تعداد بازدید: 3842

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 28 ارديبهشت 1395-10:3

عضو شورای شهر ساری:

پیامک استعفا را ندیدم/ برایند عملکرد شهردار ساری مثبت است

سید محمد جعفری گفت: به عنوان عضو شورای شهر از استعفایی مطلع نیستم. کدام استعفا؟/ تنها راه نجات اقتصاد استان گردشگری است/ نمایندگان مازندران نتوانستند آن طور که شایسته است توسعه استان را رقم بزنند/ در عرصه انتخابات فعال بودم و انرژی گذاشتم. اما به عنوان عضو شورای شهر و استفاده از پتانسیل مدیریت شهری خیر. اگر کسی اینکار را انجام دهد اشتباه است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، رضا شریعتی: سيد محمد جعفري متولد ۱۳۵۹ داراي مدرك تحصيلي كارشناس ارشد عمران و دانشجوی سال آخر دوره دكتری مديريت شهري است. او رئيس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف كنندگان كشور و مدرس دانشگاه است. رئیس کمیسیون مدیریت واردات ایران، رئیس کمیسیون بازرگانی حمل و نقل و واحد گمرکی مازندران، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور، عضویت در شورای شهر ساری و رئیس دبیر خانه انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده در مجلس شورای اسلامی از دیگر سمت های این مدیر جوان مازندرانی است. با او در دو حوزه اقتصاد و مدیریت شهری مرکز استان گفت و گو کردیم.

* در حال حاضر تراز تجاری ایران مثبت است یا منفی؟

بعد از سالیانی دراز، تراز تجاری ایران مثبت شد. با وجود آن که این بحث را رسانه ها در بوق وکرنا کردند، اما معتقدم نباید این موضوع ما را خوشحال یا ناراحت کند. آمریکا که به باور برخی اقتصاد اول دنیا را دارد، دارای تراز تجاری منفی است و بزرگترین وارد کننده دنیا است.

*با توجه به آنچه گفتید، در عرصه اقتصاد وارد کردن چه نوع کالایی مهم است؟

 کالا ها را به سه دسته  مصرفی، واسطه ای و سرمایه ای تقسیم بندی می کنیم. واردات کالای مصرفی بسیار ناخوشایند است و نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد. اما در مورد سرمایه ای با توجه به آنکه زیر ساخت تولید و اشتغال ماست، طبیعتا مثبت است. ما در مدیریت اتاق ایران به دنبال تدابیری برای  افزایش واردات سرمایه ای و کاهش واردات مصرفی هستیم. مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: "به دنبال وارداتی بروید که زیر ساخت تولید باشد و یا به دنبال تقویت محصولات صادرات محور باشید."

* وضعیت صادرات ما چطور است؟

در خصوص صادرات هم معتقدم در کشور باید ارزش افزوده ایجاد کند تا صادرات مثبتی تلقی شود.

*  واردات بی رویه برنج در فصل برداشت، سال هاست بر پیکره تولید مازندران ضربه زده است. تمایل داریم نظر شما را بشنویم.

 باید بدانیم طوری واردات را مدیریت کنیم که به کشاورزی ما لطمه نزند، حتی اگر بنا بر گزارش کارشناسان وزارتخانه، میزان تولید و مصرف ما متفاوت باشد و ناچار به واردات باشیم در زمان عرضه برنج مازندرانی نباید سیاست واردات محور داشته باشیم و باید واردات را ممنوع کنیم. نباید بگذاریم کمر شالیکار با وارادت بی رویه خم شود. به عنوان رییس اتاق کمیسیون واردات و یک مدیر بازرگانی با هر سیاستی که به کشاورز مازندرانی ضربه بزند برخورد می کنم و نمی گذارم کشاورز مازندرانی دچار چالش شود.

*مهم ترین محور توسعه استان مازندران را چه می دانید؟

مهم ترین محور توسعه استان مازندران گردشگری و توجه به زیرساخت های گردشگری است. تنها راه نجات اقتصاد استان و اشتغال هم همین گردشگری است. برای مثال شهرستان ساری پتانسیل زیادی در بخش دریا، رودخانه تجن، جنگل و کوهپایه دارد. این موهبت خدادادی نقطه مثبتی برای ما تلقی می شود. نباید فراموش کرد توسعه گردشگری، توسعه اقتصاد و توسعه گردشگری است.

*  عملکرد نمایندگان مازندران را در این زمینه چطور ارزیابی می کنید؟

متاسفانه نمایندگان مازندران نتوانستند آن طور که شایسته است توسعه استان را رقم بزنند. البته دلیل پیشرفت نکردن استان نخواستن، نتوانستن و یا ضعف نمایندگان نیست، بلکه کار کردن در مازندران دشوار است. مثلا در کویر به راحتی می توان زمین تملک کرد و جاده ساخت اما در مازندران برای ساختن راه و جاده با مشکلات مواجهیم. برخی زمین ها هم جنگلی و یا کوهپایه ای هستند.

به نظر من نمایندگان مرکز استان به خصوص آقای یوسف نژاد با دو دوره نمایندگی و حضور در دولت که از قبل دارد و آقای دامادی با تجربه ای که کسب کرد با تعامل با هم در مجمع نمایندگان می توانند سبب توسعه و پیشرفت استان شوند.

* عملکرد شهردار ساری را چطور می بینید؟

عملکرد به برایند کاری شما بر می گردد، باید دید برایند مثبت است یا منفی؟ اگر برایند مثبت باشد مردم رضایت دارند. قطعا برایند عملکرد شهردار ساری مثبت است. امیدوارم در همین مسیر حرکت را مستمر داشته باشیم و ضعف های موجود مدیر شهری را به عنوان نمایندگان مردم دلسوزانه و بدون غرض  مطرح و برطرف کنیم. البته به ارائه راهکار و حمایت هم نیاز داریم.

* اخیرا شاهد اختلاف در شورای شهر ساری بودیم. در این مورد چه نظری دارید؟

طبیعتا تضارب آرا با تعداد زیادی افراد ایجاد می شود و البته این تضارب آرا را خوب می دانم. اگر تصارب آرا نباشد نمی توانیم خروجی را به سمت بالندگی و مثبت پیگیر باشیم. من معتقدم این اظهارنظرها مفید است به شرط آنکه تعامل شورایی و فهم گروهی را داشته باشیم.

تضارب آرا خوب است، اما وقتی چیزی به رای گذاشته می شود، چه موافق و چه مخالف موظف به تمکین رای اکثریت هستند و نباید به دنبال حاشیه سازی و منافع خود بود.

*برخی مدیران شهری شب انتخابات اخیر وارد کارها و فضای تبلیغاتی شدند. نمونه بارز آن استعفای شهردار ساری دو روز مانده به 7 اسفندماه است. در این خصوص چه نظری دارید؟

به عنوان عضو شورای شهر از استعفایی مطلع نیستم. کدام استعفا؟

*پیامک استعفای شهردار در رسانه ها و فضای مجازی موجود است. کلی هم یادداشت و خبر در این زمینه منتشر شد

بنده به عنوان عضو شورای شهر پیامکی ندیدم. خوشحال می شوم نشانم دهید و ببینم. بنده هیچ استعفای رسمی را ندیدم. البته شایعات را در شبکه اجتماعی دیدم و خواندم اما استعفای رسمی را ندیدم و شهردار هم چیزی به من نگفت.

*در مورد ورود افرادی از مجموعه شهرداری و شورای شهر به کارهای تبلیغات انتخاباتی چطور؟

می شود مثال بزنید؟

*نظیر استارت جریان سیاسی موسوم به عملگرایی توسط شهرداری و برخی اعضای شورای شهر.

بنده به عنوان عضو شورای شهر از این مجموعه ها مطلع نیستم و شرکت نکردم. اما جریان عملگرایی موضوع دیگری در مدیریت شهری است و به اجرای پروژه های شهری بر می گردد.

* نشریه عضو شورای شهر ساری شب انتخابات در نوشته ای موضوعی را مطرح کرد که: "ببین عبوری چی میگه...

اجازه دهید حرف تان را قطع کنم. آقای پیری یک شخصیت شان عضو شورا و یکی از آنها مدیر مسئول نشریه تمشک است. ایشان نظر شخصی خود را اعلام کرد نه به عنوان عضو شورا. بنده هم به عنوان عضو شورا اگر بیام و از توانمندی های شورای شهر و مدیریت شهری برای انتخابات استفاده کنم خلاف است اما اگر به عنوان شهروند در ستاد کسی فعالیت کنم اشکالی ندارد و مفید است. خود من در عرصه انتخابات فعال بودم و انرژی گذاشتم. اما به عنوان عضو شورای شهر و استفاده از پتانسیل مدیریت شهری خیر. اگر کسی اینکار را انجام دهد اشتباه است.

* بگذریم... برخی بر این باورند که ظرفیت های گردشگری ساری نسبت به غرب مازندران کامل نیست. قبول دارید؟

ببینید من مقایسه ساری را با غرب استان درست نمی دانم. نباید مرکز استان را با زیر مجموعه مقایسه کنیم. ما به عنوان مرکز استان، ساری را باید با مراکز استان های دیگر نظیر تبریز، اصفهان و شیراز مقایسه کنیم. ما تا ساری مد نظر و کامل فاصله داریم و موظفیم به سمت اهداف مان حرکت کنیم.

*مهم ترین پروژه ها و طرح های در دست اقدام مدیریت شهری چیست؟

در سال 95 معتقدیم تمام پروژه ها و طرح های در دست اقدام سال قبل کارش تمام شود و به بهره برداری برسد. در جلسه شورای شهر و شهرداری تاکید کردیم تا پروژه های سال گذشته تمام نشد پروژه جدید شروع نکنیم.

در سال 95 بالغ بر پانصد میلیارد تومان در مرکز استان مصوب شد و امیداوریم با تحقق این بودجه در مسیر حرکت پروژه ها پیش برویم و مردم بتوانند به طعم تحقق پروژه ها برسند.

* نظر شما در خصوص این نام ها و واژه ها چیست؟ کوتاه بفرمایید

ربیع فلاح جلودار: تعامل

محمود احمدی نژاد: (می خندد) شجاع اما...

ساری: شهر من

حسن روحانی: تدبیر ومنطق

علی اصغر یوسف نژاد: سیاستمدار

محمد دامادی: نماینده مردمی


  • حمايت از حقوق مصرف كنندگان پاسخ به این دیدگاه
    شنبه 8 خرداد 1395-7:27

    شاید فرصتی است با جناب جعفری راجع به شیرآلات بخاری های گازی و آبگرمکن های گازی صحبت کنیم .
    میلیون ها مصرف کننده ضرر می دهند چرا که سازندگان شیری را نصب می کنند که تنظیمشان سخت و یا غیر ممکن است و کارآیی آن اغلب، فقط برای روشن کردن و یا خاموش کردن بخاری ها و آبگرمکن ها است .
    از توجهی که می کنید ممنون .

    • شنبه 1 خرداد 1395-12:45

      آقای به اصطلاح دکتر جیگر خودتی نه مردم با این جواب دادنت برای خودم متاسف شدم که چرا دور قبل بهت رای دادم

      • جمعه 31 ارديبهشت 1395-14:54

        ایشون با ابنهمه پست ریاستی و دانشجو بودن، فرصتی هم برای رسیدگی به مشکلات ساری به عنوان عضو شورای شهر دارند؟

        • چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395-21:35

          با سلام. دوستان اشتباه نکنید در انتخابات شورای شهر به کسانی رای دهیم که از قشر متوسط جامعه و کارشناس ومتخصص باشد کسی که یک واحد اپارتمان میفروشد نزدیک سه میلیارد وکارش این است دلسوز مردم نخواهد بود و نمیداند که مردم چه میکشند البته نمیخواهم تخریب کنم چون این شخصیتهای بزرگوار شورای شهردارهستند تا شورای مردم .البته در این انتخابات به همت مردم حماسه ای دیگر رقم میزنیم به امید خدا

          • چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395-7:24

            مصاحبه براي هدف خاص!!!!!!؟؟؟؟؟
            باسلام
            رسانه وحبرنگار رسالتي دارنذبسيارمهم
            اما شما جهت دهي كني وتمام مصاحبه روعليه شخصي يا له جرياني خبرسازي كني به نظربنده كارشايسته اي نبود مخلص كلام دكترجعفري راجع به شهرداري ومديريت شهري عبوري :
            : عملکرد شهردار ساری را چطور می بینید؟

            عملکرد به برایند کاری شما بر می گردد، باید دید برایند مثبت است یا منفی؟ اگر برایند مثبت باشد مردم رضایت دارند. قطعا برایند عملکرد شهردار ساری مثبت است. امیدوارم در همین مسیر حرکت را مستمر داشته باشیم .
            ولي ازتيترخبرشما كد.وم پيامك!
            عملكردشهردارساري!
            اختلاف درشورا!
            برخي مديران شب انتخابات ورودكردند!
            باز سوال كرديد ورودافرادي ازمجموعه شهرداري به كارهاي انتخابات!
            استارت جريان عملگرايي!
            نشريه عضوشورا!مقايسه گردشگري ساري باغرب استان!
            درسرآخر هم خواستي به نفع ....نظربده كه تكميلش كردي نوشتي دامادي ....

            • چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395-10:11

              آقای امور رسانه های شهردارساری
              هر رسانه ای با اهداف خودش می ره مصاحبه می کنه. مسئولان هم باید به تمام پرسشها پاسخ بدن. نه این که ضعیف جلوه بدن و بگن من خبر ندارم. من نمی دونم. من ندیدم.
              طبیعیه که در مصاحبه سوالهای چالشی هم مطرح میشه. این کامنت شما بی معنا بود. خب بیاد سوالهایی که شما دوست دارید رو بزاره؟ مگه سوالها دروغ بود؟ مگه شهردار کار تبلیغی نکرد موقع انتخابات؟ شهردار ساری حتی به قائمشهر رفت و برای کمال علیپور هم این سری و اون سری سخنرانی تبلیغی کرد که البته رای نیاورد این بنده خدا. کلا شهردار شما یه مدتیه هرکار می کنه به در بسته می خوره. اتاق فکرش باید بهش مشورت بدن
              با تشکر. شهروند ساروی که کمی خبرنگاری سرش می شه!

              • پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395-7:45

                شهروندعزيز
                باسلام
                بدوا از نقد محترمانه شما سپاسگذارم ضمنا رسانه دراطلاع رساني بايدضمن امانتداري غرض ورزي را كناربذاردفرمايش حضرت عالي درست رسانه هاي ما تفكر وبينش ساسي دارند اما كل مصاحبه فقط جهت دهي بودبرعليه شخصي وبه له شخص ديگر !!!؟؟

            • سه شنبه 28 ارديبهشت 1395-23:2

              «رئيس انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف كنندگان» ؟ ! مگر درکشورمان مصرف کنندگان حقی هم دارند؟ که انجمنی داشته باشند و رئیسی ؟

              • چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395-15:41

                بله داریم. البته بیشتر مردم نمی دونن. یکبار که فروشنده کالا یا عرضه کننده خدمات سرتون رو کلاه گذاشت با این انجمن مکاتبه کنید و نتیجه اش رو ببینین.

              • مهندس علیپاسخ به این دیدگاه 3 1
                سه شنبه 28 ارديبهشت 1395-14:52

                این آقا هم هر چه ازشون می پرسید ، می گوید خبر ندارم . این چه عضو شورائی است که از هیچ موضوع مربوط به شهرداری و شورا خبر ندارد !!!!؟
                چقدر دانشجو در این شورای شهر ساری داریم ، بهتر نیست اول تحصیلشان را تمام کنند بعد وارد عملیات اجرائی شوند ؟ این آقا اگر دانشجوست پس چرا همه جا خود را دکتر معرفی کرده است !!!!؟؟؟؟
                ...


                ©2013 APG.ir