تعداد بازدید: 3721

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 6 ارديبهشت 1395-13:23

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران:

برای رونق اقتصاد گردشگری جدی نبودیم/در بخش گردشگری تعیین تکلیف نداریم

عبدالله مهاجر گفت: هنوز در بخش گردشگری تعیین تکلیف درستی نداشتیم که بخواهیم حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران را ارزیابی کنیم/ در کلیت گردشگری فاصله زیادی با شرایط استاندارد داریم که این فاصله را بخش خصوصی می‌تواند کاهش دهد.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، اشکان جهان آرای: «عبدالله مهاجر» -رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران- است که به چند پرسش همشهری درباره اثرگذاری بخش خصوصی در گردشگری و چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاران پاسخ داد:

آقای مهاجر، به عنوان مسئول یک نهاد اقتصادی مرتبط با بخش خصوصی حضور سرمایه‌گذاران را در صنعت گردشگری استان‌های شمالی چطور ارزیابی می‌کنید؟

در کلیت گردشگری فاصله زیادی با شرایط استاندارد داریم که این فاصله را بخش خصوصی می‌تواند کاهش دهد. مشروط بر آن‌که امنیت سرمایه‌گذاران تامین باشد. سرمایه‌گذار به دنبال

سود است. شرایط حضور و فعالیت و امنیت سرمایه‌گذاری باید برای بخش خصوصی از هر نظر فراهم شود. با توجه مشکلات موجود، به نظرم هنوز در بخش گردشگری تعیین تکلیف درستی نداشتیم که بخواهیم حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران را ارزیابی کنیم.

این سودآوری مدنظر سرمایه‌گذار چقدر با درآمدزایی برای مردم منطقه در ارتباط است؟

طبیعی است که ظرفیت‌های خاموش اشتغال را در نوار شمالی کشور فعال می‌کند. اقتصاد گردشگری اقتصادی سودآور است. هر چه در حمایت از فعالیت بخش خصوصی در این سه استان توجه کنیم، راه برای رسیدن به نرخ پایین بیکاری در 3 استان شمالی هموارتر می‌شود. اما هنوز بخش خصوصی فضای مدنظرش را برای فعالیت در گردشگری شمال کشور فراهم ندید.

اتاق بازرگانی چه نقشی می‌تواند در این مسیر داشته باشد؟

 در بخش گردشگری هم مانند سایر بخش‌های اقتصادی، اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی و نهادهای دولتی متولی یک هدف مشترک به نام رونق اقتصادی دارند. امیدواریم با فضایی که دولت یازدهم ایجاد کرد و همین‌طور توجه جدی به گردشگری به عنوان یکی از منابع درآمدی در اقتصاد مقاومتی، موانع سر راه گردشگری را برداریم.

استراتژی خاصی برای رسیدن به این چشم‌انداز وجود دارد؟

بله. ما در اقتصاد گردشگری مسیر را می‌دانیم. اما برای ورود به آن جدیت به خرج ندادیم. باید مکانیزم درست‌تری را برای اجرا پیدا کنیم و حرکت ما به سوی کارهایی باشد که سود همگانی را دنبال می‌کند. در هر کدام از بخش‌های گردشگری داخلی و خارجی باید به سرمایه‌گذار ایده و الگو بدهیم و کمک و حمایت کنیم.


  • سه شنبه 7 ارديبهشت 1395-2:21

    آقای رئیس. همین قدر دست از سر مواهب طبیعی ما بردارید خاک پای شما می شویم. اگر در حریم کوه دماوند مجوز معدن ندهید. اگر در حریم غار اسپهبد خورسید مجوز برداشت شن و ماسه ندهید به خدا از شما هیچ چیز نمی خواهیم. خودمان گردشگری را فعال می کنیم تا تبدیل به صنعت شود. تاکی به قول های شما دلخوش باشیم. ما که از بس گفتیم و عمل نکردید خسته شدیم. شما چطور.

    • دوشنبه 6 ارديبهشت 1395-15:22

      حاج عبداله عزيز.....خواهشا گردشگري رو بيخيال..شما محبت كن ....بذار اين مسايل رو كارشناسان اظهار نظر كنند..صادقي عزيز سانسور نكن


      ©2013 APG.ir