تعداد بازدید: 5922

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 15 تير 1395-11:42

تابستان با لبخند اضافی

سه ماه تعطیلی شاد شاد شاد ساروی ها

 جشنواره تابستان شاد ساری و گفت و گو با: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری+رئیس اداره ورزش و جوانان ساری+5 بخشدار+مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری+رییس محیط زیست ساری درباره جشن گریم بچه ها، صعود به شاهدژ و اجرای جشن آیینی، جشنواره روستا در شهر، جشنواره چادرشو، پاک سازی رود خانه تجن و...


مازندنومه، سرویس اجتماعی: مردم ساری پس از ماه رمضان در مجموعه برنامه های جشنواره سه ماهه تابستان شاد ساری شرکت می کنند. این جشنواره را ستاد اوقات فراغت ساری پایه گذاری کرده که زیر نظر فرماندار شهرستان و برخی چهره های فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای اداره می شود. تعدادی از برنامه های چند روز آینده ی تابستان شاد ساری به این قرار است:

*جشنواره قلم
به مناسبت روز قلم
مسابقه آزاد، شعر، داستان کوتاه
بخش ویژه: دلنوشته(نامه ای به امام علی)
نشانی پستی برای ارسال آثار: ساری، خیابان 15 خرداد، میدان گلها، کانون شهید آوینی
شماره تلگرام برای ارسال آثار: 09379378540
مهلت ارسال 14 مرداد 1395
زمان برگزاری همایش: 13 شهریور 95

*دومین همایش آیینی عید فطر
مسابقه، موسیقی، سرگرمی
با حضور هنرمندان مطرح استان و کشور
مکان: ساری، دودانگه، روستای حعفرکلا
زمان: 17 تیر1395 ساعت 14

*چادرشو
نمایشگاه لباس های بومی و محلی مازندران
مکان: استادیوم متقی ساری
زمان: 21 تیر از ساعت 16 تا 21

*جشنواره روستا در شهر
در سه بخش نمایشگاهی، فروشگاهی و اجرای برنامه های بومی به همراه شونیشت های منطقه ای
با حضور اهالی شش بخش شهرستان ساری
زمان: 20 تا 25 تیرماه 95

*پاکسازی تجن
از سد سلیمان تنگه تا دریای مازندران
با حضور دوستداران محیط زیست و طبیعت
زمان 22 تیرماه 95

همکاران ما درباره برنامه های جشنواره تابستان شاد ساری با تعدادی از مسئولان عضو ستاد گفت و گو کردند که در زیر می آید:

*جشنواره «روستا در شهر» باعث مهاجرت معکوس می شود

-کلثوم فلاحی: رضا مهدیان -رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری- با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در قالب تابستان شاد در ساری برگزار می‌شود، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی ساری هم در 4 کمیته از 7 کمیته تابستان شاد، نقش محوری دارد.

وی با بیان اینکه در تابستان شاد، 20 برنامه برای اداره گردشگری تعریف شده است، افزود: در جشنواره روستا در شهر هم در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه داریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری با اشاره به اینکه با برنامه لباس‌های محلی و انواع پوشش سنتی بانوان و آقایان در این جشنواره حضور می‌یابیم، گفت: بسیاری از آثار تاریخی ما معرف شیوه زندگی و تفکر گذشتگان است که می‌توان از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

این مسئول با بیان اینکه از تاسیسات و موسسات گردشگری و هتل‌ها و واحدهای پذیرایی در برگزاری این جشنواره کمک می‌گیریم، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره به روند مهاجرت معکوس شهرنشینان به روستاها کمک می‌کند.

مهدیان با اشاره به اینکه در نظر داریم انجمن دوستداران میراث فرهنگی را در روستاها تشکیل دهیم تا مردم با آثار تاریخی و همچنین آداب و رسوم گذشته آشنا شوند، گفت: زنده کردن این برنامه‌ها در شاد کردن روحیه روستائیان نقش دارد.



*"تابستان شاد" سرآغاز کاری بزرگ است

-فاطمه عربی: برای نخستین بار است که در سطح استان، برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و خانواده ها، طرحی از سوی فرمانداری مرکز استان در قالب"تابستان شاد" در حال اجراست.

در این طرح فرمانداری و اعضای ستاد و کمیته های مختلف، از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌ها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نشاط شهروندان استفاده کرده اند؛ طرحی نو که در آن برای تمامی گروه‌های سنی برنامه های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی دیده شده است.

اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری یکی از دستگاه‌های عضو ستاد تابستان شاد ساری است که علاوه بر آن که در طول سال برنامه هایی را برای افزایش سلامت جسم و روج جوانان و نوجوانان دارد، در این طرح نیز به عنوان عضو ستاد اوقات فراغت ویژه برنامه هایی را در دست اجرا دارد.

در همین راستا با"حسین دلیری" -رئیس اداره ورزش و جوانان ساری- گفت و گو کردیم و دو سئوال از او پرسیدیم:

*بفرمایید اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری در جشنواره تابستان شاد، متولی کدام بخش است و تاکنون در اجرای چه برنامه‌هایی مشارکت داشتید و یا قصد اجرای چه برنامه هایی را برای شهروندان ساروی دارید؟

در ویژه برنامه "تابستان شاد" اداره ما عضو کمیته ورزش است و برنامه هایی در قالب نشاط اجتماعی نوجوان و جوانان توسط این کمیته برنامه ریزی شد. ضمن اینکه المپیاد ورزشی در پایان شهریور در مرکز استان برگزار می‌شود و همه برنامه ریزی های ما برای این المپیاد در قالب ویژه برنامه تابستان شاد طراحی شده است.
ما در این ستاد به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی، وحدت و همدلی، تقویت مشارکت اجتماعی، افزایش سطح سلامت جسم و روح و استعداد یابی و توانمندی‌های شهرستان هستیم تا بتوانیم با همکاری سایر دستگاه‌های عضو، تابستان به یاد ماندنی و شادی را برای اهالی مرکز استان به وجود بیاوریم.

*همان طور که می‌دانید برای نخستین بار در استان و شاید کشور، برنامه ای متنوع و گسترده با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای نشاط مردم طراحی شده است و تاکنون کمتر شاهد هماهنگی بین بخشی برای اوقات فراغت بودیم. نظر خود را در مورد این طرح عنوان کنید.

از طراحان این برنامه تشکر می‌کنم و به نظر بنده ایده کاملا نویی بود که برای نخستین بار با مشارکت دستگاه‌ها، خاطرات دل انگیزی را در ذهن نوجوان و جوانان به یادگار خواهد گذاشت. به اعتقاد بنده یکی از اهداف طراحان این ایده آن است که پتانسیل و استعدادهای آینده سازان شهرستان ساری را شناسایی کننند.

"تابستان شاد" سرآغاز یک کار بزرگ است که ان شاء الله به نتایج بسیار بزرگی ختم می‌شود. تابستان شاد فرصت طلایی  برای شکوفایی استعداد کودکان و نوجوان است. این طرح سبب  تقویت و گسترش شور و نشاط، تقویت فرهنگ و مبانی دینی و نیل به توسعه و تعاملات اجتماعی در بین آحاد جامعه می‌شود.

قشری که ما با آنها سر و کار داریم جوانان و نوجوانان هستند که محور توسعه کشورند.اکنون با هماهنگی که بین دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده انتظار داریم شاهد قهرمانی کاروان‌های ورزشی مرکز استان در سطح ملی و جهانی باشیم.

*بخشداران ساری: با انرژی مثبت در جشنواره روستا در شهر شرکت می کنیم

-کلثوم فلاحی و رضا شریعتی: تا کنون اجرای برنامه های اوقات فراغت سلیقه ای بود و هر دستگاه به تناسب امکانات و بودجه ای که داشت چند برنامه را تابستان ها اجرا می کرد.(و شاید هم به بهانه هایی اجرا نمی کرد!) امسال اما تابستان دیگری شده است.  بسیاری از دستگاه های دولتی زیر چتر فرمانداری ساری گرد آمده اند تا نخستین تجربه کنار هم بودن و کار تیمی را به اثبات برسانند. در کنار افراد و گروه های مختلف که پای کار آمده اند، بخشداران مناطق مختلف ساری نیز به تابستان شاد پیوسته اند. با آن ها هم کلام و همراه می شویم.

محمود محمودی -بخشدار رودپی شمالی- است. او می گوید: بخش رودپی شمالی دارای 23 روستا و 16 هزار نفر جمعیت ثابت و همچنین صدهزار نفر جمعیت شناور است. با توجه به ظرفیت‌های گردشگری منطقه به دلیل اینکه از این ظرفیت به خوبی بهره‌برداری نشده، عمده شغل مردم منطقه کشاورزی است.

محمودی با بیان این که رودپی شمالی نگین شهرستان ساری است و با تمام ظرفیت در این جشنوار حضور می‌یابیم، ادامه داد: از ظرفیت‌های گردشگری، ورزشی، موسیقی و مانند این ها در منطقه بهره برده و حضور پرشور در جشنواره روستا در شهر داریم.

این مسئول با اشاره به این که اگرچه ظرفیت گردشگری منطقه بسیار قوی است اما نباید فقط به ساحل بسنده کرد، تصریح کرد: باید با ایجاد فضای فرهنگی و ارائه سنت و فرهنگ مردم مازندران قدیم، شادی را میان روستائیان بیاوریم. برگزاری مراسم شب شعر و همچنین دعوت از اقدام مختلف برای اجرای برنامه موسیقی هم از دیگر مواردی است که باعث ایجاد نشاط در بین مردم می‌شود.

محمودی در پایان تاکید کرد: جشنواره روستا در شهر باعث نزدیکی مردم روستانشین و شهرنشین می‌شود. روستائیان در این جشنواره در مرکز توجه قرار می‌گیرند و نقش روستا در تامین مایحتاج مردم شهر بیشتر از گذشته مشخص می‌شود.



رمضان رضایی‌راد بخشدار مرکزی ساری در گفت و گو با ما اظهار داشت: این بخش 121 روستا و 149 هزار نفر جمعیت دارد. روستاهای بخش مرکزی، فاصله چندانی با مرکز بخش ندارند. شغل عمده مردم منطقه هم کشاورزی است.

وی درباره چگونگی و کیفیت حضور در جشنواره روستا در شهر گفت: ارائه محصولات کشاورزی و باغی، صنایع روستایی و معرفی محصولات گل و گیاه از برنامه‌های بخشداری مرکزی برای حضور در جشنواره روستا در شهر است و بخش مرکزی حداقل در 20 غرفه در این نمایشگاه حضور می‌یابد.

رضایی راد با بیان این که برگزاری جشن‌ها و اعیاد مذهبی و ملی در روستاها، ایجاد فضا برای اجرای موسیقی توسط خوانندگان محلی،  احیای بازی‌های بومی و محلی از مواردی است که به تزریق روحیه نشاط در بین مردم روستا کمک می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از بازی‌های بومی فراموش شده و نسل جدید اسم این بازی‌ها را نمی‌داند. حفظ خرده‌فرهنگ‌ها از مسائلی است که باعث افزایش روحیه نشاط می‌شود چون از طریق همین خرده‌فرهنگ‌هاست که جوانان امروزی مطلع می‌شوند جوانان در گذشته اوقات فراغت خود را چگونه می‌گذراندند.

این مسئول استدلال کرد: احیا نشدن فرهنگ گذشتگان باعث شده برخی جوانان به سمت تفریحات ناسالم روند.

وی با اشاره به این که اغلب روستائیان به خود القا می‌کنند که به روستاها کمتر از شهر توجه می‌شود، افزود: جشنواره روستا در شهر باعث تغییر نگاه روستائیان نسبت به این مسئله و باعث می‌شود انرژی مثبت و شادی در بین مردم روستا به وجود آید.

شهرام مهدوی -بخشدار رودپی جنوبی- با بیان اینکه این بخش شامل 40 روستا می شود، گفت: 38 دهیاری با جمعیت ثابت 25 هزار نفر در بخش رودپی جنوبی حضور دارند.
این مسئول با بیان اینکه رودپی جنوبی 113 کیلومتر مربع وسعت دارد و از نظر وسعت سومین بخش شهرستان ساری است، تاکید کرد: شغل غالب مردم منطقه کشاورزی است.

 وی با بیان اینکه با دهیاری ها جلساتی در خصوص جشنواره روستا در شهر داشتیم، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم نظیر جشنواره بهارنارنج غرفه ای را برای غذای سنتی و صنایع دستی داشته باشیم.

بخشدار رودپی جنوبی با بیان اینکه طرح جشنواره تابستان شاد به صورت پایلوت با پیشنهاد فرماندار ساری اجرا می شود، افزود:مهم ترین قسمت در این طرح ها اجتماعی کردن آن و کم کردن نقش ادارات است.

وی با بیان اینکه اجتماعی کردن طرح و نهادینه کردن آن در میان مردم باعث پر رنگ تر شدن نشاط و گرایش بیش تر شهروندان و روستاییان می شود، اظهار کرد: اجرای این طرح باعث معرفی فرهنگ بومی مازندران و مناطق به گردشگران و رونق گردشگری می شود.

لطف ا... عباسی -بخشدار دودانگه- با بیان اینکه دودانگه متشکل از 56 روستا و شهر فریم است، گفت: شغل مردم منطقه کشاورزی است و مرکز بخش از ساری 64 کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 مرکز آمار ایران حدود 8700 نفر جمعیت در این بخش گزارش شده است .

عباسی با بیان اینکه تابع برنامه های کلی جشنواره روستا در شهر هستیم، اظهار کرد: برای جشن غدیر، جشنواره جنگل های هیرکانی و شناسایی ماهی قزل آلا اعلام آمادگی کردیم و در نهایت تابع تصمیمات جشنواره هستیم.

بخشدار دودانگه با بیان اینکه برنامه های زیادی می توان در خصوص آئین های بومی و محلی  اجرا کرد، گفت:جشن هایی نظیر خرمن و اعیاد باستانی نمونه آن است.
وی مزیت این جشنواره را شاد شدن افراد جامعه دانست.

سید تقی رسولی -بخشدار کلیجان رستاق- با بیان اینکه این بخش 45 روستا و 5 آبادی دارد، گفت: شغل عمده مردم کشاورزی است اما بخشی هم به فعالیت صنعتی مشغول هستند.

وی با بیان اینکه جمعیت ثابت بخش 13 هزار نفر است، اظهار کرد: جمعیت شناور در ایام تعطیل به 20 هزار نفر هم می رسد.

رسولی با بیان اینکه برنامه بخش کلیجان رستاق در جشنواره روستا در شهر  غذای سنتی و صنایع دستی است، بیان داشت: اعتبارات فرهنگی کم است و عملا از هزینه های دهیاری ها و مردم برای جشنواره ها استفاده می شود.

وی با تاکید بر آنکه برگزاری جشنواره روستا در شهر کار جالبی است، افزود: لازم است تا این موضوع تداوم یابد و مقطعی نباشد.

*جشنواره گریم کودک در ساری

-فاطمه عربی: اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد. اگرافراد برنامه‌ای مشخص برای گذراندن مفید اوقات فراغت خود نداشته باشند این بی‌برنامگی سایر جنبه‌های زندگی را به طور چشمگیری تحت الشعاع خودقرار می‌دهد.

از این رو فرمانداری مرکز استان برای غنی سازی اوقات فراغت مردم برنامه های دلچسب و متنوعی را در قالب" تابستان شاد"با همکاری بیش از 20دستگاه اجرایی برای تمامی گروه های سنی در نظر گرفته است.

بیش از هفتاد برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی در طول سه ماه تابستان ویژه‌ گروه‌های سنی هدف در مرکز استان برگزار می شود.

کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان از جمله دستگاه‌های عضو ستاد اوقات فراغت است که با توجه به گستردگی فعالیت های خود برای کودکان و نوجوانان، در این ایام نیز فعالیت‌های خود را در سطح شهر گسترش داده است. با حسن مرادی مقامی -مسئول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان  شهرستان ساری- در همین زمینه گفتگو کردیم.

* کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ساری در جشنواره تابستان شاد، متولی کدام بخش است و چه برنامه هایی را برای نشاط بخشی به شهروندان ساروی دارید؟

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال برای مخاطبان خود برنامه های متنوعی را برگزار می‌کند. وقتی این طرح از سوی فرماندای مرکز استان مطرح شد ما نیز به عنوان دستگاه متولی اوقات فراغت استقبال و در تمامی جلسات ستادی شرکت کردیم. کمیته هایی تشکیل شد و سعی کردیم متناسب با مخاطبان خود، برنامه های را در طرح " تابستان شاد" اجرا کنیم.

برای اجرای هر برنامه کارگروه هایی تشکیل شد. با توجه به همزمانی تابستان با ماه رمضان، جشنواره نامه ای به امام علی(ع) را قرار است برگزار کنیم. همچنین در روز 18 تیرماه نیز جشنواره گریم کودکان را در مرکز استان برگزار خواهیم کرد که مکان برگزاری این جشنواره بعدا اعلام می‌شود.

از دیگر برنامه های این مرکز در جشنواره"تابستان شاد" برگزاری مسابقه عکاسی و فیلم کوتاه ویژه کودکان و نوجوان است که پس از بحث و بررسی در کارگروه ،موضوع عکاسی و فیلم کوتاه  اعلام می‌شود.

برنامه دیگری که قرار است در این جشنواره برگزار شد، سفالگری است که همه کودکان و نوجوانان علاقه مند به سفالگری می‌توانند در آن شرکت کنند.

*مجموعه برنامه های تابستان شاد ساری برای نخستین بار در این ابعاد برگزار می شود و همکاری بین دستگاهی در کنار حضور برخی چهره های فرهنگی و هنری  و رسانه ای در ستاد و کمیته های آن الگوآفرین است. نظر شما چیست؟

در فصل تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، حجم عظیمی از نوجوانان وجوانان اوقات فراغت زیادی دارند که باید برای آن برنامه ریزی کرد و با یک برنامه ریزی مدون علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، باید تلاشی هم برای غنی سازی این اوقات کرد. از این رو دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در کنار هم و با استفاده از ظرفیت هایی که در اختیار دارند برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، برنامه های شاد و مفرح ای را برای آنان برگزار کنند.

همان طور که اشاره کردید برای نخستین بار است که چنین برنامه ای با همکاری تمام دستگاه‌ها در سطح استان برگزار می‌شود که علاوه بر کودکان و نوجوانان برای تمامی گروه‌های سنی برنامه هایی تعریف کرده است، طرحی نو و خلاقانه که باید مستمر باشد و شهروندان ساروی همه ساله در ایام تابستان منتظر برگزاری این جشنواره باشند.

*کانون پرورشی در طول سال برای روحیه بخشی به خانواده ها چه برنامه هایی دارد انجام می‌دهید و مردم چگونه می‌توانند در برنامه های شما مشارکت داشته باشند؟

جشنواره و مسابقات زیادی در طول سال برگزار می‌شود که علاوه بر کودکان و نوجوانان، خانواده های آنان نیز در این جشنواره شرکت می‌کنند.

هرساله جشنواره مجسمه های شنی22مردادماه در سواحل استان و شهرستان ساری برگزاری می‌شود که امسال نیز این برنامه در ساحل فرح آباد ساری با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها برگزار می‌شود. امسال سعی می‌کنیم این برنامه را در قالب جشنواره"تابستان شاد" با شکوه تر برگزار کنیم.

جشنواره بادبادکها با همکاری شهرداری، بهزیستی و اداره فرهنگ و ارشاد در یکی از پارک‌های سطح شهر برگزار می‌شود که علاه بر کودکان و خانواده های شان، سایر شهروندان نیز می‌توانند دراین جشنواره شرکت کنند. همچنین جشنواره قصه گویی ویژه پدربزرگ‌ها نیز در کانون برگزار می‌شود.

از دیگر برنامه های ما که خانواده ها در آن مشارکت دارند،برنامه قصه گویی ویژه والدین است که نفرات برتر جشنواره به مسابقات استانی راه پیدا می‌کنند. مسابقه مشاعره نیز برای خانواده ها برگزار می‌شود.

هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همانطور که از نامش پیداست پرورش و خلاقیت، کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان است . کانون سعی می‌کند در کنار برنامه های فرهنگی، برنامه هایی را هم برای ایجاد نشاط کودکان و نوجوانان و خانواده های شان برگزار کند.



*برای شاد کردن مردم ایده های نو می خواهیم

-فاطمه عربی: غنی سازی اوقات فراغت از جمله مباحثی است که همواره دغدغه متولیان امر، به ویژه در ایام تابستان است. به دلیل نبود متولی و یا موازی کاری و همکاری نکردن دستگاه های مختلف، تاکنون خروجی قابل قبولی ندیده ایم. امسال اما فرمانداری ساری با کمک بیش از 20دستگاه اجرایی و برخی چهر های فرهنگی، هنری، اجتماعی و رسانه ای مجری طرح های اوقات فراغت در قالب تابستان شاد ساری شده است.

 اداره محیط زیست شهرستان ساری یکی از دستگاه‌های عضو ستاد اوقات فراغت و جشنواره تابستان شاد ساری است. به همین دلیل با بهرام فغانی -رئیس اداره محیط زیست شهرستان ساری- هم کلام شدیم.

*بفرمایید اداره محیط زیست شهرستان ساری در جشنواره تابستان شاد، در کدام بخش ها همکاری دارد و شما چه کمکی به ستاد جشنواره کرده اید؟

اداره محیط زیست شهرستان ساری در کمیته گردشگری و محیط زیست عضو است و برنامه های متعددی را برای ارتقای فرهنگ زیست محیطی در جشنواره تابستان شاد در دست اجرا داریم.

از جمله این برنامه ها، برنامه پاکسازی از سد سلیمان تنگه تا ساحل فرح آباد است که این برنامه با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، تشکلات دانش آموزی، شورا و دهیاری ها و آحاد مردم بر گزار می‌شود.

همچنین در این روز کیسه های زباله نیز توسط انجمن های محیط زیست بین مردم توزیع می‌شود. تمامی نیروهای خود را بسیج می‌کنیم تا این برنامه به بهترین نحو برگزار شود.

*این جشنواره هماهنگ و بزرگ برای نخستین بار در استان در حال اجراست. برنامه های متنوع و گسترده ای هم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای نشاط مردم طراحی شده است. این ایده را می پسندید؟

بله، برای نخستین بار شاهد چنین پیشنهادی از سوی فرمانداری مرکز استان هستیم و این اقدام را به فال نیک می‌گیریم. طرح بسیار خوبی است که باید با برنامه ریزی درست هرساله در ایام تابستان برگزار شود. هر فعالیتی که برای نخستین بار انجام می‌شود قطعا کاستی هایی دارد که با استفاده از تجربه ای که امسال کسب می‌کنیم، سال بعد شاهد برنامه های بهتر و متنوع تری خواهیم بود.

مدیریت های ما تخصصی نیست  و تاکنون برنامه هایی در چنین سطحی برای نشاط اجتماعی برگزار نشده است، برای شاد کردن مردم فکر و ایده ای نو لازم است. می‌توان کارهای خوب و بزرگی را با کمترین هزینه انجام داد.



*اداره شما در طول سال چه برنامه های فرهنگی و اجتماعی را برای روحیه بخشی به مردم انجام می‌دهد و مردم چگونه می‌توانند در برنامه های شما مشارکت داشته باشند.

تمام برنامه های این سازمان برای ارتقای فرهنگ زیست محیطی مردم است. در طول سال برنامه های پاکسازی محیط زیست را با مشارکت مردم انجام می‌دهیم.
 در مرکز استان دو پناهگاه حیات وحش سمسکنده و دشت ناز وجود دارد. با توجه به اینکه پناهگاه ها جنبه تحقیقاتی و آموزشی دارند و گردشگری نیست و محدودیت هایی وجود دارد، شهروندان ساروی و دانش آموزان می‌توانند از این حیات وحش بازدید داشته باشند.

در طول سال نیز دانش آموزان زیادی از این دو مرکز بازدید می‌کنند. به اعتقاد بنده تا وقتی مردم و دانش آموزان از نزدیک گوزن زرد و خال قرمز را نبینند و با زندگی این حیوان ها آشنا نشوند، نمی‌توان مهربانی و آشتی را بین مردم ترویج کرد. مردم باید بدانند که نگهداری و زنده نگداشتن حیوانات هنر است نه کشتن آنها.

ارتباط ما با مردم از طریق سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی است. در طول سال برنامه های متنوعی همچنون پاکسازی سواحل، رودخانه ها، جنگل و... با مشارکت مردم انجام می‌شود. این برنامه ها ضمن اینکه موجب  ارتقای فرهنگ زیست محیطی می‌شود، افزایش مشارکت های عمومی افراد جامعه را به دنبال دارد و آنها در مقابل محیط زیست شان احساس مسئولیت می‌کنند.

همچنین به پاس همکاری کسانی که داوطلبانه سلاح های شکاری خود را به این سازمان تحویل دادند، در همان تاریخ تحویل، هرساله با اهدا لوح و هدایایی از آنها قدردانی می‌کنیم.

*عکس از اکبر قاسم پور


  • جمعه 18 تير 1395-9:6

    لیست برنامه های تابستان شاد :
    تاریخ عنوان برنامه
    1/4/95 جشن میلاد امام حسن مجتبی ع
    9/4/95 دست پنهان ( کمک به نیازمندان)
    14/4/95 نامه ای به امام علی ع
    16/4/95 جشن عید فطر
    = = = = = = = = = = = =
    18/4/95 جشن گریم بچه ها
    18/4/95 صعود به شاهدژ و اجرای جشن آیینی
    19/4/95 عصر شعری برای رودخانه تجن ساری
    20/4/95 جشنواره روستا در شهر
    (ازیکشنبه تا پنجشنبه)
    21/4/95 جشنواره لباس های محلی
    22/4/95 پاک سازی رود خانه تجن 1
    (از دودانگه تا دریا)
    23/4/95 جشن معلولان سرمایه های ...
    24/4/95 همایش رزمی کاران
    25/4/95 کنسرت ساحلی
    25/4/95 رالی خانوادگی
    25/4/95 میثاق با دریای مازندران
    26/4/95 کارگاه ساری شناسی
    28/4/95 جشن 26 عیدماه
    30/4/95 مسابقه فیلم کوتاه با گوشی
    31/4/95 شونیشت با هنرمندان
    1/5/95 جشنواره بازی های محلی
    عصر شعری برای جنگل هیرکانی
    2/5/95 جشن آغاز سال تبری
    3/5/95 جشن چند قلو ها
    4/5/95 شب خاطره مردان بی ادعا
    5/5/95 مسابقه تیر اندازی
    6/5/95 نمایشگاه عکس قدیم ساری ( مردمی)
    7/5/95 همایش بزرگ اسکیت سواران
    8/5/95 جشنواره بادبادک
    8/5/95 جشنواراه ماهی گیری
    9/5/95 شبی با قرآن کریم
    10/5/95 میثاق با رودخانه تجن
    11/5/95 همایش زنان خانه دار
    12/5/95 جشنواره موسیقی بومی
    14/5/95 جشن روز دختران
    شونیشت خانوادگی
    15/5/95 جنگل نوردی و آشنایی با جنگل هیرکانی
    15/5/95 مسابقه اسب دوانی محلی
    16/5/95 شبی با نهج البلاغه
    17/5/95 همایش بزرگ ژیمناستیک کاران
    18/5/95 آموزش امداد و نجات همگانی
    19/5/95 همایش آشنایی با ماهی قزل آلا
    20/5/95 جشنواره همکلاسی های قدیم
    21/5/95 جشن سیب
    21/5/95 جشنواره غذای محلی
    22/5/95 تماشای طلوع آفتاب ساحل دریا
    22/5/95 مسابقه مجسمه های شنی
    23/5/95 جشن میلاد امام رضا ع
    24/5/95 عصری با گیتار نوازان
    25/5/95 شب خاطره آزادگان
    29/5/95 جشن اقوام مقیم ساری
    30/5/95 همایش گل بازی کودکان
    31/5/95 همایش متولی های مساجد و امامزاده ها
    1/6/95 با جامعه پزشکان
    3/6/95 جشنواره پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها با نوه ها
    4/6/95 همایش زنان شاغل
    5/6/95 مسابقه دوچرخه سواری
    5/6/95 همایش موتور سواران
    6/6/95 شبی با نخبگان ساری
    7/6/95 جشنواره آب
    8/6/95 همایش کارکنان دولتی
    10/6/95 مسابقه فن بیان سه دقیقه ای
    11/6/95 پاک سازی رود خانه تجن 2
    (از چهار دانگه تا دریا)
    12/6/95 تجلیل از فعالان قرآنی
    13/6/95 جشن تازه دامادها و تازه عروس ها
    15/6/95 جشنواره موسیقی و سرود کودکان
    16/6/95 بازارچه صنایع دستی
    21/6/95 جشن روز عرفه و عید قربان
    24/6/95 مسابقه سلفی
    25/6/95 جشن دف نوازان و تار نوازان
    26/6/95 جشن شکر گذاری خرمن
    27/6/95 شب شعر بومی مازندرانی
    29/6/95 جشن عید سعید غدیر خم
    30/6/95 خانواده های ایثار گر
    31/6/95 گرامیداشت 8 سال دفاع مقدس

    • چهارشنبه 16 تير 1395-12:48

      ضمن تشکر از برگزار کنندگان جا داشت تا بعضی از این برنامه ها ها باهم تداخل نداشته باشند وجدول برگزاری تاریخ و زمان اجرای آنها نیز به شکلی به اطلاع علاقه مندان برسد


      ©2013 APG.ir