تعداد بازدید: 2664

توصیه به دیگران 0

شنبه 1 اسفند 1394-8:36

نامزد اصلاح طلبان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی:

تعداد نمایندگان موثر در مجلس کم تر از 40 نفر است

علی اصغر یوسف نژاد گفت: تعداد نمایندگان موثر در مجلس بین 30 تا 40 نفر است/ به این مجلس و مجلس قبل در بعد قانون نویسی نمره متوسط و از منظر نظارتی نمره ضعیف می دهم/ نماینده مجلس باید بتواند در مواقع مختلف حرف و نظر خود را با شهامت بیان کند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: سیدمحمد جعفری در ستاد مرکزی دکتر یوسف نژاد در خیابان فرهنگ ساری با بیان اینکه با چهار تا عکس قشنگ و سخنرانی خوب، بچه محل بودن و یا فوتبالیسیت و مطرح بودن شاید بتوان نماینده شد، افزود: انجام وظایف نمایندگی کار هر کسی نیست چرا که اینکار نیازمند تجربه، عشق به خدمت، تخصص و سابقه مثبت است.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه در ستاد کسی هستیم که در دولت تدبیر و امید به عنوان معاون پارلمانی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی بود، ابراز داشت: از بین چندین گزینه به دلیل سابقه کاری و عملکرد مثبت دکتر یوسف نژاد برای تصدی این مسئولیت انتخاب شد، سوال اینجاست که آیا مردم ساری نباید از این پتانسیل استفاده کنند تا مرکز استان را در اندازه شهرهای تراز اول کشور مطرح شود؟

جعفری ادامه داد: آیا نباید زبان مردم ساری در مجلس رسا باشد؟ قطعا کسی که از این مسیر سخت عبور کرده و سابقه دو دوره نمایندگی مجلس را دارد می تواند ساری را به جایگاه واقعی خود برساند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده ها گفت: بنده شهادت می دهم بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار در زمانی که دکتر یوسف نژاد در وزارت اقتصاد و دارایی بود، به ساری تخصیص یافت و اگر امروز شاهد روند رو به رشد پروژه های شهری به کمک شهردار و اعضای شورای شهر هستیم، بخش عمده اش به دلیل حمایت آقای یوسف نژاد به عنوان شهروند ساروی در جایگاه ملی بوده است.

جعفری ابراز داشت: باید نگاه کلان به شهرمان داشته باشیم و مسیری را برویم که افراد توانمند وارد مجلس شوند تا از کیان ساری و مازندران به درستی دفاع کنند.

*تعداد نمایندگان موثر در مجلس بین 30 تا 40 نفر است

علی اصغر یوسف نژاد نیز در نشست انتخاباتی خود با مردم با اشاره به شرایط فعلی جامعه و نگرانی های مردم اظهار داشت: باید شرایط به گونه ای رقم بخورد که ملتی شاداب، خوشحال، سرافراز و مقتدر داشته باشیم.

وی گفت: متاسفانه وضعیت جامعه از منظر روحیه نشاط و شادابی در حد مطلوبی نیست و گاهی شاهد این هستیم که مردم در مسیر هم با خود حرف می زنند که این نشان از دغدغه های فکری مردم دارد.

یوسف نژاد نگرانی پدر ها و مادرها از بیکاری جوانان و مشکلات جامعه را یکی دیگر از مسایل روز جامعه عنوان کرد و گفت: این نگرانی ها از خانواده به جامعه منتقل شده، زمانی که از حد معمول خارج شود تبدیل به بیماری در جامعه می شود.

وی ادامه داد: جامعه ای که باید خلاق ، پویا و موثر باشد تبدیل به جامعه ای مرده و بی روح می شود که تحرکی ندارد و باید تلاش کنیم که این روند اصلاح و جامعه به سمت امیدواری پیش رود.

نماینده سابق مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: تشدید درگیری ها در جامعه، افزایش آمار طلاق و بیکاری، و بسیاری از مسایل دیگر موجب می شود که مردم همدیگر را تحمل نکنند، در حالی که اگر شغل، گردش مالی و مشغله کاری مثبت در جامعه باشد این فضاها به وجود نمی آید.

وی به سومدیریت و تبعیض در ادارات و همچنین قوانین دست و پا گیر و چند گونه در سیستم های اداری اشاره کرد و گفت: قانونی که باید تسهیل کننده امور باشد، بلای جان و موجب گره در کار می شود.

یوسف نژاد با بیان اینکه اگر مجلس در راس امور است باید شاخصه های مجلس خوب و در راس امور بودن را نیز داشته باشد، افزود: قانون می تواند اثرگذار و مثبت و در مقابل می تواند گره ساز و تشدید کننده مشکلات باشد.

معاون سابق پارلمانی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: اگر قانون درست نباشد حتی اگر کارشناس و مدیر دستگاه اجرایی حق را به شما بدهد منتها چون قانون اجازه نمی دهد نمی تواند گره مشکل را باز کند.

وی از شاخصه های مجلس خوب، خردگرایی و تخصص را عنوان کرد و گفت: مجلس خوب، سوژه ها را از بین مشکلات مردم پیدا می کند و برای آن قانون می نویسد تا بتواند این مشکلات را حل کند بنابر این باید تلاش کنیم کسانی برای مجلس انتخاب شوند که ماموریت و مسئولیت نمایندگی را به نحو شایسته ای به سرانجام برسانند.

یوسف نژاد با بیان اینکه خیلی ها نماینده شدند و خواهند شد اما تعداد نمایندگان موثر در مجلس بین 30 تا 40 نفر است، افزود: این موضوع به این دلیل است که دیگران شاخصه های نماینده خوب را ندارند و به همین دلیل قانون خوب نوشته نمی شود و مدام بر قانون اصلاحیه می نویسند.

وی رکن دوم مجلس کارآمد را نظارت موثر دانست و تاکید کرد: بنده به این مجلس و مجلس قبل در بعد قانون نویسی نمره متوسط و از منظر نظارتی نمره ضعیف می دهم، چرا که اعتقاد دارم ناظر باید از مجری کارآزموده تر و وارد تر باشد.

نامزد اصلاح طلبان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نماینده غیر متخصص و غیر متعهد نمی تواند ناظر خوبی برای کارهای اجرایی باشد، چرا که نماینده باید به مدیر دستگاه اجرایی ایراد وارد کند، البته این موضوع به معنای مچ گیری نیست بلکه باید او را هدایت و راهنمایی کند.

وی با بیان اینکه نماینده اگر ضعیف باشد مدیر دستگاه اجرایی او را فریب می دهد و نمی تواند نقش نظارتی خود را به درستی انجام دهد، افزود: ریس دستگاه اجرایی باید از نماینده مجلس بترسد البته نه از هیبت و شاخ و شانه کشیدنش بلکه از استدلال و منطق نماینده باید هراس داشته باشد تا کارها را با دقت و به درستی انجام دهد.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه نماینده اگر فرق بین تخصیص و اعتبار را نداند فریب می خورد و سرانجام کارها ابتر می ماند اظهار داشت: بارها اتفاق افتاده که مدیر یا نماینده ی مدیر یک دستگاه اعلام می کند که فلان پروژه 500 میلیون اعتبار دارد اما تا پایان سال، تخصیصی تحقق نمی یابد و کار هم انجام نمی شود.

وی گفت: در مجلس آینده باید بعد نظارتی مجلس قوی باشد، نماینده باید قدرت استدلال بودجه ای و امور اداری اش بالاتر از مدیران و استانداران باشد تا بتواند با اشراف بر قانون نظارت کند.

یوسف نژاد قابلت و شهامت اظهار نظر را یکی دیگر از مولفه های نماینده خوب ارزیابی کرد و گفت: غیر از تسلط بر امور، نماینده مجلس باید بتواند در مواقع مختلف حرف و نظر خود را با شهامت بیان کند، بنا بر این باید در تصمیم گیری های ما عقل حاکم باشد.

وی گفت: هر یک از ما باید به عنوان یک سفیر و ستاد انتخاباتی عمل کنیم و تبلیغ و ترویج افکار را ارائه دهیم البته به شکل اثباتی و نه نفی رقیب چرا که اعتقاد داریم قبل از آن که نیروی سیاسی باشیم نیروی ارزشی هستیم.

یوسف نژاد با بیان اینکه هیچ نامزدی را تخریب نمی کنیم و تنها ویژگی های خود را اثبات می کنیم افزود: ما بی اخلاقی نمی کنیم و آخرت خود را به خاطر دنیا نمی فروشیم و شان همه نامزدها و طرفداران آنها را حفظ خواهیم کرد چرا که معتقدیم اگر اخلاق را در میدان نبازیم پیروز خواهیم بود.

وی ادامه داد: الگر انتخابات یک ساعت باشد ما در پنج دقیقه پایانی آن قرار داریم و در این پنج روز مانده به انتخابات باید تلاش کنیم تا در نهایت نتیجه خوبی رقم بخورد.

نامزد مورد حمایت جبهه تدبیر و توسعه اظهار داشت: بر اهمیت مجلس خبرگان نیز تاکید داریم و برای ما در گام اول آقای طبرسی و بعد آقای معلمی و لاریجانی و دیگر علما و شخصیت ها در اولویت هستند.

*گزینه نخست شهرداری، یوسف نژاد است

گفتنی است در این مراسم فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال نیز با حضور خود در ستاد مرکزی دکتر یوسف نژاد حمایت خود را از او اعلام کرد.

سید مهدی احمدی از اعضای شورای شهر و محمدی کیادهی نیز به عنوان مشاور شهردار ساری نیز در این مراسم حاضر بودند.

کیادهی با بیان اینکه تیم 15 نفره مشاوران عبوری با بررسی شرایط گزینه اول مورد حمایت شهردار ساری را دکتر یوسف نژاد اعلام کردند افزود: در خصوص گزینه دوم نیز بررسی ها در حال انجام است و به زودی نتیجه را به مردم اعلام می کنیم.

 



    ©2013 APG.ir