تعداد بازدید: 3270

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 27 بهمن 1394-8:54

بهار برجام، سند افتخار نمایندگان میانه رو

در لحظه هایی که دلواپسان تمام همت خود را مصروف مخالفت با دولت و برجام کرده بودند، دفاع نماینده هایی مثل محمد دامادی از برجام در آن موقعیت، قابل ستایش است و می تواند هفتم اسفندماه در رای مردم لحاظ شود.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، یادداشت ارسالی کمیته رسانه ستاد محمد دامادی: برخی رویدادهای سیاسی برای ملت ها به سان هویت ملی عمل کرده و شناسنامه آنان محسوب می شود. این رویدادهای بزرگ ملی در بیشتر کشورها و در ایران وجود دارد.

زمستان ملت ایران امسال بهاری شده است. در ابتدای زمستان و دقیقاً در روز فرار محمدرضاشاه (26 دی ماه) اجرای برجام امضا و تحریم ها لغو شد. موفقیت بزرگی که در روزهای گذشته با مسافرت عزت مندانه رییس جمهوری کشورمان به اروپا تکمیل شد و خشم رژیم صهیونیستی و سعودی ها را برانگیخت.

بهار دیگر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که هفتم اسفند ماه برگزار خواهد شد و نشانه ای از بلوغ سیاسی ملت ایران است. امروز نظام جمهوری اسلامی حدود 35 انتخابات برگزار کرده است.

12 سال بحران هسته ای با تمام کش و قوس های آن به پایان رسیده و در این میان سهم بخش های مختلف قابل تحلیل است. از حمایت ها و هدایت های رهبری گرفته تا تلاش های دولت و تیم مذاکره کننده را باید مورد تأکید قرار داد. اما در این میان نباید از نقش مجلس نهم و اعتدال گرایان این مجلس به رهبری دکتر لاریجانی - رییس مجلس- غافل شد. از دلواپس ها که بگذریم، برخی نماینده های مجلس شورای اسلامی نقش بسیار تسهیل کننده ای در اجرای یک توافق برد –  برد داشتند.

 در این میان برخی از نمایندگان مازندران نیز تلاش های فراوانی برای حمایت از رویکرد دولت انجام دادند. در لیست صد نفره ای که موافق تصویب برجام بودند، نام پنج نماینده از مازندران به چشم می‌خورد.سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ؛ محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود؛ حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل؛ شمس الله شریعت‌نژاد نماینده مردم رامسر و تنکابن؛ و عزت الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل.

 با توجه به اینکه اکثر مردم در روز 24 خرداد 92 رای قاطع به دکتر روحانی دادند و از گفتمان دکتر جلیلی استقبال چندانی نکردند، به نظر می‌آید برآیند جامعه به سمت توافق هسته‌ای و تصویب برجام باشد و واضح است که نمایندگانی که همگام با مردم حرکت کنند، شانس و اقبال بیشتری برای کسب مجدد رای اعتماد در اسفند 94 خواهند داشت.

 یکی از نمایندگانی که در تصویب برجام نقش مهمی داشت محمدی دامادی بود. او در تمامی مواضع خود در مورد برجام در برابر دلواپسان ایستاده و از رویکرد هسته ای دولت دفاع کرد.

در مهرماه 94 وی عنوان کرد: « اکثریت ملت خواستار تصویب برجام هستند. وقتی کمیسیون ویژه برجام که متشکل از برخی نمایندگان دلواپس بود گزارش سوگیرانه ای نوشت، محمد دامادی اظهار کرد: گزارش کمیسیون ویژه برجام نواقصی دارد و نگاه‌های سیاسی کسانی که در کمیسیون بوده‌اند در این گزارش اثربخش بوده و در جاهایی سعی شده القا شود که برجام نباید تصویب شود.  من امیدوارم مجلس خودش در این‌باره تصمیم بگیرد و هرچه سریع‌تر اعلام نظر کند و اجازه ندهد فضاهای بیرون مجلس بر تصمیم‌اش اثر بگذارد.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه گزارش کمیسیون برجام در برخی موارد تحت تأثیر نگاه‌های سیاسی بوده، اظهار کرد: «جالب این است کسانی که نگاه سیاسی خود را قالب کرده‌اند، هم در تهیه گزارش اعمال نفوذ کرده‌اند و هم در صحن علنی فریاد می‌زنند. مثل کسانی که می‌گویند ما از قبل همه کارها را کرده بودیم و این دولت کار را تمام کرد. اگر همه زحمت را شما کشیدید چرا دلواپس شدید و در مجلس سروصدا می‌کنید؟ زمانی که عزت ایجاد می‌شود آقایان مدعی‌اند ما این کار را کردیم و بعد در صحن علنی می‌گویند عزت و شرافت و اقتدار ما زیر سوال رفته است. ما موافق اجرای توافق هسته‌ای (برجام) هستم.»

 دامادی در موضع گیری دیگری در نطق میان دستور در مجلس گفت:  «از مجلس انتظار می رود دستاورد بزرگ ملی یعنی توافق هسته ای را ارج نهد و همگام و همدل با ملت و دولت به حمایت حکیمانه از برجام و آینده کشور بیندیشند.»

دامادی در آبان ماه 94 در اظهار نظری با بیان اینکه من به برجام رای مثبت دادم،تصریح کرد: « برخی استنباط های نامناسب و اشتباه در کشور وجود داشت که سبب شد تا گفتمان های نامناسبی شکل بگیرد و حتی دوستان مخالف رای مخفی را علنی کردند.»

 وی با تاکید بر آنکه ترسی از علنی شدن رای نداشتم، اظهار کرد: « نظرات من در خصوص برجام در رسانه ها منتشر شده است.»

اما مهم ترین اظهار نظر دامادی آنجایی است که وی گفت «برجام بزنگاه تاریخی است».

 وی در دی ماه از برجام به‌عنوان یکی از بزنگاه‌های تاریخی کشور یادکرد و گفت: « این بزنگاه در این دولت مرتفع شده و نقطه عطفی در نظام مقدس بوده است. »

 در لحظه هایی که دلواپسان تمام همت خود را مصروف مخالفت با دولت و برجام کرده بودند، دفاع نماینده هایی مثل دامادی از برجام در آن موقعیت قابل ستایش است و می تواند هفتم اسفندماه در رای مردم لحاظ شود.


  • چهارشنبه 28 بهمن 1394-11:31

    میشه مازند نومه توضیح بده چرا در باره قرمانداران بقول خودش احمدی نژادی و حذف اونها گلو پاره می کرد اما نماینده مارکدار اصولگرایان را حلوا حلوا می کند خب تناقض زشته ! پس معلومه که اصلاح طلبی حرف مفته و فقط تعداد رای مهمه! که به همین خیال باشین ! با مخالفت های ایشون با شهردار محبوب و دوستی جون در جونی با ژنرال حجازی و دو دوزه بازی ها از قالیباف تا روحانی و بی صداقتی ها با مردم و پارلمان را رها کردن و بی انضباط معرفی شدن در رسانه های کشور مردم نشون میدن که به ادم های چند چهره رای نمی دن ! اگر این روش مازند نومه اصلاح طلبی است پس واویلا به اصلاح طلبی/ بی زحمت مرد باش و سانسور نکن ضمنا جواب حرف را منطقی و بدون دشنام بدید

    • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 2 0
      چهارشنبه 28 بهمن 1394-11:50

      از انتهای نوشته تان شروع می کنیم که نوشتید: « جواب حرف را منطقی و بدون دشنام بدید »، یک سئوال: خودتان یک بار دیگر مطلب تان را بخوانید، در آن ذره ای منطق و سلامت می بینید؟! عجیب است که سطر سطر نوشته تان مبهم و دروغ و حمله و یاوه است و انتظار دارید پاسخ منطقی هم بشنوید!

      دیگر ان که وقتی شهردار حال و پیشین ساری را مقایسه کردید و یکی را محبوب و آن یکی را تحقیر کردید، دم خروس و ریشه این گونه نوشتن ها مشخص می شود که: فهمیدیم، داستان از کجا آب می خورد!

      اسطوره سازی از افراد که سالی هستند و سالی دیگر می روند، رسمی ناصواب و غیر عقلانی و بی ارزش است. شما حق دارید از حجازی و دامادی و ما و...بدتان بیاید، ولی حق ندراید تخطئه کرده، توهین و دروغ پخش کنید. اصلا ریشه اختلاف ما با بسیاری از مدعیان، همین دروغ و پوپولیسم است. بیشتر توضیح نمی دهیم که عاقلان را اشارتی کافیست.

      اما این که راجع به اعتراض ما به فرماندارها و حمایت ضمنی ما از لیست موافقان دولت و به قول شما نماینده های مارکدار اصولگرایی گفتید، باید عرض کنیم این دو ربطی به هم ندارند و دو مقوله مجزا هستند که در ظرف زمانی خویش تعریف می شوند.

      سیاست ورزی امری نسبی است و مطلق گرایی در این حوزه محلی از اعراب ندارد. ما زمانی از مدیریت ارشد استان می خواستیم مدیران منسوب به خود را بگمارد تا چرخ توسعه شتاب بگیرد. مسئولی که منتسب به این دولت نباشد و اعتقادی به مفاهیم و ادبیات دولت نداشته باشد مزاحم و مضر توسعه است و این گردش امری طبیعی است. چنان که دولت های قبل نیز بدین شیوه عمل کردند.

      اکنون اما با نظر نهاد نظارتی تمام اصلاح طلب های حاضر رد صلاحیت شده اند. این جا بر مبنای همان نسبی بودن سیاست ورزی، دو راه وجود دارد، یا قهر با صندوق آرا و وادادن و تولید مجلس دهم با انبوهی از نیروهای تندرو و مخالف دولت و یا حضور فعالانه و نه منفعلانه و دادن لیست حداقلی از معتدلیونی که مانده اند.

      در همین استان ما از بین 12 نماینده استان، 5 نماینده اصولگرا به برجام رای مثبت دادند و بارها با دولت همراهی کردند. در شرایطی که اصلاح طلبی باقی نمانده است، رای به این افراد -هرچنداصولگرا باشند- نسبیت و ارجحیت دارد به افراد تندرویی که تریبون مجلس را عرصه تاخت و تاز علیه دولت کرده اند. و این محاسبه سود و زیان، بسیار ساده است و فرمول فیزیک کوانتوم نیست که شما از آن سر درنیاورید! لیست حداقلی متشکل از اعتدالیون دو جناح و حتی یک جناح، بهتر از وا دادن مجلس به رادیکال ها و پایداری چی هاست.

      در پایان این که بیشتر مطالعه کنید، در بحث ها بر اعصاب تان مسلط باشید و با شهردار محبوب تان روزگار خوشی را سپری کنید!

    • سه شنبه 27 بهمن 1394-13:17

      دامادی ویوسف نژاد به مجلس می روند. حیف که رعیت و برزگر نژاد نیستند

      • سه شنبه 27 بهمن 1394-12:39

        یکی از نمایندگانی که در تصویب برجام نقش مهمی داشت دامادی بود؟؟؟ مازندنومه به جای حمایت از کاندیدای بومی مشغول چیدن بادمجون دور قاب آقای دامادی هستید؟

        • چهارشنبه 28 بهمن 1394-11:55

          دامادی از بورکینافاسو اومده که می گید بومی نیست؟!!! رای ما دامادی . جوان و عاقل و منسوب به دولت کنونی

        • سه شنبه 27 بهمن 1394-9:10

          محمد دامادی افتخار مازندران


          ©2013 APG.ir