تعداد بازدید: 4641

توصیه به دیگران 1

جمعه 27 فروردين 1395-12:41

راهبرد اصلاح طلبان مازندران برای مرحله دوم انتخابات؛

بابل تشویق، قائم شهر سکوت

اصلاح طلبان مازندران ضمن تشويق مردم بابل به شركت گسترده در اين مرحله، از آنان دعوت مى كند تا به يكى از نامزدها راى دهند، اما در قائم شهر از هيچ نامزدى اعلام حمايت نمى كنند+بیانیه امروز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران


 مازندنومه، سرویس سیاسی: پس از پیروزی فراگیر فهرست اصلاح طلبان در مازندران و استان های دیگر در مرحله نخست انتخابات مجلس دهم، مبارزه برای کسب کرسی های بیشتر از سوی این طیف بزرگ سیاسی ادامه دارد.

در همین زمینه حسین مرعشی -عضو ارشد و سخنگوی حزب کارگزاران- گفت: «فهرست نهايي كانديداهاي «اميد» براي دور دوم انتخابات نهايي شده و از مجموع ٦١ کاندیدایی که مورد حمایت ما هستند ٥٨ نفر اصلاح‌طلب بوده و سه نفر در میان حامیان غیراصلاح‌طلب دولت دسته‌بندی می‌شوند.»

وی این را هم گفته که «از مجموع ٦٩ كرسي مرحله دوم براي ٦١ كرسي نامزد معرفي كرده‌ايم و‌در هشت مورد سكوت مي‌كنيم كه اين كرسي‌ها مربوط به وضعيتي است كه اساسا يا كانديدا نداريم يا به جمع‌بندي براي حمايت از يك كانديدا نرسيده‌ايم.»

در مازندران و در حوزه های انتخابیه بابل و قائم شهر اما تصمیم گیری اندکی دشوار و نفس گیر شده است.

*قائم شهر، جویبار و سوادکوه

در حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه و جویبار، با وجود این که از ابتدا جریان اصلاحات اعلام کرد در مرحله دوم تصمیم به سکوت گرفته، برخی اصلاح طلبان و منسوبان به آن ها، با عنوان حقیقی خود، ضمن تک روی، به دلیل منافع فردی و یا برخی حب و بغض ها، جانب یکی از گزینه ها را گرفتند. برای مثال ولی رعیت و اطرافیان او در کمال شگفتی از کمال علی پور -نماینده نزدیک به جبهه پایداری- حمایت و طیف وسیعی از هواداران خود را سرخورده و مایوس کرده اند.

  غلام گرزین -نماینده اسبق مجلس- و عبدالله رضیان -متتخب مرحله نخست مجلس دهم- نیز به حمایت از علی ادیانی راد برخاسته اند.

این در حالی است که هیچ کدام از جریان های اصلاح طلب و بزرگان این طیف سیاسی در استان، حاضر به حمایت تشکیلاتی از این دو گزینه نشده اند. تنها شورای مشورتی اصلاح طلبان قائم شهر در یک تصمیم محفلی و در غیاب برخی اعضا، شتابزده و نابخردانه نام یکی از این دو را در لیست خود قرار داد که با واکنش سرد سایر گروه ها و احزاب شهرستانی، استانی و کشوری مواجه شد.

مدتی بعد هم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قائم شهر که متشکل از 16 حزب و گروه سیاسی است، در بیانیه ای این گونه بر موضع سکوت خود تاکید کرد: «پس از برگزاری جلسات متعدد با دو نامزد حاضر در عرصه انتخابات و رایزنی و مشورت با بزرگان حوزه انتخابیه، جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قائم شهر در سوم فروردین نود و پنج با حضور نمايندگان احزاب  و تشکلهای اصلاح طلب  ١٦ گانه فعال در استان، تشکیل و بر اساس رای گیری به عمل آمده و با اکثریت آرا و با  احترام به هر دو نامزد محترم مرحله دوم و در راستای احترام به موازین لیست امید، اين شورا به گزينه سکوت در حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ  رسيد.»

*بابل

در حوزه بابل اما اوضاع برای تصمیم گیری اصلاح طلبان اندکی بهتر است، چه هر دو چهره ای که رقیب یکدیگرند حداقل اصولگرای رادیکال و شناسنامه دار نیستند و موضع علنی شفاف علیه دولت ندارند.

در این حوزه ابتدا نظرها بر روی همت الله طاهرنژاد میل می کرد، ولی به تدریج ترجیح داده شد تنها مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند تا خود از بین نیازآذری و طاهرنژاد، یکی را برگزینند.

*بیانیه شورا

امروز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران که متشکل از 16 حزب و گروه و تشکل سیاسی است، بیانیه ای صادر و سیاست خود را در هر دو حوزه انتخابیه مشخص کرد: بابل تشویق و قائم شهر سکوت.

متن کامل بیانیه که برای مازندنومه ارسال شده به این قرار است:

«شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات استان مازندران، با توجه به نداشتن نامزد اختصاصى در دور دوم انتخابات در دو حوزه ى انتخابيه بابل و قائم شهر و با بررسى همه جانبه ى سلوك فكرى نامزدهاى محترم و لحاظ كردن مرزبندى هاى سياسى موجود در فضاى كنونى كشور، نظر خود را در باره ى اين دو حوزه بدين شرح اعلام مى دارد:

١- در حوزه انتخابيه قائمشهر، سوادكوه، جويبار و سيمرغ، با توجه به نظر شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات اين حوزه، از هيچ نامزدى اعلام حمايت نمى كند.

٢- در حوزه انتخابيه بابل، با توجه به نتيجه نرسيدن شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات در اين حوزه، شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات استان، ضمن تشويق مردم شريف بابل به شركت گسترده در اين مرحله، از آنان دعوت مى كند تا به يكى از نامزدهاى محترم: آقايان طاهرنژاد يا نيازآذرى راى دهند.

به اميد شكل گيرى مجلسى توانمند، پاسخگو و متعهد به حقوق مردم.»

اینک شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران به عنوان فراگیرترین تشکیلات حامی دولت در مازندران، نیز لیست امید کشور استراتژی خود را برای روز دهم اردی بهشت ماه و مرحله دوم انتخابات در مازندران مشخص شده است، فقط می ماند برخی تلاش های فردی و خودسرانه معدودی اصلاح طلب شهرستانی له این نامزدها که نباید این مواضع را به اسم جریان حامی دولت تمام کرد.



  • يکشنبه 29 فروردين 1395-19:18

    احسنت بر تحلیل و درک تصحیح تان از شرایط موجود در حوزه انتخابیه قائمشهر واقعا برای برخی از مدعیان اصلاح طلبی و اصلاح طلب نا در حوزه انتخابیه قائمشهر باید تاسف خورد

    • يکشنبه 29 فروردين 1395-12:41

      بهترین کار همین بیانیه بود که صادر شد. شورای مشورتی قائمشهر درس بگیرد


      ©2013 APG.ir