تعداد بازدید: 3156

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 29 بهمن 1394-23:51

فعال سیاسی اصلاح طلب:

فضای انتخاباتی ساری بسیار سرد است/واقعیت ها را بگویید، مردم برانداز نیستند

ابراهیم اصغرزاده در ستاد علی اصغر یوسف نژاد گفت: امنیت را محصول انقلاب می دانیم اما منظور ما از امنیت، یک امنیت پادگانی نیست/ تصور نمی کردم روزی برسد که ما در انقلاب نتوانیم همدیگر را تحمل کنیم/ واقعیات را به مردم بگویید، مردم برانداز نیستند/ فضای انتخاباتی ساری فضای بسیار سردی است و قابل قبول نیست.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: شامگاه پنج شنبه ستاد مرکزی علی اصغر یوسف نژاد در خیابان فرهنگ ساری با حضور ابراهیم اصغرزاده و اسطوره فوتبال ایران -علی پروین- افتتاح شد.

ابراهیم اصغر زاده – نماینده مردم تهران در مجلس سوم شورای اسلامی و از دانشجویان پیرو خط امام، عضو موثر جنبش دانشجویی و معاون بین الملل در وزارت ارشاد دولت اصلاحات- در این جلسه با بیان اینکه در شرایطی انتخابات را برگزار می کنیم که در همسایگی ما کشورهای منطقه درگیر جنگ و آدمکشی هستند، افزود: دنیای اسلام و خاورمیانه تبدیل به خاور خون و دیوانگی شده است.

عضو شورای اول شهر تهران به هم زیستی مسالمت آمیز مردم در اقصی نقاط جهان با وجود ده ها دین و خدا اشاره کرد و گفت: باعث تاسف است که مسلمانانی که دارای یک خدا، یک قران و پیامبر هستند، درگیر تکفیر و خون هستند.

وی به ذهنیت تکفیری عده ای در مقابل عده دیگر اشاره کرد و گفت: ابتدا هم دین و هم مسلک خود را متهم می کنند و بعد به خود حق می دهند که سرشان را ببرند.

اصغرزاده با بیان اینکه ما در ایران قدردان امنیت موجود هستیم، افزود: این امنیت را محصول انقلاب می دانیم اما قطعا منظور ما از امنیت یک امنیت پادگانی نیست، یک کشور نمی تواند مانند یک پادگان اداره شود. ایران و کره شمالی بسیار با هم متفاوت هستند.

وی با بیان این که ملت ایران متکثر است، خرده فرهنگ ها، اقوام و گروه های مختلفی در کشور حضور دارند که باید قدر این تنوع را دانست، ادامه داد: مردم ایران دارای فرهنگ و هویت هستند، چنانچه وقتی انقلاب صورت گرفت، مردم به روی لوله تتفنگ نظامیان گل قرار دادند.

عضو هیات رئیسه شورای اول شهر تهران به تفاوت انقلاب ایران با انقلاب کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: انقلاب ایران بدون جنگ و خونریزی دراز مدت به دست آمد، یک انقلاب فرهنگی و انسانی بود و شعارها هم صحبت از آزادگی و جمهوری اسلامی و تحمل همدیگر بود.

اصغرزاده با بیان اینکه تصور نمی کردم روزی برسد که ما در انقلاب نتوانیم همدیگر را تحمل کنیم، افزود: در منطقه ای که معادلات به سمت جنگ و درگیری می رود باید قدردان این امنیت و قدردان عقلای کشور بود که کشور را از معرض جنگ و درگیری دور نگه داشتند.

*وقتی احمدی نژاد دروغ می گفت، کسی بلند نشد!

این فعال سیاسی ابراز داشت: بنده بسیار متاسفم که بگویم در دولت گدشته رئیس جمهوری ما در مجامع بین المللی شعار ستیزه و جتگ می داد و اصلاً متوجه نبود که کشور را به چه سمتی می برد.

وی ادامه داد: عقل حکم می کرد که دولت حاکم و رئیس جمهوری که از مردم رای گرفته بود متوجه این نکته می بود که نباید پرونده هسته ای کشور از آژانس به سمت شورای امنیت سازمان ملل می رفت، چرا که قرار گرفتن ذیل ماده 41 یعنی این کشور دارد جامعه جهانی را تهدید می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس سوم اظهار داشت: متاسفانه در دوره آقای احمدی نژاد علی رغم درآمد هنگفت و سرشار نفتی و فرصت فوق العاده ای که برای کشور ایجاد شد، ما در معرض تهدید قرار گرفتیم، پرونده ایران به شورای امنیت رفت، تحریم ها بسیار شدید شد که ما در داخل با بحران اقتصادی روبرو شدیم.

وی با بیان اینکه بسیار متاسفم که دوستان اصولگرا چشمان خود را بر روی این واقعیت بستند، گفت: اول برای او کف زدند، بعد گفتند او پسر خداست، بعد گفتند هر کس از او حمایت کند از خدا حمایت کرده است و وقتی احمدی نژاد دروغ می گفت و در برابر ملت ایران 45 هزار تومان را یارانه امام زمان می خواند، هیچ کس بلند نشد که بگوید به چه حقی دین مردم را ابزار دست خود می کنید؟!(تشویق حضار)

اصغرزاده شرایط تحمیلی دوره قبل را شرایط بسیار سختی عنوان کرد و گفت: مظهر آن روش در انتخابات سال 92 کسی بود که فکر می کرد باید آن روش و مسیر را ادامه داد، ملت ایران در سال 92 به رغم اینکه کاندیدای اصلی او رد صلاحیت شد(تشویق جمع) بر اساس عقلانیت و خرد جمعی تصمیم گرفتند به انسانی رای دهند که کشور را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

وی مسیر دولت را عقلانیت و تدبیر و حل مشکلات مردم دانست و گفت: شما چطور خود را مسلمان می دانید، وقتی روی صورت زیبای زنان اصفهانی اسید می پاشند و شما غیرت تان به جوش نمی آید، چطور مدعی دفاع از مردم هستید که در دوره احمدی نژاد دچار فقر و بدبختی شدند و قدرت خریدشان پایین آمد و کشور پر از جنس های بنجل چینی، هندی و روسی شد.

عضو دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی ادامه داد: کارخانه ها به ورشکستگی رسید، در همه چیز به عقب رفتیم، شاخص های سرمایه اجتماعی مان کاهش یافت و میزان اعتیاد، بدبختی، اعتیاد و طلاق افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه این آمار را از خودم نمی گویم، اینها تحقیقاتی است که واحدهای پژوهشی این مملکت کردند، تصریح کرد: در یک گزارش پژوهشی راجع به سرمایه اجتماعی که شش ساعت در خصوص آن به رهبری توضیح دادند، ایشان گریسته است، بعد از 37 سال از انقلاب، کشوری با این همه سرمایه اجتماعی قدرتمند به این وضع دچار شد.

اصغرزاده به مشکلات ابتدایی انقلاب اشاره کرد و گفت: با وجود همه مشکلات کسی در مشروعیت نظام شک نداشت، همه مردم عاشق انقلاب و کشور بودند و کمک می کردند چرا که سرمایه اجتماعی به اوج خود رسیده بود، اما چه شد که بعد از 37 سال با وجود این همه دستگاه های نظارتی و بازرسی، به اینجا برسیم که سرمایه اجتماعی مردم کاهش پیدا کند، چرا فکر می کنید که مردم تا آخر با ما هستند؟

*به مردم علامت دادید که جلیلی اسطوره و سمبل کل نظام است

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات 2 خرداد 76 و انتخاب مردم در سال 92 اظهار داشت: از همان فردای انتخابات شما شروع به کارشکنی کردید، بعد در مراحل مختلف تا دوره رئیس جمهور خودتان به کارشکنی ادامه دادید، اول خیلی او را حلوا حلوا کردید، اما بعد فرار به جلو کردید؛ یعنی گفتید که احمدی نژاد از ما نیست و در انتخابات سال 92 هم اجازه ندادید یار غارش نامزد شود.

وی ادامه داد: اما باز هم شما به گونه ای به این مردم علامت دادید که فکر کردند آقای جلیلی اسطوره و سمبل کل نظام است، همین بلا را در سال 76 سر ناطق نوری آوردید، اما مردم به شخص دیگری رای دادند.

اصغرزاده با بیان اینکه حسن روحانی محصول انتخاب روش غلط شما بوده است، افزود: حسن روحانی از اصلاح طلبان نبود اما به آقای عارف گفتیم که کنار برود، گفتیم از فردای انتخابش بگذارید کار کند.

وی با اشاره به اولویت بندی سیاست خارجی در روش آقای روحانی اظهار داشت: او با این رویکرد دکتر ظریف را انتخاب کرد، او یک دیپلمات بود و رهبر انقلاب هم فرمود که بروید و با نرمش قهرمانانه کار را پیش ببرید، اما شما در کدام لحظه از کارشکنی دست کشیدید؟

معاون بین الملل وزارت ارشاد دولت اصلاحات ادامه داد: در همین مجلس بلایی بر سر اینها آوردید که اشک آنها را درآوردید، گفتید که سیمان بر روی آنها می ریزیم، گفتید که برجام ترکمانچای و فروش مملکت است، گفتید این موجب بدبختی مملکت است و مسئولیت نپذیرفتید، از وقتی هم که مجلس تصویب کرد و رهبری آن را تایید کرد، ساکت شدید.

وی گفت: برجام یک پیمان است، فقط هم یک پیمان دیپلماتیک نیست بلکه بر روی سیاست های فرهنگی، اقتصادی و دیپلماتیک ما اثر می گذارد، بنابر این اجرایی شد. برجام احتیاج به یک دولت قدرتمند و یک مجلس حامی دارد.

*تندروها کشور را به سوی جنگ می برند

اصغرزاده ابراز داشت: در انتخابات هفتم اسفند علی رغم رد صلاحیت گسترده ای که از اصلاح طلبان انجام و ناملایمات بی شماری که بر ما گذشت، منافع ملی بر همه چیز اولویت دارد، نه انتخابات را تحریم می کنیم، نه علیه انتخابات حرف می زنیم، بلکه با تمام وجود از اصلاح طلبانی که باقی ماندند و یا از نیروهای معتدل حمایت می کنیم تا دست نیروهای تندرو و رادیکال را از مجلس کوتاه کنیم؛ چرا که اگر آنها دست شان به مجلس برسد کشور را به سمت جنگ خواهند برد.

نماینده مردم تهران در مجلس سوم گفت: ملت ایران در سال 92 به حسن روحانی رای داد که سخنش گفتگو با ملت های جهان و مذاکره با آنها بود و بعد از دوسال نیز به نتیجه رسید، این دولت احتیاج به توان دارد.

وی با اشاره به رویکرد تقابلی مجلس با دولت و رئیس جمهوری اظهار داشت: هر روز در مجلس سخنرانی و به وزاری دولت فحش داده می شد، بعضی ها گفتند که ظریف غلط کرده که رفته با فلانی دست داده، در حالی که رئیس جمهوری و وزیر در مجامع بین المللی نماینده یک ملت هستند.

اصغرزاده گفت: ملت کار عاقلانه ای را انتخاب کرده است و همین آقای یوسف نژاد می تواند به شما بگوید که دولت با چه سختی و با چه مشکلاتی توانسته اقتصاد کشور را کنترل کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: شما که 800 میلیارد دلار غارت کردید، شما که معاون رئیس جمهورتان و بعضی از مدیران تان زندان هستند، به 150 نماینده مجلس پول دادید، خجالت بکشید هنوز مدعی هستید که شما حق می گویید، چه کسی باعث شد که فساد در کشور به وجود بیاید؟

وی با بیان اینکه مردم دل شان می خواهد به گزینه های مورد نظر خود رای دهند، افزود: چرا این قدر فضا سرد است، چرا صدا و سیما این قدر سرد عمل می کند، انتخابات در ساری و ایران باید اینگونه باشد، باور کنید که اگر بنده رئیس کارخانه ای بودم که آن کارخانه محصولش مشتری ندارد و می دیدم که کارخانه های همسایه محصولش مشتری دارد، در کارخانه را می بستم و خط تولیدم را عوض می کردم.(تشویق حضار)

عضو شورای اول شهر تهران گفت: وقتی وزیر ارشاد این مملکت می گوید که 71 درصد مردم ماهواره تماشا می کنند، یعنی ضریب نفوذ صدا و سیما این اندازه پایین است، بیایید واقعیات را به مردم بگویید، مردم برانداز نیستند، نمی خواهند انقلاب کنند، 37 سال است که مردم پای انقلاب ایستاده اند.

اصغرزاده گفت: هیچ آلترناتیوی برای این انقلاب نیست، تنها امکانی که وجود دارد این است که ما از درون خود را اصلاح کنیم، دولت و سیستم حکومت را کارامد کنیم، اگر همه ایرانیان هم به خودشان موشک ببندند امنیت ایجاد نمی شود، امنیت با اسلحه ایجاد نمی شود، امنیت با عشق و محبت و علاقه ایجاد می شود، باید مردم عاشق انقلاب شان باشند و بدانند که مسئولان به فکرشان هستند.

وی گفت: هیچ کسی حق ندارد به اسم حزب الله خونش را از دیگری رنگین تر بداند و جلوی مردم را بگیرد و بگوید که می خواهم به زور شما را به بهشت ببرم، بعد از37 سال در این مملکت پذیرفته نیست که عده ای به اسم لباس شخصی و خودسر هر کاری می خواهند بکنند، مملکت قانون دارد.

*فضای انتخاباتی ساری بسیار سرد است

اصغرزاده با بیان اینکه فضای انتخاباتی ساری فضای بسیار سردی است و قابل قبول نیست، افزود: همه شما باید به شبکه های انتخاباتی تبدیل شوید و مردم را تشویق کنید که پای صندوق بیایند.

وی گفت:آقای یوسف نژاد فرزندی شایسته نه تنها برای مردم مازندران و ساری بلکه برای کل ایران است.

*حضور نیافتن در انتخابات به معنای میدان دادن به رقبا است

علی پروین-اسطوره فوتبال ایران و پیش کسوت پرسپولیس – هم در این جلسه اظهار داشت: من مثل آقای اصغرزاده سیاسی نیستم، بلکه ورزشی هستم.

وی گفت: بنده آمدم که بگویم خودم به آقای یوسف نژاد رای می دهم و از شما هم می خواهم که به او رای دهید.

علی اصغر یوسف نژاد هم در این نشست با بیان اینکه همه مردم در تصمیم گیری خود عقلانیت را مورد نظر قرار دهند، افزود: تنها با عقلانیت است که فضای سیاسی خوبی در مملکت رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه هر فرد باید یک ستاد تبلیغی باشد و روشنگری در سطح پایین جامعه را ادامه دهد، گفت: امیدواریم که فضای سرد انتخاباتی شهر و روستا رونق بگیرد.

نماینده سابق مردم ساری و میاندورود در دوره پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر بنده شاید مهم ترین مجلس بعد از انقلاب مجلس دهم باشد، چرا که قابلیت های دولت در عرصه داخلی و خارجی به اثبات رسیده است و نیاز است که یک مجلس همراه آن را به تثبیت برساند.

یوسف نژاد گرفتاری اول کشور را مشکل بیکاری دانست و گفت: بیکاری دغدغه اول مردم و جامعه است و اگر از بنده سوال کنند می گویم که وظیفه اصلی مجلس آینده ایجاد بستر مناسب برای به وجود آمدن اشتغال است.

وی با بیان اینکه این موضوع می تواند به عنوان یک ایده مطرح باشد، افزود: البته به تناسب ماموریت هایی که مجلس دارد می توان نمایندگانی ضعیف انتخاب کرد که چب لای چرخ ملت و دولت بگذارند.

این نامزد انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: مجلسی که از هویت فکری و سیاسی ما دفاع کند، به فکر رفاه و امنیت مردم باشد و باعث اعتبار و آبروی نظام در داخل و خارج کشور باشد مورد انتظار مردم است.

وی با اشاره به توقع مردم از مجلس و اینکه مجلس باید به مسایل اصلی بپردازد و از حاشیه ها پرهیز کند، افزود: همین مجلس فعلی اگر با دولت همراهی می کرد، برجام باید یک سال و نیم قبل به نتیجه می رسید.

یوسف نژاد با بیان اینکه بنده می دانم که چه توهین های به آقای دکتر ظریف شده است، گفت: مسئولیت ما در این زمینه سنگین است و باید مجلسی آگاه و متخصص شکل دهیم.

نماینده سابق مردم ساری و میاندورود اظهار داشت: حضور نیافتن در انتخابات به معنای میدان دادن به رقبا است و وظیفه ما نه تنها رای دادن بلکه روشنگری و شفاف سازی مسایل برای مردم است.


  • جمعه 30 بهمن 1394-12:30

    درود من یک روستایی دوستدار آقای یوسف نژاد هستم وبه او رای میدهم چون ایشان را کاردان میدانم اما بسیارمتاسفم برای آقای اصغرزاده که این گونه بی محابا به دیگران می تازد جطور با سیاست هدف وسیله را توجیه می کند ؟؟!! یکه تاز می تازید. مردم ما کم از این حرکات ضربه ندیده اند .از آنانی که عناوین دراز و دنباله را یدک میکشند مطمئناٌ حرفهای اینچنین راهگشا نیست ما مردم دارای آزادگی و بصیرت هستیم وقدرت تشخیض سره از ناسره را داریم نیاز به سخنران سیاست زده نداریم شاید تهران نشینی این اخلاق را ایجاد کرده و به قول استاد شهریار :
    الا ای داور دانا تو می دانی که ایرانی
    چه محنت ها کشید از دست این تهران و تهرانی


    ©2013 APG.ir