تعداد بازدید: 3649

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395-8:51

با حضور وزیر علوم؛

خبرگزاری و نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه پیام نور افتتاح شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دانشگاه پیام نور دانشگاهی خاص و ویژه است و بنا به ماهیت و رسالت ویژه و منحصر به فردش، قابل قیاس با دیگر دانشگاه ها نیست/ رییس دانشگاه پیام نور: تلویزیون تعاملی دانشگاه پیام نور با هدف ارائه محتوای درسی به دانشجویان و فرهنگ سازی در این دانشگاه راه اندازی شده است.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: خبرگزاری دانشگاه پیام نور (یوپنا)به نشانی  www.upna.ir  با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مازندران و به نقل از روابط عمومی سازمان مرکزی، دکتر محمد فرهادی با حضور در خبرگزاری یوپنا ارتقای دانشگاه پیام نور در تمامی عرصه های علمی، پژوهشی، اختراعات، فرهنگی و آموزشی را قابل تقدیر دانست و گفت: دانشگاه پیام نور با قدمت نزدیک به 30 سال ، بسترهای توسعه آموزش عالی و عدالت آموزشی را فراهم کرده و امروز شاهد موفقیت این دانشگاه در تمامی عرصه های علمی، پژوهشی و اجرای روش های نوین آموزش الکترونیکی و فرهنگی هستیم.
 
وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه پیام نور گفت: فعالیت های چشمگیر دانشگاه پیام نور در زمینه محصولات کشاورزی، مهندسی صنعتی، پزشکی و ثبت اختراعات درخور توجه و قابل قدردانی است.

وزیر علوم، محصولات فرهنگی و دستاوردهای کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه پیام نور را منابع ارزشی غنی دانست که می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.

دکتر فرهادی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور امروز توانسته در عرصه های بین المللی و توسعه مراکز خارج از کشور بدرخشد، ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه با تقویت زیرساخت های آموزش الکترونیکی و ایجاد رشته های جدید بتواند در گسترش مرزهای دانش موثر باشد.

وی در پایان گفت: دانشگاه پیام نور دانشگاه نور، آگاهی، علم و دانش است که می تواند در زمینه های علمی، اقتصاد مقاومتی، تاسیس شرکت های دانش بنیان و تربیت انسانهای فرهیخته نقشی ارزنده ایفا کند.

گفتنی است با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه، گنجینه کتب ، 31 عنوان کتاب فرهنگی ، مرکز نوآوری و کارآفرینی و خبرگزاری یوپنا رونمایی شد.

رونمایی از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه پیام نور
 
نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه پیام نور با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

این نمایشگاه در راستای شعار دانشگاه پیام نور مبنی بر ارتقای کیفیت، ماموریت گرایی و کارآفرینی و با هدف ارائه آثار علمی، پژوهشی، فرهنگی، و اختراعات 31 مرکز استانی دانشگاه پیام نور و تعامل دانشجویان مخترع و مبتکر به صورت دائمی در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور دایر شده است.

گفتنی است در بازدید وزیر علوم از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه، جدیدترین محصولات کشاورزی ، مهندسی صنعتی، پزشکی، ربات ها و دیگر اختراعات دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه پیام نور معرفی شد.

  فعالیت واحدهای بین الملل دانشگاه پیام نور ارزنده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاهی خاص و ویژه است، گفت:این دانشگاه بنا به ماهیت و رسالت ویژه و منحصر به فردش، قابل قیاس با دیگر دانشگاه ها نیست.

دکتر فرهادی با تاکید بر لزوم تقویت و ساماندهی دانشگاه پیام نور در زمینه آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و الکترونیکی افزود: دانشگاه پیام نور باید در مسیر اساسنامه و ماموریت هدفمند خود به شکل ویژه بازنگری و تقویت شود.

وی ضمن اشاره به گستردگی دانشگاه پیام نور در خارج از کشور گفت: فعالیت واحدهای بین الملل دانشگاه پیام نور با حضور در 64 کشور و جذب دانشجوی خارجی ارزنده است و تقویت مراکز بین الملل این دانشگاه باید در دستور کار قرار گیرد.

دکتر فرهادی همچنین بر پذیرش مشترک دانشجو با پژوهشگاه ها و دانشگاه های داخل و خارج از کشور تاکید کرد و یادآور شد: دانشگاه پیام نور می تواند با تعریف رشته های جدید و فراهم کردن زیرساخت های لازم در زمینه استفاده از سینمای مفهومی و دیگر فناوری های روز دنیا در زمینه آموزش از دور، نقش ویژه ای در توسعه و گسترش مرزهای دانش داشته باشد.

وی کمبود دانشجو در کشور را مهم ترین مسئله آموزش عالی کشور دانست و گفت: طبق آمار سازمان سنجش آموزش کشور ، دانشگاه های ما با حدود 300 هزار صندلی خالی مواجه هستند که این مسئله چالشی برای تمامی دانشگاه های دولتی، آزاد، فنی حرفه ای و علمی کاربردی است.

وی از تهیه سند گفتمان توسعه آموزش عالی در راستای طرح آمایش در وزارت علوم خبر داد و گفت: در این سند بسیاری از چالش ها در حوزه آموزش عالی ، راهبردها و برنامه اقدام و عمل مطرح شده است .

دکتر فرهادی افزود: در طرح آمایش آموزش عالی، دیپلماسی علمی، آموزش مهارتی، توزیع جغرافیایی مناسب، پذیرش متناسب با امکانات و استعدادها، متناسب بودن رشته ها، عادلانه کردن آموزش عالی و بسیاری دیگر از مسائل آموزش عالی مطرح و راهبردهایی دیده شده که در صورت اجرا می تواند راهگشا باشد.

وی با عنوان اینکه کارآفرینی تمام مسئولیت آموزش عالی نیست، گفت: کارآفرینی و آموزش مهارت های لازم بدون شک اصلی مهم در عرصه آموزش عالی به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد اما نباید از بحث آموزش نیز غفلت کرد چرا که بسیاری از افراد صرفا علاقه مند به کسب آموزش هستند .

وزیر علوم ارائه بیشتر آموزش های مهارتی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را نیز ضروری دانست و گفت: اگر به رشد اقتصادی 8 درصد برسیم که در دولت تدبیر و امید نیز بر این مهم هدف گذاری شده است، می توانیم بسترهای اشتغال حدود 800 هزار فارغ التحصیل دانشگاه را فراهم نماییم و آنچه که اکنون مهم است، تقویت آموزش های مهارتی، بازنگری در رشته ها و ایجاد رشته هایی است که در آینده کشور به آنها نیاز دارد.

وی در پایان گفت: دانشگاه پیام نور که نامش از علم و آگاهی و نور است، با هدف توسعه عدالت آموزشی تاسیس شد و از ابتدای تاسیس بسیاری از افراد، این دانشگاه را به سبب ماموریت و شیوه خاص آموزشی ، انتخاب کرده اند. این دانشگاه جایگاه خاص و ویژه ای را به سبب ماهیت و رسالتش در بین مخاطبان خود دارد که باید آن را تقویت کند.

راه اندازی تلویزیون تعاملی در دانشگاه پیام نور/ برنامه تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی
 
دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی از راه اندازی تلویزیون تعاملی (IPTV) در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: تلویزیون تعاملی دانشگاه پیام نور با هدف ارائه محتوای درسی به دانشجویان و فرهنگ سازی در این دانشگاه راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه از طریق تلویزیون تعاملی می توانیم علاوه بر ارائه دروس، محتواهای فرهنگی، علمی ، پژوهشی و ... را در زمان فراغت دانشجویان عرضه کنیم، اظهار داشت: این تلویزیون برای نخستین بار در دانشگاه پیام نور راه اندازی شده و در حال تدوین محتوای لازم و مورد نیاز مخاطبان این دانشگاه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات و گسترش آموزش الکترونیکی در خارج از کشور گفت: دانشگاه پیام نور قصد دارد در برنامه ای هدفمند ضمن تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی در خارج از کشور در زمینه گسترش زبان فارسی و انتقال فرهنگ کشور در خارج از مرزها پیشگام شود.

دکتر رستمی گفت: دانشگاه پیام نور بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور است که باحدود 4 هزار عضو هیات علمی و قریب 700 هزار دانشجو نقش ارزشمندی در آموزش عالی کشور ایفا می نماید و ارتقای کیفی بیش از هر مسئله دیگری در این دانشگاه مورد توجه است.

دکتر رستمی با اشاره به عملکرد دانشگاه پیام نور در 8 ماه گذشته گفت: از 204 عضو علمی در مرتبه دانشیاری و استادی ، یک پنجم آنها در مدت 8 ماه گذشته ارتقا یافته اند و برند دانشگاه محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور برای حرکت در مسیر واقعی و هدفمند خود نیازمند برنامه ای راهبردی است که در این برنامه افق آینده دانشگاه ترسیم شود و در این راستا شورای تحول دانشگاه پیام نور با حضور جمعی از برجستگان آموزش عالی تشکیل شده و در حال تدوین برنامه راهبردی دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر عملیاتی نمودن شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده، گفت: دانشگاه پیام نور در این راستا شعار «ارتقای کیفیت، ماموریت گرایی و کارآفرینی» را در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین به چاپ بیش از 1023 مقاله علمی پژوهشی در دانشگاه پیام نور طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: یک سوم این مقالات ISI هستند و دانشگاه پیام نور به لحاظ کیفی یکی از کیفی ترین دانشگاه های کشور است کما اینکه در رده بندی پایگاه استنادی ISC نیز توانسته به رتبه های قابل قبولی دست یابد.

وی از تفویض اختیار به مراکز و واحدهای دانشگاه خبر داد و گفت: بدون شک با تفویض اختیار به استانها بسترهای تسهیل امور فراهم شده و با نظارت بیشتر بر حسن اجرای عملکرد مراکز استانی، به سمت ارتقای کیفی بیشتر گام برمی داریم.

دکتر رستمی تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی، کسب درجه علمی پژوهشی مجلات تخصصی دانشگاه، برگزاری مستمر جلسات هیات ممیزه، افتتاح 57 پروژه عمرانی ، امضای تفاهم نامه با مراکز علمی پژوهشی، دانشگاه، وزارتخانه و بانک ها را از دیگر اقدامات دانشگاه پیام نور در جهت ارتقای کیفی عنوان کرد.


  • دوشنبه 27 ارديبهشت 1395-15:10

    در مورد دلایل خالی بودن 75 درصد از ظرفیت مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور مازندران چیزی نگفتند؟؟!!


    ©2013 APG.ir