تعداد بازدید: 7415

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 22 فروردين 1395-22:6

چالش ارضی بین آمل و بابل؛

فرودگاه گاودشت، خدمت یا خیانت؟

تحرکات اخیر نمایندگان آمل و بابل و نامه نگاری دو وزیر به یکدیگر بر سر ساخت فرودگاه گاودشت، باعث مناقشه و چالش ارضی بین دو شهر بابل و آمل شده است. این موضوع در فضای مجازی واکنش هایی داشته است.


مازندنومه، سرویس سیاسی: چند سالی است که نماینده مردم آمل در مجلس پیگیر ساخت فرودگاه در ارضی گاودشت است. گاودشت روستایی از توابع بندپی غربی بابل است.

اینکه چرا عزت الله یوسفیان ملا در صدد ساخت فرودگاه در آمل نیست و به زمین های بابل می اندیشد دو احتمال دارد؛ نخست آن که نماینده آمل اسنادی دارد که نشان می دهد این زمین ها به آمل تعلق دارد و دوم آن که این نماینده مجلس درصدد قرار دادن و اتصال این منطقه در حوزه سیاسی و جغرافیایی آمل است.

به هر روی با ضعف مدیران بابلی، یوسفیان ملا به شدت پیگیر این پروژه است و جزو برنامه های تبلیغاتی او نیز در انتخابات اخیر مجلس بود، آن جا که دو ماه و نیم پیش از هفتم اسفند گفت: «شرایط مورد نیاز برای اجرایی شدن فرودگاه آمل درمنطقه گاودشت فراهم است وحتی چندی قبل هیاتی از مسئولان فرودگاههای کشور از این زمین بازدید کردند و اکنون منتظر جواب در خصوص مسیر وزش باد و شرایط جغرافیایی و جوی منطقه از سوی مسئولان فرودگاه های کشورهستیم. یوسفیان ملا با اشاره به اینکه، ازسرمایه گذاران واجد شرایط داخلی وحتی خارجی برای ایجاد فرودگاه درشهرستان آمل حمایت می کنیم، ادامه داد: ازنظر تامین زمین مورد نیاز برای ایجاد فرودگاه درشهرستان آمل مشکلی وجود ندارد و با تضمین زمین آن، به سرمایه گذارمورد نظر اطمینان خاطر می دهیم.»

چند روزی است در فضای مجازی بابل ایجاد فرودگاه در گاودشت به بحث روز فعالان اجتماعی تبدیل شده است، ریشه این بحث ها نیز نامه ای است که تاریخ 18 فروردین ماه وزیر راه به وزیر جهاد نوشت و در آن به اختصاص تمامی 410 هکتار اراضی گاودشت آمل به ساخت فرودگاه اشاره شده است.

با ایجاد چالش ارضی بین دو شهر همجوار، حسین نیازآذری -نماینده کنونی بابل- در واکنش به این موضوع به به وزیر جهاد کشاورزی نامه نوشت.

او با استفاده از تکیه کلام معروف «تکرار می‌کنم» نوشت: «...تکرار می کنم! مرکز تحقیقات کشاورزی گاودشت شهرستان بابل؛ اما وزیر محترم راه و شهرسازی مدعی شده است جناب عالی در هامش نامه نماینده محترم آمل با واگذاری اراضی موصوف برای ساخت فرودگاه آمل (در اراضی بابل) موافقت نموده‌اید، در حالی که حسب مذاکرات قبلی و اطلاعیه سازمان امور اراضی کشور موضوع منتفی و تکذیب شده بود. لذا وفق تذکرات قبلی با عنایت به این‌که اراضی موصوف در حوزه جغرافیایی شهرستان بابل (بخش بندپی غربی) قرار دارد، اما مقتضی است هرگونه تصمیم‌گیری برای هر اقدامی باید با هماهنگی مسوولان شهرستان بابل انجام گیرد و از هرگونه تعهدات الزام‌آور بدون تامین نظر مسوولان شهرستان بابل جدا خودداری فرمایید.»

هم چنین درپی مکاتبات وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و نماینده آمل پیرامون مرکز تحقیقات کشاورزی گاو دشت بابل و انتشار آن در شبکه های اجتماعی که موجب بروز انتقادات وحساسیت هایی در شهرستان بابل شد، نیازآذری طی تماس تلفنی با مجید انصاری -معاون پارلمانی رییس جمهوری- از او خواست اقدامات تحریک آمیز توسط وزرای مربوطه اجرا نشود.

او در این تماس تلفنی به سفارش های مقام معظم رهبری در حفظ و تغییر کاربری ندادن اراضی کشاورزی در اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره و از مکاتبات غیر کارشناسی دو عضو کابینه انتقاد کرد.

طرفه این که حسین نیاز آذری از ساعت 11 روز دوشنبه نشست مطبوعاتی خود را به عمد در مرکز تحقیقات کشاورزی گاودشت برگزار می کند تا علاوه بر مانور تبلیغاتی برای انتخابات دهم اردی بهشت، ثابت کند که در این زمینه کوتاه نخواهد آمد. او گفته به دنبال احداث فرودگاه در احمد کلای بابلسر هستیم و اجازه نخواهیم داد تا یک وجب از خاک بابل جدا شود.

فارغ از این که فرودگاه در گاودشت یا احمد کلا توجیه پذیر است یا خیر(نانواکناری -منتخب بابلسر در مجلس دهم- در همین زمینه گفته ساخت فرودگاه در احمدی کلا توجیه اقتصادی ندارد!) و اصلا" مگر فرودگاه میوه فروشی است که در هر کوی و برزن ساخته شود، یکی از کاربران مازندنومه نوشت: «با توجه به ارزش فوق العاده بالای زمین و تاکیدات مکرر رهبری معظم انقلاب مبنی بر رعایت اصول اقتصاد مقاومتی، لج بازی نمایندگان برای فرودگاه سازی در یکی از اراضی بسیار ارزشمند در گاودشت چه سودی خواهد داشت؟ آیا از بین بردن اراضی زراعی در مازندران برای ساخت فرودگاهی غیر ضرور و غیر اقتصادی خدمت به روند اقتصاد مقاومتی است یا آتش شهرت طلبی نمایندگان را فروکش خواهد داد؟

یکی بیاید این نمایندگان را کنترل کند تا این جوری در راه نابودی اراضی زراعی کار نکنند و مسئول اول کشاورزی استان هم برای دو روز بیشتر باقی ماندن بر کرسی قدرت تن به این کار ندهد. استاندار هم با این جریان به خاطر شهر خودش همراهی نکند.

واقعاً همه عوامل دست به دست هم دادند تا اراضی زراعی مازندران را نابود کنند.»

اما برخی واکنش های طنز و جدی بابلی ها در فضای مجازی:

-پرواز پاریس-گاودشت هم اکنون برزمین نشست!

-دلیل قضیه گاودشت برای این است که با این کار می خواهند بندپی را از بابل جدا کنند.

-به پرواز گاودشت-تایلند خوش آمدید!

-واقعا در شهرستانی که صنعت و اشتغال کمیتش لنگ می زند تا کی باید این گونه سیاست ها رو پیگیری کنیم؟

-ان شالله اگر اولین هواپیمای ایرباس A380  خریداری شده به ایران آمد قراره این رکورد بالا را مابشکنیم و این رکورد از فرودگاه گاودشت و یا احمدکلای بابل تا ولینگتون پایتخت نیوزلند ویا تا بریزبن استرالیا خواهد بود.

-اطلاعات پرواز فرودگاه گاودشت اعلام کرد: پرواز مستقیم گاودشت پاریس هم اکنون در فرودگاه احمدکلا به زمین نشست.

- پیگیری بی‌نتیجه 3 نماینده بابل و بابلسر در احیای فرودگاه احمدکلا! غیراقتصادی خواندن ساخت فرودگاه توسط نانواکناری! تلاش یک تنه یوسفیان جهت ساخت فرودگاه آمل در گاودشت بابل!

-چگونه ممکن است در نامه‌نگاری رسمی بین وزرا، اراضی گاودشت که بی هیچ تردید در محدوده بابل واقع است، با نام آمل معرفی شود؟!

- جناب آقای محمدتقی عباس پور، حجت الاسلام ناصری، آقای دکتر علی نجفی، حجت الاسلام مجتبی روحانی، آقای محسن نریمان و آقای ربیع فلاح جلودار واکنش شما نسبت به نامه  وزیر راه با عنوان واگذاری اراضی  گاودشت آمل!! برای ساخت فرودگاه چیست؟


  • چهارشنبه 12 دی 1397-18:21

    طبق اسناد منطقه گاو دشت جزع خاک شهرستان هزار سنگره امل هست

    • جواد جبارپورپاسخ به این دیدگاه 9 5
      چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395-9:53

      زمین گاودشت تو محله ماست بدپی غربی روستای بازیار میباشد
      و از زمان احداث زیر نضر جهاد بابل و اب و برق و گاز همه از بابله و تو تقصیمات کشوری هم جزو بابله و دست کم چند کیلومتر با مرض روستایی بابل و آمل فاصله دارم
      ...

    • چهارشنبه 25 فروردين 1395-11:39

      در مورد امضائ آقای نیاز هامش نامه یوسفیان تحقیق و اطلاع رسانی شود

      • سه شنبه 24 فروردين 1395-12:38

        آملی ها بذار تو خواب باشن لطفا کمی کیف کنند بیدارشون نکنید

        • سه شنبه 24 فروردين 1395-9:24

          مسافران محترم پرواز لس انجلس به گاودشت به علت ازدیاد گاو در فرودگاه و نبود دید کافی در فرودگاه زیبا و توریستی احمد کلای بابل فرود می اییم.

          • چهارشنبه 25 فروردين 1395-11:35

            جدا از طنز احمد کلا ی بابلسر هست نه بابل اگر کار یوسفییان بد بود احمد کلا خواندن بابل نیز کار بدی هست عادل از بابل

            • پنجشنبه 20 خرداد 1395-14:19

              بابلسر فقط از نظر تقسیمات شهرستانی از بابل جدا شده ولی در موارد دیگه با هم پیوستگی دارند. مانند سازمان آب منطقه بابل و بابلسر. و حتی اسامی روستاها مانند بابل پشت که در شهرستان بابلسر قرار دارد. بیشتر تحقیق کنید

        • سه شنبه 24 فروردين 1395-8:50

          باز هم افکار عصر جاهلیتت رو در سانسور نظرات دیدم...

          • سه شنبه 24 فروردين 1395-7:48

            گوينده هواپيماپس از فرود: مسافران محترم پرواز A380 از ايالت نيوجرسي امريكا به گاودشت، متاسفانه هواپيما لش دكته همينجه جر بورين خخخخ

            • دوشنبه 23 فروردين 1395-20:54

              اقاي نياز ..باي باي.دكتر طاهرنژاد ياعلي مدد.هر چند ميدونم نظر منو به خاطر برادر نياز كه روزي براي سايتت مطلب جمع ميكرد نميزاري...خخخخ

              • مهدی زمانیپاسخ به این دیدگاه 5 1
                دوشنبه 23 فروردين 1395-15:34

                مطرح شدن ناگهانی آن با مجوز اولیه وزارت راهی که مهندس نریمان بابلی معاونش است شائبه اثرگذاری بر انتخابات پیش رو را پر رنگ میکند..

                • دوشنبه 23 فروردين 1395-14:38

                  گاودشت بابل؟ خندیدیم گاودشت پشت وسطی کلای آمل بابل کجا بود. بابل گپ نیه

                  • رمضاني ازروستاي بالابازيارپاسخ به این دیدگاه 5 5
                    پنجشنبه 20 خرداد 1395-20:14

                    رضا جان عزيز انصافا گاودشت جزبابل نيست ديگه تو روز روشن كتمان كردن همانند اينست كه شما روز بگيد شب است

                    • چهارشنبه 1 ارديبهشت 1395-9:56

                      آخه دکتر گاودشت کجا وسطی کلا کجا چند کیلومتر فاصله ددارن گاودشت وسط محله بازیار بندپی بابله


                  ©2013 APG.ir