تعداد بازدید: 3812

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 10 اسفند 1394-0:57

توصیف فضای پساانتخابات در بیانیه شورای اصلاح طلبان ساری

افراطی گری کنار رفت

انتخابات هفتم اسفند بر خلاف پیش بینی های بدخواهان، به واسطه حضور پر شور مردم، بذر امید را رویاند، فردایی روشن را نوید داد و افراطی گری را کنار زد.(بیانیه شورای اصلاح طلبان ساری+ پیام فرماندار نوشهر)


مازندنومه؛ سرویس سیاسی: در ادامه بازتاب انتخابات هفتم اسفندماه و واکنش افراد و شخصیت های مختلف، بیانیه ای از سوی شورای اصلاح طلبان ساری صادر شد که متن آن در زیر آمده است:

مردم فهیم و خردمند ساری و میاندورود
با سلام و احترام؛

  مردم حماسه ساز ایران بار دیگر با حضور شکوهمند خود پای صندوق های رای، برگ زرینی در تاریخ مردم سالاری ایران عزیز رقم زدند.
صف های طولانی و مصمم مردم در روز هفتم اسفند نویدبخش فردایی روشن و پرشکوه است. ملت حماسه ساز ایران به خوبی نشان دادند، آن جا که نیاز به از خودگذشتگی و فداکاری است، از هیچ کم و کاستی بیمناک نیستند و برای پیروزی و بهروزی کشورشان به میدان می آیند.

این ملت، مخاطبان هوشیار و شنوای این پیام بلند الهی هستند:

«انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم» (سوره رعد/آیه 11)
«خدا سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان خود در سرنوشت خویش تغییر ایجاد کنند».

 انتخابات هفتم اسفند بر خلاف پیش بینی های بدخواهان، به واسطه حضور پر شور مردم، بذر امید را رویاند، فردایی روشن را نوید داد و افراطی گری را کنار زد.
 مردم زمان شناس ایران با قاطعیت، «گام دوم» را برداشتند، بستر مردم سالاری را سیراب و رگ های افراطی گری را خشک نمودند. این حضور شکوهمند باعث اعتبار کشور، بیمه شدن نظام و تغییر بیشتر فضای سیاسی خواهد شد.

  گرچه فراهم آمدن فهرست امید به دلیل ردصلاحیت های گسترده با دشواری بسیاری همراه بود، اما اقبال و اعتماد مردم به این فهرست، پاسخی قاطع به اقتدارگرایان داد. این فهرست که متشکل از اندک اصلاح طلبان شاخص باقی مانده، نیروهای کمتر شناخته شده و اعتدال گرایان بود، با اقبال هوشمندانه مردم خردمند ایران مواجه شد و بازی را عوض کرد.

  در شهرستان های ساری و میاندورود نیز فهرست اصلاح طلبان به واسطه اعتماد و همراهی مردم به پیروزی قاطع رسید و هر دو نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان با کسب اکثریت آرا راهی بهارستان شدند.

این اتفاق در حالی رقم خورد که فضای سیاسی به واسطه رد صلاحیت ها سردتر از انتظار بود و حجم تخریب ها، بداخلاقی ها و دخالت های سیستماتیک بیش از همیشه انتخابات را متاثر کرده بود؛ اما حضور مردم، همچون همیشه «باطل السحر» شد و عمق نفوذ گفتمان اصلاحات را به نمایش گذاشت. گفتمانی که قدرتی جز اعتماد و ثروتی جز امید مردم ندارد.

  ضمن سپاس از مردم شهرستان های ساری و میاندورود و عرض خسته نباشید به عوامل اجرایی، کاندیداهای محترم و فعالین عزیز انتخاباتی، به آقایان دکتر «علی اصغر یوسف نژاد» و مهندس «محمد دامادی» تبریک می گوییم و امیدواریم تا نمایندگان مورد حمایت اصلاح طلبان، در رفع مشکلات کشور بکوشند و اعتماد مردم دردمند ایران را به نحو احسن پاسخ گویند. صمیمانه آرزومندیم تا مجلسی توانا در قانون گزاری و ثابت قدم در نظارت شکل گیرد تا فردای ما بهتر از امروزمان باشد.

* نمایش  وحدت و همدلی

علي شادمان فرماندار نوشهر و رييس مركز حوزه انتخابيه نوشهر، چالوس و كلاردشت در پیامی از حضور پر شور و شعور مردم شریف اين منطقه در پای صندوق های رای تشکر و قدردانی کرد. در پيام علي شادمان فرماندار و رييس مركز حوزه انتخابيه نوشهر، چالوس و كلاردشت آمده است:

مردم مومن، شریف و همیشه در صحنه  نوشهر، چالوس و كلاردشت و بخش هاي تابعه، درودتان باد که بار دیگر مردانه  قد برافراشتید و  با  حضور پرشور خود در  عرصه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز 7 اسفند ماه 94 به فرمان رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) لبیک  گفته و همدوش با آحاد مردم میهن اسلامی شکوه سربلندی و سرافرازی را در اندیشه جهانیان به تماشا نشاندید. درود بر شما که با توکل به خدای بزرگ در آزمونی دیگر، مقتدرانه از آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی و تمامیت این مرز و بوم دفاع کردید.

حضور شورانگیز مردم همیشه در صحنه نوشهر، چالوس و كلاردشت و بخش هاي تابعه در انتخابات هفتم اسفند ماه، نمایشی از وحدت و همدلی و نشانه تدبیر و زمان شناسی مردمی بود که دگر بار برگ زرینی در کارنامه پرافتخار و انتخاب آگاهانه این خطه حماسه و اعتدال به یادگار گذاشتند و نشان دادند که با اقتدار در مسیر انقلاب سرافراز ایران اسلامی گام بر می دارند و با اعمال حق تعیین سرنوشت خویش، در تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی همچنان مصمم و ثابت قدم هستند.

مشارکت گسترده در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مبیّن فهم سیاسی مردمی است که برای تعیین آینده خود پای صندوق های رأی حاضر شدند و فارغ از هر نتیجه ای یقیناً پیروز واقعی مردمی خواهند بود که به یاوه گویی های بیگانگان پایان دادند و معجزه ای همچون 22 بهمن آفریدند.

این جانب ضمن سپاس از حضور گسترده مردم  شهرستان هاي نوشهر، چالوس و كلاردشت و بخش هاي تابعه در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، که برآمده از حق مشارکت مردم در اداره جامعه است، امید دارم که نتیجه برآمده از این انتخابات باعث توسعه روزافزون منطقه شده و فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی میهن اسلامی را رقم زند.

همچنين از تمامی مردم شریف منطقه، کاندیداهای محترم و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، اعضاي محترم شوراي تامين ،پرسنل جان بر كف امنيتي و هيات هاي اجرايي ، نظارتي و بازرسي انتخابات، اصحاب محترم رسانه  که در آفرینش این حماسه نقش ماندگاری را ایفا کردند تشکر می کنم و از خداوند سبحان، توفیق همگان را در پاسداری از ارزش های نظام مقذس جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت کشور و تعالی جامعه مسئلت می دارم.

در پايان ضمن اعلام تبريك براي جناب آقاي قاسم احمدي لاشكي  كه مورد اعتماد مردم شريف منطقه در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي قرار گرفتند آرزوي توفيقات روزافزون داشته و از ديگر كانديداهاي محترم نيز به سبب احساس تكليف شان براي ايجاد حماسه پرشور مردم صميمانه سپاسگزارم.

 


  • سه شنبه 11 اسفند 1394-19:20

    دوستان وقتی رهبری امر می کنند که افراد حزب الهی را تندرو نخوانید دیگر من دلیل این همه اصرار شما را نمی دانم اما امیدوارم آنچه خودم فکر میکنم نباشد .
    فان حزب الله هم الغالبون

    • دوشنبه 10 اسفند 1394-9:36

      از کدوم موقع نماینده ای که برای حق صحبت کنه افراطی گری میشه.به نظر من افراطی گر خود شما هستید که این چنین عناوین را به خورد مردم میدهید مگر این نمایندگاه و ریس جمهور نوکر مردم نیستند پس وظیفه دارند کار خدمت کنند .اما متاسفانه احزاب در اییران فقط و فقط به دنبال تسویه حسابهای سیاسی و پر کردن جیب خود هستند و امثال شماها هم آتیش بیار معرکه هستید.ول کنید بابا


      ©2013 APG.ir