تعداد بازدید: 2175

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 5 بهمن 1385-0:0

بلندي هاي شاعري

غلامحسين بلنديان پس از 25 سال حضور در وزارت کشور، ديروز صندلي خويش را به محمدعلي شاعري تحويل داد.




هرچند خبر اين جايگزيني چند روز قبل اعلام شد، اما مراسم توديع بلنديان که معاون پشتيباني و برنامه ريزي وزارت کشور بود، ديروز در وزارت کشور برگزار شد تا محمدعلي شاعري که سابقه استانداري و معاونت وزير جهاد سازندگي را در کارنامه فعاليت هاي خويش دارد به جاي او معرفي شود.

مصطفي پورمحمدي وزير کشور نيز که در مراسم توديع و معارفه بلنديان که 5 سال در معاونت برنامه ريزي و پشتيباني وزارت کشور فعاليت کرده است، حضور يافته بود از اينکه نظام اسلامي در دامن خود مديراني چون بلنديان را پرورش داده است، ابراز خرسندي کرد و گفت؛ خوشحالم از اينکه يک مسوول در نظام اسلامي پس از سه دهه خدمت در پايان ماموريتش مورد عنايت و تکريم قرار مي گيرد.

وي با بيان اينکه بلنديان در بهترين شرايط و در يک بستر سالم از سمت معاونت پشتيباني و برنامه ريزي کنار مي رود، گفت؛ اميدوارم ورود همه ما به مسووليت با قصد خير باشد و خروجمان نيز آبرومندانه صورت بگيرد. وزير کشور همچنين ضمن تشکر از تلاش هاي بلنديان که از سال 61 وارد وزارت کشور شده است، تحول در معاونت پشتيباني اين وزارتخانه را در جهت ارتقاي مجموعه وزارت کشور موثر توصيف کرد.

به گزارش ايلنا در ادامه اين مراسم معاون سابق پشتيباني و برنامه ريزي وزارت کشور نيز سخن گفت. وي با اشاره به 20 سال خدمت خود در حوزه امنيتي و انتظامي گفت؛ در اين مدت در شرايط ويژه و حساسي مانند دهه 60 و 70 که کشور در شرايط جنگ و تحريم بود و گروهک هاي تجزيه طلب امنيت را به خطر مي انداختند، فعاليت کردم. هميشه آرزو مي کردم که کمربند ايمني کشور با ايجاد جاده ها و پاسگاه ها در سراسر کشور تقويت شود.

وي بهبود شاخص هاي امنيتي کشور و بالا بردن ضريب امنيت عمومي و کاهش ناامني هاي اجتماعي، اقدامات علمي در حوزه امنيت، طراحي و حفاظت از اجلاس هاي بين المللي، حفظ امنيت مراسم رحلت امام و حفاظت از امنيت چندين انتخابات در 20 سال گذشته را از اقدامات خود در وزارت کشور خواند.



همچنين به گزارش ايسنا بلنديان از رئيس جمهوري و وزير کشور به دليل تصميم جهت تغيير در معاونت برنامه ريزي و پشتيباني وزارت کشور تشکر کرد.

پس از او محمدعلي شاعري معاون مازندراني برنامه ريزي و پشتيباني وزارت کشور اظهار اميدواري کرد تا در جهت تامين نياز کارکنان و افزايش کارآمدي وزارت کشور اقدام کند.

بازتاب هم نوشت: در حكم وزير كشور به شاعري آمده‌است: نظر به سوابق ارزشمند، تعهد و فعاليت در حوزه‌هاي مختلف اجرايي به موجب اين حكم جنابعالي را به سمت معاون برنامه‌ريزي و پشتيباني وزارت كشور منصوب مي‌نمايم.

در ادامه حكم وزير كشور آمده است: حوزه برنامه‌ريزي و پشتيباني به دليل گستردگي وظايف و ارتباط تنگاتنگ با ساير حوزه‌ها نقش بسزايي در پيشبرد اهداف سياست‌ها و برنامه‌هاي وزارت كشور به عهده دارد. 

شاعري در سال ‪ ۱۳۳۸‬در شهرستان بهشهر از توابع استان مازندران بدنيا آمد و پس از پايان تحصيلات متوسطه در رشته مهندسي علوم كشاورزي دانشگاه مازندران قبول و مدرك كارشناسي ارشد خود را نيز در رشته ترويج و آموزش كشاورزي از دانشگاه تربيت مدرس تهران با رتبه اول اخذ و دكتراي تخصصي (‪ ( PH.D‬را در همان رشته در سال ‪ ۱۳۷۸‬از دانشگاه علوم و تحقيقات دانشگاه تهران كسب كرد.

از سوابق مديريتي و اجرايي دكتر شاعري پايه‌ريزي جهادسازندگي استان و فعاليت به عنوان معاون جهاد سازندگي و عضو شوراي مركزي جهاد سازندگي مازندران است.

مديركل منابع طبيعي استان گلستان، مديركل امور برنامه‌ريزي و هماهنگي امور اقتصادي استان مازندران، مديركل ترويج و مشاركتهاي مردمي سازمان جنگل‌ها و مراتع كشور و معاون وزارت جهادكشاورزي از جمله مسئوليت‌هاي ديگر وي بوده است.

همچنين عضو هيات علمي دانشگاه‌، تاليف كتاب مباني مشاركت و ترويج منابع طبيعي كشور، جنگلداري اجتماعي در ايران، سازه‌هاي موثر در ساماندهي اجتماعي جنگل‌هاي شمال، طراحي مدل مناسب اجتماعي در ساماندهي خروج دام از جنگل‌هاي شمال، نقش تعاوني‌هاي جنگل‌نشين در حفظ، احيا و توسعه جنگل‌هاي ايران و مسائل اقتصادي و اجتماعي جنگل نشينان شمال را مي‌توان از ديگر فعاليت‌هاي دكتر شاعري نام برد.



    ©2013 APG.ir