تعداد بازدید: 10180

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 25 بهمن 1394-7:26

در سه حوزه انتخابیه مازندران؛

اصلاح طلبان لیست دادند

گزینه ی اصلاح طلب ها در سه حوزه ساری و میاندورود؛ قائم شهر، سوادکوه و جویبار و بابل مشخص شد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: با وجود این که سخنگوی دولت دیروز تاکید کرد: «همچنان منتظر خبرهای خوب در حوزه تاییدصلاحیت‌ها برای انتخابات هستیم و ان شاءا... با پیگیری‌های دولت و همکاری شورای نگهبان همین روز‌ها این خبرهای خوب اعلام می‌شود»، اصلاح طلب های مازندرانی ترجیح دادند اما و اگرها و انتظارها را به پایان برسانند و چند روز مانده به انتخابات هفتم اسفندماه، گزینه های خود را معرفی کنند.

 نتایج رسیدگی به شکایات ۱۴۷ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان قانون اساسی۲۶بهمن ماه ۹۴ به وزارت کشور اعلام می‌شود. این گروه از داوطلبان افرادی هستند که در مراحل ابتدایی بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارتی تأیید اما در شورای نگهبان ردصلاحیت شدند و در مهلت سه روزه ۱۶ تا ۱۹بهمن شکایت کردند.

هنوز امید به تایید صلاحیت برخی ردصلاحیت شدگان وجود دارد، چنانکه دیروز اعلام شد: «محمد صادق صالحی‌منش استاندار سابق قم برای حضور در انتخابات مجلس دهم تایید صلاحیت شد. این در شرایطی است که در دور نخست بررسی صلاحیت نامزدها، صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان رد شده بود.»

از مازندران هم شنیده شده برخی نامزدهای اصلاح طلب قول هایی از تهران گرفته اند و هم چنان مشغول تبلیغات انتخاباتی هستند، هر چند اگر واقع بین باشیم بخت این ها برای تایید شدن و پیروزی نزدیک به صفر است.

اما دکتر رضا ستاری-رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات- در خبری که ابتدا در «عبارت» منتشر شد و سپس آن را در اختیار «مازندنومه» قرار داد، اعلام کرد: گزینه های اصلاح طلب ها در سه حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ و حوزه انتخابیه بابل تعیین شده اند.

اصلاح طلبان مازندرانی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساری و میاندرود به محمد دامادی و علی اصغر یوسف نژادرسیدند که پیش بینی رسانه ها و محافل سیاسی نیز بر همین اساس بود.

 سیدهادی حسینی و عبدالله رضیان در حوزه قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در فهرست اصلاح طلب ها قرار گرفتند که البته قابل پیش بینی بود، ولی گزینه های اصلاح طلب ها در حوزه بابل غافلگیر کننده بود، آن جا که ناگزیر افرادی چون حسینعلی قاسم زاده و علی نجفی خوشرودی در لیست جای گرفتند.

ستاری می گوید که همه گروه ها و احزاب اصلاح طلب مازندران بر سر این لیست توافق کرده اند و البته اسامی حوزه های دیگر در روزهای آتی مشخص می شود.

این 15 حزب و تشکل اصلاح طلب مازندران بر سر لیست بالا به توافق رسیده اند: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، حزب اعتمادملی، حزب کارگزارن سازندگی، انجمن اسلامی مدرسان، مجمع نیروی های خط امام، حزب اتحادملت، انجمن اسلامی جامعه پزشکان، حزب اسلامی معلمان، حزب مردمسالاری، حزب اسلامی کار، خانه کارگر، سازمان عدالت و آزادی، مجمع زنان نواندیش، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و مجمع فرهیختگان و دانشگاهیان ایران.

حسن رسولی -فعال سیاسی اصلاح طلب- در یاددشتی که امروز در «آرمان» منتشر کرد، آورد: «بعد از اینکه بررسی‌‌های لازم توسط شورای سیاستگذاری اصلاحات صورت گرفت مشخص شد در تمامی حوزه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان رد نشده‌اند، بلکه در بسیاری ازحوزه‌ها کاندیداهای اصلاح‌طلب هرچند ناشناخته‌تر وجود دارد، اما درحدود 40کرسی هیچ رقابتی میان اصولگران و اصلاح‌طلبان وجود ندارد.

درهرحال اصلاح‌طلبان با معیارهای مشخص افرادی را درحوزه‌هایی که رقابت وجود دارد به مردم معرفی خواهند کرد. خردورزی، وضعیت اعتقادی، اخلاقمداری، ایثارگری، تحصیلات، تجارب اجرایی و مدیریتی، جوان بودن و رای‌آوری از جمله معیار‌های تشخصی افرادی است که قرار است در لیست اصلاح‌طلبان قرار گیرند. اما درآن دسته ازحوزه‌های انتخابیه که اساسا کاندیدای اصلاح‌طلبی وجود ندارد، اصلاح‌طلبان سکوت اختیارخواهند کرد و به صورت غیررسمی اگر مجامع اصلاح‌طلبان وحامیان دولت تشخیص دهد که اصولگرایی با گرایش نزدیک به دولت وجود دارد، بدون اعلام رسمی از وی حمایت خواهند کرد و به هواداران اصلاحات توصیه خواهند کرد که از طریق رای به آن فرد معتدل و میانه‌رو امکان تشکیل مجلس رادیکال را سلب کنند و از این طریق تلاش کنند مجلسی کارآمد وهماهنگ با دولت روی کار آید.»


  • سه شنبه 4 اسفند 1394-20:18

    آقا یه سوال مگه دامادی با قالیباف نبود؟ چطور اصلاح طلبه؟!!!

    • دوشنبه 3 اسفند 1394-0:18

      تو این شرایط کی تو لیست اصلاح طلبان باشه مهم نیست. مهم رای دادن به لیست هست تا پیام "نه" به تند روها داده بشه...

      • سه شنبه 27 بهمن 1394-11:10

        دوستان جمله ی رهبری فراموش نشود اصول گرا باید اصلاح طلب باشد

      • دوشنبه 26 بهمن 1394-14:15

        بزرگان اصلاح طلبان مازندران اول باید اصلاح طلب را بشناسند بعد معرفی کنند درساری آقای کوروش جعفری دیپلمات برجسته می تونست درلیست اصلاح طلبان قرار گیرد .ما که متوجه نشدیم نفر دوم ساری کی اصلاح طلب شد

        • دوشنبه 26 بهمن 1394-1:11

          جالب تر از همه "موج سوارانی" هستند که از پایداری به اصلاحات رسیدند.. جل الخالق!!!

          • حسین زاده پاسخ به این دیدگاه 14 6
            يکشنبه 25 بهمن 1394-15:28

            بندگان خدا تمام اصلاح طلبان بابل رد صلاحیت شدند مجبور شدند به سفیر احمدی نژادی و نماینده که در ر سه دوره نمایندگی با پرچم اصولگریان در انتخاب شرکت کرد روی آورند جای بس تاسف برای این بزرگواران دارد.

          • يکشنبه 25 بهمن 1394-14:44

            در بابل قاسم زاده اصلاح طلب شده؟؟؟!!!!!!!!!!! خنده داره. باز نیاز را اگر می گذاشتید یه چیزی.

            • مهدی زمانیپاسخ به این دیدگاه 6 4
              يکشنبه 25 بهمن 1394-14:7

              جبهه اصلاحات بابل هنوز تصمیمی نگرفته است.

              • امیرحسین طاهریانپاسخ به این دیدگاه 6 2
                يکشنبه 25 بهمن 1394-11:16

                سلام منتظر باشید تا 28 بهمن چون با تایید شدن دکتر اصغرگرزین ، هادی حسینی جایی در لیست اصلاح طلبان ندارد هرچند بعضی ها دست به هرکاری زدند تا آقای گرزین تایید نشود

                • يکشنبه 25 بهمن 1394-7:52

                  آیا واقعا اصلاح طلبان مجبورند حتما لیست بدهند حسینی کجایش به اصلاح طلبان می خورد

                  • يکشنبه 2 اسفند 1394-19:27

                    دوستان دقت بفرمایید استراتژی این دوره جبهه اصلاحات با توجه به رد صلاحیت های گسترده بر اساس حمایت از طیف میانه رو اصول گرا در مواردی که نامزد اصلاح طلبی در یک حوزه تایید نشده باشد، می باشد تا از ورود نمایندگان تندرو به مجلس جلوگیری شود و از طرفی افرادی از اصول گرایان که توانایی تعامل با آنها وجود دارد را در آینده در کنار خود داشته باشند.به عنوان نمونه در لیست تهران هم افرادی از اصول گرایان مانند آقای جلالی در لیست اصلاح طلبان وجود دارد. پس این امر مختص استان ما نیست.

                    • دوشنبه 3 اسفند 1394-15:50

                      درصد نازدهای اصلاح طلب بیشتر از اصولگراها می باشد. علت اینکه از اصولگرای قبلی در لیست اصلاح طلب گذاشتن این است که تا الان اصلاح طلبان بیراهه میرفتند.

                      • چهارشنبه 5 اسفند 1394-4:15

                        شما خيلي خوب تحليل ميكني واقعا
                        اين همه هوش از كجا اوردي


                  ©2013 APG.ir