تعداد بازدید: 3526

توصیه به دیگران 1

شنبه 17 بهمن 1394-3:51

نماینده مردم ساری و میاندرود:

پلاکارد دلواپسان در دولت قبل بالا نمی رفت/ مجلس دهم پویاتر است

 محمد دامادی گفت: وقتی که سه هزار میلیارد پول مملکت به هدر رفت جوهر خودکار دلواپس ها برای پلاکارد نوشتن رنگ نداشت/ چرا وقتی مسکن مهر با مشکلات زیرساختی در دولت قبل آغاز می شد پلاکارد انتقادی ننوشتند؟/ تداوم حضور یک نماینده در چند دوره مجلس می تواند برای پیشرفت منطقه تأثیرگذار باشد.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کمیته رسانه نماینده ساری و میاندورود در مجلس: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: همیشه اعتقاد داشتم که چشم بیدار جامعه رهبری معظم است که روشنگری و مباحث را کنترل می کنند. وقتی دولت خدمت رهبری رسید ایشان فرمودند حتماً نظر مجلس را بگیرید. همچنین فرمودند همه نظراتم همین است که علنی گفتم و چیز پنهانی ندارم. رهبری همیشه در بزنگاه های مهم کشور صراحتاً با شجاعت موضع شان را اعلام کردند.

محمد دامادی با بیان اینکه نهایتاً طرح برای بررسی در مجلس مطرح شد، تصریح کرد: متأسفانه نگاه هایی در مجلس وجود داشت و تصور می کرد آنهایی که قرار است به برجام رأی مثبت دهند یا قوه تشخیص ندارند یا اینکه نسبت به شهدای هسته ای و زحمات هسته ای بی تفاوت هستند.

وی ادامه داد: این دوستان دلواپس همان هایی هستند که چند ماه قبل می گفتند «برجام را ما به اینجا رساندیم چرا دولت این قدر هیاهو کرده و همه چیز را به نام خود می زند!» همان وقت برای من علامت سوال بود که اگر شما رساندید چرا دلواپس هستید؟

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اعتقاد دارم همه دولت ها برای موضوع هسته ای زحمت کشیدند، خاطرنشان ساخت:  همان طور که رهبری تاریخچه جریان نشست های هسته ای را توضیح دادند همه دولت ها زحمت کشیدند. اما مدیریت ها متفاوت بوده است. قطعاً اگر تلاش های شهدای هسته ای نبود و بر حق مان پافشاری نمی کردیم، تمام کشورهای دنیا به این نتیجه نمی رسیدند که ما ملت شجاعی هستیم. اگر از اول لبخند می زدیم آنها پیش ما سر تعظیم فرود نمی آوردند. اما با مقاومت و دیپلماسی خوب دولت یازدهم، کار به سرانجام رسید.

دامادی افزود: وقتی طرح در مجلس مطرح شد، عده ای موافق، عده ای مخالف و برخی سکوت کردند. من نیز موضع گیری مستقیم کرده و موافقت خودم را اعلام داشتم. بعضی ها سکوت کردند که نمی پسندم. همان طور که رهبری فرمودند رأی ممتنع معنایی ندارد. همچنین شورای نگهبان هم برجام را تأیید کرد. اما باید در نظر داشت هشدار رهبری در نامه ای که زدند فصل الخطاب است.

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به رفتار نادرست برخی دلواپسان مجلس، یادآور شد: گاهی گفتمان برخی دوستان گفتمان مناسبی نبود. بعضی از گفتمان ها در شان نظام نیست که یکدیگر را متهم کنیم. قبل از اینکه برجام وارد مجلس شود رهبری فرمودند که که خط کشی نکنیم و دو قسمت نشویم. یعنی برجام نباید منجر به دو دستگی شود. بعضی از عزیزان پلاکاردهای شان همین یکی دو سال اخیر ظهور و بروز کرد. آن وقتی که سه هزار میلیارد پول مملکت به هدر رفت جوهر خودکارشان برای پلاکارد نوشتن رنگ نداشت. آن وقتی که پورشه وارد کشور می شد و عده ای بچه پولدار در اتوبان های تهران با سرعت زیاد در وضعیت روانی نامناسب چپ می کردند آنها پلاکاردهای شان بیرون نیامد و دلواپس نشدند.

*دلواپس ها در دولت قبل کجا بودند؟

وی افزود: در زمان طرح سوال از رییس جمهوری گذشته به ما حمله کرده ، ما را  به ضد ارزش بودن متهم می کردند. آن وقت هم حرف ما همین بود که امروز قوه قضاییه در حال رسیدگی است. سوال اینجاست که چرا آن وقت پلاکاردهای شان در نیامد؟ اگر در پلاکاردها و حرفهای شان چیزی باشد که درست باشد و دولت انحرافی داشته باشد، مطمئن باشید ما سربازان ولایت هستیم و جلوی هر دولتی می ایستیم. وقتی که پای ارزش های نظام باشد ما کوتاه نمی آییم. اما کاش آن وقت هم دوستان دلواپس همین پلاکاردها را در می آوردند.

دامادی در همین رابطه با اشاره به استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: دوستان دلواپس در زمان استیضاح وزیر راه و شهرسازی پلاکارد انتقادی در مورد مسکن مهر نوشتند. در این رابطه باید بگویم چرا وقتی مسکن مهر با مشکلات زیرساختی در دولت قبل آغاز می شد پلاکارد انتقادی ننوشتند؟ مسکن مهری که در بستر رودخانه ساخته می شود، مسکن مهری که سرانه ها را نمی بیند، مسکن مهری که تعهداتش کلاً مشکل دارد، مسکن مهری که قراردادهایش سه جانبه و چهارجانبه است که به هیچ کدام عمل نمی شود، همه در دولت قبل آغاز شده و به این شکل پیش رفت. دوستان دلواپس سال ها پیش کجا بودند؟ آن روز چرا مصلحت مردم را ندیدند؟ آن روز هم ما فریاد می زدیم و مشکلات را عنوان می کردیم.

وی ادامه داد: همین مسکن مهر میارکلا را ببینید در چه وضعیت اسفباری است. اولین نیازهای انسان در آن لحاظ نشده است. حتی ورودی و خروجی اش درست طراحی نشد.

*طرح حذف آب بهای کشاورزی در مجلس

نماینده مردم ساری و میاندورود همچنین در مورد بحث حذف آب بهای کشاورزی گفت: ما وقتی به کشاورز امکانات نمی دهیم چه انتظاری از او می توانیم داشته باشیم؟ نگاه به کشاورز باید تغییر کند. شاید چون اسمش کشاورز است هیچ حمایتی از او نمی شود. باید می گفتیم تولید کننده میوه یا برنج که در آن صورت شاید دولت تصمیم جدی تری در این حوزه می گرفت. وقتی حرف از حمایت می زنیم، دولت می گوید پول نداریم و کیسه دولت خالی است. در پاسخ باید گفت آیا کیسه کشاورز پر است؟

دامادی با بیان اینکه باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم، افزود: اگر اوضاع خراب است برای همه خراب است. در همین شرایط بحرانی از کشاورز آب بها می گیریم که در این باره بارها در مجلس تذکر دادم. حتی دیده شده چشمه ای که کشاورز به علت بی پولی نمی تواند آب بهای آن را پرداخت کند با کامیون روی آن خاک می ریزند. در این زمینه که مدیران شهرستانی این کار را کردند تصویر دارم و می توانم آن را ثابت کنم. به همین خاطر طرحی نوشتم تا آب بها از کشاورز گرفته نشود.

کشاورزان بیشتر از مدیران دلسوز منابع آبی هستند

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این بحث که در صورت رایگان شدن آب کشاورزی امکان هدررفت آن افزایش می یابد، گفت: مگر در گذشته سد و شبکه های آبرسانی مدرن وجود داشت؟ پدربزرگ من میراب بود. او پیرمردی چکمه به پا بود و با دست خالی آب را تقسیم می کرد. اینکه بگوییم اگر آب رایگان شود کشاورز آب را هدر می دهد، توهین به کشاورز است. کشاورزان بیشتر از مدیران آب در حفظ و نگهداری و  هدر ندادن آن تلاش می کنند؛ چون حیات کشاورز به آب بستگی دارد. او اجازه نمی دهد که آب هدر برود. اگر کسی این حرف را زده باید از کشاورزان عذرخواهی کند. آیا در گذشته که سد شهید رجایی نداشتیم کشاورزان با هم کشت و کشتار داشتند؟ چطور تا الان مدیریت می کردند؟ 100 سال پیش چکار می کردند؟ هیچ وقت در تاریخ کشاورزی یادم نمی آید پدربزرگم روی چشمه ای خاک ریخته باشد.   

دامادی با انتقاد از صنعت بیمه کشور نیز ابراز داشت: در بخش کشاورزی بیمه ها به انحای مختلف برای پرداخت نشدن حق کشاورزان بهانه جویی می کنند. بارها مردم به من مراجعه کردند که بیمه حق آنها را نمی دهد. متأسفانه کلا صنعت بیمه کشور علی رغم همه پیشرفت هایی که در بخش های مختلف کشور وجود دارد، یک صنعت غیر مترقی است.

*سند راهبردی توسعه نداریم

نماینده مردم ساری در مورد بحث منطقه آزاد گفت: مازندران، استان جالبی است. متأسفانه باز هم بحث ها منطقه ای و شخصی شد و نیروهای سیاسی به اجماع نرسیدند. دولت هم آن وقت اراده ای برای اعلام منطقه آزاد نداشت. چون مطالعات کامل نشده و از دو سال قبل که پیگیر بودیم هنوز مطالعه جامعی انجام نشد.

وی با بیان اینکه در مازندران هنوز سند راهبردی توسعه نداریم، تصریح کرد: هیچ چشم اندازی در حوزه های مختلف استان وجود ندارد. همین اداره راه را آورده و از اهداف پیش رو و چشم اندازش بپرسید. ما باید در چارچوب آمایش سرزمینی جایگاه هر چیزی را در استان تعیین کنیم. صنعت در مازندران باید چه جایگاهی داشته باشد؟ چه نوع صنعتی در کجا باید راه اندازی شود؟

دامادی ادامه داد: نمی توانیم بگوییم صرفاً استاندار یا فلان مدیر مقصر است. همه اینها به یک دسته عوامل مرتبط است. باید ببینیم نقش بانک ها در توسعه استان چیست؟ امروز نقش بانک ها بر اساس پیشنهاداتی تعیین می شود که از طرف ارباب رجوع می آید. این اشتباه است. چرا که سند توسعه باید هدف ها را تعیین کند. سند راهبردی باید مردم را هدایت کرده و حوزه های سرمایه گذاری را مشخص کند.

*مجمع نمایندگان مازندران موفق بود

نماینده مردم ساری انتقادها به عملکرد مجمع نمایندگان مازندران را وارد ندانست و گفت: مجمع نمایندگان مازندران در بسیاری از موارد اجماع داشته و هماهنگ عمل کرد. من فکر می کنم این مجمع نمایندگان مازندران به نسبت مجامع دوره های گذشته موفق تر بود.

وی به موضوع تداوم نمایندگی در مجلس نیز به عنوان یکی از شاخصه های پیشرفت اشاره کرده و تأکید کرد: تداوم حضور یک نماینده در چند دوره مجلس می تواند برای پیشرفت منطقه تأثیرگذار باشد. در اصفهان دکتر کامران و همسرشان چند دوره نماینده اند که این تداوم حضور نماینده تأثیر فراوانی دارد. همین حوزه انتخابیه آمل را نیز می توان مثال زد که چون حضور دکتر یوسفیان تداوم داشت رشد کرد. مرحوم پدر وقتی دو دوره نماینده بود تحولاتی ایجاد شد که همچنان زبانزد است.

*مجلس آینده محل حضور همه سلایق خواهد بود

دامادی همچنین در مورد مجلس دهم  ابراز داشت: با تایید صلاحیت های اخیر، مجلس آینده مجلسی خواهد بود که از همه عرصه های تفکر مشروع سیاسی کشور در آن حضور خواهند داشت. از این رو به نظر می رسد مجلس پویاتری خواهیم داشت؛ یک چیزی مثل مجلس سوم که مجلسی بسیار پویا بود. اگر مجلس محل تضارب آرا باشد خروجی بهتری خواهد داشت.


  • سه شنبه 20 بهمن 1394-10:17

    طی چهار سال نتوانستی با مردم ساری هماهنگ باشی ...

    • سه شنبه 20 بهمن 1394-6:48

      آقای دامادی شما کجا و پدر مرحوم خدابیامرزت کجا دامادی پدر اگر یک قدم به طرفش میرفتی دو قدم به طرف شما می آمد ولی شما دوساله که حتی از مسئولین ستادهای انتخاباتی دور اولت همچون مهندس کاشی و بخشی و انصاری و خدادادی و ... هیچ خبری نداری فکر میکردی مردم فقط به شما رای دادن ولی آوردن رای بالای صدهزار نفری شما مدیون زحمات شبانه روزی دوستان پدرت بود از این به بعد معلوم میشود حق با بنده است یا شما عزیز دل برادر!!!!!

      • دوشنبه 19 بهمن 1394-11:34

        عجب
        فصولگرایی این روزها خیلی شایع شده و رونق گرفته
        یک اصولگرا زاده و یک احمدی نژادی قالی بافیسم شده یار و قار و مدافع دولت و یک خردورز اصلاحطلب
        یک رنگ ماندن و شهامت داشتن و ازاده بودن در این وانفسا چه کیمیاست

        • دوشنبه 19 بهمن 1394-10:15

          باسلام بنده اهل خط و خط بازی سیاسی نیستم به عنوان یک ایرانی به عزیزان می گویم آیا مطالبی که عنوان شده حقیت دارند یاخیر.مسکن مهر ساری در میارکلا که حتی مردم آن روستا حاضر به زندگی در آنجا نیستند.بحث خروج خرارخروار پول از مملکت و به به گفتن طرفاران دولت قبل . تحمیل هدفمندسازی غیر یارانه ای که زندگی مردم را به فلاکت کشانده و هزاران مصیبت دیگری که به مردم تحمیل شده و در پایان یکی یکی سر از زندان در آورند باز هم از آنها دفاع می کنیم ؟ . ایا این اتفاق خیانت به خود نیست. افرادی که غیر همفکر خودرا مرتد واگرچاره داشتند اجازه ی زندگی در شهر خودرا به آنها نمی دادند...البته این دولت هم اگر بخواهد هما ن راه را برود باید در قبال مردم پاسخگو باشد . تا زمانی که در بحث سیاست و طرفداری به وجدان خود مراجعه و خدارا درنظر نگیریم هیچ مشکلی حل نخواهدشد. ضمن اینکه هررز شاهد مصا ئب تازه تری خواهیم بود.

          • صابرسارویپاسخ به این دیدگاه 5 1
            يکشنبه 18 بهمن 1394-8:29

            عرض سلام و ادب
            چرا رنگ عوض کردی ؟ شما که میفرمودید نه چپید نه راست . ولی همیشه خودتو به آقای روحانی و خاتمی و ... بماند وصل کردی

            • حرمت اهل سیاست ، لا اقل به اندازه اهل فوتبال پاسخ به این دیدگاه 5 4
              يکشنبه 18 بهمن 1394-8:14

              عدالت تماشاچیان فوتبال بیشتر از عدالت تماشاگران سیاست است . محمد دامادی را از دور می شناسم . پدرش گچکار بود و مردی بسیار شریف ، او بعدها در جریان انقلاب آبدیده شد ، به مقامات رسید. محمد آقا و پدرش هر دو شایسته احترامند . اگر توفیق رای دادن به جناب محمد دامادی تا کنون نصیب من نشد ولی انصافاً بیاییم و به این آقایان که در میدان سیاست واقعاً شب و روز ندارند احترام بگذاریم . حتی اگر از تیم مخالفیم باید به بازیکن شریف احترام بگذاریم . لازم است این فرهنگ را تقویت کنیم .

              • دوشنبه 19 بهمن 1394-17:35

                یعنی چه؟ پاچه خواری نکن ...

                • از بابلسر پاسخ به این دیدگاه 2 1
                  دوشنبه 19 بهمن 1394-15:43

                  این که یک گچکار بیاید به پست و مقام برسد جای شکرش باقییست و خودش را گم نکند جای شکرش باقیست خیلی اشرافی هستند و دوربرش را هده ای کلاش می گیرند به او کمک می کنند بعد طلب کار می شوند من تو سایت مازند نومه بارها در این سه سال و چند ماه مطالب آقای دادمادی را پیگیرم واقعا ننماینده ای پویا فعال جوان و پی گییر هستند خدا پدرش را بیامرزد و دلتنگیها از چشمتنگیها دست بردارید او خودش می داند که پدرش گچ کار بود اگر حوزه انتخابیه ام ساری بود به ایشان رای می دادم

                • يکشنبه 18 بهمن 1394-7:44

                  آقای دامادی حرفهای کارشناسی شما پسندیده نماینده مجلس نیست

                  • يکشنبه 18 بهمن 1394-3:4

                    با سلام بنده طرفدار آقای دامادی نیستم ولی دو نکته رو مایلم یادآوری کنم:
                    1-آقای دامادی خیلی مطلوبه که انسان از مواضع خوب دفاع کنه ولی برای یک سیاست مدار تغییر گرایش فکری نشوندهنده ی اینه که شما اگر روزی پشتیبان رییس جمهوری بودی و الان اون رو نقد میکنی در تحلیل مسایل و انخاب درست عمل نکردی.بحث حمایت از انجام وظایف نمایندگی جداست.
                    2-باید همین بیان صریح مطالب رو از طرف ایشون به فال نیک گرفت بدلیل اینکه خیلی از نمایندگان و کاندیداها حتی در بیان مسایل اینقدر شهامت ندارند.

                    • محمد رجبیپاسخ به این دیدگاه 4 3
                      شنبه 17 بهمن 1394-8:33

                      حضرت اقای دامادی
                      مستحضر هستید که پارک افتاب را به اسم پدر محترم کردید حب مردم حداقل به عنوان شهردار بودن اینو حقش میدونستن ... این 4 سال دم دم علی مطهری راه می رفتی . به جای تخریب دیگران خود و عملکرد خودتو معرفی کن ...
                      اقا صادقی اگر شهامت تایید نداری حد اقل به اطلاع خودش برسئنش مرسی !!ممنونم اقا


                      ©2013 APG.ir