تعداد بازدید: 4061

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 2 خرداد 1395-11:13

معاون رییس جمهوری، استاندار مازندران و 4 منتخب مجلس دهم در جلسه حزب اعتدال و توسعه مازندران

دست دولت پر است، طبل دلواپسان شنیده می شود/مظلوم ترین دولت بعد از انقلاب، دولت روحانی است

در نشست حزب اعتدال و توسعه مازندران بیان شد: نوبخت: چه خوب است به جای تشکیلات زیرزمینی، یک حزب شفاف داشته باشیم/ یوسف نژاد: در تمام  جلسات حزب اعتدال و توسعه از ابتدا شرکت کردم/محمدنژاد: مظلوم ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی، دولت روحانی است/ رضیان: به عنوان وکیل ملت حامی دولت خواهیم بود/ ادیانی: مشکلات ما از فقر منابع نیست بلکه در نبود برنامه ریزی در تخصیص مناسب اعتبارات است/ نانوا کناری: مازندران طرح هایی با عمر ۲۹ساله دارد که هنوز هم نیمه کاره است.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: دومین نشست سراسری حزب اعتدال و توسعه مازندران با منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با حضور دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در ساری برگزار شد.

مهدی قاسمی در این نشست اظهار کرد: حزب اعتدال و توسعه شاخه مازندران توانست سه کرسی در مجلس را به خود اختصاص دهد و 5 کاندیدای مشترک هم در لیست امید داشتیم.

وی با بیان اینکه آمادگی برای حضور در انتخابات شورا و ریاست جمهوری در دستور کار حزب قرار گرفته است، افزود: با منتخبان دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی نشست برگزار کردیم و بسیاری از منتخبان در این نشست حضور پیدا کردند.

دبیر حزب اعتدال و توسعه مازندران گفت: برای آموزش نیروهای فکری، برنامه‌ای را از ماه آینده شروع می‌کنیم.

*احزاب در زمان انتخابات فقط فراخوان دهند

در ادامه این نشست منتخب مردم ساری و میاندورود در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: عضو هیچ حزبی نیستم اما در تمام  جلسات حزب اعتدال و توسعه از ابتدا شرکت کردم.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم راهی که این تشکیلات می رود مسیر خوبی است، افزود: یکی از نیازهای اساسی مسایل سیاسی همین موضوع حزب است که شکر خداوند در حال  انجام است.

یوسف نژاد با اشاره به موضوع  آموزش در حزب ابراز داشت: احزاب باید در شرایط مختلف و در راستای توسعه استان و‌ کشور هم بیانیه دهند و هم در رخدادهای مختلف سیاسی اظهار نظر کنند.

وی گفت: مسیر طی شده حزب اعتدال و توسعه در زمان محدود نمره خوبی را در مقایسه با دیگر احزاب در مازندران دارد.

منتخب لیست امید در مازندران با بیان اینکه نقدی در فعالیت دیگر احزاب وجود دارد و آن این است که تنها در زمان انتخابات ورود پیدا می کنند، افزود: باید فعالیت احزاب در طول سال به گونه ای باشد که فقط در زمان انتخابات فراخوان دهند.

یوسف نژاد گفت: امیدواریم افراد مخالف و مخصوصا جوانان با استفاده از ظرفیت های احزاب بتوانند توانایی خود را نشان دهند.

*باب انتقاد مشفقانه را نبستیم

حسین فقیه در این مراسم با بیان اینکه مردم در انتخابات به منطق اعتدال رای دادند و اعتقاد داریم که این گفتمان قدرت اقناع مردم را دارد، اظهار داشت: مازندران جزو استان هایی است که در انتخابات ۹۲رویکرد خوب و قابل قبولی داشتند.

وی با اشاره به استراتژی سیاسیون حامی گفتمان رئیس جمهوری جهت رقم خوردن استقبال بسیار پرشور مرم مازندران از آقای روحانی شد، افزود: این استراتژی در انتخابات مجلس هم موثر واقع و تعامل با اصولگراهای معتدل و اصلاح طلبان منجر به انتخاب نامزدهای لیست امید شد.

فقیه به تلاش حزب اعتدال و توسعه در مازندران در راستای حمایت از دولت اشاره کرد و گفت: با وجود همه این مسائل باب انتقاد مشفقانه را نبستیم و سعی کردیم فضای دولت را پیش ببریم.

این مسئول حزب اعتدال و توسعه مازندران به شعار تغییر دولت اشاره کرد و ابراز داشت: امروز با حذف نیروهای افراطی از مجلس باید فضای بهبود شرایط سیاست داخلی و اقتصاد معیشتی مردم رخ دهد.

وی با بیان اینکه توجه ویژه دولت در خصوص موضوعات اعتباری پروژه ها در مازندران عملیاتی شده است افزود: خواهش ما این است که در این موضوع عنایت ویژه ای صورت پذیرد تا پاسخگوی انتقادهای جریان های سیاسی و مردم باشیم .

فقیه گفت: در ۲۲شهرستان ۱۵دبیر انتخاب شدند و تلاش خواهیم کرد که در انتخابات آتی  نیز همراهی مضاعفی با جریان دولت داشته باشیم.

*مظلوم ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی، دولت روحانی است

مسئول شورای اطلاع رسانی حزب اعتدال و توسعه شاخه مازندران هم در سخنانی اظهار کرد: ما می‌خواهیم این گفتمان زنده بماند اگرچه در این حلقه نباشیم.

لطف‌الله محمدنژاد با بیان اینکه در روزگاری شعار عدالت و مهر دادند اما بی عدالتی و بی مهری و فساد و اختلاس و بی حرمتی دیدیم، افزود: به ارکان و شخصیت های بزرگ نظام بی حرمتی کردند. مردم هشت سال جز دروغ نشنیدند و با جلوه های رمالی و جادوگری و رشوه و هرچه بود بر این مردم تاختند و مردم وقتی در انتخابات دیدند شخصیت بزرگواری مانند هاشمی آمده است بارقه های امید در این گرفت و سونامی مردم به سوی این شخصیت بزرگ به گونه ای بود که اگر می ماند چه اتفاقاتی می افتاد.

وی با بیان اینکه مردم آب سردی بر سر گفتمان های کاذب پاشیدند چون رئیس جمهوری از سر اعتدال بر سر کار آمد، افزود: همه مشکلات کشور، نداشتن توان مالی نیست بلکه نداشتن مدیریت کافی است. اگر بتوانیم در مدیریت ها کسانی را که صاحب اندیشه و تفکر هستند و باور به این گفتمان دارند بر سر کار بیاوریم این مسائل رفع می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از ان انتخابات فضای کشور به گونه ای شد که عده ای تصور می کردند در همه کارها مصونیت دارند دست شان کوتاه شد، گفت: این افراد حالت دفاعی گرفته بودند و در قالب دلواپسان، تشکیل جلسه دادند و با وجود اینکه دست ما پر بود اما طبل آنها شنیده شد.

محمدنژاد تصریح کرد: این گلایه وجود دارد که چرا این افراد امروز در حالت تهاجمی قرار دارند، تریبون ها دست آنهاست و دولت را می کوبند و برجام را این گونه به مردم معرفی می کنند و صدای دولت به جایی نمی رسد و مظلوم ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی، دولت روحانی است.

وی با بیان اینکه ما به میدان نیامدیم که کدخداگری کنیم، ادامه داد: در شرایط مساوی هم اگر مدیریت ها تقسیم شود حق با مجموعه است اما افراد ضعیف تری در مدیریت ها گنجانده شدند و دوستان ما مورد بی مهری قرار می گیرند.

* به هیچ حزب و گروهی معترض نشوید

در بخش دیگری از این نشست محمدباقر نوبخت اظهار کرد: حزب از نظر ما یک آموزشگاه بود تا تجارت را منتقل کنیم و به اتاق فکر برویم و به همین جهت وقتی مسئولیت حزب بر عهده من گذاشته شد تصمیم گرفتم وارد مجلس نشوم و این انتقال تجربه را انجام دهم.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه در منطقه و حوزه انتخابیه هم بسیار مورد انتقاد قرار گرفتم، افزود: در 4 دوره ای که نماینده بودم رای نخست را داشتم و گاهی رای من با مجموع آرای استان برابری می کرد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه حزب خانه من بود و عمده وقتم را در حزب می گذراندم، گفت: دوره غربت بود و برای تمیز کردن دفتر حزب هم خودم اقدام می کردم و امروز هم اعتقادم به جوانان حزب است.

وی با بیان اینکه قصد دعوا و درگیری با هیچ یک از جریانات را نداریم، تصریح کرد: اعتقاد داریم بستری فراهم کنیم که شایستگان کشور را در آنجا گرد هم آوریم. کمک به نظام گاهی در دفاع از اسلامیت و جمهوریت نظام در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی است و امروز شهدای مدافع حرم چنین کاری کردند و به مازندرانی ها تبریک می گویم که چنین فرزندانی را تقدیم کردند. گروهی در عرصه اقتصاد و گروهی هم در عرصه سیاست به کشور کمک می‌کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه چه خوب است به جای تشکیلات زیرزمینی، یک حزب شفاف داشته باشیم، ادامه داد: حزب اعتدال و توسعه، یک حزب قانونی است. اکنون بسیار خوشحالم که  چهره های باتجربه و جوان در این حزب کنار هم آمدند.

وی به حاضران گفت: احترام همه را حفظ کنید و به هیچ حزب و گروهی معترض نشوید. مردم سره و ناسره را از هم تشخیص می دهند. اگر قرار است از روش های غیراسلامی پیش برویم دیگران پیش می رفتند.

این مسئول ادامه داد: اگر خدا عنصر صداقت و معرفت را ببیند اگر خانه نشین هم باشیم باز ما را خواهد آورد کما اینکه خانه نشین بودیم و در سال 92 چه کسی فکر می کرد چنین اتفاقی رخ دهد.

* به عنوان وکیل ملت حامی دولت خواهیم بود

عبدالله رضیان ـمنتخب مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس دهم- در این جلسه با تشکر از مجموعه حزب اعتدال و توسعه به دلیل حمایت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جای حزب اعتدال و توسعه در کشور خالی بود و ما نیز دوست داشتیم که در یک مجموعه ای به دور از افراط و تفریط نظرات خود را بیان کنیم.

وی با قدردانی از اصلاح طلبان به جهت حمایت در انتخابات اخیر اظهار داشت: جریان فکری ما جریان اعتدالی است و بنده نیز به عنوان وکیل ملت حامی دولت خواهیم بود.

منتخب لیست امید در قائم شهر با بیان اینکه مشکل زیرساخت جاده ای یکی از مهمترین مشکلات مردم است، افزود: این موضوع تنها مختص مردم حوزه انتخابیه نیست بلکه بسیاری از مردم ایران از این محورها تردد می کنند.

وی به بحث توریسم و ظرفیت استفاده از گردشگری در مازندران ابراز داشت: حمایت از گردشگری وعملیاتی کردن این موضوع نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

منتخب لیست امید در مازندران گفت: توسعه مازندران در طی سال های دور مغفول مانده است و ما هم انتظار بیش از اندازه ای نداریم بلکه همان مقدار که زیرساخت و توسعه  در استان های دیگر انجام شده است در مازندران هم شکل گیرد.

رضیان با اشاره به بروکراسی اداری موجود در دستگاه های اجرایی مازندران اظهار داشت: شهرک صنعتی بشل سوادکوه در حال حاضر نیمه فعال و نیاز است که مشکلات آن حل شود.



* مشکلات ما از فقر منابع نیست

علی ادیانی -دیگر منتخب مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبارو سیمرغ- در این جلسه با اشاره به این که همه ما نشستگان بر کشتی این نظام هستیم، اظهار داشت: هم به حکم منطق و هم حکم منطقه استان های شمال معروف به استان های آبی شدند؛ میانگین نزولات آسمانی در مازندران ۷۰۰میلیمتر در سال است اما درصد آب های سطحی مهار شده در استان ده درصد است، در حالی که در کشور ۵۰ درصد است.

وی با اشاره به این که درصد جمعیت برخوردار از سیستم فاضلاب در مازندران 9 درصد و در کشور ۴۲ درصد است، افزود: در بحث استفاده از آب های سالم شهری از آبهای سطحی در مازندران ده درصد و در کشور ۴۳ درصد است و این نشان می دهد مشکلات ما از فقر منابع نیست بلکه در نبود برنامه ریزی در تخصیص مناسب اعتبارات است.

وی همچنین با ذکر آمار دیگری در مقایسه اعتبارات مازندران و کشور ابراز داشت: سهم اعتبارات مازندران نسبت به جمعیت اندک بود که طی سال های گذشته به چهار درصد رسیده است.

* مازندران طرح هایی با عمر ۲۹ساله دارد که هنوز هم نیمه کاره است

ولی الله نانواکناری ـمنتخب مردم بابلسر و فریدونکنارـ  در این جلسه اظهار داشت: مازندران همه چیز دارد اما هیچ چیز ندارد؛ خداوند همه نعمت ها را به ما در این استان داده است اما ما نتوانستیم از مواهب به درستی استفاده کنیم.

وی با اشاره به مهاجر پذیر بودن مازندران در سال های دور ابراز داشت: متاسفانه اکنون مازندران مهاجرفرست است.

نانواکناری با اشاره به استخراج نشدن نفت از دریای مازندران اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان مازندران بیداد می کند.

وی گفت: امروز استان مازندران طرح هایی با عمر ۲۹ساله دارد که هنوز هم نیمه کاره است.

 



    ©2013 APG.ir