تعداد بازدید: 3899

توصیه به دیگران 0

شنبه 16 مرداد 1395-10:22

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری:

مدارس غیر دولتی به تمرکززدایی کمک می کنند/ نیمی از برنامه های تابستان شاد اجرایی شد

حامد دیانی: مدارس غیردولتی هم همکاران ما هستند و به تمرکززدایی دولتی کمک می کنند/ بیش از نیمی از برنامه های تابستان شاد اجرایی شده است و تصور نمی کنیم هیچ فرمانداری در کشور، چنین رخداد فرهنگی بزرگی را رقم بزند/ گرایش کاذبی نسبت به تحصیل در رشته علوم تجربی وجود دارد و طبق پژوهش های انجام شده فقط 20 درصد از تحصیل کنندگان در این رشته، جذب بازار کار می شوند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: حامد دیانی -رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری- در نشست خبری اظهار داشت: از آرزوهای آموزش و پرورش، پرورش نسلی کریمانه است.

وی با بیان اینکه فعالیت های آموزش و پرورش برای بازگشایی خوب در مهر، ر قالب پروژه مهر انجام می شود، افزود: وزارتخانه در دو سال گذشته المیپادهای درون مدرسه ای را پیاده کرده و همه مدارس به نوعی درگیر سازماندهی ورزی می شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری گفت: 225 مدرسه در این ناحیه در مهرماه پذیرای دانش آموزان است. از این تعداد، 82 مدرسه غیردولتی است و 14 هزار دانش آموز ما در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

این مسئول با بیان این که نرخ مشارکت در مدارس غیردولتی در کشور 12 و این رقم در مازندران 21 درصد است، تصریح کرد: نگاهی که در سال های گذشته به مدارس غیردولتی بوده تغییر کرده است و اعتقاد داریم مدارس غیردولتی هم همکاران ما هستند و به تمرکززدایی دولتی کمک می کنند.

دیانی ادامه داد: پیش بینی ما این است که تعداد ثبت نام شوندگان در دوره ابتدایی امسال با رشد مواجه شود.

وی با بیان اینکه طرح تابستان شاد امسال برای نخستین بار در شهرستان ساری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در فضای خاص فرهنگی، اتفاق های خوبی رقم خورده است و از اتاق فکر مناسبی در برنامه های تابستان شاد برخوردار هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری با اشاره به اینکه نسل جدید برای خود حرف هایی دارد که گاهی برای نسل گذشته ترجمه شده نیست، اظهار داشت: به همین منظور اتاق ایده با حضور نسل جدید و اعضای منتخب شورای دانش آموزی مدارس به اتفاق مربیانی که سابقه اجرایی در کار فرهنگی دارند، شکل گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه بیش از نیمی از برنامه های تابستان شاد اجرایی شده است، افزود: این برنامه، آثار خاصی در جامعه داشته است و تصور نمی کنیم هیچ فرمانداری در کشور، چنین رخداد فرهنگی بزرگی را رقم بزند.

دیانی با اشاره به اینکه شاخصه های فرهنگی و آموزشی ما رو به رشد است، گفت: وظیه اصلی آموزش و پرورش، ارتقای سطح علمی و فرهنگی مدارس دولتی است، اگرچه این وظیفه را در مدارس دیگر هم بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه از 7 المپیادی مازندران، 3 نفر از دانش آموزان ناحیه یک ساری بودند، تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل آموزش و پرورش، نداشتن مرکز پژوهشی است و با مشکل کمبود مکان مواجه هستیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری افزود: گرایش کاذبی نسبت به تحصیل در رشته علوم تجربی وجود دارد و طبق پژوهش های انجام شده فقط 20 درصد از تحصیل کنندگان در این رشته، جذب بازار کار می شوند و مابقی جزو ناکامان اشتغال در جامعه هستند.

این مسئول ادامه داد: در رشته های فنی و حرفه ای، این معادله برعکس است و 80 درصد جذب بازار کار می شوند و هدف از هدایت تحصیلی، ساماندهی بازار کار است.


  • شنبه 16 مرداد 1395-15:37

    اتفاقا تنها رشته ای که فعلا برایش بازار کاری موجود است پزشکی است به مدد طرح پزشک خانواده تقریبا همه پزشکان مشغول کارند و تقریبا پزشک بیکار ناریم ولی مهندس بیکار الا ماشااله صنعت در کشور از رونق افتاده و فارغ التحصیلان ریاضی و فنی اغلب بیکارند

    • يکشنبه 17 مرداد 1395-19:52

      البته کمتر از 10 درصد کل دانش آموزان رشته علوم تجربی در رشته های پزشکی پذیرفته می شوند. و اکثر دانش آموزان علوم تجربی پس از ورود به دانشگاه و فارغ التحصیلی بیکار می مانند


    ©2013 APG.ir