تعداد بازدید: 3578

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 27 بهمن 1394-21:50

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری :

مسئولان بزدل کنار بروند

آیت‌الله سید رحیم توکل  گفت: مسئول اگر توان برخورد با تخلفات را ندارد کنار برود و مسئول ترسویی که توان برخورد با تخلف ندارد نباید در پست و مسئولیت قرار گیرد/ بزدل‌ها باید کنار روند/ از دوره بعدی، نصب بنر و پوستر باید ممنوع شود و نامزدهای انتخابات در یک میزگرد به سوالات مردم پاسخ دهند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: آیت‌الله سید رحیم توکل در نشست خبری اظهار کرد:‌ رسانه کار بسیار مهمی بر عهد دارد و محدوده قدرت رسانه‌ای، محدوده وظایف آنهاست.

وی با بیان اینکه اگر بناست انتخابات سالمی داشته باشیم باید تبلیغات سالمی در کنار آن داشته باشیم، افزود:‌لازمه تبلیغات سالم این است که از تخلفات جلوگیری شود.

توکل با بیان این که اگر مسئولی تخلف می‌کند باید با او برخورد کنند، ادامه داد: مسئول اگر توان برخورد با تخلفات را ندارد کنار برود و مسئول ترسویی که توان برخورد با تخلف ندارد نباید در پست و مسئولیت قرار گیرد. مسئول باید شجاع باشد و قانون را رعایت کند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه شب گذشته در هنگام جمع‌آوری بنرهای نامتعارف یک کاندیدا در قائمشهر، کارگر شهرداری سقوط کرد و جان باخت، گفت:‌ چرا از ابتدا جلوی بروز تخلف را نمی‌گیرند که در هنگام جمع‌آوری تخلف، یک نفر جان دهد.

کاندیدای پنجمین دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رئیس‌جمهوری در جریان برجام خطاب به برخی‌ها گفت اگر نمی‌توانید کاری کنید کنار بروید، بزدل‌ها کنار روند. اکنون هم بزدل‌ها باید کنار روند و افراد شجاع به میدان بیایند و تخلف انجام نشود.

توکل با اشاره به اینکه وظایف اعضای مجلس خبرگان در اصل 107،108،111 و 177 قانون اساسی لحاظ شده است، ادامه داد: وظیفه نخست خبرگان، انتخاب رهبر است که کار بسیار عظیمی است.

وی با بیان اینکه نکته دوم، نظارت به کار رهبری است، خاطرنشان کرد:‌ وظیفه سوم خبرگان این است که اگر رهبری از شرایط  رهبر بودن ساقط شده باشد باید اعلام کند که رهبر موجود، تاکنون شرایط رهبری داشت و به دلیل فقدان شرایط، این سمت را بر عهده ندارد و رهبر بعدی را به مردم معرفی کنند. البته با این قید که خبرگان، نصب رهبری نمی‌کند که عزل رهبری داشته باشد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه قانون، وظیفه کاندیداها را مشخص کرده و هر که وارد عرصه انتخابات می‌شود باید قانون را رعایت کند، اظهار کرد: به صورت مستقل وارد انتخابات شدم. در استان هنوز به اجماع و ائتلاف نرسیدیم و همین امر باعث شد مستقل وارد شوم.

توکل درباره هزینه‌های انتخاباتی نامزدها گفت: مردم همه این مخارج را برآورد کنند و ببینند در هر شهر چند بنر نصب شده و با حساب و کتاب به هزینه‌های نامزدها پی ببرند. آیا لازم به چنین تبلغاتی است که منجر به حیف و میل و هدررفت صدمیلیارد تومان پول شود؟

وی با بیان اینکه این دوره گذشت اما از دوره بعدی، نصب بنر و پوستر باید ممنوع شود و نامزدهای انتخابات در یک میزگرد به سوالات مردم پاسخ داده و خود را معرفی کنند، افزود:‌ روند تبلیغات، غلط است و باید اصلاح شود.

این نامزد انتخابات خبرگان رهبری در پاسخ به سوال مازندنومه مبنی بر چرایی حضور چهره‌های ملی از حوزه انتخابیه مازندران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد:‌ میدان برای همه کاندیداها باز است و محدودیت ندارد.

توکل در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر شانس خود در دستیابی به کرسی مجلس خبرگان، تصریح کرد: ما به شانس نگاه نمی‌کنیم چون شانس در اسلام جایی ندارد و ملاک قبولی‌ها، فعالیت و در دل مردم جای باز کردن است. هر کسی صادقانه عمل کند مردم هم این صداقت را می‌بینند و به او رای می‌دهند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه کسانی که در رسانه کار می‌کنند تکلیف سنگینی دارند، افزود: بیان قانون انتخابات برای اطلاع مردم، از کارهای رسانه است. شاید خیلی‌ها شرایط تبلیغات را ندارند. شما مردم را در این قضیه، راهنما باشید.

توکل با بیان اینکه مقام و جایگاه حقوقی افراد نباید در بنرهای تبلیغاتی لحاظ شود، گفت: اینها جزو تخلفات است و مسئول اجرایی موظف است بنر و پوستری که به مسئولیت حقوقی افراد اشاره می‌کند را جمع‌آوری کند.

وی خاطرنشان کرد: متوجه کردن مردم از کارهای رسانه است و تکلیف دارید به تعداد افراد مردم، روشنگری کنید.


  • پنجشنبه 29 بهمن 1394-14:16

    خبرگان: طبرسی-معلمی-شیردار-سیفی

    • از دوستان آیت اللهپاسخ به این دیدگاه 0 2
      چهارشنبه 28 بهمن 1394-12:41

      نگارش متن در مورد آیت الله توکل به نظرم درست نیست ایشان خود را عمار ولایت می دانند و یکی از علمای مبالرز با تفکر غلط شورای رهبری هستند، متن به گونه ای نگارش شده که ایشان طرفدار دولت بوده و به دنبال نظارت بر رهبری، لطفا در نشر اخبار از سمت ایسان درست و منصافانه قلم بزنید

      • خبرنگار بی طرفپاسخ به این دیدگاه 3 1
        چهارشنبه 28 بهمن 1394-14:29

        خودش تو جلسه اینا رو گفته، یادداشت که نیست، خبره، صداش هم لابد هست. صادق باشید با مردم

        • چهارشنبه 28 بهمن 1394-13:26

          جهت استحضار
          کجای این متن به معنی نظارت بر رهبری هست؟؟؟؟ فقط دنبال داستانین
          وبا بیان اینکه نکته دوم، نظارت به کار رهبری است، خاطرنشان کرد:‌ وظیفه سوم خبرگان این است که اگر رهبری از شرایط رهبر بودن ساقط شده باشد باید اعلام کند که رهبر موجود، تاکنون شرایط رهبری داشت و به دلیل فقدان شرایط، این سمت را بر عهده ندارد و رهبر بعدی را به مردم معرفی کنند. البته با این قید که خبرگان، نصب رهبری نمی‌کند که عزل رهبری داشته باشد.

          • چهارشنبه 28 بهمن 1394-14:59

            نظر آیت الله توکل در مورد رهبری کاملا مشخص و مبرهن است ایشانم مردی وارسته و آشنا و خبره به مسائل فقهی و دینی هستند برای ایشان آرزوی موفقیت در انتخابات خبرگان رهبری دارم


        ©2013 APG.ir