تعداد بازدید: 2816

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 24 دی 1385-0:0

در پیچ و خم تنگ نظری ها

جاده چالوس، جزء ده جاده زیبای جهان است که بعد از گذشت سال ها هنوز طرح گردشگری در آن به اجرا در نیامده است.


جاده چالوس جز 10 جاده زیبای جهان محسوب می شود، جاده ای که مرز میان کرج و مازندران بوده و جاری بودن رودخانه خروشان کرج در آن زیبایی این منطقه را صد چندان کرده است.


وضعیت اقلیمی این جاده به گونه ای است که در طول این مسیر پیست اسکی روی چمن و اسکی روی برف همزمان درتمام طول سال وجود دارد، تفرجگاه ها و باغ های حاشیه رودخانه همچون سرمایه ای محسوب می شوند که رسیدگی و احیای آنها می تواند قطب گردشگری کشور و حتی خاورمیانه محسوب شود.
این مسیر زیبا در طول سالیان گذشته بدون هیچ توجهی توانسته  است توریست های فراوانی را به خود جلب کند اما گویا مسوولان هنوز نمی خواهند این سرمایه ملی را جدی تصوی کنند.


 برخی تنگ نظری ها و و تشریفات اداری که وزارت مسکن و شهرسازی در ماجرا قرار دارد موجب شده است تا این جاده زیبا به دست فراموشی سپرده شود.


رسیدگی نکردن به این مسیر نه تنها در هر روز مبالغ هنگفتی از سرمایه ملی را به باد می دهد که در کنار آن باور داشتن به پتانسیل های این مسیر و اجرای طرح گردشگری بدون در نظر گرفتن منافع برای اشخاص یا داشن ترس و واهمه می تواند توریستهای فراوانی را جذب و با توجه به ویژگی های منطقه نقطه قوتی برای اقتصاد کشور در کنار درآمدهای نفتی باشد چرا که این روزها صنعت توریسم و گردشگری خود یکی از کلیدهای درآمدزا بودن کشورها محسوب می شود.(iscanews)



    ©2013 APG.ir