تعداد بازدید: 2540

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 5 خرداد 1395-2:42

باسواد شوید، 140 هزارتومان هدیه بگیرید

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران: 9 مدرسه تک دانش آموزی در مازندران وجود دارد/ کارکنان دولت، معلمان، شاغلان و بازنشسته ها خارج از وقت اداری می توانند به عنوان آموزش دهنده به فعالیت بپردازند/ به سواد آموز قبول شده 139 هزار و 600 تومان هدیه تعلق می گیرد.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، فاطمه نوری: معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تضمین دسترسی همه افراد به آموزش، کیفیت و تربیت شهروند جهانی از مهمترین اهداف آموزش در تمامی دنیا است، تصریح کرد: اگر شهروندان جامعه به آموزش دسترسی نداشته باشند ظهور پدیده بی سوادی را در جامعه داریم.

داود تقی نیا با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی و نگاه خاص به این دوران گفت: دانش سلولهای بنیادی در این زمان تکمیل و 80 درصد بلوغ شناختی کودکان قبل از ده سالگی کامل می شود.

این مسئول با بیان اینکه با سواد کردن گروه سنی 6 تا 9 سال با برنامه ریزی دقیق تحت عنوان واجب التعلیم صورت می گیرد تا در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند، خاطر نشان کرد: اگر این امر صورت نگیرد، افراد به گروه سنی 10 تا 49 سال که گروه مخاطب بی سوادان هستند اضافه می شوند و مشکلاتی عدیده به وجود می آید.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: 111 مدرسه تک دانش آموزی در کشور وجود دارد که از این تعداد 9 مدرسه مربوط به استان مازندران است.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در سال گذشته 6 هزار نفر برای پوشش در نهضت سوادآموزی مازندران ابلاغ شدند که از این تعداد 84 درصد بی سواد مطلق زیر نظر سوادآموزی مازندران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در دوره انتقال سهم مازندران 5 هزار نفر بود که توانستیم حدود 4 هزار و 522 نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

معاون سوادآموزی مازندران گفت: دوره تحکیم سواد یک هزار و 500 نفر به سازمان نهضت سوادآموزی ابلاغ شده که از این تعداد 813 نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

وی آمار بی سوادان مازندران را بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 17 هزار و 805 نفر دانست و افزود: برای امسال باید ده هزار نفر تحت پوشش قرار گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال در دوره انتقال 5 هزار نفر، و در دوره تحکیم یک هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند خاطر نشان کرد: زمان ثبت نام در سه دوره از 15 فروردین ماه شروع شده که تا پایان آذر ماه فرصت وجود دارد.

تقی نیا تصریح کرد: بر اساس بخشنامه دستوری 737 کلیه کارکنان دولت معلمان، شاغلان و بازنشسته ها خارج از وقت اداری می توانند به عنوان آموزش دهنده به فعالیت بپردازند.

وی با بیان این که از حق الزحمه کلیه آموزش دهنده ها ویژه کارکنان دولت 10 درصد مالیات کسر می شود، اظهار کرد: آموزش دهنده های برون سپار با آموزش و پرورش به صورت مستقیم قرارداد نخواهد داشت، بلکه با شرکت ها و موسسات آموزشی قرارداد دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش تصریح کرد: سرانه آموزش برای آموزش دهنده های غیر رسمی 700 هزار تومان به ازای هر نفر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دوره انتقال سرانه آموزشی برای هر نفر 820 هزار تومان است خاطر نشان کرد: سقف تعداد آموزش گیرنده ها در هر کلاس درس باید به 12 نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه در دوره تحکیم آموزش به ازای هر نفر 130 هزار تومان سرانه پرداخت می شود افزود: تعداد کلاسهای این دوره 200 ساعت بوده و اغلب به صورت نیمه حضوری برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید روش تشویق سوادآموز در مازندران صورت گرفته است، گفت: اگر سواد آموز از طرف خانواده تحت آموزش قرار گیرد سرانه به او تعلق می گیرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران گفت: در دولت تدبیر و امید در مازندران به سواد آموز قبول شده 139 هزار و 600 تومان هدیه تعلق می گیرد.

 



    ©2013 APG.ir