تعداد بازدید: 3559

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 1 فروردين 1395-14:3

مازندران؛ دومین استان پربازدید کشور

در جلسه ستاداجرایی خدمات سفر  مطرح شد: روز 27 و 28 اسفند جمعیتی بالغ بر 726 هزار نفر شب اقامت در مازندران داشتیم که پس از استان خراسان رضوی، مازندران دومین استان پربازدید بود/ نهایت تلاش را داریم تا ارقام کرایه واحدهای استیجاری از کنترل خارج نشده، چهره استان مازندران به یک استان با هزینه سفر گران نشان داده نشود.(روز دوم)


 مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: دلاور بزرگ نیا پیش از ظهر امروز در جلسه ستاداجرایی خدمات سفر که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران برگزار شد اظهار داشت: نوروزبانان بی نوروز امسال در ستاد خدمات سفر در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه کمیته ها از آمادگی خوبی برخوردارند و با جدیت در راستای خدمت به مردم گام بر می دارند، افزود: از سال گذشته بهره گیری از ظرفیت روستاها و بوم گردی آغاز شده است و گزارش ها آمار بسیار خوبی را نشان می دهد.

بزرگ نیا گفت: مازندران از نگاه سنتی به طبیعت و اکوتوریسم باید خارج و به ظرفیت های بومی روستایی نیز توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه از هر شش مسافر که به هتل ها و مسافرخانه ها می رود یک نفر به زائر سرا مراجعه می کند، گفت: این موضوع نیز یکی از موارد جالب در آمار امسال است.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و دگرشگری مازندران با اشاره به تلاش های هلال احمر در راستای ایجاد بستر مناسب برای سفر ایمن اظهار داشت: در بحث زباله های مسیرهای جاده ای انتقادهایی به ستاد شده است که این موضوع با ابتکارات مسئولان دیربط در دست بررسی است.

بزرگ نیا به بحث ویلاهای استیجاری و گرانی این بخش از اقامت گاه ها هم اشاره کرد و گفت: واحدهای اقامتی رسمی و غیر رسمی که از ما مجوز دارند، تحت نظارت و پیگیری هستند اما در بحث ویلاهای استیجاری رابطه به صورت موجر و مستاجر است که نه در لیست ما و نه در نظارت ما است.

وی ادامه داد: با استناد به این موضوع انتقاد می کنند که هزینه سفر به مازندران گران است، در حالی که این گونه نیست چرا که هزینه نوع سفرها با هم متفاوت است و نباید انتظار داشت که همه استان های کشور هزینه یکسانی در سفر داشته باشند.

این مسئول ابراز داشت: نهایت تلاش مان را با اماکن نیروی انتظامی و فرمانداران شهرستان ها داریم تا ارقام کرایه واحدهای استیجاری از کنترل خارج نشود و چهره استان مازندران به یک استان با هزینه سفر گران نشان داده نشود.

* هزینه سفر و درمان در مازندران پایین است

دلاور بزرگ نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت باید به دنبال برنامه ریزی درست بود، اظهار داشت: در بخش درمان، دانشگاه علوم پزشکی بر اساس برنامه ریزی های سراسری تلاش می کنند که فضای خدمت را برای بیماران خارجی فراهم کنند.

بزرگ نیا ابراز داشت: در سفر هیات اعزامی به ریاست استاندار مازندران به اکتائو این موضوع یکی از ظرفیت های خوبی بود که به چشم قابل مشاهده بود و امیدواریم با راه اندازی پرواز ساری-آستاراخان-اکتائو اقبال قابل توجهی به مازندران شود.

وی با بیان اینکه مقصد مسافران گردشگری بخش درمان کشورهایی چون چین، روسیه و ترکیه است افزود: اما هزینه سفر و درمان در مازندران بسیار کمتر از سفر به این استان ها است.

بزرگ نیا گفت: سرمایه گذار این بخش با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم که سال 95 سال تحقق خط پروازی ساری-آستاراخان –اکتائو باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن آب های معدنی و گرم استان اظهار داشت: دو پروژه آبرومند توسط سرمایه گذاران در منطقه لاریجان در سال 94 افتتاح شد و در منطقه دودانگه ساری هم سرمایه گذار مقدمات کار را در خصوص چشمه گوگردی این منطقه انجام داده است.

بزرگ نیا به نشست معاونین استان های البرز ،سمنان، گلستان، قم و مازندران اشاره کرد و گفت: تورهای تلفیقی در حال تعریف است که طی دو ماه آینده کتابچه و پکیج این تورها آماده خواهد شد.

وی گفت: توافق شده است که اگر بیماری در تهران مورد جراحی قرار گرفت، دوره ریکاوری و نقاهت را در مازندران طی کند، بنابر این اگر بیمارستان پتانسیل و تجهیزات لازم را برای بیماران نداشته باشد می تواند از این طریق جذب گردشگر کند.

این مسئول سرعت بخشیدن به احداث و تکمیل هتل های چهار و پنج ستاره اشاره کرد و گفت: بعد از سفر ریاست جمهوری گشایش خوبی در این زمینه حاصل شده است و تاکنون حداقل سه مورد از سرمایه گذارانی که می توانند پروژه را تا پایان سال جاری به اتمام برسانند پرونده خود را برای گرفتن تسهیلات از صندوق توسعه ملی تکمیل کردند.

وی گفت: در بحث گردشگری روستایی نیز هشت مورد متقاضی سرمایه گذاری داریم که تاکنون دو مورد به سرانجام رسیده است.

بزرگ نیا گفت: طی دو شب گذشته بیش از 60 هزار نفر اقامت در روستاها داشتیم که می تواند به عنوان ظرفیت خوبی در این زمینه مطرح باشد.

*مازندران دومین استان پربازدید کشور

علی نبیان –معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران- نیز با بیان اینکه همه مسئولان تلاش کردند تا در 22 شهرستان استان آمادگی لازم برای استقبال از مسافران عزیز فراهم شود، افزود: بر اساس آمارهای واصله، ورودی استان در زمان های مختلف ترافیک هایی داشته که با همت همکاران در راهداری و پلیس راه این موضوع کنترل شده است.

این مسئول با بیان اینکه سعی می کنیم آرامش مسافران نوروزی فراهم شود و با خیال آسوده به شهرهای خود بازگردند، گفت: روز 27 و 28 اسفند جمعیتی بالغ بر 726 هزار نفر شب اقامت در مازندران داشتیم که پس از استان خراسان رضوی که در اوایل سال میزبان میهمانان نوروزی است، مازندران دومین استان پربازدید بوده است.

نبیان با تذکر جیدی به کمیته حمل و نقل و شهرداری ها اظهار داشت: به عنوان ابلاغ اداری عرض می کنم که همه این مسئولان وظیفه دارند نسبت به پاکسازی مبادی ورودی اقدام کنند.

و ی همچنین از مسئولان کمیته های نظارتی ستاد خدمات اجرایی سفر درخواست کرد که نظارت بر کنترل قیمت ها را تشدید کرده و آسایش و آرامش مسافران نوروزی را فراهم آورند.

نبیان گفت: کل تردد استان 5.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و کل ترددهای ورودی 9 درصد و کل تردد خروجی از استان نیز 12 درصد رشد داشته است.

*ه دلیل مشکلات اعتباری نتوانستیم کار محور سوادکوه را به اتمام برسانیم

علی نبیان در حاشیه اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به سوالات مازندنومه پاسخ داد.

مازندنومه: با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مقام معظم رهبری و با عنایت به تاکید رئیس جمهوری در خصوص تلاش برای اتمام پروژه های نیمه تمام، برنامه ریزی شما در خصوص پروژه های ناتمام عمرانی استان چیست؟

نبیان: دغدغه ای در خصوص پروژه های عمرانی استان داشتیم و با توجه به پیگیری ها بحث واگذاری پروژه ها براساس قانون به بخش خصوصی اجرا و تلاش کردیم تا اولویت ها در این زمینه مشخص شود. کمیته سه جانبه استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان اقتصاد و دارایی تشکیل و تلاش شد تا با همکاری همه دستگاه های اجرایی پروژه های قابل واگذاری به بخش خصوصی مشخص شود. بر اساس محدودیت های اعتباری که در این زمینه دولت داشته این تصمیم بهترین اتفاق ممکن است که امیدواریم با همکاری منسجم تری با دستگاه های مختلف بتوانیم در سال جدید آن را عملی کنیم. البته اولین دستگاهی که پروژه های آن مشخص و آماده واگذاری است اداره ورزش و جوانان استان است که این اتفاق در خصوص آن در حال انجام است.

مازندنومه: یکی از بحث هایی که در ایام تعطیل به آن پرداخته می شود موضوع مبادی ورودی استان است، تاکید استاندار و شما بر اتمام محور سوادکوه در پایان امسال بوده است اما اینکار به انتها نرسید. بفرمایید امسال برنامه ریزی به چه شکل خواهد بود؟

نبیان: اگر بحث افتتاح پروژه است ما باید تابع ادبیات وزارت خانه و منابع اعتباری آن باشیم، به هر حال دولت این وعده را داده بود اما به دلیل مشکلات اعتباری نتوانستیم کار را به اتمام برسانیم ، کاهش منابع اعتباری و همچنین کاهش قیمت نفت دولت را با مشکلات جدی در زمینه تامین اعتبار روبرو کرد اما این پروژه جزو پروژه های اولویت دار دولت است. هم این پروژه هم پروژه هراز و هم آزاد راه تهران –شمال جزو اولویت های استان و دولت است. البته در سفر هیات دولت علاوه بر منابع تخصیصی منابع دو هزار میلیارد تومانی نیز برای این امر در نظر گرفتند که امیدواریم با تحقق اعتبارات پروژه به سرانجام برسد.

مازندنومه: تاکید وزیرکشور در خصوص توجه به شهرداری ها هم یکی از مواردی است که در پایان سال مطرح شده است. نظر شما چیست؟

نبیان: امیدواریم تلاش ها در شهرداری ها و اقداماتی که شهرداران انجام دادند با همت بیشتری در سال جدید پیگیری و اجرا شود. البته با توجه به امکاات بالقوه شهرداری های مازندران امیدواریم که در سال جدید اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

مازندنومه: در خصوص موضوع پسماند و زباله که در ایام نوروز و تابستان به یکی از دغدغه های مسئولان تبدیل شده است آخرین اقدامات به کجا رسیده است؟

نبیان: در سفر هیات دولت به مازندران در منطقه شرق و با حضور خانم ابتکار برای پنج شهر شرقی استان سیستم کمپوست راه اندازی شد. برای نوشهر و ساری نیز منابع مالی تامین شده است. البته بخشی از تجهیزات کارخانه به ساری آمده و در محیط نگهداری می شود که امیدواریم با تکمیل آن در سال 95 شاهد افتتاح آن باشیم. در تنکابن نیز موضوع کمپوست در نظر گرفته شده است که در سفر رهبری نیز اعتبار آن تامین شده است و امیدواریم با تحقق کامل اعتبارات بتوانیم مشکل تنکابن را هم حل کنیم.

مازندنومه: در خصوص موضوع ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری ها در ایام نوروز چه اقدامی شده است؟

نبیان: در این ایام با توجه به مهم بودن این امر همه همکاران ما در سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی و منابع طبیعی ساری و نوشهر با حضور مستمر در همه جای استان این آمادگی را دارند که در صورت مشاهده تخلف و تعرض به منابع طبیعی گزارش و اقدام لازم را انجام دهند. همه موارد تابه حال مورد کنترل است و تلاش می کنیم که کمترین تخلف را در این زمینه شاهد باشیم

 



    ©2013 APG.ir