تعداد بازدید: 4498

توصیه به دیگران 0

دوشنبه 21 تير 1395-11:24

تغییر، بدون تعارف!

بدون تعارف باید اذعان کرد تنها محرک ایجاد شتاب مجدد در راه تقویت جایگاه دولت در مازندران و با در نظر گرفتن تمامی محدودیت ها، تعویض مدیریت ارشد استان است و لاغیر.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سید مصطفی فلاح، عضو شورای اصلاح طلبان استان مازندران و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران مازندران: این روزها دولت تدبیر و امید شاهد بی سابقه ترین حملات و فضاسازی های جریان های رقیب است و بیش از هر چیز، بی دفاع بودن شخص رئیس جمهور نمایان شده است. گویا هیچ بدنه ی اجتماعی و سیاسی که تعلق اختصاصی به گفتمان دولت تدبیر و رئیس جمهوری آن داشته باشد، وجود ندارد.

تاسف بارتر آن که تیم رسانه ای دولت نیز ضعیف تر از همیشه نمودار شده و تنها این اصلاح طلبان هستند که به عنوان طیف قدرتمند حامی دکتر روحانی در خارج از بدنه دولت و بدون هیچ چشم داشتی پیرو انذارهای پیش گفته خود، باتمام توان از دولت دکتر روحانی حمایت می کنند.

در مازندران نیز هر روز که می گذرد رفتارها و نحوه اداره استان بیش از پیش فشل و از کار افتاده تر می نمایاند. با وجود ادعاهای مدیریت ارشد استان، هیچ برنامه مشخص، مدون و اعلام شده ای برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و حل معضل بیکاری در استان دیده نمی شود.روزمرگی و برنامه های نمایشی بیشتر نمایانگر است تا برنامه ریزی علمی، شاخص های اقتصادی نیز هر روز نگران کننده تر ظاهر می شود. مولفه های مهم اجتماعی نیز رو به افول است و در حوزه سیاسی نیز کار ویژه های بسط گفتمان تدبیر و امید در استان از سوی مدیریت ارشد، به عدد انگشتان یک دست نمی رسد.

 با وجود آمادگی تام و تمامِ بزرگان اصلاحات استان و بدنه همراه آنان، هیچ تلاشی از سوی مدیریت ارشد استان در جهت جلب حمایت بدنه اصلاح طلب و فعال سیاسی استان برای تقویت دولت و گفتمان آن صورت نپذیرفته و اسفناک تر آن که دانسته یا نادانسته، تلاش های بسیاری در راستای تخریب، تجزیه و تفرقه این قشر اثر گذار از سوی همراهان مدیریت ارشد استان صورت می گیرد.

جلسات با حضور اصلاح طلبان حامی دولت به صورت مهره چینی های خاص، یا در هنگام حضور مدیران سیاسی ملی، به منظور زینت بخشی مجالس انجام می پذیرد و یا هنگام شنیده شدن صدای پای تغییر، سراسیمه به یاد فعالان عرصه سیاسی و اجتماعی افتاده و نشست با آنان بدون در نظر گرفتن جایگاه نمادهای اصلاحات، احزاب و تشکل های سیاسی، مانند شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای اصلاح طلبان استان ترتیب داده می شود که مهمترین ویژگی این جلسات، برگزاری گزینشی و با سناریویی از پیش طراحی شده و حمایتی، بدون شنیدن صدای منتقدان است.

 آنچه ذکر شد دلیل روشنی بر جذب نشدن صحیح همراهان حقیقی دولت و چرایی استقبال نکردن در خور مردم مازندران در سفر استانی رئیس جمهوری محترم است.

 اینها گواه کوچکی از ناکارآمدی مدیریت سیاسی استان در جذب حداکثری قشرهای مختلف مردم و نگهداری رای دهندگان و نقش آفرینان حماسه 24 خرداد در پای علم دولت است.

 این در حالی است که تنها کمتر از یک سال به پایان دولت یازدهم باقی است و ضعف مفرط مدیر ارشد استان و رفتارهای تفرقه افکنانه او و تیمش، خود بزرگترین چالش ها برای جلب آرای مجدد مردم مازندران در انتخابات آتی خواهد بود.

نگرانی ها برای جلب حمایت بدنه ی اجتماعی و سیاسی تنها به این گونه رفتارها ختم نمی شود، بیم آن می رود، عملکرد ضعیف و پر ابهام استاندار محترم به حوزه هایی نظیر آنچه امروز به عنوان معضل فیش های حقوق نجومی مطرح است در سطح استان تسری یابد و شائبه هایی نظیر عضویت در چندین هیات مدیره، ارتباط با مقروضان بزرگ بانکی و سو استفاده اقتصادی مدیران استانی و بعضاً کشوری در استان دامن گیر دولتی شود که شعار آن پاکدستی و دوری از تخلف بود.

بی تردید مکنونات پیش گفته، سوژه های مناسبی برای اتاق فرماندهی تخریب دولت فراهم خواهد کرد، لذا دردمندانه از رئیس جمهوری محترم و وزیر کشور تقاضا می شود راه را بر دشواری های آینده ببندند.

پر واضح است که مازندران عصر دولت تدبیر و امید، همچنان منتظر تحولی معقول، مدیریتی امیدبخش، مردمی و کارآمد است.

حمایت همه جانبه اصلاح طلبان از دست آوردهای دولت دکتر روحانی و اعتقاد به امتداد راه دولت یازدهم در دولت آینده از سوی آنان، موجب خویشتن داری برای انتقاد نکردن صریح و شدید نسبت به ضعف مدیریت سیاسی استان مازندران شده است. اما سه سال، توقف و ناکارآمدی مدیریت ارشد استان و میدان داری بقایای دولت پیشین موجب طمع قبیلۀ احمدی نژاد و مانور او در مازندران سبب سرخوردگی حامیان دولت و فعالان مدنی و اجتماعی شده است، از این رو شکاف میان بدنه هوادار دولت و محرکان موج 24 خرداد با دولت در استان هر روز بیش از قبل می شود.

 این سرخوردگی و آن نگرانی از سوی همراهان دولت در استان برای ادامه مسیر تا خرداد 96 باید هرچه زودتر به ترمیم شود.

طبیعی است در مدت کوتاه باقی مانده و با توجه به محدودیت های کلان اقتصادی تحولات جهش گونه مورد انتظار مردم به سختی فراهم شود، اما ایجاد انگیزه و اشتیاق در میان همراهان دولت با تغییرات مطلوب و در راستای گفتمان دولت شدنی است.

 بدون تعارف باید اذعان کرد تنها محرک ایجاد شتاب مجدد در راه تقویت جایگاه دولت در مازندران و با در نظر گرفتن تمامی محدودیت ها، تعویض مدیریت ارشد استان است و لاغیر.


  • شنبه 26 تير 1395-14:58

    جان من چی بهت قول دادند که این حرفهارا می زنی ؟ و چی بهت قول داده بودند که آن حرفهای عاشقانه را در خصوص دکتر فلاح می زدی ؟
    دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را ؟!؟!

    • حامی روحانیپاسخ به این دیدگاه 0 3
      شنبه 26 تير 1395-23:19

      عجب حرفی میزنی؟ مگه ادم تا ابدالدهر از یکی حمایت می کنه؟ اگه این طور بود چرا الان حکومت از هاشمی و کروبی و خاتمی حمایت نمی کنه؟ مگه اینها رییس جمهور و رییس مجلس نبودند؟ چرا الان فتنه گر و نفوذگر و اینها شدند از چشم حاکمیت؟ حرف نداری الکی نیا اینجا کامنت نزار. فلاح یه دوره ای باید حمایت می شد. چون رقیبش نیازاذری بود. الان دیگه باید بره. چون ما دنبال بهتر از اونیم.

  • جمعه 25 تير 1395-11:16

    جالبه اسم دکتر ... را نشر نمیدهید اما اسم دکتر کریمی مله را میگذارید.شما رسانه ای ها دنبال کسی هستید منفعتتون باشد

    • پنجشنبه 24 تير 1395-13:10

      البته از نقش سازنده سایت مازندنومه در زمان انتخاب آقای ربیع فلاح نباید چشم پوشی کرد. جا داره که سایت مازندنومه همچنان که مصاحبه ها و تحلیلهایی رو در مقام انتقاد از استاندار منتشر میکنه یه نیم نگاهی هم به مواضع خودش زمانی که قرار بر انتخاب استاندار بود بکنه تا از دایره انصاف خارج نباشه. استان مازندران مطمئنا با رهبری سیاسی دکتر نیازآذری جایگاه بسیار بهتری در پیشرفت و آبادانی داشت اما...

      • خواننده قدیمیپاسخ به این دیدگاه 4 0
        جمعه 25 تير 1395-10:40

        این سایت عقد اخوت با کسی نبسته آقای عزیز. من مخاطب ده ساله اش هستم. از اولین ها. مازندنومه بهترین استراتژی را اتخاذ کرد تا کیومرث نیاز امنیتی استاندار نشه. الانم فلاح اون قدر گند زده که این ها دنبال گزینه دیگه ای باشن. اگه قرار امثال نیاز استاندتار بشن همین فلاح باشن خوبه.مادنبال یک گزینه اصلاح طلب نرم هستیم واسه استان. فلباح کارایی اش را از دست داد. دیگه نمی تونه ادامه بده. حقیقت با مازندنومه است. چون نه پول میگیرند و نه پستو مقام. هرجا بخوان نقد می کنند. در ضمن اگه سرچ کنی می فهمی اولین نقد رو خود همین سایت نوشت علیه استاندار. فکر کنم ماه سوم اومدن فلاح بود. برو بخون. پاییز 92

        • يکشنبه 27 تير 1395-12:3

          جناب خواننده ی قدیمی!
          از اشکالاتِ افراد در دنیای سیاست اینه که از مشکلاتشون فرار می کنند از یه نفر نهایت حمایت رو میکنند بعد که به تعبیر شما گند زد میان با ژست طلبکار به مردم میگن ما با کسی عهد اخوت نبستیم. خب عزیزِ جان به همین راحتی هم که نیست بلاخره سایت مازندنومه همونطور که شما اذعان کردین توی انتخاب آقای فلاح نقش داشته پس بخشی از مسئولیتِ به تعبیر شما گند زدن و ناکارآمدی ایشون عهده ی مازندنومه ست. من کسی رو متهم به پول گرفتن و پست و مقام نکردم شما نمیدونم چرا یهو این مسائل رو پیش کشیدید؟ سوال بعدیم اینه که شما از طرف سایت صحبت میکنین که میگین "ما" دنبال اصلاح طلب نرم هستیم یا از طرف شخص خودتون؟ در ضمن برای دیدن مواضع یک سایت بنده رو حواله به سال 92 ندین همین که هیچ اشاره ای به نقش سایتتون توی انتخاب استاندار نکردین مشخصه که کل تحریریه سرتون رو کردین زیر برف و البته شما خواننده قدیمی سایت.

          • خواننده قدیمیپاسخ به این دیدگاه
            دوشنبه 28 تير 1395-7:48

            من از طرف خودم صحبت می کنم که البته با این سایت آشنایی هایی دارم در بیروم. می شناسم شون. من نمی فهمم شما دنبال چی هستید؟ چند تا مثال می زنم. چرا نظام الان از بنی صدر حمایت نمی کنه؟ چرا از احمدی نژاد حمایت نمی کنه؟ چرا از موسوی و کروبی حمایت نمی کنه؟ چرا از هاشمی رفسنجانی مثل دهه 60 و 70 حمایت نمیکنه؟ مگه این ها بزرگان نظام نبودند؟ چرا الان حاکمیت اینها رو طرد کرده و مخالف شون شده و بعضی هاشون توی حصر و فراری هم هستند؟ این چه حرفیه که اگه در دوره ای از یکی حمایت شده تا ابدالدهر باید روی این حمایت ایستاد؟ حمایت ها نسیبیه در دنیای سیاست. مطلق نیست. بسته به عملکردها داره. در دوره ای قرار بود نیاز اذری استاندار بشه. این دوستان ترجیح دادند کسی استاندار بشه که حداقل به روحانی رای داده. امنیتی نیست. دیدگاه پلیسی نداره. حالا این اقا سه سال کار کرده. کند هست در عملکرد. برای توسعه استان نیازه کس دیگه بیاد. این عین سیاست ورزیه. شما یا مشق سیاست نکردید یا تازه کارید در این عرصه. هرچی هست مرتب دارید ادعای تان را تکرار می کنید بدون اینکه توضیحات را بخوانید. خیلی ساده هست مساله. خانم راستگو عضو حزب کار بود. به قالیباف رای داد. هفته بعد اخراج شد. سیاست یعنی این. حالا بگن این خانم چون عضو حزب بوده بزارید بمونه؟ خارج شده از سیاستهای حزب. الان فلاح خارج شده از مسیر اصلی دولت. فعالیت های اقتصادی اش مشکل داره. رییس جمهور یکی رو وزیر می کنه، دو سال بعد عوضش می کنه. حالا یه استاندار رو نباید عوض کرد؟ یا اگه ضعف داره به حکم حمایت های اولیه که رقیبش رو صحنه نیاد سکوت کرد؟ با چی مشکل دارید شما من نمی دونم

      • چهارشنبه 23 تير 1395-21:55

        به نظر میرسد دولت بدنبال فردی برای استانداری میباشدکه کمترین هزینه را ایجاد کند .ربیع فلاح ودوستانش فقط به فکر حفظ جایگاه خود بوده تا خدای نخواسته کسی چشم بد به آنها داشته باشد . مدیران بدون برنامه وناتوان امروزه ارج وقرب بیشتری دارند !!!

        • قلی زادهپاسخ به این دیدگاه 20 6
          چهارشنبه 23 تير 1395-20:5

          یکی از بهترین گزینه های استانداری مازندران دکتر علی کریمی مله هستن
          ایشون چهره ای دانشگاهی و مسلط به اوضاع سیاست می باشند
          ...

          • چهارشنبه 23 تير 1395-9:31

            ما به دنبال چهره جدید و جوان هستیم تا استان را نجات دهد ....راه نجات استان و کشتی به گل نشسته.جالبه چندین سال دنبال چهره های تکراری و مسن همچون فلاح هستید

            • سه شنبه 22 تير 1395-21:45

              دکتر روحانی به فکر مردم مازندران نیستی به فکر خودت باش ...

              • مجیدشیرزادسوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 6 1
                سه شنبه 22 تير 1395-17:51

                استانداری که با این همه ضعف مدیریتی انصاف واخلاق حرفه ایی را درپس غرور ناشی از پشت گرمی به سیاسیون موثر درخرداد92 ونمایندگان سهم گرفته ومسئولان دولتی و وزارت کشوری وانهاده وخود را از مدیران دولت اصلاحات که هرکدام در حد یک وزیر هستند برتر می داند لایق حتی یک سطر قلم فرسایی نیست،انجا که عشوری وکریمی مله و دیگر نخبگان سیاسی استان هستند نباید عرصه ی جولان نالایقانی که امروز هستندباشد

                • سه شنبه 22 تير 1395-8:25

                  درود بر شما
                  واقعا این استاندار در حد و اندازه دولت اقای دکتر روحانی نیست

                  • سه شنبه 22 تير 1395-1:0

                    تا فلاح باشه وضع همینه به امید روزی که تیتر بزنید فلاح برکنار شد

                    • دوشنبه 21 تير 1395-20:54

                      ربیع فلاح تو خواب هم نمی دید یه روز استاندار بشه
                      وقتی هم از سر شانس استاندار شد ،...
                      با این حساب این میشه وضع امروز استان

                      • چهارشنبه 23 تير 1395-10:27

                        کاربر گرامی اشتباه میکنید.
                        نه تنها شانس زیاد بلکه اونقدر نفوذ که همان در این روزها می گویند "توانایی" داشته که در میان بزرگان استان مازندران اولین انتخاب و بزرگترین معتمد دولت شناخته شود و به استانداری برسد. قطعا از اینجا اگر برود جای بهتر و معتبرتری خواهد رفت.
                        البته به ایشان نقد هم دارم.

                        • چهارشنبه 23 تير 1395-20:1

                          خب از مازندران بره
                          اصلاً بره معاون اول بشه
                          کی حسوده ؟؟

                      • دوشنبه 21 تير 1395-18:21

                        ...ول کنین دیگه مملکت رو راستیها خوردن و تموم کردن شما کت استاندار رو میکشی این چه سایتیه که شما دارین از 6 تیتر خبر سه تای اون پاچه استاندار رو گرفته واقعا شما عتیقه هستین.

                        • اصلاح طلبپاسخ به این دیدگاه 12 3
                          دوشنبه 21 تير 1395-16:57

                          متاسفانه حمایت های همه جانبه آقای رضا ص از شخص استاندار مانع از برکناری استاندار مازندران می شود.
                          باید بزرگان اصلاح طلب سعی در اقناع ایشان بکنند که از حمایت استاندار دست بکشد.
                          چرا استانی که رحمانزاده، نریمان، کشاورزیان، طاهرنژاد و کریمی مله دارد باید سکان استانداری به دست کسی باشد که منافع فعالین اقتصادی و همچنین تیم احمدی نژاد را تامین کند؟
                          اصلاح طلبان باید با اتحاد طی نشستی با برخی از اعضای مجمع نمایندگان و خمچنین بزرگام ملی اصلاح طلب مازندرانی مقدمات برکناری استاندار را کلید بزنند.
                          باید طی طوماری از اصلاح طلبان برای رئیس جمهور ارسال شود و اخبار را دقیق به گوش ایشان برسانند.

                          • دوشنبه 21 تير 1395-14:52

                            صددرصد با مواضع مهندس سید مصطفی فلاح که واقع بینانه است کاملاموافقم. اما با توجه حامیان پنهان ربیع فلاح در ساختار قدرت ،تغییر یا جابجایی او در کمتر از یکسال اخیر را بسیار نامحتمل می دانم.ایشان بازی را خوب بلدند.به تعبیر یکی از دوستان عضو شورای اصلاح طلب استان ،فلاح جلودار تا هشت ماه پس از پایان دوره احتمالی دوم روحانی هم در مازندران خواهد ماند!گوشش به این حرفها بدهکار نیست چون پشتش گرم است!از دوازده نماینده ده نفر موافقش هستند و همینطوربه قرار مسموع از حمایت و همراهی شیخ علی اکبر ناطق نوری،یاسر هاشمی رفسنجانی،سیدرضا صالحی امیرکلائی،آیات طبرسی،لاریجانی و معلمی ، توکل و برخی از اصولگرایان سنتی (جبهه پیروان خط امام و رهبری)،رسانه های دلواپسانو برخی از مراکز قدرت برخوردار است.ربیع فلاح همچنان با جلوداری و دلگرمی حرکت می کند.

                            • دوشنبه 21 تير 1395-12:50

                              ...حدود خودت رو بدون و در اندازه ای نیستی حتی اسم حاج محمود رو بیاری...

                              • سه شنبه 22 تير 1395-19:59

                                حاج محمود!؟ همون رییس دزدها و مختلسان!؟ رییس رحیمی؟ رییس بقایی؟ رییس بابک زنجانی؟ رییس مرتضوی؟ اینو می گی حاج محمود! اون که مریضه با ید بره پیش روان پزشک و بعد هم بره دادگاه و بره زندان ان شاالله . خدا شفاش بده

                              • دوشنبه 21 تير 1395-12:13

                                مجال باقیمانده بی رحمانه برای دولت تدبیر و امید اندک است و واقعه پیشرو در ماراتن انتخابات 96 سخت نامنتظر.کاش دولت به هشدارها و انذارهای فعالین سیاسی شاخص استان توجه داشت تا کار به اینجا نمی کشید

                                • پورموسویپاسخ به این دیدگاه 16 1
                                  دوشنبه 21 تير 1395-11:43

                                  کاملاً با نویسنده موافقم


                                  ©2013 APG.ir