تعداد بازدید: 2773

توصیه به دیگران 0

سه شنبه 2 شهريور 1395-13:41

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران خبر داد:

2 میلیون مازندرانی گوشی هوشمند دارند/ 73 درصد مازندرانی ها کاربر اینترنت هستند

یدالله طهماسبی: تعداد کاربران اینترنت در استان 35 درصد رشد داشته و ضریب نفوذ اینترنت در حال حاضر 110 درصد است/بیش از دو میلیون مشترک مازندرانی با گوشی های هوشمند به اینترنت متصل می شوند/ تعداد سیم‌کارت‌های موجود در مازندران بیش از 7 میلیون عدد بوده و 3  میلیون و 700 هزار سیم‎کارت فعال است/ 13 شرکت خدمات دهنده برای اینترنت در استان وجود دارد/73 درصد افراد و جوانان از کاربران اینترنت همراه هستند.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، فاطمه نوری: یدالله طهماسبی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه مازندران بیشترین کاربران اینترنت کشور را در اختیار دارد، اظهار کرد: این استان با ضریب نفوذ اینترنت گسترده  بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت ها در بخش فن آوری اطلاعات گفت: در بخش پهنای باند استان طی سه سال گذشته 9.5 درصد رشد داشتیم.

طهماسبی ادامه داد: تعداد کاربران اینترنت در استان 35 درصد رشد داشته و ضریب نفوذ اینترنت در حال حاضر 110 درصد است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای  شبکه های فیبر نوری در مازندران طراحی و ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: رشد 43 درصدی را جهت ساخت و توسعه شبکه فیبر نوری در استان شاهد هستیم.

مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات مازندران از رشد 1.67 درصدی ضریب نفوذ تلفن ثابت استان خبر داد.

وی با اشاره به افزایش رشد اینترنت در سطح جاده های استان گفت: در پوشش موبایل جاده ای، ریلی، فرعی و اصلی با رشد 43 درصدی مواجه هستیم.

طهماسبی با بیان اینکه استفاده کاربران از تلفن همراه و موبایلهای هوشمند رشد چشمگیر داشته است، خاطر نشان کرد: بیش از دو میلیون مشترک مازندرانی با گوشی های هوشمند به اینترنت متصل می شوند.

مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات مازندران هزینه های صورت گرفته برای زیرساخت های مازندران را در سال های 93 و 94 بالغ بر 650 میلیارد تومان برشمرد و اظهار کرد: 320 میلیارد تومان هزینه زیرساختی برای 20 پروژه در هفته دولت انجام خواهد گرفت.

وی از اتصال یک هزار و 528 روستای مازندران به اینترنت 3G و 4G خبر داد.

طهماسبی خاطر نشان کرد: در جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک افتتاح می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با اجرای طرح خدمات دولت الکترونیک ارتقای چشمگیر و تقویت زیرساختهای استان را شاهد خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه تفاهمنامه آموزش، تحقیقات، پژوهش و امنیت شبکه های مخابراتی میان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه مازندران در بابلسر منعقد شده است، اظهار کرد:  همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر پروژه آپا در دانشگاه مازندران افتتاح خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از  800 روستای مازندران از خدمات اینترنت تا پایان سال جاری بهره مند خواهند شد تصریح کرد: در این طرح به همه روستاهای بالای 30 خانوار اینترنت پرسرعت ارائه خواهد شد.

مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه تعداد سیم‌کارت‌های موجود در مازندران بیش از 7 میلیون عدد بوده و 3  میلیون و 700 هزار سیم‎کارت فعال است، اظهار کرد: ارتقای زیرساخت ها در مازندران سبب شده سالانه 20 میلیون مسافر از خدمات تلفن‌های همراه بهرمند باشند.

وی از رشد 170 درصدی پهنای باند مخابرات استان طی 7 ماه گذشته خبر داد و افزود: تقویت و ارتقای زیرساخت های استان از اهداف اولیه برای ارائه خدمات است.

طهماسبی با بیان اینکه زیرساخت های استان برای انجام شهر هوشمند فراهم شده و کلیه دستگاه های اجرایی به فیبرمتصل هستند خاطر نشان کرد: زیر ساخت های استان جهت اینترنت ملی در حال آماده شدن است تا مورد بهره برداری شهروندان قرار گیرد.

مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: زیر ساخت هوشمند سنگ بنای شهر هوشمند است، زیرا ارتقای آن سبب کاهش هزینه ها و ترافیک سنگین در سطح شهرها می شود و با ایجاد ۲۰ درصد شهر هوشمند، ۴۰ درصد ترافیک شهری کاهش خواهد یافت.

طهماسبی با بیان اینکه 13 شرکت خدمات دهنده برای اینترنت در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: 73 درصد افراد و جوانان از کاربران اینترنت همراه هستند.

این مسئول با بیان اینکه اجرایی شدن دولت الکترونیک و شهر هوشمند مستلزم نگاه جامع مسئولان است اظهار کرد: دولت الکترونیک و به کارگیری فناوری اطلاعات در بخش های مختلف دولت با هدف افزایش بهره‌وری، ارتقا سطح خدمات رسانی و رضایت مردم صورت می گیرد.

طهماسبی اظهار کرد: مازندران بیشترین تعداد کاربران اینترنت را در کشور دارد.

مدیر کل ارتباطات و فن آوری اطلاعات در پایان گفت: اگر مردم شکایتی درباره پیامک های تبلیغاتی دارند، سامانه 195 آماده رسیدگی به شکایات آنان است.

 

 



    ©2013 APG.ir