تعداد بازدید: 2972

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 24 فروردين 1395-8:46

منتقد سینما:

سینما بیشترین لطمه‌ را از مدیران خورد

سید محمد حسینی در ساری گفت: در حوزه سینما بیشترین لطمه‌ای که خوردیم از سوی مدیران این بخش بود/ پول خوبی در حوزه فرهنگ هزینه می‌کنیم اما این پول به خوبی هزینه نمی‌شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: سید محمد حسینی در نشست سینمای انقلاب اسلامی و چالش‌ها که در حوزه هنری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه سینما بیشترین لطمه‌ای که خوردیم از سوی مدیران این بخش بود.

وی با بیان اینکه رقم‌های خیلی کلانی از سوی برخی نهادها در حوزه سینما هزینه شد و نظارت منسجمی بر این هزینه‌ها صورت نگرفت، افزود: در چنین آشفته بازاری، آدم‌ها عوض می‌شوند و افراد کار درست به محاق می‌روند و دیده نمی‌شوند و این مسئله در سینما نمود بیشتری دارد.

این مدرس سینما با اشاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی را می‌توان از سه منظر تاریخ انقلاب، نگاه درون گفتمانی به آثار حوزه انقلاب اسلامی و نگاهی که غایت انقلاب را مطرح می‌کند بررسی کرد، گفت: هنر انقلاب اسلامی باید از دو مولفه جبهه و قبله برخوردار باشد که جبهه داشتن به این معنی که خاکریز داشته باشد و یک عده با آن موافق نیستند.

این منتقد سینما با بیان اینکه ژانر سینمایی دفاع مقدس تنها ژانر ملی سینمای ایران است، تصریح کرد: مولفه‌های این حوزه در ایران زاده شده و در هیچ جای دنیا به این شکل و به این گونه سینمایی دیده نشده است. در چنین تعریفی، آن چه خلق شود جریان است.

حسینی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان فیلمفارسی و سینمای شبهه روشنفکری فعالیت می‌کرد، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سینمای فیلمفارسی حذف شد اما سینمای روشنفکری متظاهراندیش مورد حمایت قرار گرفت و به کار خود ادامه داد که به شدت هم جشنواره پسند است. اینها به گونه‌ای سینمای توابی را بعد از انقلاب اسلامی شکل دادند که عمدتا فیلم‌های اکشن بود.

وی با بیان اینکه پول خوبی در حوزه فرهنگ هزینه می‌کنیم اما این پول به خوبی هزینه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: میلیاردها تومان در کارهای بیلانی و گزارش کار، هزینه می‌شود اما سرهنرمندی که با 10-20 میلیون تومان می‌خواهد مستند بسازد بی‌کلاه می‌ماند.

حسینی با اشاره به اینکه سینمای انقلاب اسلامی از دل تاریخ ایران برمی‌آید، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک اتفاق دفعی نیست. امام راحل هرگز چنین ادعایی نکردند، امام قائل بر سیر تاریخی و عظمت و مجد ملت ایران بودند که تبدیل به جریانی شد که آن فضای موجود را برنمی‌تابید و نوعی گفتمان جدید خلق کردند و سینمای درخوری ساختیم که توسری خور نیست.

وی در پایان گفت: حرف‌های مهم سینمای ایران شنیدار دارد که از مدل‌های سینمایی ضعیف خسته شده است.



    ©2013 APG.ir