تعداد بازدید: 3824

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 29 تير 1395-13:2

مدرس خوشنویسی:

استقبال از خوشنویسی کم است

نمایشگاه استاد مظفر اسلامی در زمینه خوشنویسی و تذهیب در ساری برپا شده است. او در گفت و گو با ما می گوید استقبال از هنر خوشنویسی کم شده است و اغلب هنرآموزان هم مربوط به فصل تابستان هستند.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: مظفر اسلامی متولد سال 1329 از هنرمندان عرصه خوشنویسی است. این هنرمند پس از برگزاری نمایشگاه های گروهی در شهرهای مختلف، نمایشگاه انفرادی را در شهرستان ساری دائر کرده است.

وی دارای گواهینامه ممتاز از انجمن خوشنویسان تهران بوده و مراحل ابتدایی را زیرنظر استاد اتحاد گذرانده است. آثار استاد اسلامی، تلفیق هنر خوشنویسی و تذهیب است.

اسلامی در گفت و گو با مازندنومه اظهار کرد: 35 اثر در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است و بنا دارم درآمد حاصل از این نمایشگاه را به انجمن خیریه همیاران بیماران سرطانی ساری هدیه کنم.

وی با بیان اینکه مرکز استان در انجمن خوشنویسان 70 استاد خوشنویس دارد که 5 نفر به کرسی استادی نائل آمدند، افزود: حدود  20 نفر فوق ممتاز و بقیه شاگردان فوق ممتاز هستند.

اسلامی درباره میزان گرایش مردم به هنر خوشنویسی گفت: در ابتدای انقلاب فضای مناسبی برای بروز و ظهور هنر خوشنویسی وجود و این روند تا سال 64 ادامه داشت و اوج هنر خوشنویسی بود. پس از این دوره، فضا برای فعالیت سایر هنرها هم به وجود آمد و گرایش به هنر خوشنویسی، کاهش یافت و الان هم در آن فضا قرار داریم و استقبال از خوشنویسی، کم است.

این هنرمند خوشنویسی تصریح کرد: اکنون از 70 استاد انجمن خوشنویسی در ساری فقط 8 نفر مدرس هستند که شاگردان محدودی دارند و اغلب این هنرآموزان هم مربوط به فصل تابستان است.

گفتنی است این نمایشگاه از 26 تیرماه در ساری گشایش یافت و تا 30 تیر ادامه دارد. نمایشگاه از ساعت 9 و سی دقیقه صبح تا 19 دائر است.


  • چهارشنبه 20 مرداد 1395-12:40

    کارشون عالی و هدفشون ستودنی بود. براشون آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم.

    • چهارشنبه 30 تير 1395-10:14

      سلام.با ارزوی موفقیت برای این هنرمند خیر خواه....اثارشون بسیار زیبا بود.


      ©2013 APG.ir