تعداد بازدید: 2799

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 20 دی 1385-0:0

مشايي به جاي متکي؟

رحیم مشایی، مشاور رامسري محمود احمدی‌نژاد و رئیس کنونی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای تصدی سمت وزارت‌امور خارجه در نظر گرفته شده است.


aftabnews نوشت:درحالی که تنها 15 ماه از برسرکار آمدن کابینه نهم می‌گذرد برخی اخبار تایید نشده از احتمال برکناری منوچر متکی وزیر بندرگزي امور خارجه حکایت می‌کنند. براساس این اخبار اسفندیار رحیم مشایی، مشاور نزدیک محمود احمدی‌نژاد و رئیس کنونی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی رئیس جمهور برای تصدی سمت وزارت‌امور خارجه در نظر گرفته شده است.

در همین رابطه داریوش قنبری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص دلایل این جایگزینی احتمالی گفت: منوچهر متکی دیپلمات ورزیده‌ای است و با توجه به سوابق و تجربیات خود، انتقاداتی به عملکرد دستگاه دیپلماسی دولت داشته و حتی مورد سرزنش رئیس جمهور هم قرار گرفته است. 

قنبری اختیارات متکی را بسیار محدود دانست و گفت: به نظر من به جای تخریب متکی،‌ بهتر است اختیارات ایشان افزایش یابد تا در مذاکرات حضور پیدا کند و بتواند از شخصیت دیپلماتیک خویش استفاده نماید. 

قنبری با انتقاد به دستگاه دیپلماسی دولت نهم افزود: اگر وزارت خارجه سکان‌دار مسائل هسته‌ای ایران بود بهتر می‌توانست عمل کند و از حقوق ملت دفاع نمایند. 

قنبری رحیم مشایی را گزینه نامناسبی برای وزارت امورخارجه ارزیابی کرد و افزود: مشایی نمی‌تواند مثل آقای متکی عمل کند و مجلس نیز بعید است که به ایشان رأی اعتماد بدهد چرا که با توجه به اختیارات محدود متکی، مجلس از ایشان رضایت نسبی دارد و ایشان نسبت به سایر وزیران دولت نهم عملکرد بهتری دارد. 

وی با اشاره به ترمیم کابینه از سوی احمدی‌نژاد گفت: رئیس جمهور می‌گوید که قصد ترمیم کابینه را دارد اما ما هیچ نشانه‌ای از ترمیم ندیدیم و ایشان تنها دو تسویه حساب شخصی در طول ریاست جمهوری خویش انجام داده است.

خبر baztab را هم اين جا بخوانيد:http://www.baztab.ir/news/57490.php



    ©2013 APG.ir