تعداد بازدید: 3048

توصیه به دیگران 1

شنبه 7 فروردين 1395-11:3

فرمانده انتظامی کشور:

11 درصد کاهش تلفات رانندگی داشتیم/ ایرانیان به مازندران سفر کنند

سردار حسین اشتری گفت: در کشور 11 درصد کاهش تلفات و جان باختن رانندگان و سرنشینان خودروها را داشتیم/ از مردم هم می خواهیم که به مازندران سفر کنند/ فرماندهی انتظامی مازندران عملکرد خوبی داشته است/95 درصد سارقان مسلح در کشور شناسایی و دستگیر شده اند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: سردار حسین اشتری-فرمانده انتظامی کشور- صبح امروز با حضور در مزار شهدای ملامجدالدین ساری به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی ادای احترام کرد.

در این بازدید که فلاح جلودار-استاندار مازندران- او را همراهی می کرد، فرمانده انتظامی کشور با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

وی سپس با حضور در قرارگاه نوروزی پلیس مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف ما از این سفر ارزیابی اقدامات همکاران در مازندران است که دیداری هم با علما و زیارت قبور شهدای استان داشتیم.

سردار اشتری ابراز داشت: شاخص های امنیتی در استان مناسب است، جرایم به نسبت کاهش یافته، کشفیات افزایش و در بعضی از جرایم هم متاسفانه افزایش داشتیم که به همت همکاران امیدواریم مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در سال 95 خوشبختانه حوادث کمتری نسبت به سال گذشته داشتیم، افزود: در کشور 11 درصد کاهش تلفات و جان باختن رانندگان و سرنشینان خودروها را داشتیم که البته به این مقدار راضی نیستیم و امیدواریم با توان بیشتر بتوانیم تلفات را کمتر کنیم.

فرمانده انتظامی کشور با اشاره به کاهش جرایم در کشور نسبت به ایام مشابه در سال 94 اظهار داشت: انتظار می رود این روند در طول سال هم کاهش یابد.

سردار اشتری با بیان اینکه 500 هزار نفر از پرسنل انتظامی آماده خدمت رسانی به مردم در اقصا نقاط کشور هستند، افزود: هر جایی که تردد وجود دارد همکاران ما حضور دارند و امیدواریم با راهنمایی شما سال خوبی داشته باشیم.

* از مردم هم می خواهیم که به مازندران سفر کنند

وی در پاسخ به سوال خبرنکار مازندنومه در خصوص جهت دهی اخبار ترافیک کشور در شبکه های سراسری و خبری در خصوص بسته بودن راه های مواصلاتی مازندران گفت: ما هیچ مشکلی در خصوص راه های ارتباطی کشور و همچنین مازندران نداریم، از مردم هم می خواهیم که به مازندران سفر و از مواهب طبیعی و خوب مازندران استقاده کنند.

وی با بیان اینکه شاید در ایام خاصی برف و بارندگی بوده و خبری اطلاع رسانی شده باشد، افزود: این تصمیم ها موقتی بوده است و بنده اعلام می کنم در سراسر کشور مردم عزیز می توانند مسافرات کنند و هیچ مشکلی نیست.

این مسئول گفت: هوای مازندران بسیار خوب است و مردم مازندران هم میزبان مردم سراسر کشور هستند.

*آمار سرقت در استان مازندران 12 درصد کاهش یافت

اشتری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری با بیان اینکه آمار سرقت در استان مازندران 12 درصد کاهش را نشان می دهد، افزود: هشت درصد به نسبت سال گذشته شاهد کاهش بودیم.

وی با بیان اینکه در تمام محله ها، ایستگاه، چادر و گشت انتظامی برای مراقبت از منازل مردم وجود دارد گفت: کاهش تعداد سرقت ها نیز حکایت از تدبیر درست نیروی انتظامی دارد.

این مسئول در خصوص عملکرد فرمانده انتظامی مازندران نیز با بیان اینکه فرماندهی انتظامی مازندران عملکرد خوبی داشته است، افزود: شاخص های خوبی در حوزه انتظامی و امنیتی داشتیم که امیدواریم این روند تداوم یابد.

اشتری گفت: بناست در سال 95 پشتیبانی بیشتر و تجهیزات جدید به مجموعه معاونت ها در استان های مختف مخصوصاً مازندران واگذار شود، گفت:استان های دیگری هم که در 6 ماه سال مسافرپذیرمحسوب می شوند تجهیز خواهند شد که بهتر شدن تجهیزات منوط به اعتبارات دولتی است که امیدواریم این اعتبار تامین شود.

وی ادامه داد: به نسبت زحماتی که همکاران بنده در استان مازندران می کشند نتوانستیم پشتیبانی کنیم.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه در مورد کاهش جرایم کارگروه هایی از افراد نخبه و مجرب تشکیل و از مشورت آن ها استفاده می شود، افزود: امیدواریم این کارگروه ها بتوانند راهکارهایی به ما بدهند که با اقدامات پیشگیرانه بتوانیم تعداد جرایم را کاهش دهیم.

وی در خصوص سرقت های مسلحانه ابراز داشت: کارگروه ویژه ای در این زمینه وجود دارد، قرارگاه مبارزه با سرقت تشکیل شده و نتایح خوبی هم از تشکیل این کارگروه مشاهده شده است.

این مسئول گفت: از سال 93 به بعد روند سرقت مسلحانه رو به کاهش است و در این زمینه با قاطعیت و سرعت برخورد خواهیم کرد و دستگاه قضا هم این برنامه را در دستور کار دارد.

سردار اشتری با بیان اینکه 95 درصد سارقان مسلح در کشور شناسایی و دستگیر شده اند، افزود: در مازندران هم دو مورد کشف شده است.

این مسئول در خصوص فضای مجازی و جریم مربوط به این فضا اظهار داشت: بیش از 85 درصد جرایمی که در فضای مجازی رخ می دهد و به پلیس فتا اطلاع رسانی می شود، کشف می شود.

وی در خصوص موج سفرهای برگشت نیز اظهار داشت: مردم برگشت خود از سفرهای نوروزی را به روز آخر و یا یک روز مانده به پایان تعطیلات موکول نکنند تا حجم ترافیک کمتری را در جاده شاهد باشیم.



    ©2013 APG.ir