تعداد بازدید: 3896

توصیه به دیگران 1

شنبه 11 ارديبهشت 1395-0:16

نیازآذری و ادیانی راد به مجلس دهم راه یافتند

دوگانه ای که به وزن اصلاح طلبی نیفزودند

برای برخی ناظران، پیروزی حسین نیازآذری و علی ادیانی راد در حوزه های بابل و قائم شهر کم تر از شکست همت الله طاهرنژاد و کمال علیپور اهمیت دارد، چرا که با وجود سکوت لیست امید در کشور و شورای اصلاح طلبان در مازندران، برخی اصلاح طلبان تک رو و قائم به فرد مثل ولی رعیت، جواد حق نظر، عسگری فقیه و محسن نریمان پشت نامزدهای شکست خورده ایستادند.


مازندنومه، سرویس سیاسی: در حالی که لیست امید در بسیاری از مناطق کشور، پیروز مرحله دوم انتخابات شد و مجلس دهم را نیروهای معطوف به دولت کنونی تشکیل خواهند داد، در بابل و قائم شهر اما نتیجه به نفع برخی از اصلاح طلب هایی که ترجیح دادند با پشت پا زدن به معیارهای حزبی و تشکیلاتی به نفع یکی از 4 نامزد این دوره به میدان بروند، رقم نخورد.

با وجود آن که لیست امید کشور و نیز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران ترجیح داد در دو حوزه بابل و قائمشهر سکوت کند، شورای مشورتی اصلاح طلبان و افرادی مثل جواد حق نظر، ولی رعیت و شیخ عسگری فقیه در قائم شهر و محسن نریمان و تعدادی از اصلاح طلبان شاخص بابل از نامزد خاصی حمایت کردند که هیچ کدام حائز حداکثر آرا نشدند و در ورود به مجلس ناکام ماندند.

برای برخی ناظران، پیروزی حسین نیازآذری و علی ادیانی راد در حوزه های بابل و قائم شهر کم تر از شکست همت الله طاهرنژاد و کمال علیپور اهمیت دارد، چرا که با وجود سکوت لیست امید در کشور و شورای اصلاح طلبان در مازندران، برخی اصلاح طلبان تک رو و قائم به فرد پشت نامزدهای شکست خورده ایستادند.

 این سیاست انحصاری شماری از اصلاح طلبان که ناشی از حب و بغض های شخصی بود و به شکست انجامید، نشان داد که هربار طیف اصلاح طلب، جمعی و تشکیلاتی وارد عرصه شود، قادر به اجماع اکثریت خواهد بود.

در بابل حسین نیاز آذری با حدود 3 هزار رای بیشتر از همت الله طاهرنژاد برنده شد و 4 سال دیگر حضورش را در پارلمان تمدید کرد و در قائم شهر و سوادکوه نیز علی ادیانی راد با حدود 3هزار رای بیشتر وارد مجلس دهم شد.

در حوزه قائم شهر علاوه بر کمال علیپور مهره هایی چون ولی رعیت و عسگری فقیه و جواد حق نظر که تمام قد برای او ایستادند و سخنرانی کردند نیز بازنده حتمی محسوب می شوند و در بابل هم محسن نریمان و تنی چند از اصلاح طلب های منطقه که برای طاهرنژاد کم نگذاشتند.

حسین نیازآذری که به طیف اصولگرایان معتدل وابسته است در مجلس نهم عضو کمیسیون کشاورزی بود. کمال علی پور هم که شکستش امشب قطعی شد، وابسته به طیف تندروی مجلس نهم و نزدیک به جبهه پایداری بود. علی ادیانی راد نیز که سابقه حضور در مجلس هشتم را دارد وابسته به طیف اصولگراست.

می توان گفت انتخابات جمعه در مازندران هیچ تاثیری در سنگینی وزنه نمایندگان اصلاح طلب و معطوف به دولت نداشته است، هر چند از نیازآذری تا کنون موضع تند و غیر اعتدالی خاصی شاهد نبودیم.

 


  • سوادکوهی کیجاپاسخ به این دیدگاه 1 1
    يکشنبه 12 ارديبهشت 1395-14:0

    ولی رعیت... اصلاح طلب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اینا کجا اصلاح طلب و اصلاح طلبی کجا... باید مفهوم اصلاح طلب باز شود تا این بندگان خدا هم ازاین اشتباه البته، در صورت امکان، بلکه رهایی یافته و اول خود را اصلاح کنند تا اصلاح طلب شوند. به امید خدا

    • شنبه 11 ارديبهشت 1395-15:2

      اصلاحطلبان قايمشهر حتما يه تجديد نظر بكنند وگرنه تو انتخابات شوراها حرفشون خريدار نداره

      • شنبه 11 ارديبهشت 1395-14:43

        از رعیت بعید بود بره پشت علیپور!!! مهره سوخته شد رعیت. دیگه حرفش خریدار نداره

        • شنبه 11 ارديبهشت 1395-20:58

          وقتی بعضی ها مثل عسکری فقیه و رغیت و حق نظر خود را در حدی می بینند که از خرد جمعی و عقلا تیم بهره نمی برند و می خواهند برنده را در چنگ خودشان داشته باشند و از بزرگانی و صاحب اندیشه هایی چون دکتر کریمی مله بهره نمی برند همین می شود زیرا اینها هیچ وقت قدرت بسیج کردن اصلاح طلبان را ندارند .
          البته بجا بود اینها وارد گود نمی شدند و چون دیگر دوستان عاقلانه عمل می کردند تا اصولگرایان با هم می افتادند و به چالش حزبی می رسیدند.

        • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه 2 1
          شنبه 11 ارديبهشت 1395-13:23

          سلام
          با نگاهی به عملکرد گذشته منتخبین انتخابات دیروز، هیچکدام چنگی به دل نمی زنند.
          امیدوارم منتخبین چهره ای متفاوت از خود نشان دهند.

          • شنبه 11 ارديبهشت 1395-12:48

            خوشبختانه در مازندران هيچ دلواپسي راي نياورده، مقيمي شجاعي، عليپور، فياضي، ناصري فعلا تا 4 سال نيستند ان شاالله مازندران ميره كه روي آباداني را به خودش ببينه

            • شنبه 11 ارديبهشت 1395-12:17

              اگه سروش و نریمان و فاطمی و کریمی که بعضیهاشون شدیدا با هم تضاد دارن ... از طاهرنژاد حمایت نمیکردن گرایشم به طاهرنژاد حفظ می شد. و به نظرم راحت رای می آورد. خصوصا با شایعاتی که تو دور اول انتخابات واسه نیاز و برادرش درست شده بود. ولی حضور سروش و نریمان کافی بود تا طاهرنژاد خیلی از رای ها رو از دست بده.

              • فيروزجاييپاسخ به این دیدگاه 5 2
                شنبه 11 ارديبهشت 1395-11:1

                وقتي كانديدايي با پشتوانه يك كانديد رد صلاحيت شده پا به عرصه رقابت ميگذارد نتيجه اي جز شكست برايش حاصل نخواهد شد

                • شنبه 11 ارديبهشت 1395-23:57

                  آقایان واقع گرا باشید. کدامیک از شما میداند اصولگرا و اصلاح طلب چیست؟به عملکرد نگاه کنید نه حزب و جناح!در قائم شهر ما دو حقوقی میخواهیم چکار؟کسانی که با گریه و قسم رای میاورند مطمئن باشید وفادار نیستند . کسانی تبلیغات منفی میکنند به مردم هم دروغ میگن...اکثر روشنفکران به حال قائم شهر تاسف خوردند!....4سال شروع میشود.....................

                • طالب نژادپاسخ به این دیدگاه 0 7
                  شنبه 11 ارديبهشت 1395-10:37

                  ای بهارستان ، " نیاز " من آنجا است حواست باشد
                  او نظر کرده ی اینجا است حواست باشد.
                  .
                  .
                  .
                  و این گونه بود که مرد اخلاق و عمل که فقط با خدا معامله کرده بود، با دعای "مادر" و همت و هوشیاری مردم فهیم بابل در بهارستان ماند.

                  • شنبه 11 ارديبهشت 1395-10:12

                    تو بابل اصلاحات شکست سختی خورد وقتی اصلاح طلبی مساوی با فامیلیت میشه اصلاح طلبان عافیت طلب میشن (حداقل صدهزار تا)تو خونه می مونند نامزد مورد حمایت اصولگریان با 2700 رای بیشتر میره مجلس

                    • شجاعی گونه کلاپاسخ به این دیدگاه 2 1
                      يکشنبه 12 ارديبهشت 1395-10:48

                      برای جریان اصلاح طلب بابل بسیار متاسفم که مسیر اشتباهی رفت.ای کاش به تشخیص و تصمیم مرد نازنین و استخوان دار بابل مهندس نریمان احترام می گذاشتند و تمکین می کردند. کجای نیاز به اصلاح طلبی می خورد.ایشان در دوم خرداد کجا بودند ایشان نسبت به سال چگونه موضع گرفت و پرسشهای بی شمار دیگر.برای آقایان سرخپر]اخوان ابوالحسنی و آقای سجودی و علی اصغر بزرگی بایی بسار متاسفم که پشت سر کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری و جبهه متجد اصولگرایان قرار گرفتند.به نظرم باید این افراد و سایرین از ترکیب شورای اصلاح طلبان بابل کناربروند چون حضورشان برای انتخابات آینده شورا خسارت بار است و این جماعت اهل مماشات و سازش و معامله هستند.ازطرفی به دوستان زجر کشیده و دردمند و پاکدست وصدیق آقایان دکترعلی اکبر سروش،احمد فاطمی، مهندس علی نیا،داود لطیفی و سایر دوستان با بصیرت و هوشمند و خیرخواه بابل و حومه سپاسگزارم.امیدوارم دوستان حامی استاد طاهرنژاد ازهم اکنون به فکر شورای شهر بابل باشند و چهرهای موجه و کارذان و پاکدست و نواندیش را حمایت کنند.

                    • شنبه 11 ارديبهشت 1395-7:34

                      همينكه هردو به دولت نزديك هستند براي مازندران كفايت مي كنه البته به كوري چشم بعضي از خائنين


                      ©2013 APG.ir