تعداد بازدید: 2289

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 2 بهمن 1385-0:0

من آنم كه...

وعده های غیر قابل شمردن و گاف هاي خنده آور رحيم مشایی در گفت و گو با مجري برنامه تلويزيوني"نگاه يك".


معاون مازندراني رييس جمهور،شنبه شب در برنامه گفت و گوي ويژه شبكه يك تلويزيون سراسري حاضرشد و به سئوال هاي مجري پرتوان آن-احمدي-پاسخ داد.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به این که در حال حاضر تعداد هتل های 5 ستاره کشور به اندازه حداکثر انگشتان دو دست است ، به اعتبارات پیش بینی شده در این زمینه در دولت اشاره و گفت: آن قدر تا پایان دولت نهم هتل 5 ستاره خواهیم ساخت که کسی قادر به شمردن آن نباشد!

 اسفندیار رحیم مشائی که در برنامه نگاه یک شبکه اول تلویزیون سخن می گفت افزود: ما سالانه هزار میلیارد تومان برای ساخت هتل های مناسب اختصاص داده ایم که این مساله به بانک ها هم اعلام شده و به صورت بی نظیری علاقمندان بخش خصوصی می توانند با تامین 30 درصد از هزینه پروژه ها 70 درصد باقی مانده را از منابع بانکی تسهیلات بگیرند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برنامه های گسترده دولت برای جایگزینی صنعت توریسم به جای نفت افزود: زیر بناهای لازم از نظر مراکز اقامتی باید ساخته شود و علاوه بر آن سهم گردشگری از بودجه سالیانه کشور به میزان لازم باید تخصیص یابد.

وی اشاره کرد که با هماهنگی های صورت گرفته در دولت و نیز وزارت خانه های امور خارجه و اطلاعات و اعلام یک نشانی اینترنتی ، هر جهانگردی بدون مراجعه حضوری و در عرض 48 ساعت می تواند ویزای ورود به ایران را دریافت کند. مشائی در مقابل  درخواست مجری برای اعلام آدرس این نشانی اینترنتی آن را به مسوولان مربوطه در سازمان میراث فرهنگی احاله کرد!

مشائی گفت: در حالی که تاکنون (قبل از آغاز به کار دولت نهم ) حدود 149 هزار تخت گردشگری داشته ایم طی 18 ماه گذشته منابع لازم برای افزودن 50 هزار تخت دیگر به این رقم اختصاص یافته است!

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص سرنوشت الواح گلی دانشگاه شیکاگو گفت: مطمئن باشید اشیاي گلی را به کشور بر می گردانیم. وکیل گرفته ایم و صد هزار یورو نیز هزینه کرده ایم و حتی طبق کنوانسیون 1970 و  قوانین داخلی آمریکا نمی توانند مالکیت این اموال را به دیگران انتقال دهند.

وی در خصوص مسائل مطرح شده در خصوص حضورش در یک مجلس نا متعارف در ترکیه نیز افزود: پیشرفت گردشگری عزم دولت است و برخی می خواهند جلوی این مساله بایستند. عده ای با گذاشتن فیلم گزیده شده یک برنامه 2 ساعته گفتند معاون رئیس جمهور رفته در یک مجلس رقص خصوصی . این طور نبود. مجلس رسمی بوده و لهو لعب هم نداشته. ضمن این که رقص از نظرما حرام است ؛ اما از دیدگاه بسیاری هنر است و آنها برخلاف ما آن را حرام نمی دانند.

مشائی ادامه داد: البته بعد از شروع مراسم وظیفه من بود که بیرون بیایم و این کار را کردم.

وی به خبرسازی های رسانه ای علیه خود اشاره کرد و افزود: مثلا چندی پیش از قول من گفتند که حجاب آزاد است و مصاحبه یک خانم ترک را مطرح کردند. حال آن که من با این خانم عکس دارم که حجابش از بانوان ایرانی هم محکم تر است. یا این که به دروغ گفتند مشائی در مورد شراب حرف هایی زده یا گفته زن و مرد با مایو می توانند در ایران مسافرت کنند! این حرف ها و اقدامات کار کسانی است که معتقدند توسعه گردشگری با حفظ ارزش ها امکان پذیر نیست.

در این برنامه تلویزیونی مجری به مشائی توصیه کرد به خاطر شان و جایگاه معاونت رئیس جمهور و نیز فشاری که از جانب اقدامات او به دکتر احمدی نژاد وارد می شود دقت بیشتری در اقدامات و اظهارات خود داشته باشد.


    ©2013 APG.ir