تعداد بازدید: 5051

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 25 خرداد 1395-9:28

بازتاب تعطیلی کارخانه پارس کرم خزر در میاندورود؛

مدیر کارخانه: محصولات مان فروش نمی رود/ فرماندار: عملکرد خریدار شرکت متناقض و دنبال تنش است

پارس کرم خزر کارخانه ای است که مشکلات آن از یک دهه پیش آغاز شده است و مدیرعامل آن می گوید از ابتدای خردادماه به‌دلیل فروش نرفتن محصول تولیدی، کارخانه تعطیل شده است. یک کارگر این کارخانه هم در گفتگو با ما می گوید با اخراج از کارخانه و تعطیلی آن نمی دانم باید چگونه شکم همسر وفرزندم را سیر کنم. در همین زمینه فرماندار میاندورود اظهار داشت خریدار شرکت عملکردی متناقض نشان داده است و هر بار به بهانه تعطیلی کارخانه در پی وارد کردن فشار سیاسی و تنش های اجتماعی است.


        مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: شاهرخ ولی‌افتری در گفت‌وگو با خبرنگار مازندنومه با اشاره به تولید املاح کروم در کارخانه پارس کرم خزر در شهرستان میاندورود، اظهار کرد: این شرکت تنها تولید کننده سولفات بازیک در خاورمیانه است که به‌عنوان مواد اولیه در صنایع چرم سازی استفاده می‌شود و کیفیت آن با محصولات آلمانی برابری می‌کند.

وی بیان کرد: از ابتدای خردادماه به‌دلیل فروش نرفتن محصول تولیدی، کارخانه تعطیل شده است.

مدیر کارخانه پارس کرم خزر با تاکید بر اینکه مشکل مواد اولیه نداریم، گفت: از دهه 60 تا به امروز مشکل فروش نداشتیم و حتی محصول شرکت را پیش خرید می‌کردند.

ولی‌افتری ادامه داد: از 22 ماه پیش که با مشکلات و بدهی زیاد این شرکت را تحویل گرفتم، با توجه به اینکه مشکل نقل و انتقال سند داشت، از مرداد سال گذشته هیچ مشکلی در زمینه بیمه تامین اجتماعی و حقوق کارگران نداشتیم.

یکی از کارگران این کارخانه هم در گفت وگو با خبرنگار مازندنومه با بیان اینکه مواد خام چرم تنها سنگ است، اظهار کرد: تمام مواد خام مورد نیاز در مازندران و ایران یافت می شود اما واردات بی رویه کمر کارخانه را خم کرد.

وی با بیان اینکه فرزند خردسالش یک ساله است، تصریح کرد: با اخراج از کارخانه و تعطیلی آن نمی دانم باید چگونه شکم همسر وفرزندم را سیر کنم.

این کارگر با بیان اینکه شرکت پارس کرم خزر 70 کارگر داشت، تصریح کرد: تمام کارگران به خانه های شان رجوع کردند و دیگر توانی برای ادامه حیات کارخانه وجود ندارد.

وی افزود: هر چند ما می دانیم پارس کرم خزر از سال ها پیش مشکل داشته و به این دولت خیلی ارتباط ندارد، اما در صورت تداوم واردات سایر کارخانه ها هم ورشکست می شوند و باید برای این مهم چاره ای اندیشیده شود.

*خریدار شرکت عملکردی متناقض نشان داده است

ارسطو قادری -فرماندار میاندورود- در این رابطه به خبرنگار مازندنومه گفت: "کارخانه کرم کمیکال" تنها کارخانه ی خصوصی تولید مواد اولیه ی چرم سازی در کشور و خاورمیانه است که در سال 1385 با مشکلات مدیریتی و مالی رو به رو شد. این مشکلات تا سال 1388 ادامه یافته تا اینکه کارخانه توسط سهام داران جدید به نام "پارس کرم خزر" خریداری شد.

وی با بیان این که در اواخر سال 1389 با همکاری و مساعدت مسئولان وقت استانداری مازندران و نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی جهت گردش مالی و رونق اقتصادی کارخانه مبلغ هفت میلیارد ریال از بانک توسعه و تعاون به عنوان تسهیلات به این شرکت اختصاص یافت، ادامه داد: به خاطر سوء مدیریت، مشکلات مالی شرکت کما فی السابق تداوم یافت که این امر بیشترین وقت جلسات شورای تامین شهرستان را از سال 1390 تاکنون به خود اختصاص داده است.

 این مسئول با اشاره به این که قبل از استقرار فرمانداری در میاندورود هم جلسات شورای تامین در فرمانداری ساری و همچنین جلسات پیگیری مشکلات این شرکت در کمیسیون امنیت بخشداری میاندورود تشکیل می شد، تصریح کرد: در چند جلسه استانی هم با ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی وقت استانداری مازندران موضوع طرح و پیگیری شد.

قادری با تاکید بر این که تنها راهی که صاحبان کارخانه برای نجات آن، پیش روی خود می دیدند، فروش سهام شرکت بود، افزود: در تاریخ 31 مردادماه 1393 شرکت به آقای شاهرخ ولی افتری با شرایط پرداخت بدهکاری های مبایعه نامه شد و او هم پس از تحویل کارخانه با احضار کارگران بازنشسته شرکت، با ادعای اینکه تمامی مطالبات شما را پرداخت خواهم کرد، عده ای را تسویه حساب، به عده ای درصدی از مطالبات و عده دیگر را نیز معلق کرد و هیچ مبلغی به آنها  پرداخت نکرد.

فرماندار میاندورود گفت: مدیر شرکت با بهانه اینکه مبلغ بدهکاری شرکت مذکور بیش از مبلغ مبایعه نامه است، در چندین مرحله اقدام به تعطیلی کارخانه کرد و مدعی شد که تا حسابرسی دقیقی از شرکت انجام نشود هیچ گونه پرداختی بابت بدهی انجام نخواهد داد.

وی با بیان این که با وجود تشکیل جلسات مکرر با مسئولیت رئیس دادگستری میاندورود و همکاری فرمانداری و رئیس اداره اطلاعات و همچنین خریدار و فروشندگان شرکت، متاسفانه خریدار شرکت عملکردی متناقض نشان داده است و هر بار به بهانه تعطیلی کارخانه در پی وارد کردن فشار سیاسی و تنش های اجتماعی است.

 


  • پنجشنبه 27 خرداد 1395-15:11

    قادری بهتریم فرماندار استانه. شجاعه. مشکل این کارخونه از مدیرتشه.

    • سه شنبه 25 خرداد 1395-18:39

      اقاي صادقي اين نظرات رو بذار. از اين آقاي قادري...بيش از اين انتظار نيست

      • سه شنبه 25 خرداد 1395-9:58

        این احمدی نژاد باید بره دادگاه. هرچی می کشیم از اونه. داغون کرده مملکت رو راست راست راه میره. گند زده به کشور حالا تبعاتش دامنگیر شده. کسی نیست بهش چیزی بگه؟

        • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه 1 0
          سه شنبه 25 خرداد 1395-15:4

          با سلام
          فرضا این آقا رو محاکمه کردن
          اونوقت مشکلات حل میشه؟

          جلو اشتباه رو باید به موقع گرفت نه حالا

          • سه شنبه 25 خرداد 1395-12:18

            هنگامی که مومن، برادر دینی خود را متهم می کند، ایمان در دل او ذوب می شود، همانگونه که نمک درآب ذوب می شود.

            منبع : اصول کافی ،ج٢/ص٣۶١ ، حدیث١.
            باشد که رستگار شویم .


        ©2013 APG.ir