تعداد بازدید: 3546

توصیه به دیگران 1

شنبه 29 اسفند 1394-23:28

علی حجازی:

کسی که همراه مردم نباشد کنار زده می‌شود

در گفت و گوی نوروزی با شهردار قائمشهر مطرح شد: هر کسی که کار و خدمت صادقانه کند مردم با رای مجدد، آنها را تایید می‌کنند و هر کسی که همراه مردم نباشد، مردم آنها را از صحنه کنار می‌زنند/ در قائمشهر امکانات قابل توجهی برای اسکان مسافران نداریم اما آنچه از امکانات داریم را آماده کردیم تا از مهمانان نوروزی پذیرایی کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سید علی حجازی -شهردار قائمشهر- در گفت و گو با ما به سوالاتی در حوزه فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری قائمشهر، حضور گسترده مردم در انتخابات 7 اسفند، آمادگی قائمشهری‌ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی و ... پاسخ داد.

*فعالیت های عمرانی

از زمانی که توفیق خدمت به مردم شریف قائمشهر را پیدا کردم سعی بر این بود مجوزی را که از شورا می‌گیریم برای امور اساسی و زیربنایی شهر باشد، چون کارهای ظاهری و واکسی را بسیاری از شهرداران بلد هستند و انجام می‌دهند و این کارهای زیربنایی است که دیربازده بوده و سخت انجام می‌شود.

چون در قائمشهر نیاز بود کارهای زیربنایی صورت گیرد در این مسیر قرار گرفتیم و ابتدا با انتخاب مشاور برای پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی، کار را شروع کردیم. برای رفع مسائل ترافیکی شهر هم مطالعات پروژه روگذر میدان جانبازان که از گره‌های ترافیکی شهر است را انجام دادیم و این پروژه از ابتدای سال 95 اجرایی می‌شود.

اقدامات تفریحی توریستی هم از نیازهای اولیه قائمشهر است و با مجوزی که از آب منطقه‌ای گرفتیم و مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران هم همکاری خوبی با ما داشت، ساخت سد لاستیکی را بر روی رودخانه تلار انجام می‌دهیم، همچنین پارک سراج را هم کلنگ‌زنی کردیم و بعد از تعطیلات نوروزی این پروژه هم شروع به کار می‌کند.

آسفالت و مرمت آسفالت هم که جزو شرح وظایف شهرداری است و به صورت گسترده در شهر انجام می‌شود.

از دیگر کارهای زیربنایی که با مصوبه شورای شهر قائمشهر انجام دادیم خرید کارخانه آسفالت است که جزو نیازهای اولیه شهر بود و تجهیزاتی به مبلغ 6 میلیارد تومان هزینه کردیم. در سال جدید با مصوبه شورا،  کارخانه تولید بتون آماده هم شروع به کار می‌کند و مردم می‌توانند از منافع آن بهره‌مند شوند.

شهرداری زمینی داشت که به کمک یکی از خیران به نام خانواده فقیهی، آن را برای احداث پارک بانوان اختصاص دادیم و این پروژه اکنون در دست اجرا است تا بانوان شهر برای ورزش کردن با مانعی مواجه نباشند و با خیال راحت و بدون دغدغه در آنجا به ورزش بپردازند. این پروژه در 6 ماه نخست سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

با همکاری راه‌آهن هم سه زیرگذر در قائمشهر احداث می‌شود تا تردد مردم و خودروها از مسیر ریل راه‌آهن نباشد.

در قائمشهر امکانات قابل توجهی برای اسکان مسافران نداریم اما آنچه از امکانات داریم را آماده کردیم تا از مهمانان نوروزی پذیرایی کنیم.

*حوزه فرهنگی

در حوزه اقدامات فرهنگی هم در حد توان شهرداری و شورای اسلامی شهر قائمشهر اقداماتی انجام دادیم. می‌دانیم که جوانان قائمشهری در عرصه‌های ملی و بین‌المللی قهرمانی‌هایی را در عرصه ورزش به دست آوردند و در حد توان، از این مدال‌آوران قدردانی کردیم. جوانان قائمشهری در حدود 40 درصد از رشته‌های ورزشی صاحب‌نام بوده و رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

از دیگر اقدامات فرهنگی ما برگزاری مراسم جشن در اعیاد ملی و مذهبی و برگزاری مراسم مذهبی در ایام سوگواری است. در قالب اقدامات فرهنگی، از هنرمندانی که با همکاری ارشاد قائمشهر، فعالیت می‌کنند در برخی حوزه‌ها حمایت کردیم و در حد توان، امکانات در اختیار این افراد قرار دادیم.

*انتخابات

مردم ما ویژگی‌های منحصربه فردی دارند و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و می‌دانند انتخابات هم جزو موارد اصلی و اساسی نظام اسلامی است. این بار هم در هفتم اسفندماه مردم با حضور گسترده پای صندوق‌های رای، افرادی را به مجلس فرستادند و نشان دادند هر کسی که کار و خدمت صادقانه کند مردم با رای مجدد، آنها را تایید می‌کنند و هر کسی که همراه مردم نباشد، مردم با انتخاب نکردن این افراد، آنها را از صحنه کنار می‌زنند.



©2013 APG.ir