تعداد بازدید: 3091

توصیه به دیگران 0

چهارشنبه 6 مرداد 1395-10:14

دستیار ویژه وزیر امور خارجه در محمودآباد بیان کرد:

مهمترین نتیجه برجام جدایی انداختن بین اروپا و آمریکا بود/ روحانی مردم را فریب نمی دهد

حجت الاسلام مصطفی فومنی حائری: اینکه برخی می گویند دکتر روحانی درصدد برقراری رابطه با آمریکاست حرف نادرستی است/ یکی از مسائلی که دست رئیس جمهوری نیست، سیاست کلی نظام است/ در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی سیاست خارجی ما یک قدم جلوتر هم رفت/ سیاست تنش زدایی خاتمی با استقبال بسیار خوبی در دنیا مواجه شد/ در دولت احمدی نژاد ما متحمل بیشترین هزینه شدیم/ مهمترین نتیجه برجام جدایی انداختن بین اروپا و آمریکا بود/ روزی که احمدی نژاد دولت را از آقای خاتمی تحویل گرفت 60 میلیارد دلار نقدینگی داشت، اما با خزانه خالی دولت را به روحانی تحویل داد/ دکتر روحانی فقط یک عیب دارد، اینکه تیم و سیستم تبلیغات قوی ندارد/ روحانی کارنامه موفقی داشته و مانند دولت گذشته از روش فریب دادن مردم استفاده نمی کند.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: حجت الاسلام مصطفی فومنی حائری -دستیار ویژه وزیر امور خارجه- در یادواره شهیدان یزدانی ها در آزادمون محمودآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، در بخش دوم سخنان خود به موضوع سیاست خارجی دولت تدبیر و امید پرداخت.

وی گفت: من سی و سه سال در وزارت امور خارجه مشغول خدمت هستم و در رده ها و سطوح مختلف وزارت امور خارجه مسئولیت داشتم، با دیپلماسی سیاسی جمهوری اسلامی آشنا هستم و بنابراین مایلم ذهن شما را در رابطه با سیاست خارجی روشن کنم.

حجت الاسلام فومنی حائری با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که دست رئیس جمهوری نیست، سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی است افزود: با آمدن دولتی و با رفتن دولتی سیاست های کلی نظام هیچ تغییری نمی کند.

این مسئول گفت: ما از ابتدای تأسیس جمهوری اسلامی اعلام کردیم تنها یک دولت را در دنیا به رسمیت نمی شناسیم و مشروع نمی دانیم و به هیچ وجه با او رابطه برقرار نمی کنیم و آن رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل است.

وی ادامه داد: موجودیت رژیم اسراییل را قبول نداریم اما با بقیه کشورها همزیستی مسالمت آمیز داریم، مشروط به اینکه در امور داخلی ما دخالت نکنند.

فومنی حائری با اشاره به حوادث 13 آبان 58 و کشف لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی اظهار داشت: حضرت امام از این رویداد تعبیر به انقلاب دوم کرده و فرمودند هرچه فریاد دارید سر آمریکا بکشید.

دستیار ویژه دکتر ظریف در وزارت امور خارجه با بیان اینکه دشمنی آمریکا از آن زمان تا الان ادامه پیدا کرده است، افزود: تا زمانی که رابطه گرگ و میشی برقرار باشد رابطه با آمریکا از سر گرفته نخواهد شد، چرا که آمریکا تلاشش این است که جمهوری اسلامی نباشد.

وی با اشاره به تلاش های آمریکا در راستای ممانعت از رشد و توسعه جمهوری اسلامی ابراز داشت: آمریکا از همان روز بعد از تسخیر لانه جاسوسی اعمال تحریم ها علیه کشور ما را شروع کرد؛ اما یک دست صدا ندارد؛ آمریکا به تنهایی هیچ کاری نمی توانست بکند. لذا امام فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

فومنی حائری در تشریح سیاست دیپلماسی اظهار داشت: وقتی رابطه دو کشور یک رابطه خصمانه باشد وظیفه دیپلماسی ما در برابر دشمن چیست؟ وظیفه دیپلمات در برابر دشمن چه باید باشد؟ در این گونه موارد وظیفه دیپلماسی این است که شمشیر را یا از دست دشمن بگیرد یا اگر نمی تواند شمشیر را دست دشمن بگیرد آن را کند نماید.

وی تاکید کرد: دیپلماسی جمهوری اسلامی همواره این بود که تلاش کند بین آمریکا و اتحادیه اروپا جدایی بیندازد.

این مسئول با بیان  اینکه در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری این سیاست به خوبی دنبال شد و عملاً آمریکا نتوانست کاری از پیش ببرد افزود: در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاست خارجی ما یک قدم جلوتر هم رفت و آن این بود که اروپا، جانشین آمریکا شد که سیاست بسیار موفقی بود.

وی گفت: آمریکا هرچقدر تلاش کرد اروپا را با خود همراه کند موفق نشد و تحریم های آمریکا به تنهایی کارساز نبود.

 فومنی حائری ابراز داشت: در دوره ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی سیاست خارجی ایران، سیاست تنش زدایی در دنیا اعلام و با استقبال بسیار خوبی در صحنه بین المللی مواجه شد، بنابراین اوهم توانست با سیاست خود آمریکا را ناکام بگذارد.

وی در تشریح فجایع سیاست خارجی در دولت قبل اظهار داشت: در دولت احمدی نژاد متاسفانه به خاطر بی تدبیری دولت، ما متحمل بیشترین هزینه شدیم. با اقدامات نامناسب و مواضع نامطلوب مانند هولوکاست و شعارهای نامناسب و به کار گرفتن ادبیات نامناسب، دولت گذشته موجب نزدیکی آمریکا و اروپا به هم شد و اتحاد کامل آمریکا و اروپا بود که سبب اعمال تحریم های متعدد علیه ایران شد.

دستیار ویژه دکتر ظریف با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سیاست بر این قرار گرفت که تمام تلاش ها، صرف جدایی انداختن بین اروپا و آمریکا شود، افزود: مذاکرات هسته ای با دقت و هوشیاری ادامه یافت تا تحریم های ظالمانه علیه کشور ما برداشته شود که مهمترین نتیجه برجام نیز جدایی انداختن بین اروپا و آمریکا بود.

وی گفت:  اینکه گفته می شود دکتر روحانی درصدد برقراری رابطه با آمریکاست، حرف نادرستی است؛ تلاش روحانی برای برهم زدن اتحاد اروپا و آمریکا علیه کشور ماست،  مقام معظم رهبری هم بیشترین حمایت را از تیم مذاکره کننده داشتند و بارها فرمودند: این ظریف عزیز ما.

حجت الاسلام فومنی حائری با بیان اینکه در مقابل دشمن باید تدبیر به کار برد گفت: بی تدبیری دولت قبل موجب اتحاد دشمنان و وضع تحریمهای ظالمانه علیه کشور ما شد و آنها هرچه خواستند علیه ما انجام دادند.

وی گفت: روزی که احمدی نژاد دولت را از آقای خاتمی تحویل گرفت 60 میلیارد دلار نقدینگی داشت، اما با خزانه خالی دولت را به روحانی تحویل داد.

این مسئول تصریح کرد: دکتر روحانی در همین شرایط، کارنامه بسیار موفقی داشت، در دولتش از همه طیف های سیاسی، هم از اصول گرایان و هم از اصلاح طلبان برای نجات کشور استفاده کرد و هیچگاه مانند دولت گذشته از روش فریب دادن مردم استفاده نمی کند.

وی گفت: دکتر روحانی فقط یک عیب دارد و آن اینکه تیم و سیستم تبلیغات قوی ندارد.

 


  • پنجشنبه 7 مرداد 1395-14:14

    آفرین بر شیخ شجاع. درود بر اصلاحات

    • پنجشنبه 7 مرداد 1395-13:14

      آقا شیخ کیه که گوش بده این حرفها رو. اصلا مگه گوش دارند این جماعت دلواپس؟! این ها دنبال رانت و اختلاس هستند. دولتی رو دوست دارند که بی نظم و بی برنامه و دزدپرور باشه. حالا شما ت افردا ادله بیار. اینا جیب شون پر بشه دهن شون بسته میشه. همین.

      • پنجشنبه 7 مرداد 1395-10:25

        برار فومنی بهار 96 نزدیک بهیه..شمه تن لرزه دکته..خخخخخخخخ

        • چهارشنبه 6 مرداد 1395-13:49

          آفرین بر شیخ دیپلمات. حرف حساب زدی. دلواپس های نامرد صدای دیپلماتها رو بشنوند

          • چهارشنبه 6 مرداد 1395-11:11

            با سلام.با تمام احترامی که برای لباس مقدس روحانیت قایلم ولی عملکرد شخص رییس دولت زیر سوال میباشد...


            ©2013 APG.ir