از دو سال، امشب هم با توجه به شرایطی که در جامعه وجود دارد، در ساری مهمان شما هستم. با توجه به شرایط موجود، همین قدر که کنسرتی برگزار می شود خوشحالیم.

این خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی افزود: جا دارد امشب از استاد احمد محسن پور یاد کنم که حق بزرگی بر گردن موسیقی مازندران دارد و جان و مالش را فدای این موسیقی کرد.

وی ابراز داشت: وقتی او زنده بود ما کاری برایش نکردیم و اکنون که از دست رفته فقط دریغ ماند و دریغ.

ناظری با بیان این که محسن پور سفره دار و در منزلش به روی همه باز بود، تصریح کرد: لازم بود درباره این مرد بزرگ صحبت کنم و یک دقیقه سکوت برایش می کنیم.

کنسرت امشب سنتی و کلاسیک بیشتر با شعرهایی از مولانا اجرا می شود اما سالن خیلی مناسب اجرا نیست.

* مراسم چهلم استاد محسن پور لغو شد

آرش محسن پور -فرزند استاد احمد محسن پور- که شب گذشته مهمان کنسرت ناظری ها بود، به مازندنومه گفت: مراسم چهلم استاد احمد محسن پور به دلیل نبود وقت کافی و استقبال بیش از حد هنرمندان برای قرائت پیام، شعرخوانی، اجرای موسیقی و... برگزار نمی شود.

متن کامل اطلاعیه فرهنگخانه مازندران که از سوی آرش محسن پور در اختیار ما قرار گرفت، بدین قرار است:

خاطرنشان می کنیم موسسه فرهنگی پارپیرار تصمیم دارد اواخر این ماه مراسمی را به یاد استاد محسن پور در تهران برگزار کند.



    ©2013 APG.ir