تعداد بازدید: 2135

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 8 بهمن 1385-0:0

عبور با عقلانیت

عضو مازندراني شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت:دغدغه‌ هاشمی رفسنجانی، دغدغه‌‌ای به حق است.


«علی ‌اکبر رحمانی خلیلی» عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام درباره هشدارهای پیاپی هاشمی رفسنجانی در خصوص شرایط غیرعادی کشور، تاکید کرد که اولین باری است که مشاهده می‌کنیم کشورهای منطقه و به تعبیری افکار جهانی این چنین ایران را مورد هجمه قرار می‌دهند، بنابراین دغدغه‌ هاشمی رفسنجانی، دغدغه‌‌ای به حق است. 

رحمانی خلیلی توضیح داد: کشورهایی که با موجودیت ایران و نظام جمهوری اسلامی در تعارض هستند با قرار دادن مساله تروریسم و انرژی هسته‌ای در کنار هم درصددند که ایران را در منطقه و سطح بین‌المللی در انزوا قرار دهند. به اعتقاد وی، هاشمی رفسنجانی و دیگر نخبگان ما از روز نخست که این دو مساله در کنار هم قرار گرفت، احساس خطر می‌کردند و دغدغه‌هایشان را در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایشان اعلام می‌کردند که دغدغه‌ای به حق است. 

اين فعال سياسي در ادامه با اشاره به همراهی برخی کشورهای منطقه با سیاست‌های آمریکا درخصوص کشورمان، اظهار داشت: همراهی برخی کشورهای منطقه با آمریکا و سخنان برخی مسئولان این کشورها مبنی بر اینکه حضور نیروهای آمریکای در منطقه لازم است و اینکه ما موافق نیستیم ایران به عنوان یک قدرت فرا منطقه‌ای مطرح شود حاکی از این است که تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی جدی است. 

وی در ادامه تصریح کرد: اگر از تجربه، ظرفیت، تخصص و آگاهی دیگر نخبگان استفاده می‌کردند، امروز این گونه مورد تهاجم افکار منطقه و جهان قرار نمی‌گرفتیم و روزنه‌هایی به وجود می‌آمد که ما بتوانیم دنیا را متقاعد کنیم که هدف ما از دستیابی به انرژی هسته‌ای، صلح‌آمیز و براساس موافقت نامه NPT است. 

نماينده سابق بهشهري ها در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: توصیه‌ هاشمی رفسنجانی این است که همه نخبگان، مسئولان و دست‌اندرکاران به سمتی بروند که از هرگونه سخن و مطلبی که باعث تشنج و تفرقه در بین نیروهای تصمیم‌ گیرنده می‌شود، بپرهیزند تا بتوانیم این مرحله بسیار حساس را با عقلانیت و خردورزی به نتیجه مطلوب برسانیم.(aftabnews)


    ©2013 APG.ir