تعداد بازدید: 4088

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 13 ارديبهشت 1395-7:39

در جلسه شورای اداری مرکز استان مطرح شد:

هیچ چالش سیاسی در استان نداریم/ جشنواره گلابگیری دودانگه 24 اردی بهشت برگزار می شود

در جلسه شورای اداری ساری بیان شد: پنج کیلومتر از رودخانه تجن قابل کشتیرانی است و باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم/ جشنواره های سیب در چهاردانگه و گلابگیری در دودانگه برگزار می‌شود/مشکل مصالح پیمانکار پروژه ساری-تاکام رفع شود/ در مازندران هیچ چالش سیاسی وجود ندارد که مانع توسعه استان شود.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: احمد حسین‌زادگان در جلسه شورای اداری مرکز استان با اشاره به اینکه مازندران حواشی و خاصیت‌های خود را دارد، اظهار کرد: گروه‌های سیاسی بسیاری در استان داریم و همگرایی این گروه‌ها و رسیدن به توسعه اقتصادی، کار سختی است.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه انتخابات خوبی در استان برگزار کردیم، گفت: مردم مشارکت بالایی در استان داشتند و با وجود اینکه انتخابات حواشی و مشکلات خاص خود را دارد، با کمک خدا و همچنین همدلی و همزبانی، انتخابات آبرومندانه‌ای برگزار شد و نتیجه انتخابات هم برای مردم خیر و مبارک است.

این مسئول با بیان شورای عالی راهبردی ساری به میزبانی شورای شهر ساری، دبیری فرمانداری و با نظر آیت‌الله طبرسی تشکیل شده است، تصریح کرد: منافع مردم شهرستان باید به برخی اختلاف سلیقه‌ها ترجیح داده شود.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه مرکز نمایشگاه و همایش‌های بین‌المللی مازندران به واسطه نزدیکی به دریا می‌تواند موقعیت مناسبی در مرکز استان باشد، ادامه داد: مقدمات شرکت تعاونی توسعه عمران فراهم است و باید در قالب پروژه از سد تا تجن، در شکل مهندسی رودخانه، دستور مطالعاتی صادر شود.

وی با بیان اینکه از این سرمایه عظیم خدادادی در مرکز استان غافل هستیم، خاطرنشان کرد: پنج کیلومتر از رودخانه تجن قابل کشتیرانی است و باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه دو جشنواره سیب در چهاردانگه و گلابگیری در دودانگه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در قالب این جشنواره‌ها درنظر داریم بخش‌های مختلف شهرستان را به کشور معرفی کنیم، چرا که جذابیت‌های بخش‌های ساری از بسیاری نقاط دیدنی دنیا، کمتر نیست.

این مسئول با بیان اینکه سهم بری بودجه شهرستان ساری 13.6 درصد است، افزود: تقاضا داریم مشکل مصالح پیمانکار پروژه ساری-تاکام رفع شود چون این پروژه بین استانی است، حوادث بسیاری در این مسیر اتفاق افتاده و افرادی جان خود را از دست دادند و تسریع در پروژه از انتظارات ما است.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه حدود سه کیلومتر از مسیر پروژه کمربندی هفت‌تن را خریداری کردیم، گفت: مطالعات سد زارم رود انجام شده و می‌تواند فرصت توسعه در منطقه باشد.

*به زودی مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین کانون فرهنگی شمال کشور را برگزار می‌کنیم

در ادامه این نشست رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مازندران در سخنانی اظهار کرد: با شروع به کار دولت تدبیر و امید، مازندران از نعمت مرکز اسناد و کتابخانه ملی برخوردار شد.

لطف‌الله محمدنژاد با بیان اینکه به زودی مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین کانون فرهنگی شمال کشور را برگزار می‌کنیم، گفت: این کانون فرهنگی مربوط به سه استان مازندران، گلستان و گیلان است.

*جشنواره گلابگیری دودانگه 24 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

بخشدار دودانگه اظهار کرد: برای توسعه کشاورزی دودانگه 36 میلیون مترمکعب نیازمند آب هستیم و به همت دولت، مراحل عملیاتی سد فریم به زودی اجرایی می‌شود.

عباسی با بیان اینکه 300 هکتار کشت گونه مثمر در اراضی شیبدار داریم، افزود: از ویژگی‌های بخش دودانگه استفاده کرده و طرح های گردشگری را الگوی توسعه قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه مجتمع گردشگری در حاشیه رودخانه در دست اجرا است، گفت: وجود آب گوگردی از ویژگی‌های این طرح است که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون یک ریال از اعتبارات دولتی استفاده نکرده و در تابستان امسال فاز نخست این پروژه افتتاح می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از اراضی دودانگه زیرکشت گل محمدی است، تصریح کرد: نخستین جشنواره گلابگیری دودانگه 24 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

* زباله ساری 130 کیلومتر به خارج شهر حمل می‌شود

رئیس شورای شهر ساری هم در این نشست اظهار کرد: از مشکلات اساسی ما در مرکز مازندران بحث زباله است.

علیجان شمشیربند با بیان اینکه زباله ساری 130 کیلومتر به خارج شهر حمل می‌شود، افزود: قرار بود زباله فقط 6 ماه به پشتکوه حمل شود اما اکنون سال‌ها گذشته و این کار همچنان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان زباله سوز ساری باید با اعتبارات دولتی ساخته شود که رئیس جمهوری در سفر به مازندران در این زمینه به ما وعده دادند، گفت: آنچه مربوط به تهیه تجهیزات بر عهده شهرداری ساری بود انجام دادیم.

* هیچ چالش سیاسی نداریم

 استاندار مازندران در این نشست با بیان اینکه مردم استقبال بی نظیری از رئیس‌جمهور در سفر به مازندران داشتند، افزود: مازندران مهد یک دلی و همزبانی است و غرب، شرق و مرکز مازندران با یک نگاه مدیریت می شود.

ربیع فلاح با اشاره به اینکه سراسر مازندران یکصدا در جهت توسعه استان است، گفت: یکی از مشکلات مازندران بحث واگرایی‌هایی است که ضربه بسیاری به استان وارد کرده است.

این مسئول با بیان اینکه این افتخار را داریم که در مازندران هیچ چالش سیاسی وجود ندارد که مانع توسعه استان شود، تصریح کرد: نمونه آن انتخاباتی است که در هفتم اسفندماه داشتیم و عدالت در انتخابات و قانونمندی و مشارکت حداکثری رقم خورد.

فلاح با اشاره به سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، ادامه داد: رهبری با اولویت ویژه مطرح کردند که اقتصاد مقاومتی باید در راس امور اجرایی باشد و ما هم 57 مورد مشخص کردیم که در حوزه اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاری باید رفع شود، خاطرنشان کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری به همین منظور در استان تشکیل شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه یک سری از دریافت های استعلام باید حذف شود چون بروکراسی است، اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان داریم. رشد سرمایه‌گذای و اشتغالزایی مازندران سال گذشته مثبت بود و بیش از هزار واحد باید امسال راه‌اندازی کنیم چون بخشی از تعهد استان است.

این مسئول با بیان اینکه بعد از برجام هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مازندران اجرایی شده است، افزود: در سطح استان بالغ بر 70 هزار میلیارد ریال قرارداد همکاری بستیم که بعضی در حال اجرا است.

گفتنی است در این نشست برگزیدگان جشنواره مطبوعات فرمانداری ساری با موضوعات دفاع مقدس، سفر رئیس جمهوری به استان و انتخابات معرفی شدند و محمداسماعیل بخشی خبرنگار مازندنومه در بخش یادداشت با موضوع سفر ریاست جمهوری به مازندران، رتبه نخست را کسب کرد.

هم چنین استاندار مازندران در این جلسه از فرماندار ساری به خاطر تلاش هایش برای انتخاب ساری به عنوان یکی از شهرهای برتر گردشگری کشور در نوروز 95 قدردانی کرد.


  • دوشنبه 13 ارديبهشت 1395-20:37

    نمیدانم ملاک برتر بودن شهر گردشگری چیست اما در مقایسه با شهرهای بزرگ و گردش پذیری مانند اصفهان وشیراز و تبریز و همدان و ..... قبول اول بودن شهر ساری برای گردشگری خیلی سخت است /


    ©2013 APG.ir