تعداد بازدید: 4746

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 16 فروردين 1395-11:18

مرد حاشیه ساز در راه آمل

احمدی نژاد هنوز نیامده، حاشیه هایش آغاز شد

محمود احمدی نژاد هنوز به آمل نیامده، حاشیه هایش آغاز شده است. اینک موضوع فراتر از یک یادواره و سخنرانی معمولی و به یک وزن کشی سیاسی بین موافقان و مخالفان سیاست های احمدی نژاد بدل شده است/ چند روزی است در فضای مجازی احمدی نژادی ها بازار گرمی می کنند تا از شهرهای مختلف به آمل بروند و به زعم خودشان ثابت کنند رییس جمهوری سابق که برخی اطرافیانش با وجود شعارهای پاکدستی، اکنون در زندان هستند و خودش هم پرونده مفتوح دارد، یک مرده سیاسی نیست و حامیانی دارد.


مازندنومه، سرویس سیاسی: محمود احمدی نژاد حاشیه سازترین سیاستمدار سال های اخیر ایران است و هر چه می گوید و هر جا می رود، حاشیه ایجاد می کند.

او قرار است 19 فروردین ماه به آمل بیاید تا در یادواره شهید هادی جعفری که در سوریه به شهادت رسید، سخنرانی کند.

با وجود آن که اعلام شده خانواده شهید از این سخنران جنجالی دعوت کرده اند، در فضای مجازی این تحلیل وجود دارد که برخی منسوبان و حامیان احمدی نژاد در آمل و استان از جمله فرماندار اسبق این شهرستان، جزو بانیان حضور و سخنرانی رییس جمهوری سابق هستند و مکان مراسم هم با پیشنهاد این افراد از روستای رییس آباد آمل، ابتدا به حسینیه آسوری ها و سپس به مصلای شهر آمل تغییر یافت. عصر دیروز هم جلسه هماهنگی این مراسم و استقبال از احمدی نژاد در حسینیه آل طاها، با حضور برخی منسوبان دولت مهرورز برگزار شد.

اینک موضوع فراتر از یک یادواره و سخنرانی معمولی و به یک وزن کشی و اردوکشی سیاسی بین موافقان و مخالفان سیاست های احمدی نژاد بدل شده است.

چند روزی است در فضای مجازی احمدی نژادی ها بازار گرمی می کنند تا از شهرهای مختلف به آمل بروند و به زعم خودشان ثابت کنند رییس جمهوری سابق که برخی اطرافیانش با وجود شعارهای پاکدستی، اکنون در زندان هستند و خودش هم پرونده مفتوح دارد، یک مرده سیاسی نیست و حامیانی دارد.

سال گذشته که رییس جمهوری اسبق به مازندران آمد، فرماندار وقت بابل در آن محفل حضور یافت که البته می دانیم آن حضور با چراغ سبز و اصرار مدیران ارشد استانداری مازندران صورت گرفت و با فشار رسانه ای که اتفاقا" از مازندنومه آغاز شد، رجب ملایی رییسی مدتی بعد عزل شد؛ حال مدیران دولت یازدهم به فراست دریافته اند که این بار نباید گاف بدهند.

در همین راستا مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران چند روز پیش به خبرنگار مازندنومه گفت که «سخنرانی احمدی نژاد در آمل موضوعی ملی و استانی نیست و موضوع اهمیتی ندارد و مربوط به شهرستان است.» وقتی هم از مهرداد ابراهیمی پرسیدیم آیا به سخنرانی رییس جمهوری سابق می رود، گفت: «چرا به سخنرانی احمدی نژاد بروم؟»

فرماندار آمل هم در این زمینه به ما گفت: «نه دعوت شدم و نه در مراسم حضور خواهم داشت.

استفاده ابزاری از یادواره های شهدا توسط مخالفان دولت کنونی مسبوق به سابقه است و تازگی ندارد. مراسم این هفته آمل نیز از این دست است که این روزها به نزاع، کشاکش و اردوکشی سیاسی دو تفکر تبدیل و همه چیز اهمیت یافته، الا خود یادواره و شهید مظلوم مدافع حرم.

احمدی نژاد بار دیگر در راه مازندران است و دو طرف برای شکوه و یا کم رنگ جلوه دادن این حضور تلاش می شود. شنبه این هفته گروه تلگرامی «آمل کلام» که به جریان اصلاحات نزدیک است، متن و توماری مجازی را منتشر کرد که در عرض 24 ساعت بیش از 600 نفر آن را امضا زدند.

در این تومار آمده که اصلاح طلبان به خاطر تفکر و پرنسیب شان نمی توانند جلوی سخنرانی احمدی نژاد را بگیرند، اما نسبت به حضور دوباره پوپولیسم هشدار داده و اعلام کرده اند که «پرونده ی هشت ساله ی جناب احمدی نژاد به قدری سیاه است که اقبال مردمی به ایشان بسیار دور از ذهن به نظر می رسد»

متن کامل این تومار مجازی چنین است:

«خبری کوتاه طی روزهای اخیر در فضای مجازی دست به دست می شد!

محمود احمدی نژاد برای شرکت در مراسم یکی از شهدای گرانقدر آملی مدافع حرم به آمل می آید، هرچند در ابتدا این خبر به عنوان ابزاری برای خودنمایی دوباره رییس دولت سابق تصور می شد، اما با گذشت زمان و پوشش این خبر توسط رسانه های کشوری، توجه کنشگران سیاسی و اجتماعی به این موضوع جلب شد و ظاهرا جدی بودن این اتفاق، مسلم به نظر می رسد و جناب ایشان در روز نوزدهم فروردین جاری وارد آمل خواهند شد.

پیش از این نیز در سال 92 حضور احمدی نژاد در بابل حساسیت برانگیز شده بود و حتی برخی اتفاقات آن مراسم موجبات عزل فرماندار بابل را فراهم نمود.

ما جمعی از شهروندان استان مازندران با امضای این طومار مراتب اعتراض خود را به ایشان به عنوان سرحلقه یک سیستم مدیریتی که  کشور را در داخل به ورطه رکود تورمی و فساد سازمان یافته و علم گریزی سوق داد و در سیاست خارجی نیز با اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و افراط گرایانه موجبات تحمیل ظالمانه ترین تحریم ها و انزوای کشور و خطر بروز جنگ را فراهم آورد اعلام می داریم و معتقدیم شهدا متعلق به آحاد ملت می باشند و پیش از حضور در جوار پیکر پاک و خانواده ی معزز انها می بایست مرزبندی افراد با مفسدین اقتصادی و غارت کنندگان بیت المال مشخص باشد.

 با تاکید بر این نکات:

1.اصول و پرنسیب های اصلاح طلبانه اجازه ی جلوگیری از حضور محمود احمدی نژاد و سخنرانی وی را نخواهد داد و ما از سلب ازادی بیان هیچ شخصیتی و مدیری دفاع نخواهیم نکرد ولو اگر واجد نظریات مخالف ما باشد.

2.ما معتقدیم جناب ایشان قبل از حضور در یادمان شهدای گرانقدرمان، می بایست پاسخگوی اعمال و خسارت های سنگین و گاه جبران ناپذیر دوران مدیریتی شان در دستگاه اجرایی کشور(از جمله فساد های گسترده وسازمان یافته، تکلیف چندصدمیلیارد دلار درآمد نفتی، سقوط بی سابقه ارزش پول ملی، تورم افسارگسیخته، اجرای طرح تحول اقتصادی و نظام پرداخت یارانه ها به بدترین شکل ممکن، تحریک نظام بین الملل به اتخاذ راهکارهای تقابل گرایانه علیه ملت ایران، رشد سرسام آور نقدینگی، به کار گیری مدیران ناکارآمد و بی برنامه و... ) باشند .

3.به خودمان، به اقشار مختلف جامعه هشدار می دهیم که تکرار پوپولیسم هر لحظه به اشکال گوناگون امکان پذیر می باشد. وضعیت نامساعد اجتماعی و اقتصادی، بحران های روان شناختی و ...جملگی احتمال وقوع فاجعه ای با عنوان دروغین اشرافیت ستیزی و ساده زیستی را انذار می دهد. هرچند پرونده ی هشت ساله ی جناب احمدی نژاد بقدری سیاه می باشد که اقبال مردمی به ایشان بسیار دور از ذهن به نظر می رسد. مردم شریف ترین و دقیق ترین قاضیان هستند»

نویسندگان این تومار مجازی در ساعت های گذشته بارها تاکید کرده اند که بنا بر اصول اصلاح طلبانه، مخالف سخنرانی و ابراز نظر هیچ فردی نیستند و تنها نسبت به بازگشت مدیریت نابخردانه و عوام فریبانه هشدار داده اند

در پاسخ به این اعتراض مدنی در فضای مجازی، بیانیه ای هم با امضای «جمعی از شهروندان آمل» با ادبیاتی خاص و آشنا، همراه با نگارشی ضعیف و مبتدیانه منتشر شد که متن کامل آن (بدون رفع اشتباهات املایی و تایپی) به این قرار است:

«سلام و درود بر سید و سالار شهیدان و بر شهدای اسلام و امام شهیدان، شهدای هسته ای و علی الخصوص شهدای مظلوم مدافع حرم!
گواریتان باد شهد شیرین شهادت !
و اما بعد ،
  متنی پر از دروغ و تهمت و بی شرمی به خانواده شهدا رو منتسب به شهروندان ولایتمدار مازندران شده که یقیننا از سوی احاد شهروندان نبوده و از محضر خانواده شهدا و دکتر احمدی نژاد و یاران صدیقش عذر خواهی و پوزش طلبیده  می شود.
و اما در جواب انان باید گفت :
مردم ولایتمدار ایران به ویژه خطه شمال و مردم هزارسنگر آمل همیشه گوش به فرمان امام و رهبر خویش بوده و هستند.
مردم و خانواده شهدا در مقابل بی ادبی ها و بی شرمیها سکوت کردند و برای ادامه اتحاد ملت در مقابل بعضی مسایل و کارکردهای غلط و عبور از خطوط قرمز و بر باد دادن سرمایه هایی که با خون شهدا به دست امده هم سخنی نگفتند تا خدای نکرده قلب امام و مولایمان ازرده خاطر نشود .
خنده دار هست که می شنویم صحبت از جلوگیری سخنرانی دکتر احمدی نژاد، عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و  سرباز ولایت در مراسم شهدا سخن به میان می اید .
اگر قرار بود از سخنرانی ها جلو گیری شود که خیلی ها رو مردم ولایتمدار  قبل از این  خاموش میکردن .
متاسفیم که  تهمت هایی رو که خودشون بیشتر مناسبش هستند به این شیرمرد بسیجی و رهرو راه شهدا نسبت میدن و بدون هیچ حکمی از هر قاضی و محکمه ای پیشی گرفته و با ابروی خادمین دلسوز نظام بازی میکنند تا دل کدخدا رو شاد کنند!
مردم ایران و  مازندران بی صبرانه منتظر گوش دادن به سخنان بزرگمرد انقلاب و خادم ملت و سرباز ولایت دکتر محمود احمدی نژاد در شهر هزار سنگر امل بوده و اجازه هتک حرمت و بی ادبی به این مراسم باشکوه و میزبانان و سخنرانان محترم اون رو به احدی نخواهند داد . این مردم همون مردم انقلابی و عاشق ششم بهمن سال شصت هستند که با دست خالی جلوی از خدا بی خبران ایستاده و از جانشون گذشتند تا ولایت تنها نماند.»

محمود احمدی نژاد نیامده، حاشیه هایش آغاز شده است. تا 19 فروردین زمان زیادی باقی نیست. آیا او آن روز هم با اظهارات و تکه پرانی های ویژه خود حاشیه ساز خواهد بود و دردسر ایجاد خواهد کرد؟


  • جمعه 20 فروردين 1395-21:23

    به کوری چشم همه اونایی که نمی‌تونن ببینن، مردم آمل گل کاشتند...

    • حسن گل پسندپاسخ به این دیدگاه 5 4
      جمعه 20 فروردين 1395-0:35

      با عرض سلام ٬مگر اختلاس ۱۲۴میلیارد توماندر زمان ریاست آقای دکتر سیف بر مسند بانک صادرات سال ۱۳۷۲ صورت نگرفت که الان مسند بالاترین مسند بانکی کشور را بر عهده دارد و هی های دزپ های دزد مکند

      • پنجشنبه 19 فروردين 1395-22:4

        ...
        روحانی با احمدی نژاد هیچ فرقی نداره
        برجام هم فایده اش برای ملت نبود
        مدیرانی هم که دولت روحانی برای مازندران انتخاب کرده همشون ... هستن
        خوب کردن مازندرانیها از احمدی نژاد استقبال کردن

        • چهارشنبه 18 فروردين 1395-13:47

          بسمه تعالی
          شرمم از این است که چگونه عده ای اگاهانه و با بصیرتی به قول خودشان انقلابی و اسلامی میتوانند چشم از این همه فساد و دروغ و ربا بپوشانند و همچنان از یک فرد در این سطح ناکارامدی و فساد حمایت کنند به دوستان عزیزی که فقط خود را بسیجی و متدین میدانند توصیه میکنم حتما فیلم حضور دکتر دروغین خود را در محضر عالم گرانقدر ایت الله جوادی املی ببینند تا به درجه ی انسانیت این موجود پی ببرند مگر اینکه خودخواسته اینکار را بکنید و چشم بر روی حقایق ببنید و به فساد و مال یتیم خوری اقایان اری گویید و اینگونه دل پدر ما را به درد اورید و به پند ان پیر بزرگوار که گفت همدلی و همزبانی نه بچگانه به مثال یازده روز قهر کودک حامی خودبگویید
          شرمتان باد

          • هاله نورپاسخ به این دیدگاه 10 7
            سه شنبه 17 فروردين 1395-21:2

            هاله نور است مرا/شعله طورست مرا/چون خس و خاشاك كرا/ نام نهد مردم پاكزاده را/ نور تويي سور تويي/دولت مخمور تويي/نار ترا ناز ترا/فتنه و آغاز ترا/جار تويي كار تويي/ دولت ناكار تويي!!

            • فریبرز فرهادیپاسخ به این دیدگاه 8 11
              سه شنبه 17 فروردين 1395-20:28

              شرم بر تو که ایران را ویران کردی

              • سه شنبه 17 فروردين 1395-20:6

                انشالله روزي حقيقت همه را آزاد كند! تااز پرتو آن هيچ دروغگويي آزاد، نگردد!

                • براي برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه 11 9
                  سه شنبه 17 فروردين 1395-19:57

                  به اوين مي رفت بهتر نبود؟!!!! چون معاون اولش!و بابك جونش كه آنجا ساكنند!! و دوستان پاكدست ديگرهم در راهروهاي دادگاهها هستندتا بند سكونت شان در اوين معلوم گردد!!براستي درسرزمين سبز مازندران در ميان ساقه هاي بلند برنج،اينها در اندازه اي نيستند كه ديده شوند!

                  • شنبه 15 خرداد 1395-14:42

                    بابک جون ک جایزه هاشو از دست حسن جون و هاشمی گرفته
                    تو دولت قبلی هم داشت تحریمارو دور میزد
                    ک جرمش ک ب دولت قبل برگرده این هست ک بدهیش رو دیر میخواسته بده ن اینکه دزدی کنه!!

                  • سه شنبه 17 فروردين 1395-17:50

                    آزادی بیان سال پنجاه و هشتم آرزوست

                    • محمود احمدیپاسخ به این دیدگاه 11 2
                      سه شنبه 17 فروردين 1395-17:44

                      دکترجان برگرد که مردم به خاطر ندونم کاری این اقایان که ادعا میکردن ما صد روزه جلوی تورم رو میگیریم به اقتصاد مملکت سر و سامون میدیم به جای اینکه با کلیدشون در رو باز بکنن بدبختی در رو دو قفله کردن دوباره رفتن در رو باز بکنن بدبختی کلید شکست الان هم سه سال هست که قفل رو درست نمیکنن در رو باز بکنن خخخخخخخخخخخ

                      • برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه 15 17
                        سه شنبه 17 فروردين 1395-9:9

                        خوشم مياد نيومده تن و بدن اصلاح طلب ها رو ترسونده .بابا تو ديگه كي هستي دكتر. دكتر اگر اصلاح طلبان و معتدلين توي اين يك سال نتونند به وعده هاي اقتصادي خودشون عمل كنند و مملكت رو از شر مديران پير و فرتوت و زوار دره نجات ندهند قطعا با اينكه اصلاح طلب هستم به تو راي ميدم دكتر

                      • سه شنبه 17 فروردين 1395-1:4

                        هه ... بخاطر منافع خودشون و تخریب دولت قبلی...چه کارایی که نکردند و نمی کنند ............اما محمود جان یادمان هست هدفت عدالت در جامعه بود و هست ولی گروهی نزاشتن یادمان هست چقد به اشتغال و مسکن و وام های خوب به ملت دادی و عمران وابادی رو سرو سامان دادی ،پیشرفت در علم فضایی و انرژی هسته ای و...../وعده دیدار 9 فروردین دکتر

                        • دوشنبه 16 فروردين 1395-16:55

                          کار غلط از هرکه باشد غلط است وکار درست نیزچنین است وتوهین نیز نادرستر از ان وبرنتافتن سخن مخالف منتهای کجرویست که اگر ادامه داشته باشدبه ناکجاابادخواهد رسید اگر اینها نیست پس ترس از چیست که سید علی شیر مرد زمانه هست وکافیست

                          • دوشنبه 16 فروردين 1395-15:40

                            علي عموي صادقي بخشي سوركي رو بفرست بياد گزارش تهيه كنه....خخخخخخ..اقا مجتبي هم اگه بيكار بود و خدمت هاشمي نبود بگو از چالوس بياد..خخخخخخخخخخ..آي جان بيا محمود جان.بيا كه تب كردند بعضي ها.چون ميدونن با اومدنت بايد برن ......خخخخخخخخخخ.يارو مديركل سياسي باورش شده.اهاي عمو ......كه دو تا بشه زندگي سخت ميشه بايستي اينو بگي كه نون بخوري.والا بايستي برگردي علمي كاربردي ساعتي ٢٠٠٠تومان بگيري..اقاي صادقي صداقت قلم و پاكي قلم و رسانه رو رعايت كن و نظر منو بدون سانسور بذار

                            • دوشنبه 16 فروردين 1395-13:53

                              درود بر اصلاحات طلبان و اعضای کمپین

                              • دوشنبه 16 فروردين 1395-12:39

                                مثل بعضی ها .... نبود که مملکتو ...

                                • محمد یاریپاسخ به این دیدگاه 17 7
                                  دوشنبه 16 فروردين 1395-12:38

                                  علی اقاا صادقی: تا کور شود هر انکس نتوان دید

                                • محمد رجبیپاسخ به این دیدگاه 10 2
                                  دوشنبه 16 فروردين 1395-12:4

                                  حاج محمود نخستین جرقه اصلاح طلبان نو اندیش را زد و متاسفانه هاشمی رفسنجانی آن زمان هنوز مورد اعتماد جامعتین بود
                                  حالا دیگر صف بندی اصولگرایان سنتی اصلاح طلبان و اصولگرایان نو اندیش مشخص شده است شعار ندهید تهمت نزنید پاسخ مستدل بدهید .
                                  احمدی نژاد امل خواهد آمدو رفت ترس بقیه از انتخابات 96 است که از هم اکنون برای جلو گیری از یک دوره ای شدن روحانی به احمدی نژاد جمله می کنند

                                  • دوشنبه 16 فروردين 1395-11:34

                                    ما پوستین را ول كردیم ، پوستین ما را ول نمی كند؛ حکایت مردم و احمدی نژاد مصداق این ضرب المثل هست.
                                    ما رو به خیر تو امیدی نیست شر مرسان محمود جان...




















                                    ©2013 APG.ir