تعداد بازدید: 8638

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 23 خرداد 1395-11:12

چالش‌های اینترنت مخابرات مازندران در پیگیری چند تماس شهروندی

اینترنت مخابرات مازندران؛ نداریم، داریم، نداریم، دا...

یک مشترک اینترنت مخابرات مازندران: از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنم. البته در منطقه ما، حق انتخاب نداریم و مجبوریم تنها از مخابرات خدمات بگیریم، در غیر این صورت از خدمات شرکت های خصوصی استفاده می کردم. در دو سال گذشته هیچ وقت سرویس‌دهی این شرکت مناسب نبود. بسیاری از مواقع قطع و وصلی‌های مکرر را شاهد هستیم. به شکلی که اصل بر این است اینترنت ما قطع باشد، مگر این که خلافش ثابت شود! هر ساعت از شبانه روز ما قطعی های طولانی یا لحظه ای داریم/ یک مسئول مخابرات استان: مشترک چراغ هر صنعت است و هر حرفی بزنند بالای سر خدمات‌دهنده جا دارد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، اشکان جهان‌آرای: مازندران بیشترین ضریب نفوذ اینترنت را در کشور دارد و به همین نسبت می‌تواند بیشترین مشکلات و چالش‌های زیرساختی را هم داشته باشد. البته مسئولان مخابرات استان بر این باورند که سرویس‌دهی اینترنت در مازندران کیفیتی بسیار مناسب دارد و سطح آن از سایر استان‌ها بالاتر است. اما برخی مشترکان اینترنت مخابرات معتقدند که اینترنت ارائه شده توسط شرکت‌های خصوصی کیفیت بهتری نسبت به اینترنت مخابرات دارد. در هفته جاری نیز چند شهروند در تماس با تحریریه روزنامه همشهری از وجود اختلال در اینترنت ارائه شده توسط شرکت مخابرات انقاد کردند و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

قطع و وصلی‌های مکرر

یکی از این شهرونددان که از قائمشهر تماس گرفته بود، گفت: مدت‌هاست که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنم. البته در منطقه ما(خیابان ظرافت، ایثار14) ما حق انتخاب نداریم و مجبوریم تنها از مخابرات خدمات بگیریم، در غیر این صورت از خدمات شرکت های خصوصی استفاده می کردم. در دو سال گذشته هیچ وقت سرویس‌دهی این شرکت مناسب نبود. بسیاری از مواقع قطع و وصلی‌های مکرر را شاهد هستیم. به شکلی که اصل بر این است اینترنت ما قطع باشد، مگر این که خلافش ثابت شود! هر ساعت از شبانه روز ما قطعی های طولانی یا لحظه ای داریم.

 «سید احمد صادقی» افزود: گاهی پیش آمده که اینترنت چند روز قطع بود. در حالی‌ که اینترنت اپراتورهای دیگر وصل بود. گاهی هم اینترنت وصل است و با وجود روشن بودن چراغ مودم، هیچ صفحه‌ای از اینترنت باز نمی‌شود. یک بار هم پیش آمد که در مدت زمانی بسیار کوتاه حجم خریداری شده اینترنت تمام شد.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد سرویس‌دهی سایر شرکت‌ها در این حوزه بسیار بهتر باشد. چون بارها با مسئولان مخابرات تماس گرفتم تا این مشکل برطرف شود. اما حتی با وجود اعزام کارشناس به منزل این مشکل برطرف نشد. با 2020 هم که تماس می گیریم هیچ کمکی نمی توانند بکنند و یکی دو جمله ثابت دارند که به همه همان جمله ها را می گویند! به همین دلیل و به خاطر این که وقتم در صف انتظار تلف نشود در سال جدید حتی یک بار هم با 2020 تماس نگرفتم.

نقدها را می‌پذیریم

اما مدیر دیتای مخابرات استان مازندران معتقد است که در هر صنعتی و خدماتی اختلالاتی وجود دارد و اختلالات اینترنتی موجود در اینترنت مخابرات مازندران در سطحی بسیار عادی و معمول است.

مهندس سیف‌الله‌پور در گفت‌وگو با همشهری اظهار کرد: مشترک چراغ هر صنعت است و هر حرفی بزنند بالای سر خدمات‌دهنده جا دارد. اما تجربه ما در سرویس دهی از 20 سال کار در حوزه دیتا و 5 سال در خرده‌فروشی ADSL نشان می‌دهد کلا مشتریان صنعت اینترنت در ایران شاکی هستند. البته از هر جهت حق دارند. مشترکان اپراتورهای دیگر هم همین گلایه‌ها را دارند. مدیر دیتای شرکت خصوصی هم انتقادها را می‌شنود. این موارد در شرکت‌های دیگر هم هست.

وی افزود: اما این فراگیری مشکلات دلیل نمی‌شود که مشکل مشترک را رسیدگی نکنیم. هر مشترکی که مشکل دارد وظیفه ما است که پیگیری و رفع کنیم. گاهی مشکلات واقعا درست است. مثلا در بحث خط فیزیکی و انتقال شهری مشکلاتی به وجود می‌آید.

سهم بالای مازنی‌ها از پهنای باند

مدیر دیتای مخابرات استان مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مازندران 3.5 پهنای باند برای مشترکان خانگی داریم. سهم هر مشترک حدود 35 کیلوبایت در هر ثانیه هست. 90 هزار مشترک در مازندران داریم و موظیفم در سال جاری 30 کیلوبایت پهنای باند بدهیم که در مازندران برای راحتی کاربر حدود 7 کیلو بیشتر می‌دهیم.

 سیف‌الله‌پور با اشاره به رتبه نخست مازندران در ضریب نفوذ اینترنت اظهار کرد: با داشتن رتبه یک ضریب نفوذ طبیعتا مشکلات هم بیشتر است. مسلماً انتظارات مشتریان هم در مازندران بیشتر از استان‌های دیگر است. کاربرانی را از استان‌های دیگر داشتیم که اذعان می‌کردند اینترنت مخابرات مازندران کیفیت بهتری نسبت به استان محل سکونت‌شان دارد.

وی افزود: مخابرات مازندران حدود 1300 مرکز مخابراتی را مجهز به اینترنت کرد که رقم بالایی است. وقتی پراکندگی و گستره این سرویس‌دهی زیاد شود، مسلماً ارتباط و انتقال هم چالش‌هایی به همراه خواهد داشت. برای نمونه انتقال دیتا از بیشه‌بنه در مناطق کوهستانی تا بهشهر زیاد پایدار نیست. نه این که کاملا ناپایدار باشد. اما صددرصد نیست. در بیشه‌بنه با چند لینک ارتباط را برقرار کردیم تا خدمات را در این منطقه هم ارائه کرده باشیم. مسلما بعضی وقت‌ها می‌بینیم اعتراضاتی بابت قطعی‌ها روی مراکز اینچنینی هم وجود دارد. حتی تلفن هم شاید قطع باشد.

 این مسئول درباره اختلالات موجود در اینترنت مشترکان شهری اظهار کرد: اگر مشترک داخل محدوده شهری در اینترنت مخابرات مشکل دارد حتما به ما انتقال دهد. 32362200 شماره تماس مستقیم این واحد است که مشترکان می‌توانند با آن در تماس باشند تا پیگیر مشکلات‌شان باشیم. همچنین سامانه 2020 نیز همواره آماده دریافت انتقادات و مشکلات مشترکان است.

هر شهرستان یک مسئول دیتا

سیف‌الله‌پور با بیان این‌که در حوزه فنی چیزی به نام حل نشدن مشکل نداریم، اظهار کرد: هر مشکلی که به ما گزارش شود بلافاصله دستور پیگیری خواهیم داد. اتفاقا برای این کار یک اقدام ویژه در مازندران داشتیم. تنها استانی هستیم که در هر شهرستان یک نماینده و مسئول دیتا معرفی کردیم تا زودتر مشکلات مشترکان بررسی و برطرف شود. خوشحال می‌شویم که کاربران نقص‌های موجود را انتقال دهند و قطعا با هر گونه کم‌کاری از سوی همکاران نیز برخورد می‌شود.

مدیر دیتای مخابرات مازندران مشترکان را برای بیان مشکلات به سامانه 2020 ارجاع داد. اما یکی از تماس‌های شهروندی در همین هفته به این سامانه بود. این‌که زمان در انتظار ماندن بسیار طولانی است و گاهی پس از رسیدن افراد در انتظار به اعداد پایین، تماس قطع شده یا بر تعداد افراد در صف افزوده می‌شود.

کاهش زمان انتظار در 2020

معاون تجاری شرکت مخابرات مازندران در این باره به همشهری گفت: این سامانه در حال حاضر از سرعت پاسخگویی بالایی برخوردار است. البته در این هفته برای چند ساعت اختلالی در خطوط داشتیم که مشکلاتی را ایجاد کرد. اما با اقداماتی که در تقسیم بار و اشتراک شدن سرویس برای هر شهرستان داشتیم، سرعت پاسخگویی افزایش و زمان در انتظار ماندن تا حد بسیار زیادی کاهش یافت.

  «سید جواد رسولی» درباره کیفیت خدمات اینترنت مخابرات نیز اظهار کرد: کیفیت خدمات ADSL ما رونق یافته و از نظر کیفی و پشتیبانی خیلی بهتر شد. می‌خواهیم سهم مخابرات در ارائه اینترنت پرسرعت را در استان به 40 درصد برسانیم. لازمه این کار هم افزایش خدمات و کیفیت سرویس‌هاست. بسته‌های تشویقی متعددی برای مشترکان در نظر گرفته‌ شده و سرویس‌دهی و پشتیبانی هم به شکل قابل توجهی رو به افزایش است.

وی درباره اختلالات ایجاد شده در اینترنت مخابرات نیز گفت: یک سری از قطع و وصلی‌ها هست که به شرکت زیرساخت ارتباط دارد. این قطع و وصلی‌ها نه فقط سرویس مخابرات، بلکه سرویس‌دهی همه اپراتورها را با مشکل مواجه می‌کند. به هر حال با خدمات پشتیبانی مناسب‌تر و ارتقای کیفیت باز هم به فکر بهینه‌سازی خدمات هستیم.

معاون تجاری شرکت مخابرات مازندران با بیان این‌که مازندران از استان‌های پیشتاز در ارائه خدمات مخابراتی است، خاطرنشان کرد: بیش از 2 میلیون و 500 هزار مشترک همراه اول و حدود یک میلیون و 600 هزار مشترک تلفن ثابت در مازندران مشغول استفاده از خدمات این شرکت هستند. بنابراین با این حجم کاری و گستره پوشش طبیعی است که گاهی با چالش‌هایی نیز مواجه باشیم.

دلیل قطعی تلفن همراه در غرب استان

رسولی درباره قطعی چند ساعته خطوط تلفن همراه شهرهای غربی مازندران در ابتدای این هفته اظهار کرد: وقوع یک آتش‌سوزی در ان منطقه باعث شد که فیبرهای مخابرات قطع شود که همین موضوع قطعی چند ساعته خطوط تلفن همراه را در پی داشت. البته با تلاش همکاران این مشکل در کمترین زمان برطرف شد

 


  • دوشنبه 22 خرداد 1402-22:40

    چرا نت گوشیم قطعو وصل میشه هی تون تون
    هرکاری میکنم وارد اینترنت میشم اینترنتم می پره هر دودقیقه یه بار بعضی موقع ها خیلی کنده چرا؟!! واقعا سرعت اینترنت افتضاحه

    • دوشنبه 24 خرداد 1395-9:10

      دقيقا اين مطلب درست هست. در ايام عاشورا و تاسوعاي پارسال، به مدت 3 روز سرويس اينترنت مخابرات قطع كامل بود و بعد از 3 ساعت زنگ زدن و منتظر بودن براي صحبت با پشتيباني، در يك جمله گفته قطع هست و همين!
      الان هم كه تعريف چنداني در برابر سرويس شركت هاي ديگه ندارد ولي نسبت به پارسال كمي بهتر شده است.

      • عظیم غلامیپاسخ به این دیدگاه 5 1
        يکشنبه 23 خرداد 1395-14:12

        از فریدون کنار
        از ما فقط دارن پول میگیرند در صورتی که پاسخگو نیستندبعضی روز ها بالا 30 مرتبه قطع و وصل داریم
        شماره تلفن 2020 که با اصطلاع پشتی بانی می کنند بیشتر از کارکنان سابق 118 می باشند کمترین اطلاع در خصوص رایانه دارند این بی کار شده های 118 در این واحد جمع شدن که به جهت سواد رایاانه ای پایین کمتر به مشترگان راه حل دهند و پاسخ گو نیستند

        • چهارشنبه 4 مرداد 1402-7:24

          اینترنت و خدمات مخابرات صفره،۲ ماهه ثبت نام کردم و هزینه کردم دریغ از کوچیکترین پیگیری،مخابرات نوشهر فقط به ما ضرر و زیان و خسارت وارد کرد،اصلا راضی نیستم


        ©2013 APG.ir