تعداد بازدید: 4037

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 2 اسفند 1394-23:49

صادق زیباکلام در بابلسر و ساری:

فقط لیست جبهه اصلاحات/خاتمی هم تایید صلاحیت شد به او رای ندهید

استاد دانشگاه تهران گفت: اگر در حوزه انتخابیه ای لیست اصلاح طلبان بسته شده است، حتی اگر شورای نگهبان سید محمد خاتمی را بعد از نهایی شدن لیست در آن حوزه تایید صلاحیت کرد، شما باید به آن لیست رای بدهید نه به سید محمد خاتمی/ تایید صلاحیت برخی نامزدهای اصلاح طلب در روزهای اخیر تاکتیک رقیب برای ایجاد انشقاق و شکست آرای اصلاح طلبان است/ هر کسی که رهبری اصلاحات بگوید ما از آن اطاعت می کنیم، رهبری اصلاحات گفته دامادی، ما به دامادی رای می دهیم.


مازندنومه، سرویس سیاسی: «اگر در حوزه انتخابیه ای لیست اصلاح طلبان بسته شده است، حتی اگر شورای نگهبان سید محمد خاتمی را بعد از نهایی شدن لیست در آن حوزه تایید صلاحیت کرد، شما باید به آن لیست رای بدهید نه به سید محمد خاتمی!»

این جمله را امروز دکتر صادق زیبا کلام -استاد دانشگاه تهران- در جمع پرشور دانشجویان دانشگاه مازندران و در همایش "انتخابات، مشارکت یا تحریم" بیان کرد.

این همایش را انجمن ایران اسلامی دانشگاه مازندران برگزار کرد و دکتر زیبا کلام که در کنار او دکتر علی کریمی مله -عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران- حضور داشت، حول محور فرایندهای طی شده برای انتخابات پیش رو و لزوم مشارکت حداکثری مردم سخنرانی کرد.

در ابتدای برنامه، كريمى مله در باره لزوم شركت در انتخابات براى تعيين سرنوشت و شكل گيرى مجلسى معتدل صحبت کرد و در ادامه استاد دانشگاه تهران در بخشی از سخنان خود با اشاره به تایید صلاحیت برخی نامزدهای اصلاح طلب در روزهای اخیر و بعد از نهایی شدن لیست اصلاح طلبان در بسیاری از حوزه ها، این موضوع را تاکتیک رقیب برای ایجاد انشقاق و شکست آرای اصلاح طلبان دانست و به مردم هشدار داد که در این دام نیفتند.

وی با اشاره به لزوم اعتماد و رای دادن به لیست اصلاح طلبان در سراسر کشور، ابراز کرد: «اگر به بنده بگویید که نصف لیست اصلاح طلب ها در تهران را اصولگرا ها تشکیل داده اند، من می گویم خیر! نه تنها نصف لیست بلکه بیشتر از دو سوم آن! و حتی چهار پنجم آن را غیر اصلاح طلب ها تشکیل داده اند.»

زیباکلام در ادامه، حضور کاندیداهای اصولگرا در لیست اصلاح طلب ها را نه تنها مایه کسر شان اصلاحات ندانست، بلکه متذکر شد که قرار گرفتن نام امثال کاظم جلالی یا علی مطهری در لیست اصلاح طلبان مایه خوشحالیست، چرا که ما توانسته ایم افرادی را که به اصولگرایی شناخته می شدند، جذب خود کنیم

*برخی تایید صلاحیت های نامزدهای اصلاح طلب جهت ایجاد شکاف است

از ساعت 19 عصر روز یکشنبه، صادق زیبا کلام  -پژوهشگر و تحلیل‌گر سیاسی- پس از حضور در همایش علی اصغر یوسف نژاد، با حضور در همایش حامیان فرهنگی محمد دامادی از این نماینده مجلس که در فهرست اصلاح طلبان استان قرار دارد، حمایت کرد.

استاد تمام دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه من یک فرهنگی هستم و به همین دلیل تصمیم گرفتم در ساری بمانم تا در مراسم فرهنگیان حضور یابم و سخنرانی کنم، گفت: ما باید بدانیم چه کسی را انتخاب کنیم و به ضرورت شرکت در انتخابات پی ببریم.

وی با بیان اینکه شاهد بودیم مجلس کارکرد خود را در سال های قبل و زمان دولت احمدی نژاد نداشته است، اظهار کرد: ما باید به ضرورت تشکیل مجلس معتدل پی ببریم و مصالح مهم و کلان کشور را در نظر بگیریم.

 زیبا کلام با تاکید بر آنکه در دولت آقای احمدی نژاد از سال های 84 تا 92 می بینیم که هیچ نقدی در خصوص مذاکرات نسبت به دولت نشد، خاطر نشان کرد: آیا در سال های گذشته موضوعی مهم تر از موضوع هسته ای در کشور بوده است؟ در مجلس هشتم و نهم چند بار از آقای جلیلی سوال شد که برایند مذاکرات چه بوده است؟!

این تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه در برخی موارد نسبت به دولت نقدهایی بیان می شود، اظهار کرد: ما امیدواریم مجلس دهم مجلسی متشکل از اصولگرایان معتدل و اعتدالیون در قالب یک ائتلاف باشد تا به دولت کمک کنند.

زیبا کلام با بیان اینکه شورای مرکزی اصلاح طلبان از اصلاح طلبان شناسنامه دار تشکیل شده است، گفت: برخی تایید صلاحیت های نامزدهای اصلاح طلب جهت ایجاد شکاف انجام شده است و نیاز است تا مصلحت اندیش بود.

وی با بیان اینکه کاری که در دقیقه 90 صورت می گیرد، جهت اختلاف میان اصلاح طلبان است و ما باید محکم در برابر آن بایستیم، خاطر نشان کرد: باید همه به لیست رهبری اصلاحات رای دهیم. در غیر این صورت هر تلاشی صورت بگیرد جهت ضربه زدن به اصلاح طلبان است.

زیبا کلام با بیان اینکه من به لیست رای می دهم، خاطر نشان کرد: حتی اگر محمد خاتمی هم تایید صلاحیت شد و در لیست نبود، به او رای نخواهم داد.

وی با اشاره به قرار گرفتن دامادی در لیست اصلاح طلبان و اعتدالیون حامی دولت اظهار کرد: هر کسی که رهبری اصلاحات بگوید ما از آن اطاعت می کنیم، رهبری اصلاحات گفته دامادی و ما به دامادی رای می دهیم؛ چرا که وی در لیست اعتدالیون و اصلاح طلبان قرار دارد.

.


  • محمدعبداللهیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    يکشنبه 9 اسفند 1394-20:18

    سید محمد خاتمی محبوب قلب ایرانیهابوده وهستی سید مظلوم ای کاش سران مملکت قدر تورا میدانستند توکه جهان به احترامت می ایستاد

    • سه شنبه 4 اسفند 1394-1:57

      اميدواريم شعور سياسى دوستانى كه خودشون رو منتسب به جريان پاك اصلاح طلبى مى دانند و تاييد صلاحيت نشده اند يا بعد از بسته شدن ليست اصلاح طلبها تاييد شده اند، از دكتر عباسعلى بهارى بياموزند و با حمايت از ليست، اجازه ندهند تا با تفرق راى، تندروها به مجلس راه يابند. يادتان باشد كه فرداى انتخابات در مورد شما قضاوت خواهد شد و تا هميشه در يادها خواهيد ماند. چه خوب كه از ما مانند عارف ياد كنند: مرد اخلاق


      ©2013 APG.ir